Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 06/2024

Ptáme se...

Ing.  Ladislav Madara

Ředitel developmentu Metrostav Slovakia

Vystudoval Stavební fakultu STU v Bratislavě, obor pozemní stavby a architektura, zaměření městské inženýrství a urbanismus. Následně pracoval v menších firmách, kde povětšinou řídil velké projekty obchodních center, výrobních hal a rezidenčních zón. Jelikož Ing. Madaru lákala práce ve velké renomované společnosti, zkusil štěstí v Metrostavu Slovakia a nastoupil zde v listopadu 2017 na pozici development manažera rezidenčního projektu Kopčianka. V roce 2019 se stal ředitelem developmentu.

Můžete stručně představit úsek developmentu Metrostavu Slovakia?

Samotná myšlenka vlastního developmentu ve společnosti Metrostav Slovakia sahá do roku 2010, kdy se podařilo získat projekt Bytový dům Nejedlého a úspěch tohoto projektu otevřel cestu k dalším zajímavým akvizicím. Následovaly projekty BD Košická, City Park Ružinov, Devínka pod lesom a Kopčianka. V roce 2020 jsme se rozhodli vstoupit i na košický trh akvizicí projektu Popradská, což se ukázalo jako výborné rozhodnutí. Koncem roku 2024 budeme mít předáno 1490 bytů za celé působení developmentu. Momentálně zde působí 16 kolegů, kteří zajišťují samotný projektový management, akvizice projektů, vlastní prodej bytů, marketing, finanční řízení projektů a správu nemovitostí.

Jaké jsou vaše hlavní developerské aktivity?

Na projektu Kopčianka probíhá předávání posledních bytů, na Popradské kolaudujeme a doprodáváme zbývající cca ¼ bytů. Mezitím rozbíháme tři nové projekty v oblíbené městské části Ružinov. Také pracujeme na přípravě administrativní budovy, kterou plánujeme využít i jako novou centrálu Metrostavu Slovakia včetně vlastního prodejního místa. A ve spolupráci s magistrátem Bratislavy připravujeme změny územních plánů v pěti lokalitách s obrovským potenciálem.

Mění se nějak na Slovensku nebo obecně požadavky lidí na bydlení?

Díky rostoucím cenám bytů klienti již očekávají ve standardu bytu řešení chlazení, stínění i technologie snižující provozní náklady. Klien­tovi je třeba nabídnout projekty s rozumným měřítkem, kvalitní veřejné prostory (tzv. další „pokoj bytu“), tzv. car free zóny, dostupnou občanskou vybavenost apod. Co se týká výměr bytů, setkáváme se s trendem jejich zmenšování za účelem snížení cen, a tedy zvýšení jejich dostupnosti. Avšak další zmenšování výměr klienti již nechtějí akceptovat. Tři nejdůležitější parametry projektu jsou podle mě lokalita, lokalita a lokalita. Proto se při akvizicích nových projektů soustředíme na ty nejžádanější části Bratislavy.

Na co se zaměříte v nadcházejícím období?

Momentálně řešené projekty a akvizice nám dávají naději, že budeme schopni přinášet na trh 200 až 300 bytů ročně v nejbližších cca 12 letech. Také chceme úspěšně zrealizovat náš první administrativní projekt. V horizontu cca čtyř let bychom rádi prodávali byty výhradně našimi vlastními kapacitami. Toto všechno by nám mělo pomoci zařadit se mezi top rezidenční developery na Slovensku.

Za rozhovor děkuje David Kalců

Metrostav 06/2024

fotosloupek

Rehablitační tým v Tromsø dokončil ražby a zahájil izolace

Stavbaři Metrostavu Norge AS v březnu dokončili ražby v první části projektu Tromsø oppgradering a zhruba před několika týdny v tunelu zahájili izolatérské práce, ochrana proti vodě a mrazu (snímky).

„Je to náš první izolatérský projekt v rámci společnosti Metrostav Norge na území Norska. V první části projektu nás čeká zhruba 13 500 m2 z celkových 27 000 m2, zaizolováno máme zhruba 2000 m2. Velkou výzvou je pro nás hlavně krátký termín výstavby a komplikované izolování kruhového objezdu. Práce by měly být v 1. etapě dokončeny na konci května,“ popisuje z místa vedoucí projektu Ing. Petr Šlajs.

