-
Metrostav
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
V Chýni staví školu s pobytovou střechou
V těsné blízkosti západního okraje Prahy leží dvě města – Hostivice a Chýně. Jejich zastupitelé spojili síly, aby v následujícím roce a půl vybudovali doslova na zelené louce svazkovou školu pro více než 800 dětí. Stavba, kterou realizuje závod 3 Metrostavu DIZ ve sdružení, vyroste na okraji chýně.
4
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
11. března 2024
ročník 36
V Chýni stavějí školu s pobytovou střechou
V těsné blízkosti západního okraje Prahy leží dvě města – Hostivice a Chýně. Jejich zastupitelé spojili síly, aby v následujícím roce a půl vybudovali doslova na zelené louce svazkovou školu pro více než 800 dětí. Stavba, kterou realizuje závod 3 Metrostavu DIZ ve sdružení, vyroste na okraji chýně.
Martina Vampulová,
vizualizace Dousek-Zaborskytejně jako několik dalších obcí a měst v okolí metropole i Hostivice s Chýní se totiž dlouhodobě potýkají s nedostatkem míst pro žáky. Svazkové školy jsou zatím jediné řešení.
Moderní a energeticky úsporný objekt (vizualizace) bude mít tři nadzemní podlaží. Čtvrté patro bude oproti těm nižším mírně ustupovat, protože poslouží i jako vstup na pobytovou střechu a k její technologické části. Budovu školy budou tvořit dva funkčně oddělené kvádry spojené do tvaru Z. V jednom budou umístěny kmenové a odborné učebny, v tom druhém pak technické zázemí školy, jídelna s kuchyní, tělocvična a nezbytné zázemí. Z šaten bude možné vstoupit na venkovní sportoviště, které bude pojaté velmi velkoryse. Vznikne zde fotbalové hřiště s atletickou dráhou, tenisové kurty, atletický tunel a samostatné zázemí pro sportovce.
do nové energeticky úsporné budovy školy by žáci měli usednout v září 2025
O podlaží výš nad rovinou tělocvičny se počítá s tanečním sálem s okny orientovanými na dvě světové strany a zrcadlovou stěnou. Šatny pro taneční sál budou společné s tělocvičnou. Přístupovou chodbu k tanečnímu sálu bude možné využít jako tribunu pro padesát diváků.
Osm důležitých milníků
„Objekt budeme zakládat na pilotách, které podepřou základovou desku. Svislé nosné konstrukce pak budou tvořit železobetonové monolitické stěny a sloupy,“ popisuje hlavní stavbyvedoucí ze závodu 3 Ing. Jaromír Hotovec s tím, že nejnáročnější je začátek stavby. „Musíme se vypořádat s mělkou hladinou podzemní vody, která komplikuje zemní práce, zakládání objektu a realizaci inženýrských sítí,“ dodává.
Stavba má podle něj stanovených celkem osm hlavních milníků, tím prvním je dokončení základové desky. A času není opravdu nazbyt, aby zakázka byla dokončena v dohodnutém termínu a v září 2025 v ní mohla začít výuka. Brzy bude probíhat montáž hydroizolace spodní stavby a železobetonových konstrukcí. Stavbaři dokončí základovou desku, na kterou navážou svislé konstrukce. Dále se budou provádět práce na pilotovém zakládání, především v oblasti zázemí sportoviště a opěrných stěn.
S respektem k životnímu prostředí
Energeticky úsporný objekt navrhli architekti z ateliéru OVA s celou řadou ekologicky šetrných řešení. Zelená střecha objektu bude mít parkovou úpravu, bude obsahovat herní místa pro žáky, prostory pro výuku, ale také posezení a zahrádky pro pěstitelské práce.
V její jižní části zůstane místo pro technologie, vzduchotechnické jednotky a fotovoltaické panely. Budova bude vytápěna systémem tepelných čerpadel se zemním kolektorem a vybavena větráním s rekuperací vzduchu.
Nová škola bude určitě zajímavá svým půdorysem a interiérem, v němž architekti Ing. arch. Jiří Opočenský, Ing. arch. Štěpán Valouch a Ing. arch. Ondřej Králík z ateliéru OVA počítají s častým využitím pohledového betonu. Fasádu by měl tvořit velmi masivní kontaktní zateplovací systém, jehož povrch doplní cihelné pásky. Na části fasády se uplatní také provětrávaný systém.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
inovativní technologie ve zpracování recyklátů
Obalovna Louny, jako první z obaloven Skupiny Metrostav, aktuálně instaluje novou technologii – paralelní sušicí buben, který jí umožní zvýšit procenta přidávání recyklovaných materiálů do výroby. Významná investice přinese možnost zvýšení podílu R-materiálu ze současných 25 % až na 60 % při zachování kvalitativních parametrů asfaltové směsi.
