Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 06/2024

Zahraniční podnikání

Pirna: stavbaři vysunuli již 777 metrů mostu z celkových 917

Tým divize 3 vedený Ing. Vladimírem Benešem provedl poslední z dlouhých výsuvů mostu v německé Pirně (foto). Most překonávající údolí říčky Gottleuba (u nás Rybný potok) ve výšce 70 m bude dlouhý 916 m. Vedoucí montáže je Ing. Jan Krysta, vedoucím projektu a ředitelem výstavby je  doc. Ing. Marek Foglar, Ph.D.

Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu

T

ento výsuv byl opět něčím nový. Poprvé jsme vysouvali na ocelové konzoly nosné konstrukce osazenými prefabrikáty budoucí betonové mostovky, které po posledním výsuvu skončí nad pro jeřábovou techniku nepřístupným terénem. Rovněž poprvé jsme vysouvali za silného větru vanoucího z nepříznivého směru. Rychlost větru byla hraniční a reálně hrozilo rozkmitání aerodynamicky nestabilní nosné konstrukce. Také se poprvé konstrukce oproti výpočtu výrazně méně prohnula, což nám přichystalo několik perných chvil při nájezdu na více než 50 m vysoký pilíř číslo 30,“ popsal akci Marek Foglar, ředitel výstavby.

V letošním roce čekají stavbaře ještě dva kratší výsuvy, po nich konstrukce dosáhne druhé strany kilometrového údolí. Následně bude nutné konstrukci spustit ve výšce 70 m o 1,5 m na hlavy pilířů a spojit je s nimi pomocí železobetonových náběhů. Poté bude následovat betonáž mostovky a dokončovací práce.

Metrostav 06/2024

Pracovní příležitosti

Volná místa ve Skupině Metrostav

Chopte se pracovní příležitosti a budujte kariéru v největším českém stavebním koncernu! Nezáleží na tom, zda se budete věnovat obchodu, ekonomice nebo realizaci. Cenné zkušenosti a odborné znalosti u nás můžete získat ve všech oborech práce.

J

méno Metrostav má u odborné veřejnosti respekt. Umíme realizovat velké, složité a technologicky unikátní stavby v ČR a Evropě, stejně jako menší projekty v regionech. 

Jak to děláme? Spoléháme na naše týmy. Práce každého našeho zaměstnance je potřeba k tomu, aby celé soukolí fungovalo a mohli jsme úspěšně realizovat naše zakázky. Používáme moderní technologie, věnujeme se novým trendům, máme týmy zabývající se výzkumem a vývojem a jsme zakládající členové mnoha odborných asociací a platforem.

U nás získáte dobře placenou a stabilní práci. Nabízíme i řadu benefitů!

Zaměstnanci mají nárok na 5 týdnů dovolené a také na placené volno nad rámec zákona. To zahrnuje například jeden den navíc na vlastní svatbu nebo promoci, 6 dní v roce pro osamělé zaměstnance pečující o dítě a další. Dále je k dispozici plně hrazené zdravotní volno na zaléčení akutních zdravotních potíží, a to 2 dny ročně (pro OZP 3 dny ročně). Na stravování přispíváme 100 Kč denně. Poukázky nebo body do kafeterie poskytujeme v hodnotě 8000 Kč ročně. Ty lze využít pro mnoho účelů, jako je péče o zdraví, sport, kultura nebo cestování. 

Podívejte se, jaké pracovní pozice právě nabízíme ve Skupině Metrostav

Slevy u partnerů

Naši zaměstnanci mohou využívat i různé slevy u vybraných partnerů. Toto zahrnuje zvýhodněné tarify pro rodinu od O2 a Vodafone, slevy na cestování, VIP program v DATARTU, slevy u Přerost Švorc Auto a mnoho dalších. Dále jsou k dispozici zaměstnanecké slevy ve Skupině Metrostav, které umožňují získat výhodné služby v půjčovně drobné mechanizace, pneuservisu a prodejně stavebního materiálu. 

Více o práci v Metrostavu zde

 

TOP POZICE duben 2024

Stavbyvedoucí

Zkušené i začínající stavbyvedoucí přijmeme na naše stavby v Praze, v Karlovarském a Pardubickém kraji a na provoz lehkých obvodových plášťů v Nymburce. Více o nabídce pro stavbyvedoucí najdete ZDE.


Kvalitář/ka

Pro dceřinou společnost Metrostav TBR hledáme šikovné specialisty kvality. Pokud máte rádi pořádek, baví vás vést evidenci dokladů a protokolů ke stavbě a zajišťovat, aby bylo vše v pořádku, pak jste pro nás ten pravý/ta pravá. Více o pozici najdete ZDE.


