Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Skupina Metrostav

Jedeme cestu za snem

Také v letošním roce jsme partnery spolku Cesta za snem, jenž propojuje svět handicapovaných i zdravých. Během nadcházejících měsíců se můžeme i přes mnohá omezení těšit na řadu sportovně-společenských událostí.

Poslední týden v červenci, v termínu od 27. do 31. 7. 2021, plánujeme uskutečnit tradiční cyklistický nonstop podnik Metrostav handy cyklo maraton, do kterého se můžete přihlásit i vy se svým týmem.

2 222 km napříč republikou

Cyklomaraton je charakteristický svou trasou na území České republiky v celkové délce 2 222 km. Cílem závodu není primárně porazit druhé, ale překonat sám sebe a dokázat, že cyklistika je otevřená všem. Každý ročník maratonu má své téma, které vychází ze spolupráce s Ministerstvem pro místní rozvoj a organizací CzechTourism. Tématem roku 2021 je voda, a tak se pojede přes 28 míst spojených s vodními zdroji. Připojte se k nám a získejte mnoho zážitků. Více informací zjistíte dotazem na e‑mailu: cyklomaraton@metrostav.cz

Ing. Tereza Wagner 

ilustrační foto archiv Cesty za snem


Tři projekty v soutěži

V únoru proběhlo přihlašování staveb do soutěže Vodohospodářská stavba roku 2020. Metrostav vyslal „do boje“ své tři projekty realizované v loňském roce.

Jako každý rok byla soutěž vypsána se záměrem seznámit odbornou i širokou veřejnost s úrovní vodohospodářských projektů realizovaných v České republice. Pod záštitou ministra zemědělství Miroslava Tomana a ministra životního prostředí Richarda Brabce ji vyhlašuje Svaz vodního hospodářství ČR, z.s., ve spolupráci se Sdružením oboru vodovodů a kanalizací ČR, z.s.

ČOV, jez i malá vodní elektrárna

Za Metrostav jsou přihlášeny tyto projekty: Čistička odpadních vod (ČOV) Bechyně, Rekonstrukce dolního jezu u Lokte a Rekonstrukce malé vodní elektrárny (MVE) Morávka. Prvně jmenovaná stavba byla dokončena v loňském roce a pracoval na ní tým vedený Janem Prokešem jihočeského zastoupení divize 6. 

Jez u Lokte se nachází na Ohři a tým pod vedením Ing. Tomáše Beržinského z divize 6 musel odstranit staré a vybudovat nové jezové těleso, dále kompletně zrekonstruovat opěrnou zeď v náhonu na malou vodní elektrárnu a také opravit zeď obtokového kanálu u elektrárny. Ohře je velmi oblíbená mezi vodáky, proto se stavbaři snažili, aby řeka zůstala splavná i v době rekonstrukce jezu, ačkoli původní stavební povolení s tím nepočítalo.

MVE Morávka, kde pracovali stavbaři vedení Ing. Markem Jekielkem z divize 6, se nachází na druhém konci republiky na vodárenské údolní nádrži na řece Morávce u Frýdku-Místku.

RED

PĚT OTÁZEK K PADESÁTINÁM METROSTAVU

Ing. Jindřich Hess, Ph.D.

PŘEDSEDA DOZORČÍ RADY, BÝVALÝ GENERÁLNÍ ŘEDITEL A DLOUHOLETÝ ZAMĚSTNANEC METROSTAVU (NA SNÍMKU Z ROKU 1975 VLEVO, TEHDY COBY HLAVNÍ STAVBYVEDOUCÍ U RAŽBY PRVNÍHO TUNELU METRA POD VLTAVOU).

Kde vás Metrostav vzal?

Po ukončení studia ČVUT jsem dne 1. srpna 1963 nastoupil do n. p. Vodní stavby – závod 05. V pozici mistra jsem nejdříve pracoval na stavbě ČOV v Rakovníku. Během pěti let jsem už v pozici stavbyvedoucího prošel několika vodohospodářskými stavbami (např. ve Vrapicích u Kladna a v Berouně). V srpnu 1968 jsem byl převeden na závod 04 – Metro, a to na staveniště Štětkova na pankrácké straně budoucího Nuselského mostu. Zde začaly přípravné práce na zahájení ražby prvního tunelu trasy I. C při využití nemechanizovaného štítu ze Sovětského svazu.

Co vám Metrostav dal?

Metrostav tvoří především zaměstnanci. Ti jsou důležití pro akceschopnost podniku, vytvářejí tu správnou atmosféru pro to, být stále lepší a zapojit se do náročných projektů. Tak takových pracovníků měl a má Metrostav hodně a dál se stará o jejich získání a výchovu. A proto mi Metrostav mohl dát možnost být u celé řady jedinečných projektů jak v oblasti významných staveb, tak i v oblasti řízení společnosti. Snažil jsem se být spolu s oddanými a schopnými spolupracovníky při úspěšné realizaci projektů, které přinesly našemu podniku respekt. Co si mohu v profesním životě přát víc. Zní to možná trochu nadneseně: Metrostav mi dal nádherný pocit být na svůj podnik hrdý. Věřím, že i většině z nás.

Na co jste v práci vždy dbal?

