Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 06/2024

Krátce Aktuálně

Metrostav handy cyklo maraton ve Snídani s Novou

Ve čtvrtek 4. dubna jsme podpořili v pořadu Snídaně s Novou projekt Metrostav handy cyklo maraton. Radim Mana, tiskový mluvčí Skupiny Metrostav (na snímku vpravo), a hlavní organizátor Heřman Volf v živém vstupu představili projekt Cesty za Snem a hlavní myšlenku celého projektu Metrostav handy cyklo maratonu.

mezi TOP zaměstnavateli

Studenti a absolventi vysokých a středních škol hlasovali v anketě TOP Zaměstnavatelé 2024 pro Metrostav a ten tak již po páté v řadě obhájil druhé místo v oboru Stavebnictví.

Další výzva aplikace SportujeM

Symbolicky na mezinárodní Den Země 22. dubna odstartuje Jarní výzva aplikace SportujeM. Tentokrát podpoříme Český svaz ochránců přírody Vlašim, který se věnuje záchraně ohrožených druhů rostlin a živočichů, biodiverzitě mokřadních a lesních lokalit a dalším projektům.

Demolice uzavřené časti Libeňského mostu

V prvním dubnovém týdnu byly zahájeny bourací práce takzvaného inundačního mostu u pražské Palmovky (foto), který je v havarijním stavu. Obnovu libeňského soumostí realizují kolegové z Metrostavu TBR, ředitelem výstavby je Ing. Martin Kulhavý, Ph.D.

Metrostav 06/2024

BeMo Tunnelling

BeMo zabezpečilo železniční trať v Salcbursku

Společnost BeMo Tunnelling (BeMo) se specializuje na výstavbu a rekonstrukce inženýrských staveb všeho druhu. Často zde uvádíme zakázky na výstavbu metra, ražbu tunelů, rekonstrukce či stavbu mostů… Oddělení BeMo Speciální zakládání Rakousko se ujalo i ne zcela běžné akce: zajištění bezpečnosti podél železniční trati u Taxenbachu (foto).

Herbert Striednigg s týmem Speciálního zakládání Rakousko

B

eMo Speciální zakládání Rakousko působí u našich jižních sousedů od podzimu roku 2023. Projekty jsou primárně nabízeny a prováděny v rámci podnikání po celém Rakousku, ale krátce po zahájení naší činnosti se podařilo získat zajímavou zakázku od Rakouské spolkové dráhy (ÖBB), která spočívá ve stavbě ochranné konstrukce na ochranu skal a proti pádu kamenů.

Projekt zahrnoval zabezpečení stávající železniční tratě na území obce Taxenbach proti přírodním rizikům ve svahu, tedy v obtížně přístupném místě. Cílem hlavních prací byly úpravy terénu, vyklučení nevhodných dřevin a za pomocí horolezeckých pracích došlo k odstranění dosavadních ochranných plotů a vybudování nových ochranných prvků proti přírodním vlivům.

ochrana před pádem kamenů v nepřístupném terénu vyžaduje nasazení speciální techniky

Do akce zapojen vrtulník

Dostat se na staveniště bylo možné výhradně letecky, a tak musel být nasazen vrtulník. Veškerý materiál, nářadí a vybavení bylo na místo dopraveno více než padesáti individuálními lety. Montáž včetně vrtných prací byla prováděna ručně pomocí drobné techniky ve svisle se svažujících skalních stěnách. Pracovníci oddělení Speciální zakládání Rakousko společnosti BeMo Tunnelling zde provedli náročnou a nebezpečnou práci. K ochraně vlastních zaměstnanců a splnění maximálních požadavků na bezpečnost práce byla použita složitá dvoulanová technologie. O to více je potěšitelné, že projekt byl realizován k naprosté spokojenosti našeho zadavatele. Zdař Bůh z Korutan.


Podél řeky Salzbach

Tato trať je známá jako Giselabahn a je součástí železniční sítě Österreichische Bundesbahnen (ÖBB). Je vedena z města Schwarzach-St. Veit do města Zell am See a prochází krásnou krajinou obklopenou Alpami. Trať je populární mezi turisty díky své malebné trase a nabízí pohled na úžasnou přírodu a horské scenérie. Po této trati můžete během jízdy očekávat úchvatné výhledy na hory, lesy a řeku. Taxenbach je jedním z měst, kterými tato trať prochází.

Metrostav 06/2024

Ptáme se...

Ing.  Ladislav Madara

Ředitel developmentu Metrostav Slovakia

Vystudoval Stavební fakultu STU v Bratislavě, obor pozemní stavby a architektura, zaměření městské inženýrství a urbanismus. Následně pracoval v menších firmách, kde povětšinou řídil velké projekty obchodních center, výrobních hal a rezidenčních zón. Jelikož Ing. Madaru lákala práce ve velké renomované společnosti, zkusil štěstí v Metrostavu Slovakia a nastoupil zde v listopadu 2017 na pozici development manažera rezidenčního projektu Kopčianka. V roce 2019 se stal ředitelem developmentu.

Můžete stručně představit úsek developmentu Metrostavu Slovakia?

