Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Spolupráce se školami

Nová posluchárna pro Akademii řemesel

Naše významná partnerská škola, Akademie řemesel Praha – SŠT Zelený pruh, vybudovala za podpory Metrostavu novou posluchárnu pro celoživotní vzdělávání. Kolegové z Provozu ocelových konstrukcí divize 3 vyrobili a namontovali konstrukci pro vytvoření stupňovité podlahy v prostoru původního kinosálu školy.

Mgr. Jana Kořínková, foto Akademie řemesel Praha

J

ednalo se o ocelovou konstrukci z jacklových profilů 0,6 × 0,6 × 3 m o celkové tonáži cca 2,1 t. Konstrukcí se vytvořilo osm nových schodišťových stupňů, pódium a místo vně objektu pro uložení vzduchotechniky. Montážní dílce schodišťových stupňů měly rozměry 5,8 × 0,9 × 0,3 až 1,1 m (podle jednotlivých výškových úrovní stávající konstrukce) a váha jednoho dílce se pohybovala okolo 120 kg, takže dílec se dal manipulovat uvnitř objektu bez jeřábové techniky.

Nabízela se tak možnost zapojit do realizace žáky školy, kteří studují obor strojní mechanik. Takzvaná TOP Kemp byla několikadenní řemeslná aktivita, při níž se žáci v praxi seznámili s odbornou prací techniků a svářečů při přípravě ocelových polotovarů podle technické dokumentace, s technologickým postupem a manipulací velkých ocelových dílů, kdy bylo třeba připravit montážní otvor v obvodové zdi kinosálu.

Metrostav podpořil realizaci učebny i finančně, když uhradil významnou část použitého materiálu. Přejeme Akademii řemesel, ať nová učebna dobře slouží!

číslo

Tolik metrů je dlouhý vodácký areál v Troji, kde kolegové z Metrostav DIZ zajišťovali PPO a rekonstrukci 70m úseku dělicí stěny a dna slalomové dráhy. Ve dnech 10. až 12. 6. se zde uskutečnil Světový pohár.

Metrostav TBR

Vltavu překlene nový most z bílého betonu

Smíchov a Podolí spojí přes Vltavu nový Dvorecký most (vizualizace). Za 810 dní jej postaví Metrostav TBR, Strabag a Firesta. Most má sloužit městské hromadné dopravě, cyklostezkou propojit dvě nejdůležitější trasy v Praze A jeho součástí budou chodníky pro pěší.

Martina Vampulová, vizualizace MHMP

P

ůjde o trámový sdružený most komorového průřezu z předpjatého betonu s horní mostovkou. „Jeho délka bude dosahovat 361 metrů a rozpětí polí se bude pohybovat od 30 do 87 metrů. Nejdelší pole bude uprostřed Vltavy nad plavební dráhou,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Petr Koukolík. Na mostě o šířce 16 metrů zabere sedm metrů tramvajová trať, která bude uzpůsobena i pro provoz autobusů a záchranných složek. Po obou stranách vzniknout chodníky a cyklostezka. „Uvnitř mostu jsou navržené tři komory, ve kterých bude na ocelové dráze pod stropem jezdit kamerový vozík s vysokou rozlišovací schopností. Ten bude veškerá data stavu mostu posílat do počítače v centru údržby v opěře,“ dodává Ing. Koukolík.

Přípravné práce na obou březích začnou koncem léta. Situa­ce je o to složitější, že kilometr od budoucího Dvoreckého mostu se nachází ten Barrandovský, na kterém nyní probíhá rozsáhlá rekonstrukce.

cílem výstavby nového mostu v pražském podolí je zlepšit dopravní propojení na obou březích vltavy v jižní části města 

Založení mostu ve složité geologii

V současné době je třeba rychle vypracovat a nechat schválit rea­lizační projektovou dokumentaci na založení mostu, aby se stavba mohla zahájit bez zpoždění. „Už samotné založení mostu v obrovských jímkách ve Vltavě bude náročné, protože budeme pracovat v podmínkách složité geologie. Vltavou v těchto místech prochází řada tektonických poruch, které velice ztíží hlubinné založení na pilotách,“ upozorňuje vedoucí projektu a dodává: „Architektonické ztvárnění celé konstrukce navíc předpokládá minimum možností spínání složitého pohledového bednění. Nižší pilíře dokonce nemají nad základem žádná spínací místa a konstrukci bednění bude tvořit velká příhradová ocelová obálka spínaná mimo pilíře. Velké rozpětí polí nad řekou pak bude náročné pro založení skruží, neboť lodní doprava nesmí být přerušena.“ Kromě toho budou muset stavbaři pečlivě dodržovat náročné architektonické ztvárnění, kdy autoři požadují v předstihu na všechny větší konstrukční celky vzorky 1 : 1. Po­dle vedoucího projektu bude v současné době velice složité zajistit včas všechny důležité konstruk­ční materiály, přičemž některé jsou dokonce velmi unikátní. Jeden příklad za všechny: na mostě se počítá se 780 metrů dlouhým zábradlím z umělého kamene ve velice složitém tvaru s nezvyklým odstínem arktického granitu a s vestavěným LED páskem.

Na obou březích Vltavy vznikne i celá řada doplňujících objektů. Na straně Zlíchova to bude velká nájezdová ocelová rampa pro cyklisty, krásná schodiště včleněná do terénu a v opěře mostu vznikne objekt informačního centra PID s kavárnou. Na straně Podolí u Žlutých lázní se počítá s velkou sportovní arénou a zázemím pro údržbu mostu a okolí.

Zářící bílá brána do města

Návrh mostu z bílého betonu odkazuje ke kubismu a brutalismu. Autoři z Atelieru 6 a Tubes se inspirovali Františkem Menclem, mimo jiné autorem Libeňského mostu, který si uvědomoval, jak je důležité, aby most dobře zapadl do okolní historické zástavby. Vedle toho autoři pojali most jako sochu – bílou bránu do města, která bude nad Vltavou díky osvětlení integrovanému do zábradlí z umělého kamene zářit.

 

Metrostav 10/2022, Nemocnice
Metrostav 10/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 10/2022, Digitalizace
Metrostav 10/2022, BeMo Tunnelling
Metrostav 10/2022, Ptáme se
Metrostav 10/2022, Fotosloupek
Metrostav 10/2022, Spolupráce se školami
Metrostav 10/2022, Číslo
Metrostav 10/2022, Metrostav TBR
Metrostav 10/2022, Metrostav DIZ
Metrostav 10/2022, Divize 3
Metrostav 10/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 10/2022, Fotoreportáž
Metrostav 10/2022, Nemocnice

Nemocnice

Metrostav 10/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 10/2022, Digitalizace

Digitalizace

Metrostav 10/2022, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 10/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 10/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 10/2022, Spolupráce se školami

Spolupráce se školami

Metrostav 10/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 10/2022, Metrostav TBR

Metrostav TBR

Metrostav 10/2022, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 10/2022, Divize 3

Divize 3

Metrostav 10/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 10/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

8

Sending statistics …

Rendering Metrostav TBR (228543): (1/2) (5 ms)

Rendering Spolupráce se školami (228541): (1/2) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5652/item284937-small.jpg

 i5652/item284936.svg

 i5652/item284938.mp4 (4 ms)

 i5652/item284940-small.jpg

 i5652/item284939.svg