Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Z provozu divize 3

příjemnější zázemí ocelářů

Od přelomu roku není výrobní hala provozu ocelových konstrukcí divize 3 v pražských Horních Počernicích jako každá jiná! Zpestřila ji graffiti, která se nacházejí na dvou místech.

RED, foto Jan Susa

P

rvním je betonová stěna přiléhající k budově dílen u vjezdu do areálu. Druhé graffiti je situováno na vnitřní vestavbě samotné výrobní haly (foto), kde mají zázemí mistři výroby a kontrola kvality.

„Výroba ocelových, zejména mostních konstrukcí je tvrdá práce. Hlavním smyslem tohoto projektu je zlepšit prostředí uvnitř provozu a zároveň vyzdvihnout práci kolegů, která není vždy na konečném díle na první pohled tolik vidět. Všichni, kteří se podílejí na výrobě tak složitých konstrukcí, mají být totiž na co hrdí,“ vysvětluje vedoucí výroby provozu ocelových konstrukcí Ing. Jakub Cejnar. Autorem návrhu i samotného provedení je jeho talentovaný kamarád Jan Břenek.

BeMo Tunnelling

Aktuální aktivity tunelářů BeMa v Německu a v Rakousku

Společnost BeMo Tunnelling (BeMo) byla založena v roce 1964 pro výstavbu tunelů a tato činnost představuje dodnes její dominantní náplň. I když firma působí rovněž ve Velké Británii a v USA, tradiční je domácí trh v Rakousku, největší v Německu.

Martin Fischer, Robert Dostál

V

SRN jsou v současné době ve výstavbě čtyři projekty. Nejdůležitějšími jsou cca 3,6 km dlouhý silniční tunel Kramer v Garmisch‑Partenkirchenu a tunel Bad Cannstatt (foto), který je podstatnou součástí megaprojektu pro výstavbu železniční infrastruktury Stuttgart 21.

Projekt tunelu Kramer, který je rea­lizován pod technickým a ekonomickým vedením společnosti BeMo v rámci sdružení s naší sesterskou společností Subterra, se vyznačuje především geologicky a geotechnicky náročnými razicími pracemi. Zde je nutno zvládnout 500 m dlouhou část tunelu pod úbočím se suťovými materiály a s 50 m vysokým sloupcem podzemní vody.

Při hledání adekvátního řešení sehrála důležitou roli technická kancelář společnosti BeMo, která se podepsala pod celkové naprojektování realizace tunelu Kramer. První měsíce již ukazují, že vybraná a naplánovaná koncepce ražby a odvodnění je naprostým úspěchem.

V rámci projektu tunelu Bad Cannstatt ve Stuttgartu byly v posledních několika měsících po zhruba sedm let trvající výstavbě dokončeny rozsáhlé razicí práce a v současné době probíhají činnosti na vnitřním opláštění.

Těžiště činností společnosti BEMO v německu se nachází v oblasti výstavby tunelů

U projektu Spitzenberg, kde se jedná o dvoupruhový dálniční tunel v oblasti nové výstavby dálnice A44 v severním Hesensku (rovněž realizujeme ve sdružení se Subterrou), a u tunelu Bertoldshofen (silniční tunel dlouhý 1 km v Bavorsku) jsou v plném proudu práce na vnitřním opláštění. Zde zejména vyniká kvalita vnitřního opláštění tunelu Spitzenberg, kterou DEGES, jakožto zadavatel, již několikrát ocenil.

perjen a další projekty

V Rakousku jsou v současné době realizovány tři projekty. Na jedné straně jde o projekt renovace první roury tunelu Perjen v tyrolském Landecku, kde proběhla rozsáhlá rekonstrukce dálničního tunelu a bylo nutné se přizpůsobit moderním bezpečnostním předpisům. Stavba se právě nachází v závěrečné fázi a samotný tunel byl uveden do provozu již v listopadu 2020.

Elektrárna Argenbach ve Vorarlbersku a elektrárna Tumpen v Tyrolsku jsou projekty malých elektráren, u nichž má být pro každou z nich vybudován 2 km dlouhý potrubní tunel pro přívod vody. Razicí práce na obou projektech byly právě dokončeny. Zdař Bůh!

Ptáme se...

JUDr.
Pavel Mališ, LL.M.

vedoucí legislativně-
-právního útvaru

Doktor práv a magistr oboru Czech Business Law in the European Union Pavel Mališ už 20 let v Metrostavu řídí jeho legislativně-právní útvar, který poskytuje právní servis v centrále firmy a jejímu představenstvu.

