Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Ptáme se...

Ing. Petr Koukolík

vedoucí projektu

V Metrostavu začal působit v roce 1998 na pozici přípraváře a následně jako stavbyvedoucí na projektu MO Zlíchov–Radlická. Následovaly stavby KOMOKO Modřany, most přes Rybný potok na dálnici D8, PPO Troja západ, Trojský most, cyklistická lávka v Čelákovicích, optimalizace traťového úseku Praha Hostivař I. část, optimalizace trati Lysá nad Labem I. část žst. Čelákovice, most Astfjordbrua v Norsku. Nyní má na starosti výstavbu mostní estakády v Plzni v pozici vedoucího projektu a nově i Dvorecký most

Působil jste na mnoha dopravních stavbách a postavil známé mosty – třeba lávku v Čelákovicích či Trojský most. Mosty vás zajímaly odjakživa?

Spíš to byla souhra náhod, za což jsem velmi rád. Mám vystudované pozemní stavby a shodou okolností jsem se dostal na stavbu MO Zlíchov–Radlická, jehož součástí byla i výstavba mostu. Následoval most přes Rybný potok a další mosty začaly navazovat. Postupně jsem si udělal autorizaci na mostní stavby a potřebné zkoušky na vedení prací pro Správu železnic.

Na který projekt z minulosti rád vzpomínáte?

Velmi rád vzpomínám na výstavbu již zmíněného mostu přes Rybný potok. Byly zde použity nové technologie jako výstavba pilířů pomocí taženého bednění, výsun nosné konstrukce probíhal v údolnicovém oblouku a vysouvalo se až 19 000 tun. Stavba byla vzdálena od civilizace, ale realizační kolektiv včetně investora, technického dozoru stavby a projektanta táhl za jeden provaz a výsledek tomu odpovídal. Mám to štěstí, že jsem se mohl podílet na výstavbě velmi zajímavých mostních projektů za použití nejnovějších technologií, které se dost často vyvíjely na našich projektech. Můžu jmenovat například samozhutnitelný beton, UHPC beton nebo výstavbu ve fjordu v Norsku.

Nyní mimo jiné pracujete v Plzni na části estakády západního okruhu. V jaké fázi stavba je?

V současné době je hotová nosná konstrukce včetně říms, jsou osazeny mostní dilatační závěry, přechodová oblast za opěrou. Probíhají práce na izolačním souvrství včetně ochrany litým asfaltem a montáž odvodnění. Čeká nás instalace příslušenství (PHS, svodidla), vozovkové souvrství a terénní úpravy pod estakádou.

Řešíte na této estakádě nějaký nezvyklý postup či technologii?

Pro mě byla zajímavá zejména výstavba části C, kde se zhotovily nosné konstrukce pomocí letmé betonáže, což byla technologie, kterou jsem osobně ještě nerealizoval. Nyní mohu konstatovat, že na provozu ŽBK a mostů umíme mostní konstrukce všemi známými technologiemi výstavby.

Mezi projekty, které budete řídit v roli vedoucího projektu, je stavba Dvoreckého mostu, o němž je podrobnější článek na str. 3. Těšíte se na tuto akci?

Pro mě i celý tým, se kterým mám tu čest pracovat, to bude další výzva v našem profesním životě. Stavba je tvarově velmi náročná, termín hraniční a umístění stavby bude logisticky složité, ale právě proto se na tuto akci těšíme a věřím, že most dokončíme v parametrech, které máme zadány.

Za rozhovor děkuje David Kalců

fotosloupek

Aquapark ve Vrchlabí roste

Ještě nedávno zde byly vidět unikátní základy, které se skládají ze základových desek ve čtyřech úrovních, nyní již hala nového aquaparku v areálu Vejsplachy ve Vrchlabí stojí.

Budova aquacentra, které od loňského dubna u brány Krkonoš buduje tým Ing. Ondřeje Matouška, je zasazena do svahu a dvě podlaží jsou uložena pod zem. Návštěvníci budou do bazénu vstupovat ze severu přes první nadzemní podlaží a na jihu bude v úrovni prvního podzemního podlaží přes prosklenou stěnu výhled do okolí. Aquapark kromě klasického plaveckého bazénu nabídne tobogán, vířivky i parní kabinu. Dílo by mělo být předáno do zkušebního provozu letos na podzim.

