Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Krátce Aktuálně

inovativní technologie ve zpracování recyklátů

Obalovna Louny, jako první z obaloven Skupiny Metrostav, aktuálně instaluje novou technologii – paralelní sušicí buben, který jí umožní zvýšit procenta přidávání recyklovaných materiálů do výroby. Významná investice přinese možnost zvýšení podílu R-materiálu ze současných 25 % až na 60 % při zachování kvalitativních parametrů asfaltové směsi.

Přijďte darovat krev

Letošní první termín prospěšné akce Daruj krev s Metrostavem se blíží: v pátek 22. března 2024 od 7.30 hod. se uskuteční tradičně v prostorách Centra vzdělávání Skupiny Metrostav, kde bude připravena transfuzní stanice. Zaměstnanci se mohou přihlašovat pomocí formuláře na intranetu. Děkujeme všem, kteří se rozhodnou k akci Daruj krev s Metrostavem připojit.

Nové byty pod Vítkovem

Mezi ulicemi Hartigova (dříve Koněvova) a Roháčova v Praze 3 vyroste nový šestipodlažní bytový dům pod názvem Vivus Žižkov se 160 byty a několika komercemi (vizualizace). Od podzimu loňského roku jej stavějí stavbaři divize 1 pod vedením Ing. Michala Tulpy. Bylo provedeno pažení jámy, dokončují se zemní práce a pilotové založení objektu. Proběhla také stavba prvního ze dvou věžových jeřábů. Velmi složitá je zde situace z pohledu dopravy a prostoru. Vizualizace: Vivus Žižkov.

Metrostav Development

Nad skálou Barrandov: Metropole u nohou

Pro všechny aktivní lidi, kteří touží po rovnováze mezi odpočinkem a kulturním životem. Jen pár kroků do přírody, a přitom s metropolí u nohou – to a mnoho dalšího nabízí nový bytový komplex společnosti Metrostav Development. Tento rezidenční projekt pod názvem Nad skálou Barrandov, jehož prodej byl nedávno zahájen, nabízí 127 nových bytů ve dvou samostatných budovách (vizualizace). ty utvoří dokonalý obytný celek uprostřed zeleně V Praze 5.

Text a foto Metrostav Development

D

íky své poloze nad barrandovskou skálou je tento rezidenční projekt skvělým prostředím pro život ve městě, přitom kousek stranou od městského ruchu. Svým rezidentům přináší moderní bydlení jen kousek od centra a s jedinečným výhledem na město. V okolí objevíte spoustu míst, kde posedět, najíst se nebo si protáhnout tělo, ale také spoustu vyžití pro děti.

Dva domy, které na místě vyrostou, přinesou svým obyvatelům moderní rezidenční bydlení. Oba domy jsou každý trochu jiný, přitom navenek působí velmi kompaktním dojmem. První budova je menší svou rozlohou, poskytuje šest obytných pater. Ve spodních třech patrech najdeme na každém podlaží sedm spíše menších až středních bytových jednotek s dispozicemi 1+kk a 2+kk, převážně s balkonem. Horní tři patra pak tvoří mix pěti větších bytů s balkony s dispozicemi 2+kk až 4+kk a tři střešní byty s terasami.

Oba domy poskytnou svým nájemníkům a majitelům také dostatečný počet garážových míst a možnost parkování u domu. V přízemí jednoho z domu najdeme prostory i pro kanceláře a další služby.

Kvalitní design

Rezidenční bydlení Nad skálou vzniká ve spolupráci s předními architekty a designéry. Spolu s nimi se ladila základní podoba jednotlivých bytů, aby odpovídaly standardům pro moderní bydlení. V rámci vybavení bytu bude možno také využít rozšířený standard vybavení v podobě zařizovacích předmětů ve vyšší kategorii nebo v použitých materiálech. Stavba projektu byla zahájena v únoru 2024 a k nastěhování budou byty klientům k dispozici ve třetím čtvrtletí roku 2026.

řešení všech bytových jednotek je navrženo ve spolupráci se zkušenými designéry

„Barrandov je branou do Dalejského a Prokopského údolí. Tato místa jsou protkána několika naučnými stezkami, které mapují všemožné zajímavosti přírody. Je úžasné, že se podaří postavit novou moderní čtvrť na hranici města a přírody,“ říká generální ředitel Metrostav Development Ing. Ondřej Buršík.

Ptáme se...

Ing. Jan Zapletal

ředitel společnosti M4 Road Design

Po dokončení studia na Fakultě dopravní ČVUT a Pedagogické fakultě UK působil ve společnosti PRAGOPROJEKT, a.s., kde se během 17 let vypracoval z pozice začínajícího projektanta až na ředitele pražské pobočky. Na jaře roku 2020 nastoupil do nové projekční firmy M4 Road Design, s.r.o., která v té době ve Skupině Metrostav vznikala. Ve volném čase se věnuje horským výšlapům, cestování, běhání, sportům a hudbě.

Co vás před časem nasměrovalo ke společnosti se zaměřením na projekční činnost v oblasti dopravního stavitelství?

