-
Metrostav
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
Nová budova Škody Auto ve finále
Před pár dny otevřela akciová společnost Škoda Auto nové sídlo. Vyrostlo v tradičním areálu automobilky v Mladé Boleslavi a pyšní se jménem Laurin & Klement Kampus – po historických zakladatelích firmy. Moderní komplex umožní úzkou spolupráci až 2000 zaměstnanců z různých oddělení, kteří dříve pracovali v asi dvaceti budovách v Mladé Boleslavi a Praze. Výstavbu sídla řídil tým Ivana Šmejkala z divize 1.
6
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
12. dubna 2024
ročník 36
nová budova škody auto ve finále
Před pár dny otevřela akciová společnost Škoda Auto nové sídlo. Vyrostlo v tradičním areálu automobilky v Mladé Boleslavi a pyšní se jménem Laurin & Klement Kampus – po historických zakladatelích firmy. Moderní komplex umožní úzkou spolupráci až 2000 zaměstnanců z různých oddělení, kteří dříve pracovali v asi dvaceti budovách v Mladé Boleslavi a Praze. Výstavbu sídla řídil tým Ivana Šmejkala z divize 1.
Lenka Svobodová, foto Future Communications & Media
e společného suterénu a přízemí objektu vyrostly v Mladé Boleslavi čtyři propojené pětipodlažní budovy s půdorysem ve tvaru písmene L. V podzemí komplexu a části přízemí jsou garáže, v nichž je skoro polovina parkovacích míst osazena nabíjecími stanicemi. V přízemí je centrální foyer či kantýna s kuchyní a jídelnou pro téměř 500 zaměstnanců. V pěti patrech všech čtyř budov jsou kanceláře, ve střešních nástavbách centrály technického zařízení budov. Na střechách tří kancelářských objektů fungují fotovoltaické elektrárny.
Podle přání investora navrhli projektanti do nového sídla nejmodernější technologie s cílem udržitelného rozvoje. V areálu vznikly rozsáhlé retenční nádrže umožňující zasakování srážkové vody. Střešní fotovoltaická elektrárna s celkem 222 panely dosahuje instalovaný výkon 99 kWp. Inovativním prvkem je i konstrukční řešení železobetonových stropů, které vylehčují duté tvarovky Cobiax z recyklovaného plastu. „Tato technologie se u stropů v ČR v takovém rozsahu dosud nikde nepoužila. Investor sice vynaložil o něco více nákladů, ale uspořil 3123 kubíků betonu a přibližně 651 tun emisí CO2. Těší mě jak přínos pro životní prostředí, tak nově nabytá technologická zkušenost,“ říká Ivan Šmejkal.
Laurin & Klement Kampus: moderní pracovní prostředí pro až 2000 zaměstnanců
Díky velkému množství udržitelných prvků objekt aspiruje na zlatý certifikát udělovaný společností Deutsche Gesellschaft für nachhaltiges Bauen (DGNB).
„Smluvním jazykem zakázky byla němčina a v našem týmu nebyl ani jediný němčinář. Při komunikaci přes překladač a překladatele jsme proto naráželi na řadu nedorozumění, která komplikovala situaci oběma stranám. Za trpělivost a nasazení bych chtěl poděkovat celému mému týmu, se kterým se nerad loučím. Přecházím ale na pozici ředitele provozu ŽBK, a tak toto byla poslední stavba, kterou jsem osobně řídil,“ uzavírá vedoucí projektu Ivan Šmejkal.
Projekt v číslech
REALIZACE
Investor: Volkswagen Group Real Estate Czech Republic (VGRE CZ) s.r.o.
Autor projektu: ATP Wien Planungs GmbH
Termín výstavby: 11/2021 – 2/2024
Projektování: BIM
Hrubý obestavěný prostor: 200 000 m3
Půdorys spodní stavby: 150 × 55 m
Plocha kanceláří: 27 000 m2
PROVOZ
Kapacita kanceláří: 2000 osob
Kapacita gastroprovozu: 480 osob
Konferenční sál: pro 250 osob
Počet parkovacích stání: 330
STAVBA
Použitý beton: 26 000 m3
Betonářská ocel: 3 000 t
Plocha SDK stěn, předstěn: 22 000 m2
Prosklené příčky: 4 000 m2
ÚSPORNÁ OPATŘENÍ
FVE: na třech objektech
Celkový výkon FVE: 99 kWp
Krátce Aktuálně
Metrostav 06/2024
Krátce Aktuálně
Metrostav handy cyklo maraton ve Snídani s Novou
Ve čtvrtek 4. dubna jsme podpořili v pořadu Snídaně s Novou projekt Metrostav handy cyklo maraton. Radim Mana, tiskový mluvčí Skupiny Metrostav (na snímku vpravo), a hlavní organizátor Heřman Volf v živém vstupu představili projekt Cesty za Snem a hlavní myšlenku celého projektu Metrostav handy cyklo maratonu.
mezi TOP zaměstnavateli
Studenti a absolventi vysokých a středních škol hlasovali v anketě TOP Zaměstnavatelé 2024 pro Metrostav a ten tak již po páté v řadě obhájil druhé místo v oboru Stavebnictví.