Prioritou bylo, abych nezklamal své spolupracovníky, kteří se mnou šli do realizace složitých úkolů. Věřili mně, že společně můžeme dosáhnout řady komplikovaných, jedinečných cílů, a byli rozhodnuti se na tom aktivně podílet. Je samozřejmé, že jsem se snažil být k nim otevřený a upřímný. Rád jsem jim naslouchal. Oni si to vždy zaslouží.

Co byste rád předal dál?

Nemám, co bych předal dál. Jsem spokojený, že i dnes převládají v Metrostavu slušné a korektní vztahy, úcta k práci druhých a snaha pomáhat těm, kteří to potřebují. Týká se to nejen našich spolupracovníků, ale také našich spoluobčanů. Cítíme odpovědnost. I tím podnik ukazuje své priority.

Co byste společnosti k padesátinám přál?

Všem pracovníkům Skupiny Metrostav přeji, aby i dál pokračovali v odhodlání stanovovat si náročné cíle. Jejich plnění umožní ukázat naše schopnosti jak v České republice, tak i v zahraničí. Je to správná cesta pro získání sebevědomí a pocitu zdravé sounáležitosti všech pracovníků.

Ing. Vojtěch Kostiha, MBA

Fotoreportáž

Škola hrou pro žáky ve Šlapanicích

RED, foto Jan Šlancar

Žáci prvních a druhých tříd mají ve Šlapanicích u Brna od začátku školního roku k dispozici nový pavilon F, který realizovali stavbaři pod vedením Ing. Vítězslava Přikryla z divize 1. Díky zajímavému řešení je projekt nyní přihlášen do soutěže Stavba Jihomoravského kraje.

Dvoupodlažní objekt výrazně obdélníkového půdorysu byl navržen pro 10 tříd a 300 žáků, s příslušným zázemím a vybavením pro provoz školy a výdejnou jídel. Konstrukční řešení stavby pavilonu je z železobetonového vyzdívaného skeletu s monolitickými stropy. Podle Ing. Přikryla byl projekt zajímavý především spoluprací se střediskem Lehkých obvodových plášťů divize 3 a nově vznikajícím HSV střediskem divize 1, které zhotovilo monolity.

Škola ve Šlapanicích preferuje teorii „škola hrou“, což se odráží i v interiéru. Velká vstupní hala má možnost využití pro vystoupení žáků, v objektu je umístěno velké množství prvků pro relaxaci a hru.

Běžně bílé chodby zde osvěžuje spousta barevných prvků. Autorem architektonického návrhu interiéru je POParch, generální projektant INTAR, a.s.

Součástí rozšíření kapacity šlapanické školy byla také výstavba nové tělocvičny (pavilon G). Žáci tak mají k dispozici moderní školu s veškerým potřebným zázemím. Nezbývá než doufat, že pandemie koronaviru, která omezuje nejen chod škol, co nejdříve odezní.


ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV

Noviny společnosti Metrostav a.s.

Šéfredaktor 

David Kalců, DiS.

Složení redakční rady

Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)

David Kalců, DiS. (místopředseda) 

Ing. Roman Čech 

Ing. Kateřina Hainzová, MBA 

Ing. Aleš Knobloch

Mgr. Jana Kořínková, MBA 

Ing. Jitka Neklanová

Ing. Petr Půta 

Ing. Renáta Zavřelová

Vydává

Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav

Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň

tel: 266 019 245

www.metrostav.cz  

Výroba

Boomerang Communication, s. r. o.

Novinová sazba

Povolena MK ČR E 7121

Neprodejné

 

Metrostav 04/2021, Masaryčka
Metrostav 04/2021, Krátce aktuálně
Metrostav 04/2021, Z provozu divize 3
Metrostav 04/2021, BeMo Tunnelling
Metrostav 04/2021, Ptáme se
Metrostav 04/2021, Infografika
Metrostav 04/2021, Centrum vzdělávání
Metrostav 04/2021, Divize 1
Metrostav 04/2021, Číslo
Metrostav 04/2021, Divize 8 a 9
Metrostav 04/2021, Divize 5
Metrostav 04/2021, Divize 3
Metrostav 04/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 04/2021, Rozhovor
Metrostav 04/2021, Fotoreportáž
Metrostav 04/2021, Masaryčka

Masaryčka

Metrostav 04/2021, Krátce aktuálně

Krátce aktuálně

Metrostav 04/2021, Z provozu divize 3

Z provozu divize 3

Metrostav 04/2021, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 04/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 04/2021, Infografika

Infografika

Metrostav 04/2021, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 04/2021, Divize 1

Divize 1

Metrostav 04/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 04/2021, Divize 8 a 9

Divize 8 a 9

Metrostav 04/2021, Divize 5

Divize 5

Metrostav 04/2021, Divize 3

Divize 3

Metrostav 04/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 04/2021, Rozhovor

Rozhovor

Metrostav 04/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

14

Sending statistics …

Rendering Fotoreportáž (104549): (5/5) (8 ms)

Rendering Rozhovor (110141): (1/1) (0 ms)

Rendering Skupina Metrostav (104547): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3192/item128687-small.jpg

 i3192/item129230-small.jpg

 i3192/item128836-small.jpg

 i3192/item128839-small.jpg

 i3192/item128841-small.jpg

 i3192/item128843-small.jpg

 i3192/item128845-small.jpg