Přijďte darovat krev
Letošní první termín prospěšné akce Daruj krev s Metrostavem se blíží: v pátek 22. března 2024 od 7.30 hod. se uskuteční tradičně v prostorách Centra vzdělávání Skupiny Metrostav, kde bude připravena transfuzní stanice. Zaměstnanci se mohou přihlašovat pomocí formuláře na intranetu. Děkujeme všem, kteří se rozhodnou k akci Daruj krev s Metrostavem připojit.
Nové byty pod Vítkovem
Mezi ulicemi Hartigova (dříve Koněvova) a Roháčova v Praze 3 vyroste nový šestipodlažní bytový dům pod názvem Vivus Žižkov se 160 byty a několika komercemi (vizualizace). Od podzimu loňského roku jej stavějí stavbaři divize 1 pod vedením Ing. Michala Tulpy. Bylo provedeno pažení jámy, dokončují se zemní práce a pilotové založení objektu. Proběhla také stavba prvního ze dvou věžových jeřábů. Velmi složitá je zde situace z pohledu dopravy a prostoru. Vizualizace: Vivus Žižkov.
Metrostav Development
Metrostav Development
Nad skálou Barrandov: Metropole u nohou
Pro všechny aktivní lidi, kteří touží po rovnováze mezi odpočinkem a kulturním životem. Jen pár kroků do přírody, a přitom s metropolí u nohou – to a mnoho dalšího nabízí nový bytový komplex společnosti Metrostav Development. Tento rezidenční projekt pod názvem Nad skálou Barrandov, jehož prodej byl nedávno zahájen, nabízí 127 nových bytů ve dvou samostatných budovách (vizualizace). ty utvoří dokonalý obytný celek uprostřed zeleně V Praze 5.
Text a foto Metrostav Development
íky své poloze nad barrandovskou skálou je tento rezidenční projekt skvělým prostředím pro život ve městě, přitom kousek stranou od městského ruchu. Svým rezidentům přináší moderní bydlení jen kousek od centra a s jedinečným výhledem na město. V okolí objevíte spoustu míst, kde posedět, najíst se nebo si protáhnout tělo, ale také spoustu vyžití pro děti.
Dva domy, které na místě vyrostou, přinesou svým obyvatelům moderní rezidenční bydlení. Oba domy jsou každý trochu jiný, přitom navenek působí velmi kompaktním dojmem. První budova je menší svou rozlohou, poskytuje šest obytných pater. Ve spodních třech patrech najdeme na každém podlaží sedm spíše menších až středních bytových jednotek s dispozicemi 1+kk a 2+kk, převážně s balkonem. Horní tři patra pak tvoří mix pěti větších bytů s balkony s dispozicemi 2+kk až 4+kk a tři střešní byty s terasami.
Oba domy poskytnou svým nájemníkům a majitelům také dostatečný počet garážových míst a možnost parkování u domu. V přízemí jednoho z domu najdeme prostory i pro kanceláře a další služby.
Kvalitní design
Rezidenční bydlení Nad skálou vzniká ve spolupráci s předními architekty a designéry. Spolu s nimi se ladila základní podoba jednotlivých bytů, aby odpovídaly standardům pro moderní bydlení. V rámci vybavení bytu bude možno také využít rozšířený standard vybavení v podobě zařizovacích předmětů ve vyšší kategorii nebo v použitých materiálech. Stavba projektu byla zahájena v únoru 2024 a k nastěhování budou byty klientům k dispozici ve třetím čtvrtletí roku 2026.
řešení všech bytových jednotek je navrženo ve spolupráci se zkušenými designéry
„Barrandov je branou do Dalejského a Prokopského údolí. Tato místa jsou protkána několika naučnými stezkami, které mapují všemožné zajímavosti přírody. Je úžasné, že se podaří postavit novou moderní čtvrť na hranici města a přírody,“ říká generální ředitel Metrostav Development Ing. Ondřej Buršík.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Jan Zapletal
ředitel společnosti M4 Road Design
Po dokončení studia na Fakultě dopravní ČVUT a Pedagogické fakultě UK působil ve společnosti PRAGOPROJEKT, a.s., kde se během 17 let vypracoval z pozice začínajícího projektanta až na ředitele pražské pobočky. Na jaře roku 2020 nastoupil do nové projekční firmy M4 Road Design, s.r.o., která v té době ve Skupině Metrostav vznikala. Ve volném čase se věnuje horským výšlapům, cestování, běhání, sportům a hudbě.
Co vás před časem nasměrovalo ke společnosti se zaměřením na projekční činnost v oblasti dopravního stavitelství?