Další výzva aplikace SportujeM
Symbolicky na mezinárodní Den Země 22. dubna odstartuje Jarní výzva aplikace SportujeM. Tentokrát podpoříme Český svaz ochránců přírody Vlašim, který se věnuje záchraně ohrožených druhů rostlin a živočichů, biodiverzitě mokřadních a lesních lokalit a dalším projektům.
Demolice uzavřené časti Libeňského mostu
V prvním dubnovém týdnu byly zahájeny bourací práce takzvaného inundačního mostu u pražské Palmovky (foto), který je v havarijním stavu. Obnovu libeňského soumostí realizují kolegové z Metrostavu TBR, ředitelem výstavby je Ing. Martin Kulhavý, Ph.D.
BeMo Tunnelling
Metrostav 06/2024
BeMo Tunnelling
BeMo zabezpečilo železniční trať v Salcbursku
Společnost BeMo Tunnelling (BeMo) se specializuje na výstavbu a rekonstrukce inženýrských staveb všeho druhu. Často zde uvádíme zakázky na výstavbu metra, ražbu tunelů, rekonstrukce či stavbu mostů… Oddělení BeMo Speciální zakládání Rakousko se ujalo i ne zcela běžné akce: zajištění bezpečnosti podél železniční trati u Taxenbachu (foto).
Herbert Striednigg s týmem Speciálního zakládání Rakousko
eMo Speciální zakládání Rakousko působí u našich jižních sousedů od podzimu roku 2023. Projekty jsou primárně nabízeny a prováděny v rámci podnikání po celém Rakousku, ale krátce po zahájení naší činnosti se podařilo získat zajímavou zakázku od Rakouské spolkové dráhy (ÖBB), která spočívá ve stavbě ochranné konstrukce na ochranu skal a proti pádu kamenů.
Projekt zahrnoval zabezpečení stávající železniční tratě na území obce Taxenbach proti přírodním rizikům ve svahu, tedy v obtížně přístupném místě. Cílem hlavních prací byly úpravy terénu, vyklučení nevhodných dřevin a za pomocí horolezeckých pracích došlo k odstranění dosavadních ochranných plotů a vybudování nových ochranných prvků proti přírodním vlivům.
ochrana před pádem kamenů v nepřístupném terénu vyžaduje nasazení speciální techniky
Do akce zapojen vrtulník
Dostat se na staveniště bylo možné výhradně letecky, a tak musel být nasazen vrtulník. Veškerý materiál, nářadí a vybavení bylo na místo dopraveno více než padesáti individuálními lety. Montáž včetně vrtných prací byla prováděna ručně pomocí drobné techniky ve svisle se svažujících skalních stěnách. Pracovníci oddělení Speciální zakládání Rakousko společnosti BeMo Tunnelling zde provedli náročnou a nebezpečnou práci. K ochraně vlastních zaměstnanců a splnění maximálních požadavků na bezpečnost práce byla použita složitá dvoulanová technologie. O to více je potěšitelné, že projekt byl realizován k naprosté spokojenosti našeho zadavatele. Zdař Bůh z Korutan.
Podél řeky Salzbach
Tato trať je známá jako Giselabahn a je součástí železniční sítě Österreichische Bundesbahnen (ÖBB). Je vedena z města Schwarzach-St. Veit do města Zell am See a prochází krásnou krajinou obklopenou Alpami. Trať je populární mezi turisty díky své malebné trase a nabízí pohled na úžasnou přírodu a horské scenérie. Po této trati můžete během jízdy očekávat úchvatné výhledy na hory, lesy a řeku. Taxenbach je jedním z měst, kterými tato trať prochází.
Ptáme se
Metrostav 06/2024
Ptáme se...
Ing. Ladislav Madara
Ředitel developmentu Metrostav Slovakia
Vystudoval Stavební fakultu STU v Bratislavě, obor pozemní stavby a architektura, zaměření městské inženýrství a urbanismus. Následně pracoval v menších firmách, kde povětšinou řídil velké projekty obchodních center, výrobních hal a rezidenčních zón. Jelikož Ing. Madaru lákala práce ve velké renomované společnosti, zkusil štěstí v Metrostavu Slovakia a nastoupil zde v listopadu 2017 na pozici development manažera rezidenčního projektu Kopčianka. V roce 2019 se stal ředitelem developmentu.
Můžete stručně představit úsek developmentu Metrostavu Slovakia?
