Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Centrum vzdělávání

Lékaři bez hranic v Metrostavu

Mezinárodní humanitární a zdravotnická organizace Lékaři bez hranic/Médecins Sans Frontières (MSF), které Metrostav před časem nabídl pronájem prostor na pražské Palmovce, pořádala v prostorách Centra vzdělávání Skupiny Metrostav konferenci.

RED, foto archiv Lékaři bez hranic

J

ednalo se o výroční setkání GIS centra Lékařů bez hranic, tzv. GIS week (GIS = Geographic Information Systems), které se uskutečnilo ve dnech 27. června až 1. července. Přímo do centrály Metrostavu se dostavilo zhruba 40 účastníků – 35 z různých kanceláří Médecins Sans Frontières a pět hostů z partnerských institucí, Salcburské univerzity a Heidelbergské univerzity, které s Lékaři bez hranic spolupracují na výzkumu a službách s využitím satelitních snímků a OpenStreetMap v rámci projektu Missing Maps. Probíranými tématy bylo například mapování v různých kontextech, modelování přístupu k lékařské péči a technická školení v softwaru pro tvorbu map.

Lékaři bez hranic přes 50 let poskytují zdravotnickou a humanitární pomoc těm nejzranitelnějším: lidem zasaženým válkou, přírodními katastrofami nebo epidemiemi. Každoročně léčí, očkují či operují miliony lidí po celém světě. Zároveň přinášejí jejich životní příběhy a upozorňují na krize, jejichž důsledky zmírňují. Působí ve více než 70 zemích světa. Česká kancelář Lékařů bez hranic byla založena v roce 2006.

číslo

Tolik let uplynulo 11. července od zprovoznění stanice Strašnická. Trasa A pražského metra tak byla prodloužena ze stanice Želivského.

Divize 6

Ochrana proti desetitisícileté povodni

Tým jihočeského oblastního zastoupení divize 6 pod vedením Jana Prokeše dokončil v květnu rekonstrukci vodního díla Hněvkovice (foto), která měla za úkol zlepšit jeho protipovodňovou funkci tak, aby vydrželo až desetitisíciletou velkou vodu. Zakázka pro státní podnik Povodí Vltavy zahrnovala zvýšení kapacity dvou ze tří polí bezpečnostního přelivu přehrady a z toho vyplývající úpravy plavební komory.

Lenka Svobodová, foto Jan Luxík

N

a objemu samotné nádrže se ale nic nezměnilo, stejně tak jako na její funkci zásobárny chladicí vody pro Jadernou elektrárnu Temelín. Snížením přelivné hrany dvou ze tří přelivů o 1,5 metru a úpravou plavební komory ale došlo k možnosti převedení zvýšeného průtoku Vltavy přes vodní dílo. Oproti původnímu stavu – kolem 1 750 m3/s – je nyní schopné bezpečně převést průtok až 2 600 m3/s,“ říká Ing. Otto Hrodek, který stavební práce řídil na místě spolu s Ing. Lukášem Havelkou, jenž se především věnoval technologické části zakázky.

Stavbaři nahradili nejen dva segmentové uzávěry bezpečnostního přelivu, ale původní horní vrata plavební komory prodloužili o 6 m a dolní vrata vyměnili za nová, o 2 m vyšší. Ta byla sestavena ze čtyř dílů, v celku měřila 7,2 × 13 m a jejich hmotnost se pohybovala kolem 70 tun. Kolegové je na místo usadili letos v březnu.  Technikům divize 6 pomáhali vlastními silami i její betonáři. Speciální práce pro vybudování hrazení v ochranných jímkách a statická zajištění železobetonových konstrukcí na horním ohlaví plavební komory prováděli pracovníci společnosti Zakládání staveb.