To byla opravdu velká náhoda. Během studia jsem hledal práci a odpověděl na dva inzeráty. Jeden z nich byl od firmy, která se věnovala dopravní telematice, druhý z nich lákal do velké projekční firmy. První společnost mě nevzala, druhá mě přijala a tím vlastně předurčila celou mou dosavadní profesní kariéru.
Můžete připomenout hlavní zaměření či přednosti společnosti M4 Road Design?
Naší dominantní náplní jsou projekty dopravních staveb, tedy zejména dálnic, silnic a místních komunikací. Tyto úkoly zpracováváme komplexně ve všech profesích, tj. včetně mostů, zdí, protihlukových stěn, odvodnění, přeložek inženýrských sítí, telematiky a dalších náležitostí. Za jednu z největších předností naší firmy považuji kvalitní, sehraný a odborně zdatný projekční tým s úzkou vazbou na zhotovitele, tedy na stavební společnosti ze Skupiny Metrostav. Díky tomu umíme projekty připravit tzv. na míru kolegům stavařům a zároveň dostáváme cennou zpětnou vazbu, která nám umožňuje na sobě dále pracovat a rozvíjet se.
Od vzniku firmy jste zpracovali bezmála 200 projektů, můžete některé připomenout?
Na úplném začátku byly projekty na modernizaci posledních úseků dálnice D1. Rychle následovaly projekty pro již zprovozněný severozápadní obchvat Opavy, dálnici D7 u Chlumčan otevřenou před loňskými Vánoci a dálnici D6 u Krupé, která půjde do provozu za pár měsíců. Věnovali jsme se i krajským stavbám, třeba průtahu Stříbrné Skalice.
Pro které stavby připravujete projekční dokumentaci?
Běžících staveb, na kterých se projekčně podílíme, je velké množství. Z těch zcela čerstvých bych zmínil zkapacitnění dálnice D1 na obchvatu Brna realizované v režimu Žluté knihy FIDIC, velkou modernizaci dálnice D46 mezi Vyškovem a Drysicemi, která odstartuje za pár týdnů, nebo běžící novostavbu dálnice D35 v úseku Janov – Opatovec. Stále ale pracujeme i pro stavby, které se budou letos zprovozňovat a finalizovat. Jak se blíží jejich ukončení, řešíme s kolegy ze staveb operativně množství detailů spojených s dokončovacími pracemi. Projektů, které realizujeme souběžně, je ale ještě mnohem více.
Lze v oblasti projektování zmínit nějaké nové trendy?
Projekce je profese, u které je nezbytné trendy včetně změn legislativy a úpravy technických předpisů sledovat neustále. Kromě všude zmiňovaného BIM jsme hlavně zvědaví na ostrý start nového stavebního zákona.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Most mezi dvěma ostrovy
Stavbaři společnosti Metrostav Norge AS, kteří na pobřeží západního Norska stavějí nový most Nerlandsøybrua, poskytli aktuální fotografie přímo z místa.
Dokončili zde spodní stavbu v ose 7, 8 a přesunuli ponton k ose 6, kde je čeká poslední „viaduktový“ pilíř, který bude dokončen po Velikonocích. Zásadním pokořeným milníkem je výsuv bednicího vozíku MSS z poza opěry v ose 1 (foto vpravo). Tímto krokem začaly práce na mostovce a ty budou hlavní náplní týmu v letošním roce. V jednu chvíli budou v provozu kromě velké ocelové konstrukce MSS i dva páry vozíků pro letmou betonáž. Díky všem a hodně zdaru! Foto Matěj Novotný.
SportujeM
SportujeM
Výsledky Novoroční výzvy
První sportovní výzva letošního roku je za námi a výsledky jsou neuvěřitelné! Cílem bylo získat společnými silami 9 000 bodů v termínu 15. ledna až 29. února. Tuto metu jsme díky velkému zájmu účastníků pokořili 10 dnů před koncem. Plán byl nejen splněn, ale dokonce překonán o 35 % s celkovým počtem 12 156 bodů.
Mgr. Pavlína Mertl,
foto archiv Metrostavuovoroční výzva byla věnována hendikepované kolegyni Jitce Petřkovské z Metrostavu TBR (foto), která finanční dar využije na nákup přídavného elektrického pohonu k invalidnímu vozíku. „Ráda bych poděkovala všem účastníkům, kteří mi svojí aktivitou pomohli získat důležitou zdravotní pomůcku. Proměnili jste můj velký sen ve skutečnost. Velmi si vážím veškerého úsilí, které jste během zimních měsíců vykonali,“ dodala Jitka.