Samotná myšlenka vlastního developmentu ve společnosti Metrostav Slovakia sahá do roku 2010, kdy se podařilo získat projekt Bytový dům Nejedlého a úspěch tohoto projektu otevřel cestu k dalším zajímavým akvizicím. Následovaly projekty BD Košická, City Park Ružinov, Devínka pod lesom a Kopčianka. V roce 2020 jsme se rozhodli vstoupit i na košický trh akvizicí projektu Popradská, což se ukázalo jako výborné rozhodnutí. Koncem roku 2024 budeme mít předáno 1490 bytů za celé působení developmentu. Momentálně zde působí 16 kolegů, kteří zajišťují samotný projektový management, akvizice projektů, vlastní prodej bytů, marketing, finanční řízení projektů a správu nemovitostí.
Jaké jsou vaše hlavní developerské aktivity?
Na projektu Kopčianka probíhá předávání posledních bytů, na Popradské kolaudujeme a doprodáváme zbývající cca ¼ bytů. Mezitím rozbíháme tři nové projekty v oblíbené městské části Ružinov. Také pracujeme na přípravě administrativní budovy, kterou plánujeme využít i jako novou centrálu Metrostavu Slovakia včetně vlastního prodejního místa. A ve spolupráci s magistrátem Bratislavy připravujeme změny územních plánů v pěti lokalitách s obrovským potenciálem.
Mění se nějak na Slovensku nebo obecně požadavky lidí na bydlení?
Díky rostoucím cenám bytů klienti již očekávají ve standardu bytu řešení chlazení, stínění i technologie snižující provozní náklady. Klientovi je třeba nabídnout projekty s rozumným měřítkem, kvalitní veřejné prostory (tzv. další „pokoj bytu“), tzv. car free zóny, dostupnou občanskou vybavenost apod. Co se týká výměr bytů, setkáváme se s trendem jejich zmenšování za účelem snížení cen, a tedy zvýšení jejich dostupnosti. Avšak další zmenšování výměr klienti již nechtějí akceptovat. Tři nejdůležitější parametry projektu jsou podle mě lokalita, lokalita a lokalita. Proto se při akvizicích nových projektů soustředíme na ty nejžádanější části Bratislavy.
Na co se zaměříte v nadcházejícím období?
Momentálně řešené projekty a akvizice nám dávají naději, že budeme schopni přinášet na trh 200 až 300 bytů ročně v nejbližších cca 12 letech. Také chceme úspěšně zrealizovat náš první administrativní projekt. V horizontu cca čtyř let bychom rádi prodávali byty výhradně našimi vlastními kapacitami. Toto všechno by nám mělo pomoci zařadit se mezi top rezidenční developery na Slovensku.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
Metrostav 06/2024
fotosloupek
Rehablitační tým v Tromsø dokončil ražby a zahájil izolace
Stavbaři Metrostavu Norge AS v březnu dokončili ražby v první části projektu Tromsø oppgradering a zhruba před několika týdny v tunelu zahájili izolatérské práce, ochrana proti vodě a mrazu (snímky).
„Je to náš první izolatérský projekt v rámci společnosti Metrostav Norge na území Norska. V první části projektu nás čeká zhruba 13 500 m2 z celkových 27 000 m2, zaizolováno máme zhruba 2000 m2. Velkou výzvou je pro nás hlavně krátký termín výstavby a komplikované izolování kruhového objezdu. Práce by měly být v 1. etapě dokončeny na konci května,“ popisuje z místa vedoucí projektu Ing. Petr Šlajs.
Lidé Metrostavu
Metrostav 06/2024
Lidé Metrostavu
Velká výzva severskou tundrou
Sportovec tělem i duší, nadšený cyklista a vášnivý běžkař si nedávno splnil svůj velký sen a zdolal ve Švédsku Vasův běh na 90 km. Kdy se zrodila první myšlenka a jak na závod, který se běží většinou po rovině tundrou – severským lesem, trénoval, prozradí Compliance Officer společnosti Metrostav Ing. Ivan Hrdina (na snímku).
Mgr. Pavlína Mertl
Jak dlouho jste se na Vasův běh připravoval a co všechno tato příprava obnášela?
Asi tak tři měsíce. Když byl sníh, tak v Jizerkách. Hlavně ale na suchu, pořídil jsem si běžkařský trenažér a trénoval soupaž.
Narazil jste během závodu na nějaká úskalí?
Počasí, bylo stejně „hnusné“ jako loni na Jizerce, teplo a mokrý sníh. Naštěstí jsem tam byl o týden dříve, takže jsem měl možnost zažít místní běžkařské dálnice v jejich krásné přírodě. Neuvěřitelná je atmosféra podél celé tratě, kde je spousta fandících diváků.
