Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Ptáme se...

Ing. Jan Zapletal

ředitel společnosti M4 Road Design

Po dokončení studia na Fakultě dopravní ČVUT a Pedagogické fakultě UK působil ve společnosti PRAGOPROJEKT, a.s., kde se během 17 let vypracoval z pozice začínajícího projektanta až na ředitele pražské pobočky. Na jaře roku 2020 nastoupil do nové projekční firmy M4 Road Design, s.r.o., která v té době ve Skupině Metrostav vznikala. Ve volném čase se věnuje horským výšlapům, cestování, běhání, sportům a hudbě.

Co vás před časem nasměrovalo ke společnosti se zaměřením na projekční činnost v oblasti dopravního stavitelství?

To byla opravdu velká náhoda. Během studia jsem hledal práci a odpověděl na dva inzeráty. Jeden z nich byl od firmy, která se věnovala dopravní telematice, druhý z nich lákal do velké projekční firmy. První společnost mě nevzala, druhá mě přijala a tím vlastně předurčila celou mou dosavadní profesní kariéru.

Můžete připomenout hlavní zaměření či přednosti společnosti M4 Road Design?

Naší dominantní náplní jsou projekty dopravních staveb, tedy zejména dálnic, silnic a místních komunikací. Tyto úkoly zpracováváme komplexně ve všech profesích, tj. včetně mostů, zdí, protihlukových stěn, odvodnění, přeložek inženýrských sítí, telematiky a dalších náležitostí. Za jednu z největších předností naší firmy považuji kvalitní, sehraný a odborně zdatný projekční tým s úzkou vazbou na zhotovitele, tedy na stavební společnosti ze Skupiny Metrostav. Díky tomu umíme projekty připravit tzv. na míru kolegům stavařům a zároveň dostáváme cennou zpětnou vazbu, která nám umožňuje na sobě dále pracovat a rozvíjet se.

Od vzniku firmy jste zpracovali bezmála 200 projektů, můžete některé připomenout?

Na úplném začátku byly projekty na modernizaci posledních úseků dálnice D1. Rychle následovaly projekty pro již zprovozněný severozápadní obchvat Opavy, dálnici D7 u Chlumčan otevřenou před loňskými Vánoci a dálnici D6 u Krupé, která půjde do provozu za pár měsíců. Věnovali jsme se i krajským stavbám, třeba průtahu Stříbrné Skalice.

Pro které stavby připravujete projekční dokumentaci?

Běžících staveb, na kterých se projekčně podílíme, je velké množství. Z těch zcela čerstvých bych zmínil zkapacitnění dálnice D1 na obchvatu Brna realizované v režimu Žluté knihy FIDIC, velkou modernizaci dálnice D46 mezi Vyškovem a Drysicemi, která odstartuje za pár týdnů, nebo běžící novostavbu dálnice D35 v úseku Janov – Opatovec. Stále ale pracujeme i pro stavby, které se budou letos zprovozňovat a finalizovat. Jak se blíží jejich ukončení, řešíme s kolegy ze staveb operativně množství detailů spojených s dokončovacími pracemi. Projektů, které realizujeme souběžně, je ale ještě mnohem více.

Lze v oblasti projektování zmínit nějaké nové trendy?

Projekce je profese, u které je nezbytné trendy včetně změn legislativy a úpravy technických předpisů sledovat neustále. Kromě všude zmiňovaného BIM jsme hlavně zvědaví na ostrý start nového stavebního zákona.

Za rozhovor děkuje David Kalců

fotosloupek

Most mezi dvěma ostrovy

Stavbaři společnosti Metrostav Norge AS, kteří na pobřeží západního Norska stavějí nový most Nerlandsøybrua, poskytli aktuální fotografie přímo z místa.

Dokončili zde spodní stavbu v ose 7, 8 a přesunuli ponton k ose 6, kde je čeká poslední „viaduktový“ pilíř, který bude dokončen po Velikonocích. Zásadním pokořeným milníkem je výsuv bednicího vozíku MSS z poza opěry v ose 1 (foto vpravo). Tímto krokem začaly práce na mostovce a ty budou hlavní náplní týmu v letošním roce. V jednu chvíli budou v provozu kromě velké ocelové konstrukce MSS i dva páry vozíků pro letmou betonáž. Díky všem a hodně zdaru! Foto Matěj Novotný.

