Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

divize 5

aktuálně z obchvatu u Prešova

Týmy divize 5 pracují v zahraničí na tunelu (foto), který se nachází u slovenského města Prešov. Je součástí 7 870 m dlouhého dálničního obchvatu dálnice D1 mezi MÚK Prešov západ a MÚK Prešov jih.

RED, foto archiv stavby

D

álniční spojení buduje Metrostav ve sdružení firem s Eurovií a Doprastavem, přičemž naše společnost má na starosti výstavbu tunelu a spoluúčast na některých dalších objektech. Ražby pod vedením Ing. Jiřího Břichňáče započaly v srpnu 2018, přičemž prorážky v nitru hory proběhly v předstihu v červnu 2019.

Práce na tunelu míří do finále. Podle ředitele výstavby Ing. Tomáše Daneše ještě koncem roku 2020 stavbaři dokončili CB kryty v jižní a severní tunelové troubě a následně se začalo s instalací technologií, které mají na starosti nejen bezpečnost tunelu. Jde třeba o osvětlení, tahání kabelů v kabelovodech pro napájení rozvoden v příčných odkazech, realizace SOS kabin, instalace požárního vodovodu a automatické tlakové stanice (ATS) v technologické centrále.

Součástí výstavby obchvatu je také Středisko správy a údržby dálnic (SSUD), které již bylo odevzdáno do předčasného užívání objednateli NDS. Probíhat budou další dokončovací práce a to tak, aby tento nový úsek dálnice mohl být zprovozněn v polovině roku 2021.

divize 3

Moderní dostavba hotelu Evropa

Kapacitu pražského památkově chráněného hotelu Evropa, který právě prochází komplexní rekonstrukcí, navýší moderní dostavba. Přestože na extrémně stísněné staveniště u Václavského náměstí mohou zajíždět pouze malé nákladní vozy z Jindřišské ulice, vyplnily nosné konstrukce nové budovy už téměř celý vnitroblok a dnes čekají na elegantní fasádu.

Lenka Svobodová, vizualizace Deltaplan

P

ro tým Ing. Jaroslava Němečka z divize 3 ji provede středisko LOP (lehkých obvodových plášťů) pod vedením Bc. Jiřího Marka. „Zakázka je pro nás velikou výzvou. Jsem ale přesvědčený, že ji i přes všechny složitosti včas a kvalitně zvládneme. Do konce letošního srpna – tedy za relativně krátkou dobu – musíme opláštit budovu s eliptickým půdorysem a prolamovanými plochami na místě, kde není vůbec žádné místo pro uskladnění materiálu. Můžeme jej umístit pouze dovnitř rozestavěného objektu, takže budeme muset využívat vysuté zásobovací lávky,“ říká vedoucí střediska LOP divize 3 Pavel Franz, MBA.

Osmipatrovou hotelovou budovu s půdorysem elipsy, která optimálně využívá plochu vnitrobloku, navrhl mezinárodní architektonický ateliér Benoy. Má dva suterény a vyrůstá z obdélníkové podnože a zelených ploch, které tvoří její přízemí a mezanin. Ve vyšších patrech je budova s patřičným odstupem od původního hotelu samostatná, jen její poslední dvě podlaží v severní části ustupují, aby se zachovalo osvětlení a oslunění sousedních objektů. Z Václavského náměstí nejsou práce na dostavbě patrné, protože se ukrývají za secesním průčelím historického hotelu.

Vnější povrch novostavby s plochou kolem 3 800 m2 vytvoří variantně prosklená klasická sloupko-příčková fasáda a hliníkový kazetový plášť s jednotlivými okny. V současné době stavbaři z divize 3 montují na hotový monolit tzv. Mock-Up, tedy funkční testovací model konstrukce z reálných stavebních komponentů pro odsouhlasení konečné podoby fasády. Probíhají také projektové práce, výběrová řízení a příprava výrobní dokumentace.

Spolupráce ve Skupině

Velmi kvalitní, ale standardní materiál pro obvodový plášť dodá dceřiná firma Metrostavu společnost M3 Fasády z Nymburka. „Investor i architekt kladou vysoké požadavky na zpracování dílů a přesnost jejich uložení. To je ale pro nás běžné. Velice nezvyklé a obtížné však bude manévrování s hotovými výrobky, zejména se skly pro uzavírání pláště. Věnujeme proto mnohem více času než obvykle přípravě při tvorbě postupů činností, samozřejmě i s ohledem na dodržování pravidel bezpečnosti práce,“ doplňuje Pavel Franz.

Samotná dostavba přitom obsáhne 151 pokojů / 302 lůžek, multifunkční sály, kavárnu, bary v suterénu historické budovy, bazén, wellness provoz a fitness s veškerým pohodlným.

