Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Divize 3

Humenné: dominanta města v obnovené podobě

Renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné, dnes sídlo Vihorlatského muzea, má za sebou rekonstrukci, která mu vrátila podobu z konce 19. století (foto). Tým divize 3 v oblasti pro Prešovský a Košický kraj zde prováděl rekonstrukční práce od roku 2015. Slavnostní předání díla, kterým de facto končí obnova exteriérů, proběhlo 21. června.

Blanka Růžičková, foto archiv stavby

Z

ámeček, přesněji kaštel (slovensky kaštieľ), což je označení pro původní venkovské šlechtické sídlo, je národní kulturní památkou. Stavba, jejíž základy byly pravděpodobně vybudovány už na přelomu 13. a 14. století, kdy zde zřejmě stál vodní hrad, má čtvercový půdorys s centrálním dvorem. Pozdější zámeček si zde nechala postavit rodina Drugethovců v letech 1619 až 1641 a přestavěn byl koncem 19. století, kdy ho vlastnila dynastie Andrasyovců.

Budovy kaštelu s dvěma nadzemními a jedním podzemním podlažím, byly na konci druhé světové války poškozeny a původní střechu zničil v roce 1946 požár. Větších oprav se dočkaly až v 60. letech minulého století.

práce ve třech etapách

Během prvních dvou etap nynější rekonstrukce byla vyměněna střecha, obnoveny fasády, okna i arkády a došlo k obnově „Velkého balkonu“ na jižní straně. Ve třetí etapě zahájené v červnu 2020 stavbaři Metrostavu pracovali hlavně na rekonstrukci vnitřního nádvoří. „Zakázka zahrnovala vybudování vnitřní kanalizace a novou konstrukci dlažby. Kromě toho jsme pokračovali s restaurátorskými pracemi na fasádě a sloupoví balkonu. Součástí této etapy byla i dodávka elektroinstalace, svítidel, výrobků uměleckého kovářství a dalších drobných prvků. A také například tvorba aplikace pro návštěvníky muzea a skanzenu,“ přibližuje oblastní ředitel pro Prešovský a Košický kraj Ing. Ján Sekerák.

Nádvoří, na němž staré betonové dlaždice nahradila na ploše 1100 mtravertinová dlažba, se po rekonstrukci snížilo o půl metru. Stavbaři během výkopových prací odkryli zbytky původní kanalizace ze 17. století, tedy z doby, kdy bylo sídlo poprvé přestavěno do současného tvaru.

Všechny etapy rekonstrukce probíhaly za plného provozu muzea. „Nebylo to vždy jednoduché, občas došlo i na ostřejší výměny názorů s ředitelem muzea a jeho zaměstnanci, památkáři a dozorem. Ale našli jsme řešení a jeho výsledkem je krásně zrekonstruovaný kaštel,“ říká inženýr Sekerák.

„Je to pomyslná tečka za patnáctiletým úsilím,“ připomněl dlouhou cestu od příprav k vlastnímu dokončení obnovy zámečku při slavnostním předání díla také předseda Prešovského samosprávného kraje župan Milan Majerský. Akce, které se kromě dodavatelů zúčastnili také další představitelé města a kraje, se konala s půlročním zpožděním z důvodu pandemických opatření. Tým divize 3 Metrostavu předal stavbu už v prosinci minulého roku.

Zahraniční podnikání

most Gottleubatalbrücke v Pirně

Metrostav ve sdružení s BeMo získal v říjnu 2018 zakázku na výstavbu mostu přes údolí Gottleuby v Pirně. Po více než půlročním investorem nařízeném zastavením stavby za účelem dořešení otevřených témat v projektu stavby, byl 21. června proveden 92 m dlouhý výsuv na pilíř 80.