Přípravář/ka

Naše stavby můžete potkávat na spoustě míst po celé České republice. Využijte možnosti být u těch nejzajímavějších stavebních zakázek jako přípravář – aktuálně se u nás můžete věnovat např. projektům BD Hrdlořezy, AB Praha Bubny a mnoho dalších. Záleží na vás, jestli se budete podílet na přípravě staveb do soutěží nebo budete vyhrané zakázky připravovat k realizaci. Více o pozicích v přípravě najdete ZDE.


Mistr

Šikovné stavební mistry a mistrové hledáme na několik našich projektů. Jde zejména o realizaci pozemních staveb a mostů v Praze a středočeském kraji. Máte-li zájem, můžete zareagovat ZDE, Vaši odpověď předáme příslušným manažerům.

Metrostav 06/2024

Metrem 50

Trojlodní stanice

List kalendáře Metrostavu pro duben představuje tzv. trojlodní stanice. Jsou konstruovány tak, že existují boční dvě lodě, v každé je jedna kolej (foto). Prostřední loď pak slouží pro přístup cestujících, bývá z ní vyveden výstup. Lodě vzájemně spojují prostupy, mezi nimi se nacházejí stanici podpírající pilíře.

RED, foto archiv Metrostavu

T

rojlodní stanice se principiálně prováděly tak, že se paralelně ve stejné výškové úrovni vedle sebe vyrazily tři tunelové trouby. V bočních tunelech byly situovány koleje pro provoz vlakových souprav a nástupištní hrany, ve střední lodi pak byla umístěna převážná část nástupiště. Svým základním principem byly trojlodní stanice obdobné, při detailnějším náhledu na jejich provedení však mezi nimi najdeme zásadní rozdíly. Prvním podstatným parametrem je délka staničních tunelů. Boční tunely musejí mít délku minimálně sta metrů. Střední staniční „loď“, resp. prostřední staničních tunel může být proveden buď na celou délku shodně s délkou bočních tunelů, nebo může být stanice provedena se zkrácenou, resp. prodlouženou střední lodí.

Shodná délka střední lodi jako délka bočních tunelů je použita například ve stanici Můstek A. Na obou koncích této stanice jsou eskalátory s možností výstupu ze stanice. Na trase B ve stanici Florenc je možné spatřit příklad stavebního řešení stanice s prodlouženou střední lodí. Příklady zkrácených středních lodí jsou viditelné kupříkladu na stanicích Hradčanská, Staroměstská nebo Jiřího z Poděbrad. Ve všech zmíněných stanicích je jediný eskalátorový výstup v čele stanice.

Podrobněji na:
https://www.metrostav.cz/cs/metrem50_4-2024

 

Metrostav 6/2024, Nová budova Škody Auto ve finále
Metrostav 6/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 6/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 6/2024, Ptáme se
Metrostav 6/2024, Fotosloupek
Metrostav 6/2024, Lidé Metrostavu
Metrostav 6/2024, Karlovarský kraj modernizuje sociální zařízení v Nejdku
Metrostav 6/2024, Divize 8 a 1
Metrostav 6/2024, Divize 6
Metrostav 6/2024, Pirna: stavbaři vysunuli 777 metrů mostu
Metrostav 6/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 6/2024, Metrem 50
Metrostav 6/2024, Sloupek odborů
Metrostav 6/2024, Tři otázky pro…
Metrostav 6/2024, Návrat soch na průčelí Savarinu
Metrostav 6/2024, Nová budova Škody Auto ve finále

Nová budova Škody Auto ve finále

Metrostav 6/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 6/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 6/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 6/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 6/2024, Lidé Metrostavu

Lidé Metrostavu

Metrostav 6/2024, Karlovarský kraj modernizuje sociální zařízení v Nejdku

Karlovarský kraj modernizuje sociální zařízení v Nejdku

Metrostav 6/2024, Divize 8 a 1

Divize 8 a 1

Metrostav 6/2024, Divize 6

Divize 6

Metrostav 6/2024, Pirna: stavbaři vysunuli 777 metrů mostu

Pirna: stavbaři vysunuli 777 metrů mostu

Metrostav 6/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 6/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 6/2024, Sloupek odborů

Sloupek odborů

Metrostav 6/2024, Tři otázky pro…

Tři otázky pro…

Metrostav 6/2024, Návrat soch na průčelí Savarinu

Návrat soch na průčelí Savarinu

11

Sending statistics …

Rendering Metrem 50 (347007): (1/2) (0 ms)

Rendering Pracovní příležitosti (347005): (2/3) (8 ms)

Rendering Pirna: stavbaři vysunuli 777 metrů mostu (347114): (2/3) (11 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i8915/item1107147-small.jpg

 i8915/item1107145.svg

 i8915/item1107146-small.jpg

 i8915/item1106964-small.jpg

 i8915/item1106965.svg

 i8915/item1106966-small.jpg

 i8915/item1107149-small.jpg

 i8915/item1107148.svg