Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

4

čtrnáctideník 

Metrostav a.s.

5. března 2021

ročník 33

Železobetonová kostra Masaryčky

Brownfield u Masarykova nádraží čeká velká proměna. Na jeho místě brzy vyrostou domy s obchody, kancelářemi či byty a kolejiště překlene park s dostatkem místa k odpočinku. Na kostře první polyfunkční budovy – Masaryk Centra 1, jednoduše zvaného Masaryčka – začali v únoru pracovat betonáři divize 6 vedení Ing. Vladislavem Horáčkem. Tvar i vzhled objektu navrhla světoznámá architektka Zaha Hadid.

Lenka Svobodová, vizualizace Penta Real Estate

M

asaryčka bude mít společný dvoupodlažní suterén ve tvaru protáhlého obdélníka s rozměry zhruba 212 × 28 m a dvě sedmi- a devítipodlažní nadzemní části (vizualizace). Divize 6 dostala za úkol vybudovat její monolitické železobetonové konstrukce včetně dynamického filtru mezi pažením a suterény, hydroizolací spodní stavby, prvků vložených do monolitu a přípravy pro navázání druhé etapy záměru. „Stavbu jsme převzali od firmy Zakládání Group, která vybudovala velkoprůměrové piloty a podkladní beton pod základovou desku. My jsme na její práci navázali pokládkou vibroizolace, separačního XPS, což je extrudovaný pěnový polystyren, a začínáme provádět hydroizolační souvrství složené z měkčené PVC fólie Sika a bentonitové rohože Voltex,“ popisuje Ing. Horáček.

Nepravidelnosti a složité zásobování

Výstavbu železobetonového skeletu zkomplikují nepravidelnosti, které jsou pro studio Zahy Hadid charakteristické. Tvar budovy bude třeba rotovat kolem středních bodů podlaží, takže fasáda v patrech na jedné straně o něco ustoupí a na protilehlé straně se naopak vykonzoluje. 

zastřešení kolejiště by mělo poskytnout nové propojení prahy 1 s karlínem a žižkovem

Náročné bude také provedení železobetonových vzduchotechnických kanálů s výškou dutiny kolem jednoho metru, které budou zavěšené pod stropy 1. PP až 2. NP. Nad přízemím na straně směrem k Masarykovu nádraží musí navíc betonáři přes isonosníky – prvky přerušující tepelné mosty – připravit konstrukce pro navázání desky překlenující kolejiště. 

„Nejsložitější ale zřejmě bude zásobování jeřábů z pouhého jediného příjezdu na staveniště,“ uzavírá Ing. Horáček, jehož tým hlavní část díla ukončí do 31. ledna 2022. 

Celý projekt revitalizace u Masarykova nádraží by měl být realizován v několika etapách, přičemž dokončení je plánováno na roky 2023 až 2025. Nové budovy nabídnou až 100 000 m2 nových kancelářských ploch, obchodů, restaurací a kaváren. Velký důraz je v celém projektu věnován veřejným plochám, zeleni a městským parkům.

Krátce Aktuálně

Zasaďme 50 stromů pro Metrostav

Dne 19. dubna společně zasadíme 50 stromů k padesátiletému výročí Metrostavu. Akce se uskuteční v pražských Řeporyjích nedaleko chráněného území Zabité rokle v dopoledních hodinách. Budeme rádi, když se výsadby zúčastníte pomůžete tak zasadit stromořadí s příběhem. Přihlaste se na e‑mailu: dobrovolnici@metrostav.cz

pomoc s očkováním

Metrostav zapůjčil tři mobilní stavební buňky pro vybudování očkovacího centra proti nemoci covid-19 v Léčebném a rehabilitačním středisku Chvaly. Starosta MČ Praha 20 Mgr. Petr Měšťan organizátorům celé akce, Ing. Františkovi Kočímu, prezidentovi Skupiny Metrostav a Ing. Zdeňkovi Ševčíkovi, řediteli divize 11, vyjádřil poděkování.

Historické momenty

V lobby centrály Metrostavu na pražské Palmovce si lze prohlédnout expozici instalovanou k příležitosti padesáti letům Metrostavu (foto). Výstava během roku připomene některé významné momenty z firemní historie.

 

Metrostav 04/2021, Masaryčka
Metrostav 04/2021, Krátce aktuálně
Metrostav 04/2021, Z provozu divize 3
Metrostav 04/2021, BeMo Tunnelling
Metrostav 04/2021, Ptáme se
Metrostav 04/2021, Infografika
Metrostav 04/2021, Centrum vzdělávání
Metrostav 04/2021, Divize 1
Metrostav 04/2021, Číslo
Metrostav 04/2021, Divize 8 a 9
Metrostav 04/2021, Divize 5
Metrostav 04/2021, Divize 3
Metrostav 04/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 04/2021, Rozhovor
Metrostav 04/2021, Fotoreportáž
Metrostav 04/2021, Masaryčka

Masaryčka

Metrostav 04/2021, Krátce aktuálně

Krátce aktuálně

Metrostav 04/2021, Z provozu divize 3

Z provozu divize 3

Metrostav 04/2021, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 04/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 04/2021, Infografika

Infografika

Metrostav 04/2021, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 04/2021, Divize 1

Divize 1

Metrostav 04/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 04/2021, Divize 8 a 9

Divize 8 a 9

Metrostav 04/2021, Divize 5

Divize 5

Metrostav 04/2021, Divize 3

Divize 3

Metrostav 04/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 04/2021, Rozhovor

Rozhovor

Metrostav 04/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

1

Sending statistics …

Rendering Krátce aktuálně (104536): (2/2) (0 ms)

Rendering Masaryčka (104535): (2/5) (14 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3192/item123400.svg

 i3192/item123454-small.jpg

 i3192/item123456.svg

 i3192/item123453.svg

 i3192/item123455-small.jpg

 i3192/item123465-small.jpg

 i3192/item123464-small.jpg