BEMO TUNNELLING
Aktuální projekty ve Velké Británii
Týmy dceřiné společnosti BeMo Tunnelling (BeMo) pracují na dvou stavebních zakázkách: metro Paddington Link v Londýně a druhá etapa výstavby jaderné elektrárny Hinkley Point C. Pojďme si přiblížit stav prací i plány BeMa na území ostrovů.
Thomas Wechner, foto archiv společnosti BeMo Tunnelling
O
d března 2021 jsme aktivně pomáhali našemu partnerovi ve Velké Británii společnosti Tunnelcraft při realizaci projektu LUL Paddington Box Link v Londýně (foto). V rámci výstavby metra má být zhotoven 25 m dlouhý tunel se dvěma krátkými příčnými chodbami k již existujícím nástupištím ve stanici Paddington. Razicí práce byly úspěšně ukončeny v květnu 2022. Naši společnost v průběhu výstavby zastupovali dva inženýři, jeden ekonom a různé speciální stroje. Projektovali jsme také prováděcí dokumentaci.
Hinkley Point C
Podobně jako už v rámci etapy I, která zahrnuje práce na tunelu On Shore, podporuje společnost BeMo Tunnelling firmu UK Balfour Beatty a to formou vyslání odborníků specializovaných na injektážní a přípravné práce v rámci etapy II s označením Off-Shore Tunnel-Shaft-Connections. Jedná se o rozsáhlé zpevnění hornin, celkové předběžné vylepšení šesti šachetních propojení trvalo cca půl roku. Zahájení vlastních razicích prací v rámci etapy II bylo ohlášeno na jaro 2023 a tyto mají trvat cca dva roky.
Technici společnosti BeMo i různé speciální stroje se mimo jiné podílejí na ražbě tunelu metra v londýně
Zpracování nabídek pro Velkou Británii
Hlavní náplní činnosti společnosti BeMo ve Velké Británii je strategická a celé území ostrovů pokrývající akvizice na projekty výstavby tunelů na britském trhu. V červenci loňského roku jsme dokončili nabídku pro prestižní tunel na A303 Stonehenge. Letos v létě ještě očekáváme, že National Highways (obdoba české ŘSD) vynese rozhodnutí o naší konečné nominaci a podepsání smlouvy o dílo.
Od podzimu 2021 se ve sdružení s firmou Dragados ucházíme o projekt přečerpávací elektrárny Coire Glas ve Skotsku. I zde jsme v polovině května 2022 předložili nabídku pro etapu I. Pokud budeme úspěšní, musíme vstoupit do přímé soutěže s nominovaným subjektem na druhém místě v pořadí vítězných uchazečů.
Kromě výše popsaných nabídek v roce 2022 zamýšlíme, že bychom se zúčastnili dalších výběrových řízení, například na silniční projekt Lower Thamas Crossing, modernizaci a sanaci stanice metra Elephant & Castle v Londýně, Bean Tunnel a projekt na výstavbu vodovodů na západě Anglie HARP. Zdař Bůh!