V Metrostavu působíte dlouho, co vám ta léta dala?

Na podzim to bude opravdu 20 let, kdy jsem v září v roce 2001 nastoupil k Metrostavu jako zaměstnanec do funkce vedoucího legislativně‑právního útvaru. Když k tomu připočítám ještě předchozích 10 let intenzivní spolupráce v rámci výkonu advokacie, tak je to už hezká řádka let, zkušeností a lidských tváří a nakonec i více než polovina historie samotné společnosti. Té spolupráce a práce jsem nikdy nelitoval a vážím si jí, stejně jako i většiny těch, se kterými jsem se na ní mohl podílet.

Čím se váš útvar aktuálně nejvíce zabývá?

Úlohy máme dlouhodobě rozděleny, což je pro každodenní řízení útvaru a jeho činností mnohem snazší a operativnější než např. denní porady, rozdělování úkolů a jejich kontrola. To mi pak umožňuje řešit úkoly naléhavé či mimořádné a rovněž ten dlouhodobě a stále aktuálně nejdůležitější, kterým je nesporně oblast trestní odpovědnosti naší společnosti a její důsledky. Ale abych byl více konkrétní, aktuálně pracujeme na zajímavé akvizici a na dodatku naší kolektivní smlouvy.

Do organizačně-řídicího systému Skupiny Metrostav byla v roce 2015 zakotvena norma A5 trestněprávní compliance. Můžete připomenout její význam?

Norma završila proces dílčích změn, které se ve společnosti v letech 2012 až 2015 udály v reakci na účinnost zákona o trestní odpovědnosti právnických osob a zastižené trestní stíhání naší společnosti. Právě realita trestního stíhání nám ukázala, že v oblasti ochrany společnosti a zaměstnanců musíme udělat systémový krok směrem k posílení prevence a k nastavení jednoznačných a závazných pravidel, jejichž znalost a dodržování mohou riziko trestní odpovědnosti a následků když ne zcela eliminovat, tak alespoň významně zmírnit. Proto byla vydána nová skupinová norma, která se stala nedílnou součástí integrovaného systému řízení naší společnosti a dceřiných společností a která je pro všechny společnosti Skupiny a jejich zaměstnance závazná.

Jak se norma osvědčila v praxi?

Je potřeba říci, že zřejmě nikdy opatření nebudou úplná či dokonalá. Na to je podnikatelský život příliš složitý a pestrý. Důležité ale je, aby se nastavený systém ne­ustále rozvíjel, zlepšoval, reagoval na vnitřní i vnější podněty a byl reálný. A toho je ta norma nesporným důkazem. Jsem si jist, že díky nastavenému systému úspěšně čelíme rizikům a nástrahám v posledních letech a ubráníme se i v budoucnu. Věřím, že naši zaměstnanci, spolupracovníci, partneři pochopili, k čemu všechna ta opatření vznikla a čemu slouží. Tak nejlépe chrání sebe, své rodiny i naši společnost.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 04/2021, Masaryčka
Metrostav 04/2021, Krátce aktuálně
Metrostav 04/2021, Z provozu divize 3
Metrostav 04/2021, BeMo Tunnelling
Metrostav 04/2021, Ptáme se
Metrostav 04/2021, Infografika
Metrostav 04/2021, Centrum vzdělávání
Metrostav 04/2021, Divize 1
Metrostav 04/2021, Číslo
Metrostav 04/2021, Divize 8 a 9
Metrostav 04/2021, Divize 5
Metrostav 04/2021, Divize 3
Metrostav 04/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 04/2021, Rozhovor
Metrostav 04/2021, Fotoreportáž
Metrostav 04/2021, Masaryčka

Masaryčka

Metrostav 04/2021, Krátce aktuálně

Krátce aktuálně

Metrostav 04/2021, Z provozu divize 3

Z provozu divize 3

Metrostav 04/2021, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 04/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 04/2021, Infografika

Infografika

Metrostav 04/2021, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 04/2021, Divize 1

Divize 1

Metrostav 04/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 04/2021, Divize 8 a 9

Divize 8 a 9

Metrostav 04/2021, Divize 5

Divize 5

Metrostav 04/2021, Divize 3

Divize 3

Metrostav 04/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 04/2021, Rozhovor

Rozhovor

Metrostav 04/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

4

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (104539): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo Tunnelling (104538): (1/2) (5 ms)

Rendering Z provozu divize 3 (104537): (1/2) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3192/item123470-small.jpg

 i3192/item123469.svg

 i3192/item123472-small.jpg

 i3192/item123471.svg

 i3192/item123473-small.jpg