Máte nějaké další sportovní sny, které se chystáte si splnit?
Možná v létě plavecký Gastonův memoriál z Ústí nad Labem do Děčína. Je to podobné jako s Vasovým během, loni jsem si vyzkoušel seriál Plaveme severem (jezera Barbora, Milada a Most), tak proč nezkusit něco delšího.
Děkuji za rozhovor a přeji vám, ať všechny výzvy, nejen ty sportovní, zdoláte podle svých představ.
Karlovarský kraj modernizuje sociální zařízení v Nejdku
Domov se zvláštním režimem v Nejdku má za sebou první etapu rekonstrukce. Stavbaři závodu 9 Metrostavu DIZ ji dokončili v prosinci minulého roku. Novou podobu (snímky) zatím získal jeden ze tří současných pavilonů tohoto sociálního zařízení: pavilon C, který byl navíc rozšířen o přístavbu. Modernizací prošla také spojovací chodba k pavilonu B a venkovní plochy. V areálu vzniklo i nové parkoviště pro návštěvy a personál.
Metrostav 06/2024
Metrostav DIZ závod 9
Karlovarský kraj modernizuje sociální zařízení v Nejdku
Domov se zvláštním režimem v Nejdku má za sebou první etapu rekonstrukce. Stavbaři závodu 9 Metrostavu DIZ ji dokončili v prosinci minulého roku. Novou podobu (snímky) zatím získal jeden ze tří současných pavilonů tohoto sociálního zařízení: pavilon C, který byl navíc rozšířen o přístavbu. Modernizací prošla také spojovací chodba k pavilonu B a venkovní plochy. V areálu vzniklo i nové parkoviště pro návštěvy a personál.
Blanka Růžičková, foto Slavomír Kubeš
arlovarský kraj hodlá s přestavbou v Nejdku dále pokračovat. Cílem projektu s názvem Humanizace sociální služby Domova se zvláštním režimem Matyáš je postupná rekonstrukce a modernizace všech objektů. I když v areálu domova nyní žádné stavební práce neprobíhají, další etapa je předmětem veřejné soutěže.
Tým Metrostavu DIZ zahájil práce první etapy v říjnu roku 2022. Původní termín dokončení této zakázky, listopad minulého roku, se o měsíc posunul. „Bylo to po vzájemné dohodě kvůli špatnému počasí v době výstavby a z důvodu změn ze strany objednavatele,“ říká za Metrostav DIZ vedoucí projektu Ing. Pavel Löbel. Spolupráce s investorem byla podle jeho slov ve všech směrech příkladná: „Řešili jsme značné množství změn a společnými silami dokončili projekt ke spokojenosti všech zúčastněných stran.“ Metrostav DIZ na zakázce pracoval jako lídr sdružení s akciovou společností BAK stavební společnost.
Během dosavadní modernizace byl dvoupodlažní pavilon C domova Matyáš na západní a severní straně rozšířen o přístavbu, v níž jsou nyní nové pokoje pro klienty. Ve třípodlažní přístavbě na západní straně jsou v posledním patře umístěny také nové technické místnosti. Při rekonstrukci spojovacího traktu BC došlo k úpravě stávající chráněné únikové cesty a přestavbě jeho prostor ve společenských a provozních místnostech. Přebudována byla i prádelna a došlo na kompletní výměnu technického vybavení.
Inženýr Löbel upozorňuje, že harmonogram prací bylo třeba přizpůsobit potřebám sociálního zařízení. I když byly rekonstruované prostory pro stavbaře volné, práce probíhaly bez přerušení provozu domova. Klienti byli po dobu rekonstrukce přestěhováni do zbývajících dvou pavilonů. „Realizace přístavby objektu C jsme mohli zahájit až po provedení rozšíření stávající budovy. Se stísněným prostorem pro zařízení staveniště jsme se potýkali zejména v druhé polovině výstavby, kdy jsme museli zvládnout náročnou koordinaci zásobování stavby a provádění prací na nových parkovacích plochách a terénních úpravách,“ vzpomíná.
Poslání domova
Zařízení se zvláštním režimem Matyáš v Nejdku poskytuje sociální služby osobám s chronickým duševním onemocněním. Domov slouží pro potřeby klientů se stařeckou demencí, Alzheimerovou demencí a ostatními typy demencí ve věku od 60 let a závislých na pomoci jiné fyzické osoby.
Divize 8 a 1
Metrostav 06/2024
Divize 8 a 1
Rekonstrukce domu Máj spěje k cíli
Stavbaři divizí 8 a 1 dokončují v centru Prahy kompletní rekonstrukci legendárního obchodního domu Máj. Kolemjdoucí si mohou všimnout, že téměř finální podobu již mají fasády a střechy. Finišuje se ale už i uvnitř. Nedávno skončila pokládka dlažeb a následuje instalace nákupních a gastro jednotek včetně interiérových prvků, technologií a dalšího vybavení. Rekonstrukce by měla skončit již v průběhu měsíce června.
