Skupina Metrostav

Jedeme cestu za snem

Také v letošním roce jsme partnery spolku Cesta za snem, jenž propojuje svět handicapovaných i zdravých. Během nadcházejících měsíců se můžeme i přes mnohá omezení těšit na řadu sportovně-společenských událostí.

Poslední týden v červenci, v termínu od 27. do 31. 7. 2021, plánujeme uskutečnit tradiční cyklistický nonstop podnik Metrostav handy cyklo maraton, do kterého se můžete přihlásit i vy se svým týmem.

2 222 km napříč republikou

Cyklomaraton je charakteristický svou trasou na území České republiky v celkové délce 2 222 km. Cílem závodu není primárně porazit druhé, ale překonat sám sebe a dokázat, že cyklistika je otevřená všem. Každý ročník maratonu má své téma, které vychází ze spolupráce s Ministerstvem pro místní rozvoj a organizací CzechTourism. Tématem roku 2021 je voda, a tak se pojede přes 28 míst spojených s vodními zdroji. Připojte se k nám a získejte mnoho zážitků. Více informací zjistíte dotazem na e‑mailu: cyklomaraton@metrostav.cz

Ing. Tereza Wagner 

ilustrační foto archiv Cesty za snem


Tři projekty v soutěži

V únoru proběhlo přihlašování staveb do soutěže Vodohospodářská stavba roku 2020. Metrostav vyslal „do boje“ své tři projekty realizované v loňském roce.

Jako každý rok byla soutěž vypsána se záměrem seznámit odbornou i širokou veřejnost s úrovní vodohospodářských projektů realizovaných v České republice. Pod záštitou ministra zemědělství Miroslava Tomana a ministra životního prostředí Richarda Brabce ji vyhlašuje Svaz vodního hospodářství ČR, z.s., ve spolupráci se Sdružením oboru vodovodů a kanalizací ČR, z.s.

ČOV, jez i malá vodní elektrárna

Za Metrostav jsou přihlášeny tyto projekty: Čistička odpadních vod (ČOV) Bechyně, Rekonstrukce dolního jezu u Lokte a Rekonstrukce malé vodní elektrárny (MVE) Morávka. Prvně jmenovaná stavba byla dokončena v loňském roce a pracoval na ní tým vedený Janem Prokešem jihočeského zastoupení divize 6. 

Jez u Lokte se nachází na Ohři a tým pod vedením Ing. Tomáše Beržinského z divize 6 musel odstranit staré a vybudovat nové jezové těleso, dále kompletně zrekonstruovat opěrnou zeď v náhonu na malou vodní elektrárnu a také opravit zeď obtokového kanálu u elektrárny. Ohře je velmi oblíbená mezi vodáky, proto se stavbaři snažili, aby řeka zůstala splavná i v době rekonstrukce jezu, ačkoli původní stavební povolení s tím nepočítalo.

MVE Morávka, kde pracovali stavbaři vedení Ing. Markem Jekielkem z divize 6, se nachází na druhém konci republiky na vodárenské údolní nádrži na řece Morávce u Frýdku-Místku.

RED