SportujeM

Výsledky Novoroční výzvy

První sportovní výzva letošního roku je za námi a výsledky jsou neuvěřitelné! Cílem bylo získat společnými silami 9 000 bodů v termínu 15. ledna až 29. února. Tuto metu jsme díky velkému zájmu účastníků pokořili 10 dnů před koncem. Plán byl nejen splněn, ale dokonce překonán o 35 % s celkovým počtem 12 156 bodů.

Mgr. Pavlína Mertl,
foto archiv Metrostavu

N

ovoroční výzva byla věnována hendikepované kolegyni Jitce Petřkovské z Metrostavu TBR (foto), která finanční dar využije na nákup přídavného elektrického pohonu k invalidnímu vozíku. „Ráda bych poděkovala všem účastníkům, kteří mi svojí aktivitou pomohli získat důležitou zdravotní pomůcku. Proměnili jste můj velký sen ve skutečnost. Velmi si vážím veškerého úsilí, které jste během zimních měsíců vykonali,“ dodala Jitka.

Nejaktivnějšími účastníky byli: Pavel Jelen, Vojtěch Benett, Tomáš Homolka, Ondřej Matoušek, Václav Šuser, Ivan Hrdina, Marek Bernát, Jan Uhlíř, Rostislav Šíša a Marie Kinclová. Z firem obhájila své prvenství společnost Metrostav, za ní se umístil Metrostav DIZ a na třetím místě skončila Subterra.

Tentokrát jsme společně sportovali 6240 hodin (odpovídá 260 dnů) během 6548 aktivit. Překonali jsme vzdálenost 43 513 km a převýšení 681 147 m. Jak konkrétně jsme si v jednotlivých sportech vedli, najdete včetně celkových výsledků na intranetu Skupiny Metrostav.

 

Metrostav 4/2024, V Chýni staví školu s pobytovou střechou
Metrostav 4/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 4/2024, Metrostav Development
Metrostav 4/2024, Ptáme se
Metrostav 4/2024, Fotosloupek
Metrostav 4/2024, SportujeM
Metrostav 4/2024, Číslo
Metrostav 4/2024, Více než 150 nových parkovacích míst
Metrostav 4/2024, Divize 9
Metrostav 4/2024, Startuje renovace nádraží v lázeňském městě
Metrostav 4/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 4/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 4/2024, Metrem 50
Metrostav 4/2024, Přelet nad velkými stavbami
Metrostav 4/2024, V Chýni staví školu s pobytovou střechou

V Chýni staví školu s pobytovou střechou

Metrostav 4/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 4/2024, Metrostav Development

Metrostav Development

Metrostav 4/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 4/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 4/2024, SportujeM

SportujeM

Metrostav 4/2024, Číslo

Číslo

Metrostav 4/2024, Více než 150 nových parkovacích míst

Více než 150 nových parkovacích míst

Metrostav 4/2024, Divize 9

Divize 9

Metrostav 4/2024, Startuje renovace nádraží v lázeňském městě

Startuje renovace nádraží v lázeňském městě

Metrostav 4/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 4/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 4/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 4/2024, Přelet nad velkými stavbami

Přelet nad velkými stavbami

5

Article Fotosloupek waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering SportujeM (344061): (1/2) (2 ms)

Rendering Fotosloupek (344060): (2/2) (2 ms)

Rendering Ptáme se (344059): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i8847/item1100683-small.jpg

 i8847/item1100684-small.jpg

 i8847/item1100685-small.jpg

 i8847/item1100687-small.jpg

 i8847/item1100686.svg

 i8847/item1100684-medium.jpg[p3]

 i8847/item1100685-medium.jpg[p3]

 i8847/vth444289-1.jpg (2x)

 i8847/vth444291-1.jpg (2x)

 i8847/vth444294-1.jpg (2x)

 i8847/vth444298-1.jpg (2x)

 i8847/vth444301-1.jpg (2x)

 i8847/vth444306-1.jpg (2x)

 i8847/vth444309-1.jpg[p1]

 i8847/vth444325-1.jpg[p1]

 i8847/vth444331-1.jpg[p1]

 i8847/vth444335-1.jpg[p1]

 i8847/vth444432-1.jpg[p1]

 i8847/vth444430-1.jpg[p1]

 i8847/vth444353-1.jpg[p1]

 i8847/vth444366-1.jpg[p1]