Nejaktivnějšími účastníky byli: Pavel Jelen, Vojtěch Benett, Tomáš Homolka, Ondřej Matoušek, Václav Šuser, Ivan Hrdina, Marek Bernát, Jan Uhlíř, Rostislav Šíša a Marie Kinclová. Z firem obhájila své prvenství společnost Metrostav, za ní se umístil Metrostav DIZ a na třetím místě skončila Subterra.
Tentokrát jsme společně sportovali 6240 hodin (odpovídá 260 dnů) během 6548 aktivit. Překonali jsme vzdálenost 43 513 km a převýšení 681 147 m. Jak konkrétně jsme si v jednotlivých sportech vedli, najdete včetně celkových výsledků na intranetu Skupiny Metrostav.
Číslo
číslo
Zhruba tolik seniorů bude mít k dispozici ubytování ve zrekonstruovaném Domově se zvláštním režimem Matyáš v Nejdku. Stavbaři z karlovarského zastoupení Metrostavu DIZ jej dokončují.
Více než 150 nových parkovacích míst
Nerudovská otázka: „Kam s ním?“ se od slamníku přesunula k automobilům. Trápí spoustu motoristů při cestě do práce a často i při návratu domů. Proto v různých městech rostou jak houby po dešti parkovací domy. Za poslední rok jen díky firmám Skupiny Metrostav vznikly tři: v Praze – Nových Butovicích, v Liberci a nejnověji v Příbrami. Ten poslední v polovině února dokončil tým Jonáše Frouze z divize 3.
Divize 3
Více než 150 nových parkovacích míst
Nerudovská otázka: „Kam s ním?“ se od slamníku přesunula k automobilům. Trápí spoustu motoristů při cestě do práce a často i při návratu domů. Proto v různých městech rostou jak houby po dešti parkovací domy. Za poslední rok jen díky firmám Skupiny Metrostav vznikly tři: v Praze – Nových Butovicích, v Liberci a nejnověji v Příbrami. Ten poslední v polovině února dokončil tým Jonáše Frouze z divize 3.
Lenka Svobodová,
foto Petr Adámekautobusového a vlakového nádraží v Příbrami bývalo neustále přeplněné parkoviště. Už od května se však nabídka tamějších parkovacích míst zvýší o víc než 150, protože zde město pro veřejnost otevře nový parkovací dům se 176 místy. Dalších 41 zůstane zachováno na části starého parkoviště.
Pětipodlažní parkovací dům obdélníkového půdorysu s rozměry 45,4 × 25,5 m má kostru ze železobetonového monolitického skeletu a od prvního patra nahoru tvoří jeho obvodový plášť konstrukce ze svislých jeklů s mezilehlou výplní z tahokovu. Kromě jihovýchodní fasády budou všechny ostatní v místě svislých nosných konstrukcí ozeleněny. Provoz v objektu zajistí obousměrné přímé rampy, nový sjezd, výtah a vnější schodiště. S výše položeným autobusovým nádražím jej propojí ocelová lávka v úrovni 3. nadzemního podlaží.
nestabilní podloží
„Práce v Příbrami jsme zahájili zhruba před rokem, ale na zakázce jsme začali pracovat o mnoho dřív, protože jsme ji vysoutěžili v režimu Design & Build. Museli jsme tedy vypracovat projektovou dokumentaci a zajistit vyjádření dotčených orgánů státní správy a stavební povolení pro změnu stavby před dokončením. Po materiálové a technologické stránce to však byla běžná stavba. Komplikace u ní nastaly snad jen pracovníkům Pragisu, kteří kvůli nestabilnímu měkkému podloží museli betonové piloty vrtat hlouběji, než předpokládali,“ říká vedoucí projektu Jonáš Frouz. A doplňuje: „Pro náš tým bylo nejobtížnější, že do řešení investorských změn a víceprací zasahovala politika. Stanovisko nebo rozhodnutí na stavbě nebylo závazné. Vše nad rámec projektu řešila rada města nebo zastupitelstvo, což představovalo rozvleklá jednání. Radní ani zastupitelé se dlouho nebyli schopni domluvit.“
zakázka probíhala v režimu design & Build a Bylo tak mimo jiné úkolem vypracovat projektovou dokumentaci
Divize 3 předala hotové dílo investorovi bez vad a nedodělků už 13. února. Město Příbram teď ještě musí ve své vlastní režii do objektu doplnit vybavení, s nímž původní projekt nepočítal – zázemí pro ostrahu, orientační systém a propojení parkovacího systému s městským informačním systémem. Proto nový parkovací dům začne sloužit až v květnu. Svoje auta v něm budou moci zaparkovat nejen lidé dojíždějící do Příbrami vlakem či autobusem, ale i zaměstnanci nedalekých firem nebo lidé z okolních domů.