Mgr. Radim Mana, foto archiv stavby
rojekt postupuje bez větších komplikací podle harmonogramu. V současnosti dokončujeme i strojovnu technologií nebo eskalátorovou halu. Znovu k životu se probudila výtahová šachta s nově namontovanými autovýtahy,“ sdělil vedoucí projektu Ing. Pavel Kalouš z divize 8. A prozradil logistickou zajímavost: „Z terasy v pátém nadzemním podlaží jsme si museli udělat dočasné úložiště materiálu. Vzhledem ke stísněným podmínkám v centru Prahy jde o jediné místo na celé stavbě, kde lze cokoliv skladovat.“
Investor projektu Amadeus Real Estate již v loňském roce vybral obchody, které obsadí zrekonstruované prostory. Do obchodního domu se vrátí supermarket Tesco a dále se zde budou nacházet lékárny, drogerie, kavárny, obchody s prodejem kosmetiky, zmrzliny i vína. Celkové náklady rekonstrukce vycházejí na přibližně čtyři miliardy korun, jde tedy o jednu z největších aktuálních staveb v Praze.
Divize 6
Metrostav 06/2024
Divize 6
Aktuálně z modernizace VD Orlík
Výstavba doplňkového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík i přes problémy na vtokovém objektu běží neustále kupředu. Svědčí o tom dokončovaný otevřený skluz na vzdušním líci hráze (na snímku), kde zbývají dobetonovat poslední stěny a desky dna.
RED, foto Petr Adámek
rojekt pro investora Povodí Vltavy realizuje tým divize 6 pod vedením Ing. Tomáše Beržinského. Cílem této velké akce je výstavba bezpečnostního přelivu mimo těleso hráze. Ten bude mít tři pole hrazená segmentovými uzávěry, zakrytou část a železobetonový skluz dlouhý 367 m a široký 16 m. Díky tomuto doplňkovému přelivu přehrada bezpečně zvládne desetitisíciletou povodeň, která odpovídá průtoku 5300 m3 za sekundu.
Plavební sezona se blíží
Na snímku je patrné hotové přemostění ve spodní části, které bude sloužit pro obsluhu lodního výtahu. Před zahájením plavební sezony stavbaře čeká ještě dokončení sanačních prací v horní jímce, které budou odrazovým můstkem k zahájení betonáží i v této části stavby.
Během zimy se podařilo na vtokovém objektu provést veškeré trhací práce, tím pádem nebude docházet k ovlivňování již hotových konstrukcí touto činností.
Pirna: stavbaři vysunuli 777 metrů mostu
Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu Gottleubatalbrücke v německé Pirně. Stavbaři Metrostavu a sesterské firmy Bemo Tunnelling mají za sebou poslední dlouhý výsuv mostu, při kterém byla 777 m dlouhá a 6800 tun vážící ocelová konstrukce vysunuta o 112 m za 9 hodin hrubého času. Foto archiv stavby.
Metrostav 06/2024
Zahraniční podnikání
Pirna: stavbaři vysunuli již 777 metrů mostu z celkových 917
Tým divize 3 vedený Ing. Vladimírem Benešem provedl poslední z dlouhých výsuvů mostu v německé Pirně (foto). Most překonávající údolí říčky Gottleuba (u nás Rybný potok) ve výšce 70 m bude dlouhý 916 m. Vedoucí montáže je Ing. Jan Krysta, vedoucím projektu a ředitelem výstavby je doc. Ing. Marek Foglar, Ph.D.
Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu
ento výsuv byl opět něčím nový. Poprvé jsme vysouvali na ocelové konzoly nosné konstrukce osazenými prefabrikáty budoucí betonové mostovky, které po posledním výsuvu skončí nad pro jeřábovou techniku nepřístupným terénem. Rovněž poprvé jsme vysouvali za silného větru vanoucího z nepříznivého směru. Rychlost větru byla hraniční a reálně hrozilo rozkmitání aerodynamicky nestabilní nosné konstrukce. Také se poprvé konstrukce oproti výpočtu výrazně méně prohnula, což nám přichystalo několik perných chvil při nájezdu na více než 50 m vysoký pilíř číslo 30,“ popsal akci Marek Foglar, ředitel výstavby.
V letošním roce čekají stavbaře ještě dva kratší výsuvy, po nich konstrukce dosáhne druhé strany kilometrového údolí. Následně bude nutné konstrukci spustit ve výšce 70 m o 1,5 m na hlavy pilířů a spojit je s nimi pomocí železobetonových náběhů. Poté bude následovat betonáž mostovky a dokončovací práce.
