Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 06/2024

Divize 8 a 1

Rekonstrukce domu Máj spěje k cíli

Stavbaři divizí 8 a 1 dokončují v centru Prahy kompletní rekonstrukci legendárního obchodního domu Máj. Kolemjdoucí si mohou všimnout, že téměř finální podobu již mají fasády a střechy. Finišuje se ale už i uvnitř. Nedávno skončila pokládka dlažeb a následuje instalace nákupních a gastro jednotek včetně interiérových prvků, technologií a dalšího vybavení. Rekonstrukce by měla skončit již v průběhu měsíce června.

Mgr. Radim Mana, foto archiv stavby

P

rojekt postupuje bez větších komplikací podle harmonogramu. V současnosti dokončujeme i strojovnu technologií nebo eskalátorovou halu. Znovu k životu se probudila výtahová šachta s nově namontovanými autovýtahy,“ sdělil vedoucí projektu Ing. Pavel Kalouš z divize 8. A prozradil logistickou zajímavost: „Z terasy v pátém nadzemním podlaží jsme si museli udělat dočasné úložiště materiálu. Vzhledem ke stísněným podmínkám v centru Prahy jde o jediné místo na celé stavbě, kde lze cokoliv skladovat.“

Investor projektu Amadeus Real Estate již v loňském roce vybral obchody, které obsadí zrekonstruované prostory. Do obchodního domu se vrátí supermarket Tesco a dále se zde budou nacházet lékárny, drogerie, kavárny, obchody s prodejem kosmetiky, zmrzliny i vína. Celkové náklady rekonstrukce vycházejí na přibližně čtyři miliardy korun, jde tedy o jednu z největších aktuálních staveb v Praze.

Metrostav 06/2024

Divize 6

Aktuálně z modernizace VD Orlík

Výstavba doplňkového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík i přes problémy na vtokovém objektu běží neustále kupředu. Svědčí o tom dokončovaný otevřený skluz na vzdušním líci hráze (na snímku), kde zbývají dobetonovat poslední stěny a desky dna.

RED, foto Petr Adámek

P

rojekt pro investora Povodí Vltavy rea­lizuje tým divize 6 pod vedením Ing. Tomáše Beržinského. Cílem této velké akce je výstavba bezpečnostního přelivu mimo těleso hráze. Ten bude mít tři pole hrazená segmentovými uzávěry, zakrytou část a železobetonový skluz dlouhý 367 m a široký 16 m. Díky tomuto doplňkovému přelivu přehrada bezpečně zvládne desetitisíciletou povodeň, která odpovídá průtoku 5300 m3 za sekundu.

Plavební sezona se blíží

Na snímku je patrné hotové přemostění ve spodní části, které bude sloužit pro obsluhu lodního výtahu. Před zahájením plavební sezony stavbaře čeká ještě dokončení sanačních prací v horní jímce, které budou odrazovým můstkem k zahájení betonáží i v této části stavby.

Během zimy se podařilo na vtokovém objektu provést veškeré trhací práce, tím pádem nebude docházet k ovlivňování již hotových konstrukcí touto činností.

Metrostav 06/2024

Zahraniční podnikání

Pirna: stavbaři vysunuli již 777 metrů mostu z celkových 917

Tým divize 3 vedený Ing. Vladimírem Benešem provedl poslední z dlouhých výsuvů mostu v německé Pirně (foto). Most překonávající údolí říčky Gottleuba (u nás Rybný potok) ve výšce 70 m bude dlouhý 916 m. Vedoucí montáže je Ing. Jan Krysta, vedoucím projektu a ředitelem výstavby je  doc. Ing. Marek Foglar, Ph.D.

Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu

T

ento výsuv byl opět něčím nový. Poprvé jsme vysouvali na ocelové konzoly nosné konstrukce osazenými prefabrikáty budoucí betonové mostovky, které po posledním výsuvu skončí nad pro jeřábovou techniku nepřístupným terénem. Rovněž poprvé jsme vysouvali za silného větru vanoucího z nepříznivého směru. Rychlost větru byla hraniční a reálně hrozilo rozkmitání aerodynamicky nestabilní nosné konstrukce. Také se poprvé konstrukce oproti výpočtu výrazně méně prohnula, což nám přichystalo několik perných chvil při nájezdu na více než 50 m vysoký pilíř číslo 30,“ popsal akci Marek Foglar, ředitel výstavby.

V letošním roce čekají stavbaře ještě dva kratší výsuvy, po nich konstrukce dosáhne druhé strany kilometrového údolí. Následně bude nutné konstrukci spustit ve výšce 70 m o 1,5 m na hlavy pilířů a spojit je s nimi pomocí železobetonových náběhů. Poté bude následovat betonáž mostovky a dokončovací práce.

 

Metrostav 6/2024, Nová budova Škody Auto ve finále
Metrostav 6/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 6/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 6/2024, Ptáme se
Metrostav 6/2024, Fotosloupek
Metrostav 6/2024, Lidé Metrostavu
Metrostav 6/2024, Karlovarský kraj modernizuje sociální zařízení v Nejdku
Metrostav 6/2024, Divize 8 a 1
Metrostav 6/2024, Divize 6
Metrostav 6/2024, Pirna: stavbaři vysunuli 777 metrů mostu
Metrostav 6/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 6/2024, Metrem 50
Metrostav 6/2024, Sloupek odborů
Metrostav 6/2024, Tři otázky pro…
Metrostav 6/2024, Návrat soch na průčelí Savarinu
Metrostav 6/2024, Nová budova Škody Auto ve finále

Nová budova Škody Auto ve finále

Metrostav 6/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 6/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 6/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 6/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 6/2024, Lidé Metrostavu

Lidé Metrostavu

Metrostav 6/2024, Karlovarský kraj modernizuje sociální zařízení v Nejdku

Karlovarský kraj modernizuje sociální zařízení v Nejdku

Metrostav 6/2024, Divize 8 a 1

Divize 8 a 1

Metrostav 6/2024, Divize 6

Divize 6

Metrostav 6/2024, Pirna: stavbaři vysunuli 777 metrů mostu

Pirna: stavbaři vysunuli 777 metrů mostu

Metrostav 6/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 6/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 6/2024, Sloupek odborů

Sloupek odborů

Metrostav 6/2024, Tři otázky pro…

Tři otázky pro…

Metrostav 6/2024, Návrat soch na průčelí Savarinu

Návrat soch na průčelí Savarinu

9

Sending statistics …

Rendering Pirna: stavbaři vysunuli 777 metrů mostu (347114): (2/3) (3 ms)

Rendering Divize 6 (347004): (1/2) (3 ms)

Rendering Divize 8 a 1 (347003): (1/2) (13 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i8915/item1107140-small.jpg

 i8915/item1106960.svg

 i8915/item1107142-small.jpg

 i8915/item1107141.svg

 i8915/item1107147-small.jpg

 i8915/item1107145.svg

 i8915/item1107146-small.jpg