Doc. Ing. Marek Foglar, Ph.D., vedoucí projektu

M

ost (foto) realizuje projektový tým, který je organizačně začleněn do Útvaru zahraničního podnikání, ocelovou konstrukcí vyrábějí a montují kolegové z divize 3. Hluboké údolí říčky Gottleuby je překročeno devíti mostními poli o rozpětích 68 – 92 – 116 – 120 – 120 – 124 – 108 – 92 – 76 m při konstantní výšce nosné konstrukce cca 3,5 m. Jedná se tedy o velice štíhlou nosnou konstrukci. Výstavba probíhá metodu postupného vysouvání. Celá ocelová konstrukce mostu se bude vysouvat po úsecích délky až 120 m směrem přes údolí. Maximální dosažená rychlost výsuvu 20 m/hod, maximální průhyb nosné konstrukce 1280 mm, hmotnost vysouvané konstrukce 1886 tun.

Nyní probíhá sestavování a svařování třetího taktu, výsuv by se měl uskutečnit v říjnu. Jak už bylo uvedeno v úvodu, došlo k přerušení výstavby. Podkladem pro soutěž byly výkresy ocelové konstrukce v podobnosti RDS a při vstupní technické radě měl být investorem předán kompletně schválený statický výpočet, který měl sloužit jako podklad pro návrh pomocných konstrukcí a výkresy výztuže betonových prvků. Tímto postupem si investor sliboval dosáhnout zkrácení trvání výstavby z cca 4,5 roku na 34 měsíců. Během dopracování dokumentace se ale ukázalo, že proces bude kvůli komplexním stavebním stavům mnohem složitější a že ke zkrácení výstavby nedojde, naopak že se prodlouží.

Skupina Metrostav

Pozor! Změna místa startu MHCM

Také se už těšíte na to, až v úterý 26. července podpoříte své kolegy a favority na startu 10. ročníku Metrostav handy cyklo maratonu? Z důvodu rekonstrukce cyklostezky u Löwitova mlýna jsme byli nuceni přesunout start o několik metrů dále do nádvoří Libeňského zámečku.

Mávnutím startovního praporu v 9 hodin zahájíme cyklistický nonstop podnik v čele s týmem Peloton naděje Metrostav. Následovat budou týmy Subterra Cycling Team, Skupina Mestrostav a Subterra. Součástí akce bude i doprovodný program.

Zároveň vás zveme na slavnostní zakončení, které proběhne v sobotu 30. 7. od 17 hodin ve spodní části Výstaviště Praha v Holešovicích v blízkosti parku Stromovka.

Ing. Tereza Wagner, foto archiv Metrostavu


 

Nový systém elektronických dodacích listů

Ve všech betonárnách TBG Metrostav a maltárně TBG Pražské malty právě zavádíme systém elektronických dodacích listů, který povede ke zjednodušení přejímky materiálu na stavbě a zároveň ke zefektivnění práce techniků, kteří budou mít k dispozici plnohodnotný dodací list v elektronické podobě.

Řidiči mixů budou vybaveni mobilními zařízeními, na kterých se bude potvrzovat přejímka dodávky materiálu podpisem na dotykovém displeji. V případě, že se na stavbě ve chvíli dokončení vykládky nebude vyskytovat žádná oprávněná osoba k potvrzení přejímky dodávky materiálu, bude možné dodací list potvrdit i pomocí odkazu v SMS zprávě. Potvrzovací SMS zprávy budou chodit na předem určené telefonní číslo, které uvede odběratel do našeho systému. Po potvrzení dodávky na stavbě se automaticky odešle elektronický dodací list na kontaktní e‑mailovou adresu, kterou bude možné zadat u dispečera betonárny, u řidiče mixu nebo v obchodním oddělení. Pro více informací navštivte www.tbg-metrostav.cz.

Ing. Karolína Erbenová, obchodní náměstek TBG Metrostav a TBG Pražské malty


 

Lososí cesta získala prestižní ocenění

Přeložka silnice Fv. 714, kterou realizovala norská organizační složka divize 5 Metrostavu ve sdružení s místní firmou Bertelsen & Garpestad, se dostala nejprve do TOP 5 a následně do TOP 3 nejlepších staveb v Norsku. Blahopřejeme!