Pracovní příležitosti
Metrostav 06/2024
Pracovní příležitosti
Volná místa ve Skupině Metrostav
Chopte se pracovní příležitosti a budujte kariéru v největším českém stavebním koncernu! Nezáleží na tom, zda se budete věnovat obchodu, ekonomice nebo realizaci. Cenné zkušenosti a odborné znalosti u nás můžete získat ve všech oborech práce.
méno Metrostav má u odborné veřejnosti respekt. Umíme realizovat velké, složité a technologicky unikátní stavby v ČR a Evropě, stejně jako menší projekty v regionech.
Jak to děláme? Spoléháme na naše týmy. Práce každého našeho zaměstnance je potřeba k tomu, aby celé soukolí fungovalo a mohli jsme úspěšně realizovat naše zakázky. Používáme moderní technologie, věnujeme se novým trendům, máme týmy zabývající se výzkumem a vývojem a jsme zakládající členové mnoha odborných asociací a platforem.
U nás získáte dobře placenou a stabilní práci. Nabízíme i řadu benefitů!
Zaměstnanci mají nárok na 5 týdnů dovolené a také na placené volno nad rámec zákona. To zahrnuje například jeden den navíc na vlastní svatbu nebo promoci, 6 dní v roce pro osamělé zaměstnance pečující o dítě a další. Dále je k dispozici plně hrazené zdravotní volno na zaléčení akutních zdravotních potíží, a to 2 dny ročně (pro OZP 3 dny ročně). Na stravování přispíváme 100 Kč denně. Poukázky nebo body do kafeterie poskytujeme v hodnotě 8000 Kč ročně. Ty lze využít pro mnoho účelů, jako je péče o zdraví, sport, kultura nebo cestování.
Podívejte se, jaké pracovní pozice právě nabízíme ve Skupině Metrostav
Slevy u partnerů
Naši zaměstnanci mohou využívat i různé slevy u vybraných partnerů. Toto zahrnuje zvýhodněné tarify pro rodinu od O2 a Vodafone, slevy na cestování, VIP program v DATARTU, slevy u Přerost Švorc Auto a mnoho dalších. Dále jsou k dispozici zaměstnanecké slevy ve Skupině Metrostav, které umožňují získat výhodné služby v půjčovně drobné mechanizace, pneuservisu a prodejně stavebního materiálu.
Více o práci v Metrostavu zde
TOP POZICE duben 2024
Stavbyvedoucí
Zkušené i začínající stavbyvedoucí přijmeme na naše stavby v Praze, v Karlovarském a Pardubickém kraji a na provoz lehkých obvodových plášťů v Nymburce. Více o nabídce pro stavbyvedoucí najdete ZDE.
Kvalitář/ka
Pro dceřinou společnost Metrostav TBR hledáme šikovné specialisty kvality. Pokud máte rádi pořádek, baví vás vést evidenci dokladů a protokolů ke stavbě a zajišťovat, aby bylo vše v pořádku, pak jste pro nás ten pravý/ta pravá. Více o pozici najdete ZDE.
Přípravář/ka
Naše stavby můžete potkávat na spoustě míst po celé České republice. Využijte možnosti být u těch nejzajímavějších stavebních zakázek jako přípravář – aktuálně se u nás můžete věnovat např. projektům BD Hrdlořezy, AB Praha Bubny a mnoho dalších. Záleží na vás, jestli se budete podílet na přípravě staveb do soutěží nebo budete vyhrané zakázky připravovat k realizaci. Více o pozicích v přípravě najdete ZDE.
Mistr
Šikovné stavební mistry a mistrové hledáme na několik našich projektů. Jde zejména o realizaci pozemních staveb a mostů v Praze a středočeském kraji. Máte-li zájem, můžete zareagovat ZDE, Vaši odpověď předáme příslušným manažerům.
Metrem 50
Metrostav 06/2024
Metrem 50
Trojlodní stanice
List kalendáře Metrostavu pro duben představuje tzv. trojlodní stanice. Jsou konstruovány tak, že existují boční dvě lodě, v každé je jedna kolej (foto). Prostřední loď pak slouží pro přístup cestujících, bývá z ní vyveden výstup. Lodě vzájemně spojují prostupy, mezi nimi se nacházejí stanici podpírající pilíře.
RED, foto archiv Metrostavu
rojlodní stanice se principiálně prováděly tak, že se paralelně ve stejné výškové úrovni vedle sebe vyrazily tři tunelové trouby. V bočních tunelech byly situovány koleje pro provoz vlakových souprav a nástupištní hrany, ve střední lodi pak byla umístěna převážná část nástupiště. Svým základním principem byly trojlodní stanice obdobné, při detailnějším náhledu na jejich provedení však mezi nimi najdeme zásadní rozdíly. Prvním podstatným parametrem je délka staničních tunelů. Boční tunely musejí mít délku minimálně sta metrů. Střední staniční „loď“, resp. prostřední staničních tunel může být proveden buď na celou délku shodně s délkou bočních tunelů, nebo může být stanice provedena se zkrácenou, resp. prodlouženou střední lodí.