Modernizace v nemocnici
Divize 3 práci v Příbrami zná. Už před 14 lety v její Oblastní nemocnici dokončila výstavbu pětipodlažního pavilonu C pro akutní příjem pacientů, centrální sterilizaci, ARO, chirurgickou jednotku intenzivní péče a šest operačních sálů. Kromě propojovacího podzemního koridoru v ní zároveň vybudovala i třípodlažní budovu F pro oddělení klinické biochemie, klinické hematologie, transfuzní stanici a lékárnu.
Divize 9
Divize 9
Bytové domy v industriálním stylu
V pražských Radlicích začaly stavební práce, které výrazně změní vzhled tohoto území. Na nevyužívaných pozemcích dřívějšího areálu továrny Waltrovka vyrostou čtyři různě vysoké objekty na společném parkingu. Nový komplex mají stavbaři divize 9 dokončit v následujících dvou letech.
Blanka Růžičková,
foto a 3D modely stavbarojekt bytových domů Semerínka (snímek modelu), který bude součástí nově rozvíjeného území s názvem Kotelna Park Radlice, je již čtvrtou etapou přestavby původní průmyslové zóny. V nových domech bude 185 bytových jednotek a 216 parkovacích stání. Počítá se s rozdílnou výškou jednotlivých domů, které budou mít čtyři až sedm podlaží. Každý další blok bude o něco vyšší a zároveň kratší než ten předchozí, tak aby si domy navzájem nestínily.
Tým divize 9 pracuje na staveništi (foto) od září 2023. Stavbaři mají za sebou přípravné práce – dokončili 120metrovou opěrnou stěnu, která odděluje stavbu od sousední průmyslové haly. Během února bylo dokončeno zajištění stavební jámy a v kooperaci se společností Pragis byla zahájena montáž železobetonových konstrukcí.
Výstavba čtyř nových bytových věží probíhá v poměrně stísněných podmínkách. „Jak jsme se přesvědčili už v průběhu pozemních prací, bude těžké zde pracovat v tak omezeném prostoru. Skoro bych výstavbu přirovnal k realizaci v centru Prahy,“ říká vedoucí projektu Ing. Lukáš Březina. Koordinaci prací i jednotlivé dodávky bude nutné podle jeho slov pečlivě a dlouho dopředu naplánovat. „Jediným příjezdovým vjezdem je úzká ulice v šíři ani ne šesti metrů bez možnosti jakéhokoli otáčení. Výstavba přitom bude technicky složitá zejména kvůli náročně proveditelné obálce jednotlivých objektů. Ta sice není členitá, ale obsahuje různé a výrazné materiálově odlišné prvky, které mají svou technologickou potřebu a jsou obtížně realizovatelné,“ vysvětluje. O výsledku nepochybuje: „I když jde o těžký a velký projekt, máme tak zkušený tým lidí, že si i s takovou výstavbou dokážeme poradit.“
Domy ve tvaru věží byly navrženy s cílem zachovat charakter původní průmyslové zóny. „Myslím, že jde o výjimečný projekt svým uspořádáním a materiálovou charakteristikou, snahou o přenesení odkazu původní Waltrovky do vzhledu objektů. A tak zde dochází ke střídání jednotlivých materiálů na kovové bázi, které se prolínají jak exteriérem, tak i interiérem. Výsledek bude zajímavý jak pro nás stavbaře, tak nejspíš i pro samotné architekty,“ domnívá se inženýr Březina. Dodejme, že autorem projektuje David Chmelař ze společnosti Chmelař architekti.
Vyráběla se tu auta i motory
Staveniště se rozkládá na pozemcích bývalé průmyslové zóny, kde se ještě stále nachází poslední hala přesného lití původní staré Waltrovky. V podniku se se vyráběly automobily Walter a později i letecké motory. Nedaleko je také železniční trať pražského Semmeringu.
Startuje renovace nádraží v lázeňském městě
V pondělí 19. února byla slavnostním poklepem zahájena rekonstrukce další nádražní budovy pro investora Správa železnic, tentokrát ve Františkových Lázních. Stavbu, kterou zhotoví kolegové z Metrostavu DIZ závodu 9 jako lídr dodavatelského sdružení, povede Radek Kučera.
Metrostav DIZ závod 9
Startuje renovace nádraží v lázeňském městě
V pondělí 19. února byla slavnostním poklepem zahájena rekonstrukce další nádražní budovy pro investora Správa železnic, tentokrát ve Františkových Lázních. Stavbu, kterou zhotoví kolegové z Metrostavu DIZ závodu 9 jako lídr dodavatelského sdružení, povede Radek Kučera.
RED, vizualizace Správa Železnic
ádraží je součástí památkové rezervace, a proto se celá rekonstrukce budovy bude provádět v souladu s požadavky památkářů. Její výsledek bude působivý. Střeše a fasádě se vrátí původní vzhled, a to jak barevností a materiály, tak i modelací historických říms (vizualizace).