dílo bylo původně vybudováno jako zdroj technologické vody pro elektrárnu Temelín a je využíváno k výrobě elektřiny

svařování pod vodou

„Lokalitu jsme dobře znali z předchozích let včetně dotčených úředníků, investora a správců vodního díla. Věděli jsme, že stavba nesmí ohrozit bezproblémové dodávky chladicí vody do Jaderné elektrárny Temelín a hlavně provoz její čerpací stanice a místní malé vodní elektrárny. Prováděli jsme proto i atypické práce z plavidla. Svařování konstrukcí pod vodou dokonce museli zajišťovat potápěči. Před plavební komorou jsme se totiž pohybovali až v hloubce 17 m. Pod hladinou jinak normálně vrtáme, řežeme, vlepujeme kotvy, bouráme, odsáváme, čistíme, utěsňujeme i betonujeme. V našich vodách je však běžně viditelnost jen do 30 centimetrů, takže jsou k takovým činnostem zapotřebí zkušenosti, dobrý hmat a velká představivost,“ konstatuje vedoucí projektu Jan Prokeš.

Zakázka, kterou jeho tým právě dokončil, bezpečnost vodního díla, ale i všech obyvatel pod ním téměř zdvojnásobila. A co při ní bylo nejsložitější? „Nejspíše koordinace prací v zimním období během odstávky provozu v plavební komoře,“ uzavírá Ing. Hrodek.

VD Hněvkovice

Nachází se 5 km jižně od Týna nad Vltavou a 29 km severně od Českých Budějovic a spolu s vodním dílem Kořensko jsou nejnovějšími stupni Vltavské kaskády. S vlastní betonovou částí přehrady bylo započato v roce 1986 a skončeno v roce 1991. Vodní dílo tvoří betonová tížná hráz se třemi korunovými hrazenými přelivy. Celková délka koruny hráze je 191 m, výška nade dnem 23,5 m. Přes korunu hráze vede veřejná komunikace.

 

Metrostav 12–13/2022, Park Zličín
Metrostav 12–13/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 12–13/2022, Hospodářský výsledek
Metrostav 12–13/2022, BeMo Tunnelling
Metrostav 12–13/2022, Ptáme se
Metrostav 12–13/2022, Fotosloupek
Metrostav 12–13/2022, Centrum vzdělávání
Metrostav 12–13/2022, Číslo
Metrostav 12–13/2022, Divize 6
Metrostav 12–13/2022, Divize 3
Metrostav 12–13/2022, Zahraniční podnikání
Metrostav 12–13/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 12–13/2022, Osobnost
Metrostav 12–13/2022, Fotoreportáž
Metrostav 12–13/2022, Park Zličín

Park Zličín

Metrostav 12–13/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 12–13/2022, Hospodářský výsledek

Hospodářský výsledek

Metrostav 12–13/2022, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 12–13/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 12–13/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 12–13/2022, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 12–13/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 12–13/2022, Divize 6

Divize 6

Metrostav 12–13/2022, Divize 3

Divize 3

Metrostav 12–13/2022, Zahraniční podnikání

Zahraniční podnikání

Metrostav 12–13/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 12–13/2022, Osobnost

Osobnost

Metrostav 12–13/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

8

Sending statistics …

Rendering Divize 6 (231318): (1/3) (6 ms)

Rendering Centrum vzdělávání (231316): (1/2) (7 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5758/item317077-small.jpg

 i5758/item317076.svg

 i5758/item317087.mp4 (4 ms)

 i5758/item317089-small.jpg

 i5758/item316995.svg

 i5758/item317088.svg

 i5758/vth290038-1.jpg (2x)

 i5758/vth289771-1.jpg (2x)

 i5758/vth289917-1.jpg (2x)

 i5758/vth289776-1.jpg (2x)

 i5758/vth289921-1.jpg (2x)

 i5758/vth289799-1.jpg (2x)

 i5758/vth289805-1.jpg (2x)

 i5758/vth289856-1.jpg (2x)

 i5758/vth289864-1.jpg[p1]

 i5758/vth289881-1.jpg[p1]

 i5758/vth289916-1.jpg[p1]

 i5758/vth289894-1.jpg[p1]

 i5758/vth289899-1.jpg[p1]

 i5758/vth289907-1.jpg[p1]