Shodná délka střední lodi jako délka bočních tunelů je použita například ve stanici Můstek A. Na obou koncích této stanice jsou eskalátory s možností výstupu ze stanice. Na trase B ve stanici Florenc je možné spatřit příklad stavebního řešení stanice s prodlouženou střední lodí. Příklady zkrácených středních lodí jsou viditelné kupříkladu na stanicích Hradčanská, Staroměstská nebo Jiřího z Poděbrad. Ve všech zmíněných stanicích je jediný eskalátorový výstup v čele stanice.
Podrobněji na:
https://www.metrostav.cz/cs/metrem50_4-2024Sloupek odborů
Metrostav 06/2024
Sloupek odborů
Konference základní organizace
Konference Základní organizace OS Stavba Metrostav se uskutečnila 25. března v Centru vzdělávání v Palmovka Parku II. Setkání se zúčastnilo 36 delegátů a na konferenci zavítali i pozvaní hosté z vedení Metrostavu a Odborového svazu.
Ing. Petr Půta, foto Petr Adámek
enerální ředitel Metrostavu pan Ing. Jaroslav Heran ve svém příspěvku mimo jiné seznámil přítomné s aktuálním stavem firmy a s předpokládaným vývojem na stavebním trhu v následujícím období. Firma se sice musí nadále potýkat s dopadem soudního rozhodnutí, nicméně plánovaný roční obrat za loňský rok se podařilo splnit, stejně tak plánovaný hospodářský výsledek. Pro letošní rok je zásobník práce již naplněn ze zhruba 80 %.
Perspektivní zakázky
Generální ředitel vyjádřil přesvědčení, že i letošní rok firma zvládne a bude se nadále rozrůstat. Zmínil také potenciálně velkou perspektivu v ryze technologických projektech typu spaloven nebo paroplynových zdrojů tepla. V zakázkách tohoto typu musejí uchazeči garantovat finální technologické parametry. Rýsuje se také možnost participovat na stavbě nových jaderných bloků v Dukovanech, následně i v Temelíně. Firma se také připravuje na možný vstup do PPP projektů. Příkladem financování takového druhu projektu jsou připravované vysokorychlostní tratě. Výzev a příležitostí do budoucna je zkrátka hodně a také proto firma klade velký důraz na skladbu zaměstnanců.
Ve Skupině Metrostav pracuje nyní přes 6000 zaměstnanců a meziročně narůstající počet považuje generální ředitel za ještě důležitější než narůstající obrat Skupiny Metrostav. Firma je nadále velmi aktivní ve školách ať už v učňovských oborech, v průmyslovkách i na ČVUT a VUT.
Odborový svaz
Místopředseda Odborového svazu Stavba ČR pan Stanislav Augustin se ve svém vystoupení věnoval především odborové problematice na úrovni odvětví. Připomněl sociální dialog se sociálním partnerem, což je Svaz podnikatelů ve stavebnictví. Zmínil i možnou právní pomoc pro členy OS, regionální právněporadenské centrum v Praze 1. Další část svého příspěvku věnoval správě majetku OS, resp. právě budovaného rekreačního střediska v Horním Polubným na pomezí Krkonoš a Jizerských hor. Předpoklad dokončení rekonstrukce penzionu je konec letošního roku. Také zmínil Odborovým svazem Stavba ČR nedávno pořízené apartmány v hotelovém komplexu Magnetic Beach Resort v Kobuleti na břehu Černého moře v Gruzii, kde členové OS mohou již nyní využít 70% slevu od běžných ceníkových cen na webu.
Výsledky hospodaření
V pracovní části konference zhodnotili delegáti dosavadní činnost za uplynulé období na základě předložené zprávy, projednali a schválili výsledky hospodaření za předchozí rok 2023 včetně účetní závěrky a dále schválili rozpočet na rok 2024 včetně plánu práce a plánu oprav a investic do rekreačních středisek. Konference byla seznámena i se závěry revizní komise.
I přes slabé sněhové podmínky v zimní sezoně v Pasekách nad Jizerou byla naplněnost objektu velmi dobrá. Zájem o rekreační střediska je celkově dlouhodobě vysoký a nájemce středisek po skončení pandemie funguje velmi spolehlivě. Konference na závěr uložila výboru základní organizace několik úkolů a přijetím usnesení ke všem projednávaným bodům byla konference zakončena.