To byla opravdu velká náhoda. Během studia jsem hledal práci a odpověděl na dva inzeráty. Jeden z nich byl od firmy, která se věnovala dopravní telematice, druhý z nich lákal do velké projekční firmy. První společnost mě nevzala, druhá mě přijala a tím vlastně předurčila celou mou dosavadní profesní kariéru.

Můžete připomenout hlavní zaměření či přednosti společnosti M4 Road Design?

Naší dominantní náplní jsou projekty dopravních staveb, tedy zejména dálnic, silnic a místních komunikací. Tyto úkoly zpracováváme komplexně ve všech profesích, tj. včetně mostů, zdí, protihlukových stěn, odvodnění, přeložek inženýrských sítí, telematiky a dalších náležitostí. Za jednu z největších předností naší firmy považuji kvalitní, sehraný a odborně zdatný projekční tým s úzkou vazbou na zhotovitele, tedy na stavební společnosti ze Skupiny Metrostav. Díky tomu umíme projekty připravit tzv. na míru kolegům stavařům a zároveň dostáváme cennou zpětnou vazbu, která nám umožňuje na sobě dále pracovat a rozvíjet se.

Od vzniku firmy jste zpracovali bezmála 200 projektů, můžete některé připomenout?

Na úplném začátku byly projekty na modernizaci posledních úseků dálnice D1. Rychle následovaly projekty pro již zprovozněný severozápadní obchvat Opavy, dálnici D7 u Chlumčan otevřenou před loňskými Vánoci a dálnici D6 u Krupé, která půjde do provozu za pár měsíců. Věnovali jsme se i krajským stavbám, třeba průtahu Stříbrné Skalice.

Pro které stavby připravujete projekční dokumentaci?

Běžících staveb, na kterých se projekčně podílíme, je velké množství. Z těch zcela čerstvých bych zmínil zkapacitnění dálnice D1 na obchvatu Brna realizované v režimu Žluté knihy FIDIC, velkou modernizaci dálnice D46 mezi Vyškovem a Drysicemi, která odstartuje za pár týdnů, nebo běžící novostavbu dálnice D35 v úseku Janov – Opatovec. Stále ale pracujeme i pro stavby, které se budou letos zprovozňovat a finalizovat. Jak se blíží jejich ukončení, řešíme s kolegy ze staveb operativně množství detailů spojených s dokončovacími pracemi. Projektů, které realizujeme souběžně, je ale ještě mnohem více.

Lze v oblasti projektování zmínit nějaké nové trendy?

Projekce je profese, u které je nezbytné trendy včetně změn legislativy a úpravy technických předpisů sledovat neustále. Kromě všude zmiňovaného BIM jsme hlavně zvědaví na ostrý start nového stavebního zákona.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 4/2024, V Chýni staví školu s pobytovou střechou
Metrostav 4/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 4/2024, Metrostav Development
Metrostav 4/2024, Ptáme se
Metrostav 4/2024, Fotosloupek
Metrostav 4/2024, SportujeM
Metrostav 4/2024, Číslo
Metrostav 4/2024, Více než 150 nových parkovacích míst
Metrostav 4/2024, Divize 9
Metrostav 4/2024, Startuje renovace nádraží v lázeňském městě
Metrostav 4/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 4/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 4/2024, Metrem 50
Metrostav 4/2024, Přelet nad velkými stavbami
Metrostav 4/2024, V Chýni staví školu s pobytovou střechou

V Chýni staví školu s pobytovou střechou

Metrostav 4/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 4/2024, Metrostav Development

Metrostav Development

Metrostav 4/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 4/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 4/2024, SportujeM

SportujeM

Metrostav 4/2024, Číslo

Číslo

Metrostav 4/2024, Více než 150 nových parkovacích míst

Více než 150 nových parkovacích míst

Metrostav 4/2024, Divize 9

Divize 9

Metrostav 4/2024, Startuje renovace nádraží v lázeňském městě

Startuje renovace nádraží v lázeňském městě

Metrostav 4/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 4/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 4/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 4/2024, Přelet nad velkými stavbami

Přelet nad velkými stavbami

3

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (344059): (1/1) (0 ms)

Rendering Metrostav Development (344058): (1/2) (10 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (344057): (2/2) (24 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i8847/item1100680-small.jpg

 i8847/item1100679-small.jpg

 i8847/item1100682-small.jpg

 i8847/item1100681.svg

 i8847/item1100683-small.jpg

 i8847/vth444289-1.jpg (2x)

 i8847/vth444291-1.jpg (2x)

 i8847/vth444294-1.jpg (2x)

 i8847/vth444298-1.jpg (2x)

 i8847/vth444301-1.jpg (2x)

 i8847/vth444306-1.jpg (2x)

 i8847/vth444309-1.jpg (2x)

 i8847/vth444325-1.jpg[p1]

 i8847/vth444331-1.jpg[p1]

 i8847/vth444335-1.jpg[p1]

 i8847/vth444432-1.jpg[p1]

 i8847/vth444430-1.jpg[p1]

 i8847/vth444353-1.jpg[p1]

 i8847/vth444366-1.jpg[p1]

 i8847/item1100682-medium.jpg[p3]