Metrostav 06/2024

Lidé Metrostavu

Velká výzva severskou tundrou

Sportovec tělem i duší, nadšený cyklista a vášnivý běžkař si nedávno splnil svůj velký sen a zdolal ve Švédsku Vasův běh na 90 km. Kdy se zrodila první myšlenka a jak na závod, který se běží většinou po rovině tundrou – severským lesem, trénoval, prozradí Compliance Officer společnosti Metrostav Ing. Ivan Hrdina (na snímku).

Mgr. Pavlína Mertl

Jak dlouho jste se na Vasův běh připravoval a co všechno tato příprava obnášela?

Asi tak tři měsíce. Když byl sníh, tak v Jizerkách. Hlavně ale na suchu, pořídil jsem si běžkařský trenažér a trénoval soupaž.

Narazil jste během závodu na nějaká úskalí?

Počasí, bylo stejně „hnusné“ jako loni na Jizerce, teplo a mokrý sníh. Naštěstí jsem tam byl o týden dříve, takže jsem měl možnost zažít místní běžkařské dálnice v jejich krásné přírodě. Neuvěřitelná je atmosféra podél celé tratě, kde je spousta fandících diváků.

Máte nějaké další sportovní sny, které se chystáte si splnit?

Možná v létě plavecký Gastonův memoriál z Ústí nad Labem do Děčína. Je to podobné jako s Vasovým během, loni jsem si vyzkoušel seriál Plaveme severem (jezera Barbora, Milada a Most), tak proč nezkusit něco delšího.

Děkuji za rozhovor a přeji vám, ať všechny výzvy, nejen ty sportovní, zdoláte podle svých představ.

 

Metrostav 6/2024, Nová budova Škody Auto ve finále
Metrostav 6/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 6/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 6/2024, Ptáme se
Metrostav 6/2024, Fotosloupek
Metrostav 6/2024, Lidé Metrostavu
Metrostav 6/2024, Karlovarský kraj modernizuje sociální zařízení v Nejdku
Metrostav 6/2024, Divize 8 a 1
Metrostav 6/2024, Divize 6
Metrostav 6/2024, Pirna: stavbaři vysunuli 777 metrů mostu
Metrostav 6/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 6/2024, Metrem 50
Metrostav 6/2024, Sloupek odborů
Metrostav 6/2024, Tři otázky pro…
Metrostav 6/2024, Návrat soch na průčelí Savarinu
Metrostav 6/2024, Nová budova Škody Auto ve finále

Nová budova Škody Auto ve finále

Metrostav 6/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 6/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 6/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 6/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 6/2024, Lidé Metrostavu

Lidé Metrostavu

Metrostav 6/2024, Karlovarský kraj modernizuje sociální zařízení v Nejdku

Karlovarský kraj modernizuje sociální zařízení v Nejdku

Metrostav 6/2024, Divize 8 a 1

Divize 8 a 1

Metrostav 6/2024, Divize 6

Divize 6

Metrostav 6/2024, Pirna: stavbaři vysunuli 777 metrů mostu

Pirna: stavbaři vysunuli 777 metrů mostu

Metrostav 6/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 6/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 6/2024, Sloupek odborů

Sloupek odborů

Metrostav 6/2024, Tři otázky pro…

Tři otázky pro…

Metrostav 6/2024, Návrat soch na průčelí Savarinu

Návrat soch na průčelí Savarinu

5

Sending statistics …

Rendering Lidé Metrostavu (347000): (1/1) (0 ms)

Rendering Fotosloupek (346999): (2/2) (3 ms)

Rendering Ptáme se (346998): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i8915/item1107092-small.jpg

 i8915/item1107127-small.jpg

 i8915/item1107128-small.jpg

 i8915/item1107130-small.jpg

 i8915/vth448263-1.jpg

 i8915/vth448366-1.jpg (2x)

 i8915/vth448376-1.jpg (2x)

 i8915/vth448380-1.jpg (2x)

 i8915/vth448389-1.jpg (2x)

 i8915/vth448397-1.jpg (2x)

 i8915/vth448412-1.jpg (2x)

 i8915/vth448418-1.jpg[p1]

 i8915/vth448426-1.jpg[p1]

 i8915/vth448441-1.jpg[p1]

 i8915/vth448443-1.jpg[p1]

 i8915/vth448449-1.jpg[p1]

 i8915/vth448475-1.jpg[p1]

 i8915/vth448483-1.jpg[p1]

 i8915/vth448486-1.jpg[p1]

 i8915/item1107127-medium.jpg[p3]

 i8915/item1107128-medium.jpg[p3]