Spolupráce se školami

Nová posluchárna pro Akademii řemesel

Naše významná partnerská škola, Akademie řemesel Praha – SŠT Zelený pruh, vybudovala za podpory Metrostavu novou posluchárnu pro celoživotní vzdělávání. Kolegové z Provozu ocelových konstrukcí divize 3 vyrobili a namontovali konstrukci pro vytvoření stupňovité podlahy v prostoru původního kinosálu školy.

Mgr. Jana Kořínková, foto Akademie řemesel Praha

J

ednalo se o ocelovou konstrukci z jacklových profilů 0,6 × 0,6 × 3 m o celkové tonáži cca 2,1 t. Konstrukcí se vytvořilo osm nových schodišťových stupňů, pódium a místo vně objektu pro uložení vzduchotechniky. Montážní dílce schodišťových stupňů měly rozměry 5,8 × 0,9 × 0,3 až 1,1 m (podle jednotlivých výškových úrovní stávající konstrukce) a váha jednoho dílce se pohybovala okolo 120 kg, takže dílec se dal manipulovat uvnitř objektu bez jeřábové techniky.

Nabízela se tak možnost zapojit do realizace žáky školy, kteří studují obor strojní mechanik. Takzvaná TOP Kemp byla několikadenní řemeslná aktivita, při níž se žáci v praxi seznámili s odbornou prací techniků a svářečů při přípravě ocelových polotovarů podle technické dokumentace, s technologickým postupem a manipulací velkých ocelových dílů, kdy bylo třeba připravit montážní otvor v obvodové zdi kinosálu.

Metrostav podpořil realizaci učebny i finančně, když uhradil významnou část použitého materiálu. Přejeme Akademii řemesel, ať nová učebna dobře slouží!

 

Metrostav 10/2022, Nemocnice
Metrostav 10/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 10/2022, Digitalizace
Metrostav 10/2022, BeMo Tunnelling
Metrostav 10/2022, Ptáme se
Metrostav 10/2022, Fotosloupek
Metrostav 10/2022, Spolupráce se školami
Metrostav 10/2022, Číslo
Metrostav 10/2022, Metrostav TBR
Metrostav 10/2022, Metrostav DIZ
Metrostav 10/2022, Divize 3
Metrostav 10/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 10/2022, Fotoreportáž
Metrostav 10/2022, Nemocnice

Nemocnice

Metrostav 10/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 10/2022, Digitalizace

Digitalizace

Metrostav 10/2022, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 10/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 10/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 10/2022, Spolupráce se školami

Spolupráce se školami

Metrostav 10/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 10/2022, Metrostav TBR

Metrostav TBR

Metrostav 10/2022, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 10/2022, Divize 3

Divize 3

Metrostav 10/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 10/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

6

Sending statistics …

Rendering Spolupráce se školami (228541): (1/2) (2 ms)

Rendering Fotosloupek (228540): (2/3) (4 ms)

Rendering Ptáme se (228539): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5652/item284928-small.jpg

 i5652/item284930-small.jpg

 i5652/item284931-small.jpg

 i5652/item284932.svg

 i5652/item284937-small.jpg

 i5652/item284936.svg[p3]

 i5652/vth285949-1.jpg (2x)

 i5652/vth285329-1.jpg (2x)

 i5652/vth285330-1.jpg (2x)

 i5652/vth285338-1.jpg (2x)

 i5652/vth285279-1.jpg (2x)

 i5652/vth285284-1.jpg (2x)

 i5652/vth285289-1.jpg (2x)

 i5652/vth285292-1.jpg[p1]

 i5652/vth285296-1.jpg[p1]

 i5652/vth285301-1.jpg[p1]

 i5652/vth285310-1.jpg[p1]

 i5652/vth285315-1.jpg[p1]

 i5652/vth285327-1.jpg[p1]

 i5652/item284930-medium.jpg[p3]

 i5652/item284931-medium.jpg[p3]