Dne 22. června proběhlo v norském Oslu vyhlašování soutěže Stavba roku, do které se přihlásilo celkem 600 staveb. Odborná porota posuzovala projekty, které pečlivě vybrala do užšího výběru na základě mnoha kritérií. Cenu za tento jedinečný projekt si hrdě převzali zástupci společnosti Metrostav Norge AS v čele s Ing. Alešem Gothardem (foto).

Výstavba přeložky silnice Fv. 714 s přilehlými tunely Slørdal a Mjønes nedaleko města Trondheim probíhala v letech 2018–2020. Tato trasa je součástí Lososí cesty (Lakseveien), která prochází územím Trøndelagu ve středním Norsku v místech, kde se Norsko zužuje na úzký pruh. Lososí cestou je z ostrova Hitra dopravována více než třetina všech norských lososů ze Severního a Norského moře kolem fjordů směrem k Trondheimu.

stavba v drsných podmínkách

Celá přeložka má délku 5,6 km, přičemž 3335 m je vedeno tunelem a 735 m po mostě Åstfjordbrua. V průběhu realizace tohoto náročného projektu si stavbaři museli zvyknout a překonávat drsné klimatické podmínky běžné v tomto pásmu. Rychlost větru totiž mnohdy dosahovala až 120 km/h. To ovlivňovalo nejen výstavbu obou tunelů, ale zejména pak nového mostu mezi dvěma fjordy.

Ocenění od norské odborné veřejnosti je velkým úspěchem a zároveň potvrzením kvalitní práce našich spolupracovníků.

Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu

Aktuality z Metrostavu i videa 

z našich projektů najdete na

 www.facebook.com/Metrostav 

a na webu www.metrostav.cz

 

Metrostav 12–13/2022, Park Zličín
Metrostav 12–13/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 12–13/2022, Hospodářský výsledek
Metrostav 12–13/2022, BeMo Tunnelling
Metrostav 12–13/2022, Ptáme se
Metrostav 12–13/2022, Fotosloupek
Metrostav 12–13/2022, Centrum vzdělávání
Metrostav 12–13/2022, Číslo
Metrostav 12–13/2022, Divize 6
Metrostav 12–13/2022, Divize 3
Metrostav 12–13/2022, Zahraniční podnikání
Metrostav 12–13/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 12–13/2022, Osobnost
Metrostav 12–13/2022, Fotoreportáž
Metrostav 12–13/2022, Park Zličín

Park Zličín

Metrostav 12–13/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 12–13/2022, Hospodářský výsledek

Hospodářský výsledek

Metrostav 12–13/2022, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 12–13/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 12–13/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 12–13/2022, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 12–13/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 12–13/2022, Divize 6

Divize 6

Metrostav 12–13/2022, Divize 3

Divize 3

Metrostav 12–13/2022, Zahraniční podnikání

Zahraniční podnikání

Metrostav 12–13/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 12–13/2022, Osobnost

Osobnost

Metrostav 12–13/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

11

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (231321): (2/2) (0 ms)

Rendering Zahraniční podnikání (231320): (1/2) (3 ms)

Rendering Divize 3 (231319): (2/3) (10 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5758/item317099-small.jpg

 i5758/item317097.svg

 i5758/item317100-small.jpg

 i5758/item317103-small.jpg

 i5758/item317101.svg

 i5758/item317104-small.jpg[p2]

 i5758/item317105-small.jpg[p2]

 i5758/vth290038-1.jpg (2x)

 i5758/vth289771-1.jpg (2x)

 i5758/vth289917-1.jpg (2x)

 i5758/vth289776-1.jpg (2x)

 i5758/vth289921-1.jpg (2x)

 i5758/vth289799-1.jpg (2x)

 i5758/vth289805-1.jpg (2x)

 i5758/vth289856-1.jpg[p1]

 i5758/vth289864-1.jpg[p1]

 i5758/vth289881-1.jpg[p1]

 i5758/vth289916-1.jpg[p1]

 i5758/vth289894-1.jpg[p1]

 i5758/vth289899-1.jpg[p1]

 i5758/vth289907-1.jpg[p1]

 i5758/item317103-medium.jpg[p3]