Tři otázky pro…
Metrostav 06/2024
Tři otázky pro…
Marco Aurelio Vigorito
15letý žák Akademie řemesel Praha oboru zedník a také nový smluvní žák (na snímku s maminkou). V březnu zástupci Metrostavu, metrostavu diz a metrostavu tbr – patroni smluvních žáků – podepsali smlouvu se 17 novými učni, kteří se rozhodli vyučit pro skupinu metrostav.
Co tě přivedlo ke stavebnímu oboru a k učňovskému programu Metrostavu?
Už skoro 10 let stavíme dům a já byl odmala u toho, na stavbě mě bavilo pomáhat. Ve škole mi nešla matematika a já rád obecně pracuji manuálně, tak jsem si vybral obor zedník. V kanceláři bych se dobře necítil. O možnosti spolupráce s Metrostavem jsem se dozvěděl ve škole a doporučil mě mistr odborného výcviku. A protože jsem se chtěl naučit co nejvíce z praxe, řekl jsem si, že je to dobrá příležitost.
Máš už teď představu, čemu by ses po vyučení chtěl věnovat?
Rád bych si dodělal formou nástavbového studia maturitu a chtěl bych pracovat v Metrostavu na stavbě. Líbí se mi, že firma má dlouholetou tradici spojenou s výstavbou metra a nyní staví všechny typy staveb, takže pro zedníky nebo mistry má dostatek uplatnění.
Marco Aurelio není typické české jméno. Odkud máš kořeny?
Můj tatínek pochází z jihu Itálie. Takže umím italsky a kromě české základní školy mám ukončené také italské vzdělání, které jsem absolvoval v Praze během večerního studia.
RED, foto Zuzana Junková
Návrat soch na průčelí Savarinu
Palác Savarin pro developera Crestyl rekonstruují kolegové z divize 9 pod vedením Ing. Marka Janeby a blíží se do finále. Úkolem bylo odkrýt původní vrstvy, odstranit nekoncepční zásahy v průběhu 20. století a budovám navrátit palácový charakter.
Metrostav 06/2024
Fotoreportáž
Návrat soch na průčelí Savarinu
RED, foto archiv Metrostavu
Kolemjdoucí v pražské ulici Na Příkopě zaujala 25. března nevšední akce u paláce Savarin: jeřáb zde na průčelí objektu vynesl repliky barokních soch – Satyra, Nymfy, Labutě, Dionýsa a řady ozdobných váz.
Palác Savarin pro developera Crestyl rekonstruují kolegové z divize 9 pod vedením Ing. Marka Janeby a blíží se do finále. Úkolem bylo odkrýt původní vrstvy, odstranit nekoncepční zásahy v průběhu 20. století a budovám navrátit palácový charakter.
Sochy se na průčelí barokní dominanty vracejí po šesti letech. Část z nich jsou zrestaurované repliky z 19. století a zbytek věrné kopie původních barokních soch. Pracovalo na nich sedm sochařů a vytesání každého kusu váz jim zabralo zhruba sedm měsíců.
Průčelí paláce nyní zdobí dvanáct barokních soch. Ty původní vytvořil v roce 1752 česko‑rakouský sochař Ignác František Platzer, který kromě Savarinu ozdobil svými uměleckými kousky také třeba Pražský hrad. Po rekonstrukci paláce by developer Crestyl chtěl proměnit i vnitroblok za budovou. V plánu je náměstí, kulturní prostor, kavárny a restaurace nebo nový vstup do metra.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
7_Metrostav DIZ závod 9 – Fotogalerie
Interiéry po první etapě rekonstrukce Domova se zvláštním režimem v Nejdku.
Interiéry po první etapě rekonstrukce Domova se zvláštním režimem v Nejdku.
Interiéry po první etapě rekonstrukce Domova se zvláštním režimem v Nejdku.
Interiéry po první etapě rekonstrukce Domova se zvláštním režimem v Nejdku.
Domov se nyní stará o 72 klientů. Po dokončení celé rekonstrukce, s níž se počítá na konci roku 2025, by zde měla být místa pro 84 potřebných.
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
V Táboře roste stadion s parametry NHL
Jihočeský tým Metrostavu DIZ vybuduje v Táboře novou sportovní halu s druhou ledovou plochou.
Stavba, kde vadí nejen vlhkost, ale i dutiny
Neobvyklá zakázka: sklad mražených výrobků s chlazenou expedicí pro společnost Nestlé ve výrobním závodě v Krupce.
Protipovodňové opatření na Jičínsku dokončeno s předstihem
U Kopidlna vznikla ochrana proti velké vodě. Stavbaři vybudovali suchou nádrž v místě, kde se v minulosti nacházel rybník.
Stavba roku 2024
V Rudolfinu proběhlo vyhlášení prestižní soutěže Stavba roku 2024. Zástupci našich stavebních týmů převzali čtyři tituly a pět zvláštních cen. Které to jsou?
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007