Stavební úpravy v interiéru pak zahrnou kompletní obnovu podlah, stěn a podhledů a repasi dveří. Zmodernizuje se odbavovací hala i pokladny. V horních patrech dojde k úpravě prostor celkem 11 bytů.
Renovací projde také hlavní vchod do odbavovací haly a zřídí se přístupové chodníky přímo na 1. nástupiště. Všechny vstupy budou bezbariérové. V těsné blízkosti budovy se vybudují cykloboxy, parkovací stání pro kola i místa s možností nabíjení elektrokol.
Do projektu zapojíme i naše kolegy z Provozu obnovy památek, kteří mají cenné znalosti a dovednosti v oblasti historických řemesel. Stavba bude probíhat za nepřerušeného provozu a uděláme maximum, aby stavební práce dolehly na cestující i zaměstnance co nejméně.
Pracovní příležitosti
Pracovní příležitosti
Volná místa ve Skupině Metrostav
Chopte se pracovní příležitosti a budujte kariéru v největším českém stavebním koncernu! Nezáleží na tom, zda se budete věnovat obchodu, ekonomice nebo realizaci. Cenné zkušenosti a odborné znalosti u nás můžete získat ve všech oborech práce.
méno Metrostav má u odborné veřejnosti respekt. Umíme realizovat velké, složité a technologicky unikátní stavby v ČR a Evropě, stejně jako menší projekty v regionech.
Jak to děláme? Spoléháme na naše týmy. Práce každého našeho zaměstnance je potřeba k tomu, aby celé soukolí fungovalo a mohli jsme úspěšně realizovat naše zakázky. Používáme moderní technologie, věnujeme se novým trendům, máme týmy zabývající se výzkumem a vývojem a jsme zakládající členové mnoha odborných asociací a platforem.
U nás získáte dobře placenou a stabilní práci. Nabízíme i řadu benefitů!
Zaměstnanci mají nárok na 5 týdnů dovolené a také na placené volno nad rámec zákona. To zahrnuje například jeden den navíc na vlastní svatbu nebo promoci, 6 dní v roce pro osamělé zaměstnance pečující o dítě a další. Dále je k dispozici plně hrazené zdravotní volno na zaléčení akutních zdravotních potíží, a to 2 dny ročně (pro OZP 3 dny ročně). Na stravování přispíváme 100 Kč denně. Poukázky nebo body do kafeterie poskytujeme v hodnotě 8000 Kč ročně. Ty lze využít pro mnoho účelů, jako je péče o zdraví, sport, kultura nebo cestování.
Podívejte se, jaké pracovní pozice právě nabízíme ve Skupině Metrostav
Slevy u partnerů
Naši zaměstnanci mohou využívat i různé slevy u vybraných partnerů. Toto zahrnuje zvýhodněné tarify pro rodinu od O2 a Vodafone, slevy na cestování, VIP program v DATARTU, slevy u Přerost Švorc Auto a mnoho dalších. Dále jsou k dispozici zaměstnanecké slevy ve Skupině Metrostav, které umožňují získat výhodné služby v půjčovně drobné mechanizace, pneuservisu a prodejně stavebního materiálu.
Více o práci v Metrostavu zde
TOP POZICE BŘEZEN 2024
Stavbyvedoucí
Zkušené i začínající stavbyvedoucí přijmeme na naše stavby v Praze, v Karlovarském a Pardubickém kraji a na provoz lehkých obvodových plášťů v Nymburce. Více o nabídce pro stavbyvedoucí najdete ZDE.
Kvalitář/ka
Pro dceřinou společnost Metrostav TBR hledáme šikovné specialisty kvality. Pokud máte rádi pořádek, baví vás vést evidenci dokladů a protokolů ke stavbě a zajišťovat, aby bylo vše v pořádku, pak jste pro nás ten pravý/ta pravá. Více o pozici najdete ZDE.
Přípravář/ka
Naše stavby můžete potkávat na spoustě míst po celé České republice. Využijte možnosti být u těch nejzajímavějších stavebních zakázek jako přípravář – aktuálně se u nás můžete věnovat např. projektům BD Hrdlořezy, AB Praha Bubny a mnoho dalších. Záleží na vás, jestli se budete podílet na přípravě staveb do soutěží nebo budete vyhrané zakázky připravovat k realizaci. Více o pozicích v přípravě najdete ZDE.