Skupina Metrostav

Jedeme cestu za snem

Také v letošním roce jsme partnery spolku Cesta za snem, jenž propojuje svět handicapovaných i zdravých. Během nadcházejících měsíců se můžeme i přes mnohá omezení těšit na řadu sportovně-společenských událostí.

Poslední týden v červenci, v termínu od 27. do 31. 7. 2021, plánujeme uskutečnit tradiční cyklistický nonstop podnik Metrostav handy cyklo maraton, do kterého se můžete přihlásit i vy se svým týmem.

2 222 km napříč republikou

Cyklomaraton je charakteristický svou trasou na území České republiky v celkové délce 2 222 km. Cílem závodu není primárně porazit druhé, ale překonat sám sebe a dokázat, že cyklistika je otevřená všem. Každý ročník maratonu má své téma, které vychází ze spolupráce s Ministerstvem pro místní rozvoj a organizací CzechTourism. Tématem roku 2021 je voda, a tak se pojede přes 28 míst spojených s vodními zdroji. Připojte se k nám a získejte mnoho zážitků. Více informací zjistíte dotazem na e‑mailu: cyklomaraton@metrostav.cz

Ing. Tereza Wagner 

ilustrační foto archiv Cesty za snem


Tři projekty v soutěži

V únoru proběhlo přihlašování staveb do soutěže Vodohospodářská stavba roku 2020. Metrostav vyslal „do boje“ své tři projekty realizované v loňském roce.

Jako každý rok byla soutěž vypsána se záměrem seznámit odbornou i širokou veřejnost s úrovní vodohospodářských projektů realizovaných v České republice. Pod záštitou ministra zemědělství Miroslava Tomana a ministra životního prostředí Richarda Brabce ji vyhlašuje Svaz vodního hospodářství ČR, z.s., ve spolupráci se Sdružením oboru vodovodů a kanalizací ČR, z.s.

ČOV, jez i malá vodní elektrárna

Za Metrostav jsou přihlášeny tyto projekty: Čistička odpadních vod (ČOV) Bechyně, Rekonstrukce dolního jezu u Lokte a Rekonstrukce malé vodní elektrárny (MVE) Morávka. Prvně jmenovaná stavba byla dokončena v loňském roce a pracoval na ní tým vedený Janem Prokešem jihočeského zastoupení divize 6. 

Jez u Lokte se nachází na Ohři a tým pod vedením Ing. Tomáše Beržinského z divize 6 musel odstranit staré a vybudovat nové jezové těleso, dále kompletně zrekonstruovat opěrnou zeď v náhonu na malou vodní elektrárnu a také opravit zeď obtokového kanálu u elektrárny. Ohře je velmi oblíbená mezi vodáky, proto se stavbaři snažili, aby řeka zůstala splavná i v době rekonstrukce jezu, ačkoli původní stavební povolení s tím nepočítalo.

MVE Morávka, kde pracovali stavbaři vedení Ing. Markem Jekielkem z divize 6, se nachází na druhém konci republiky na vodárenské údolní nádrži na řece Morávce u Frýdku-Místku.

RED

 

Metrostav 04/2021, Masaryčka
Metrostav 04/2021, Krátce aktuálně
Metrostav 04/2021, Z provozu divize 3
Metrostav 04/2021, BeMo Tunnelling
Metrostav 04/2021, Ptáme se
Metrostav 04/2021, Infografika
Metrostav 04/2021, Centrum vzdělávání
Metrostav 04/2021, Divize 1
Metrostav 04/2021, Číslo
Metrostav 04/2021, Divize 8 a 9
Metrostav 04/2021, Divize 5
Metrostav 04/2021, Divize 3
Metrostav 04/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 04/2021, Rozhovor
Metrostav 04/2021, Fotoreportáž
Metrostav 04/2021, Masaryčka

Masaryčka

Metrostav 04/2021, Krátce aktuálně

Krátce aktuálně

Metrostav 04/2021, Z provozu divize 3

Z provozu divize 3

Metrostav 04/2021, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 04/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 04/2021, Infografika

Infografika

Metrostav 04/2021, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 04/2021, Divize 1

Divize 1

Metrostav 04/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 04/2021, Divize 8 a 9

Divize 8 a 9

Metrostav 04/2021, Divize 5

Divize 5

Metrostav 04/2021, Divize 3

Divize 3

Metrostav 04/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 04/2021, Rozhovor

Rozhovor

Metrostav 04/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

12

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (104547): (1/1) (0 ms)

Rendering Divize 3 (104546): (1/2) (4 ms)

Rendering Divize 5 (104545): (1/2) (9 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3192/item128539-small.jpg

 i3192/item128532.svg

 i3192/item128630-small.jpg

 i3192/item128624.svg

 i3192/item128687-small.jpg