Samotná myšlenka vlastního developmentu ve společnosti Metrostav Slovakia sahá do roku 2010, kdy se podařilo získat projekt Bytový dům Nejedlého a úspěch tohoto projektu otevřel cestu k dalším zajímavým akvizicím. Následovaly projekty BD Košická, City Park Ružinov, Devínka pod lesom a Kopčianka. V roce 2020 jsme se rozhodli vstoupit i na košický trh akvizicí projektu Popradská, což se ukázalo jako výborné rozhodnutí. Koncem roku 2024 budeme mít předáno 1490 bytů za celé působení developmentu. Momentálně zde působí 16 kolegů, kteří zajišťují samotný projektový management, akvizice projektů, vlastní prodej bytů, marketing, finanční řízení projektů a správu nemovitostí.

Jaké jsou vaše hlavní developerské aktivity?

Na projektu Kopčianka probíhá předávání posledních bytů, na Popradské kolaudujeme a doprodáváme zbývající cca ¼ bytů. Mezitím rozbíháme tři nové projekty v oblíbené městské části Ružinov. Také pracujeme na přípravě administrativní budovy, kterou plánujeme využít i jako novou centrálu Metrostavu Slovakia včetně vlastního prodejního místa. A ve spolupráci s magistrátem Bratislavy připravujeme změny územních plánů v pěti lokalitách s obrovským potenciálem.

Mění se nějak na Slovensku nebo obecně požadavky lidí na bydlení?

Díky rostoucím cenám bytů klienti již očekávají ve standardu bytu řešení chlazení, stínění i technologie snižující provozní náklady. Klien­tovi je třeba nabídnout projekty s rozumným měřítkem, kvalitní veřejné prostory (tzv. další „pokoj bytu“), tzv. car free zóny, dostupnou občanskou vybavenost apod. Co se týká výměr bytů, setkáváme se s trendem jejich zmenšování za účelem snížení cen, a tedy zvýšení jejich dostupnosti. Avšak další zmenšování výměr klienti již nechtějí akceptovat. Tři nejdůležitější parametry projektu jsou podle mě lokalita, lokalita a lokalita. Proto se při akvizicích nových projektů soustředíme na ty nejžádanější části Bratislavy.

Na co se zaměříte v nadcházejícím období?

Momentálně řešené projekty a akvizice nám dávají naději, že budeme schopni přinášet na trh 200 až 300 bytů ročně v nejbližších cca 12 letech. Také chceme úspěšně zrealizovat náš první administrativní projekt. V horizontu cca čtyř let bychom rádi prodávali byty výhradně našimi vlastními kapacitami. Toto všechno by nám mělo pomoci zařadit se mezi top rezidenční developery na Slovensku.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 6/2024, Nová budova Škody Auto ve finále
Metrostav 6/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 6/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 6/2024, Ptáme se
Metrostav 6/2024, Fotosloupek
Metrostav 6/2024, Lidé Metrostavu
Metrostav 6/2024, Karlovarský kraj modernizuje sociální zařízení v Nejdku
Metrostav 6/2024, Divize 8 a 1
Metrostav 6/2024, Divize 6
Metrostav 6/2024, Pirna: stavbaři vysunuli 777 metrů mostu
Metrostav 6/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 6/2024, Metrem 50
Metrostav 6/2024, Sloupek odborů
Metrostav 6/2024, Tři otázky pro…
Metrostav 6/2024, Návrat soch na průčelí Savarinu
Metrostav 6/2024, Nová budova Škody Auto ve finále

Nová budova Škody Auto ve finále

Metrostav 6/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 6/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 6/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 6/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 6/2024, Lidé Metrostavu

Lidé Metrostavu

Metrostav 6/2024, Karlovarský kraj modernizuje sociální zařízení v Nejdku

Karlovarský kraj modernizuje sociální zařízení v Nejdku

Metrostav 6/2024, Divize 8 a 1

Divize 8 a 1

Metrostav 6/2024, Divize 6

Divize 6

Metrostav 6/2024, Pirna: stavbaři vysunuli 777 metrů mostu

Pirna: stavbaři vysunuli 777 metrů mostu

Metrostav 6/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 6/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 6/2024, Sloupek odborů

Sloupek odborů

Metrostav 6/2024, Tři otázky pro…

Tři otázky pro…

Metrostav 6/2024, Návrat soch na průčelí Savarinu

Návrat soch na průčelí Savarinu

3

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (346998): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo Tunnelling (346997): (1/2) (9 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (346996): (2/2) (7 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i8915/item1107088-small.jpg

 i8915/item1107087-small.jpg

 i8915/item1107091-small.jpg

 i8915/item1107089.svg

 i8915/item1107092-small.jpg

 i8915/vth448263-1.jpg (2x)

 i8915/vth448366-1.jpg (2x)

 i8915/vth448376-1.jpg (2x)

 i8915/vth448380-1.jpg (2x)

 i8915/vth448389-1.jpg (2x)

 i8915/vth448397-1.jpg (2x)

 i8915/vth448412-1.jpg (2x)

 i8915/vth448418-1.jpg[p1]

 i8915/vth448426-1.jpg[p1]

 i8915/vth448441-1.jpg[p1]

 i8915/vth448443-1.jpg[p1]

 i8915/vth448449-1.jpg[p1]

 i8915/vth448475-1.jpg[p1]

 i8915/vth448483-1.jpg[p1]

 i8915/vth448486-1.jpg[p1]