Mistr
Šikovné stavební mistry a mistrové hledáme na několik našich projektů. Jde zejména o realizaci pozemních staveb a mostů v Praze a středočeském kraji. Máte-li zájem, můžete zareagovat ZDE, Vaši odpověď předáme příslušným manažerům.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Dva roky na Výstavišti
V pražských Holešovicích, kde kolegové z Metrostavu DIZ ve sdružení obnovují Průmyslový palác, proběhlo k příležitosti dvou letům od zahájení prací setkání se zástupci médií. Hotové už jsou například všechny výkopové práce, vznikl suterén pod levým křídlem paláce i s vjezdem pro kamiony a byla vztyčena větší část ocelové konstrukce na levém křídle (foto).
Jde o rekonstrukci Průmyslového paláce z roku 1891 včetně stavby jeho levého křídla, které vyhořelo v roce 2008. Cílem projektu je šetrně obnovit historickou stavbu, zároveň však budou vnitřní prostory uzpůsobeny tak, aby odpovídaly současným požadavkům na pořádání veletrhů.
Povedlo se již zrestaurovat většinu vitráží, obnovena je polovina ocelové střešní konstrukce střední haly. Za dva roky intenzivní práce byl v místě levého křídla Průmyslového paláce vybudován suterén v hloubce pěti metrů se zázemím zahrnujícím strojovny, garáže, veřejné WC a šatny.
Stavbaře ale čeká ještě mnoho náročné práce. Po odkrytí základů, podlah a podhledů pravého křídla (tzv. Smetanovy vestavby) se ukázalo, že reálný technický stav si vyžaduje rozsáhlejší rekonstrukci, než bylo možné před zahájením prací předpokládat.
RED s využitím tiskové zprávy MHMP,
foto Jakub ČervenkaMetrostav se představuje studentům
Skupina Metrostav se i letos vydala na turné po veletrzích pracovních příležitostí. Se studenty a studentkami jsme se postupně setkali na FAST JOB Days na Fakultě stavební v Brně, na univerzitním veletrhu ČZU v Praze, na Kariéra+ organizovaném VŠB-TUO v Ostravě a také na veletrhu Ikariéra na Fakultě stavební ČVUT v Praze.
V dubnu budeme mít příležitost prezentovat naše společnosti na Kariérních dnech Fakulty strojní a Fakulty elektrotechnické ČVUT a nevynecháme ani veletrh na VŠTE v Českých Budějovicích.
Studentské veletrhy jsou jen jednou z mnoha aktivit, do kterých se na technických fakultách zapojujeme. Studenti oceňují zejména možnost pracovat u nás na dlouhodobých praxích, celkově jich takto zaměstnáváme více než 100.
Mgr. Jana Kořínková
Vzhůru do pedálů!
Cyklistická sezona se teprve rozjíždí, ale my už nyní ve spolupráci se zájmovým spolkem Cesta za snem pracujeme na organizaci letního Metrostav handy cyklo maratonu 2024.
Jste-li cyklistickým nadšencem, je akce určena právě vám. Vytvořte se svými kolegy a kamarády tým a užijte si několikadenní dobrodružství. Oproti předešlým ročníkům je možné si vybrat ze dvou tras tak, aby ji zvládl i méně zdatný sportovec.
Hlavní myšlenkou celého podniku je podpora handicapovaných a týmová spolupráce. Pro více informací pište na e-mail: cyklomaraton@metrostav.cz
Ing. Tereza Wagner, foto archiv Metrostavu
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Metrem 50
Metrem 50
Prstencová metoda
Březnový list letošního kalendáře popisuje tzv. prstencovou metodu, která dostala v literatuře přízvisko „pražská“. Stala se dominantní metodou na ražbách pražského metra v průběhu šedesátých až první poloviny devadesátých let.
iž na prvním provozním úseku trasy C (mezi stanicemi Florenc a Kačerov) bylo nevyhnutelné realizovat tunely nejen hloubené, ale rovněž ražené, tzn. výrubem v horninovém prostředí bez odstranění jeho nadloží. Ražené jsou v rámci prvního provozního celku linky C všechny mezistaniční úseky vyjma trati Hlavní nádraží – Muzeum a vyjma Nuselského mostu.
V druhé polovině šedesátých let skončilo dlouhé období tzv. klasických tunelářských metod. Technologicky již byly tyto metody překonány a pro efektivní ražbu v husté městské zástavbě se nehodily. Bylo tudíž nutné naučit se metody nové. Není překvapivé, že ve shodě s tehdejší politickou orientací na Sovětský svaz byla shodná orientace rovněž technologická. Pro ražby prvních tunelů pražského metra tak byly zvoleny v zásadě dvě metody – nemechanizované tunelování a prstencová metoda.
Při ražení tímto způsobem postupuje ražba v záběrech po jednom metru. Hornina je navrtána, pomocí trhavin rozrušena a po očištění líce je ihned osazen prstenec z litinových tybinků – tybinky osazuje erektor, za ním postupuje injektážní plošina. Celý komplex váží 45 tun. Odstřelenou horninu nakládal kolejový nakladač do vozíků úzkokolejné drážky.
Nutnou podmínkou pro použití prstencové metody je takové geologické prostředí, v němž je stabilita volného výrubu na délku záběru časově dostatečná k zabudování ostění.
Podrobněji na:
www.metrostav.cz/cs/metrem50_3-2024Přelet nad velkými stavbami
Skupina Metrostav má rozpracováno nemálo projektů, které pomohou dopravě či jinak posílí infrastrukturu. Jejich aktuální stav a velikost nejlépe zachycují snímky z ptačí perspektivy.
Fotoreportáž
Přelet nad velkými stavbami
RED, foto archiv Metrostavu a ŘVC ČR
Skupina Metrostav má rozpracováno nemálo projektů, které pomohou dopravě či jinak posílí infrastrukturu. Jejich aktuální stav a velikost nejlépe zachycují snímky z ptačí perspektivy.
Výstavba Dvoreckého mostu. V Praze mezi Smíchovem a Podolím roste nový most z bílého betonu, který realizují kolegové z Metrostavu TBR ve sdružení.
Velká železniční stavba v Holešovicích. V rámci modernizace vytížené železniční trati v úseku Praha-Bubny se již rýsuje velká estakáda. Do akce je zde zapojeno více firem, a to i v rámci naší Skupiny.
Most u Červené nad Vltavou. Stavbaři z Metrostavu TBR pracují na realizaci nového železničního mostu, který překlenul vodní nádrž Orlík největším železobetonovým obloukem v ČR, jeho rozpětí činí 156 metrů!
Zabezpečení VD Orlík. O několik kilometrů dál po proudu Vltavy tým divize 6 staví nový bezpečnostní přeliv na naší největší přehradě.
Plavební komora Rohatec/Sudoměřice. Kolegové ze závodu 6 Metrostavu DIZ na hranicích se Slovenskem obnovují ve sdružení Sudoměřický jez a u něj budují plavební komoru.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
7_Divize 3 – Fotogalerie
Parkovací dům má kostru ze železobetonového monolitického skeletu a od prvního patra nahoru tvoří jeho obvodový plášť konstrukce ze svislých jeklů s mezilehlou výplní z tahokovu.
Budova vznikla na parkovišti ve spodní části nádraží na dřívějším parkovišti.
Motoristům bude k dispozici 176 parkovacích míst.
Provoz v objektu zajistí obousměrné přímé rampy, nový sjezd, výtah a vnější schodiště.
Divize 3 předala hotové dílo investorovi bez vad a nedodělků už 13. února.
Auta zde budou moci zaparkovat nejen lidé dojíždějící do Příbrami vlakem či autobusem, ale i zaměstnanci nedalekých firem nebo lidé z okolních domů.
- 1100622.svg
- 1100623.svg
- 1100638.svg
- 1100645.svg
- 1100675.svg
- 1100676.jpg
- 1100677.jpg
- 1100678.jpg
- 1100679.jpg
- 1100680.jpg
- 1100681.svg
- 1100682.jpg
- 1100683.jpg
- 1100684.jpg
- 1100685.jpg
- 1100686.svg
- 1100687.jpg
- 1100690.mp4
- 1100691.svg
- 1100692.jpg
- 1100693.jpg
- 1100694.jpg
- 1100695.jpg
- 1100696.jpg
- 1100697.jpg
- 1100698.jpg
- 1100699.svg
- 1100700.jpg
- 1100701.jpg
- 1100702.jpg
- 1100703.jpg
- 1100704.svg
- 1100705.jpg
- 1100706.jpg
- 1100707.jpg
- 1100708.svg
- 1100709.jpg
- 1100710.jpg
- 1100711.jpg
- 1100712.jpg
- 1100713.jpg
- 1100714.jpg
- 1100715.pdf
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
V Táboře roste stadion s parametry NHL
Jihočeský tým Metrostavu DIZ vybuduje v Táboře novou sportovní halu s druhou ledovou plochou.
Stavba, kde vadí nejen vlhkost, ale i dutiny
Neobvyklá zakázka: sklad mražených výrobků s chlazenou expedicí pro společnost Nestlé ve výrobním závodě v Krupce.
Protipovodňové opatření na Jičínsku dokončeno s předstihem
U Kopidlna vznikla ochrana proti velké vodě. Stavbaři vybudovali suchou nádrž v místě, kde se v minulosti nacházel rybník.
Stavba roku 2024
V Rudolfinu proběhlo vyhlášení prestižní soutěže Stavba roku 2024. Zástupci našich stavebních týmů převzali čtyři tituly a pět zvláštních cen. Které to jsou?
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007