Zahraniční podnikání
most Gottleubatalbrücke v Pirně
Metrostav ve sdružení s BeMo získal v říjnu 2018 zakázku na výstavbu mostu přes údolí Gottleuby v Pirně. Po více než půlročním investorem nařízeném zastavením stavby za účelem dořešení otevřených témat v projektu stavby, byl 21. června proveden 92 m dlouhý výsuv na pilíř 80.
Doc. Ing. Marek Foglar, Ph.D., vedoucí projektu
M
ost (foto) realizuje projektový tým, který je organizačně začleněn do Útvaru zahraničního podnikání, ocelovou konstrukcí vyrábějí a montují kolegové z divize 3. Hluboké údolí říčky Gottleuby je překročeno devíti mostními poli o rozpětích 68 – 92 – 116 – 120 – 120 – 124 – 108 – 92 – 76 m při konstantní výšce nosné konstrukce cca 3,5 m. Jedná se tedy o velice štíhlou nosnou konstrukci. Výstavba probíhá metodu postupného vysouvání. Celá ocelová konstrukce mostu se bude vysouvat po úsecích délky až 120 m směrem přes údolí. Maximální dosažená rychlost výsuvu 20 m/hod, maximální průhyb nosné konstrukce 1280 mm, hmotnost vysouvané konstrukce 1886 tun.
Nyní probíhá sestavování a svařování třetího taktu, výsuv by se měl uskutečnit v říjnu. Jak už bylo uvedeno v úvodu, došlo k přerušení výstavby. Podkladem pro soutěž byly výkresy ocelové konstrukce v podobnosti RDS a při vstupní technické radě měl být investorem předán kompletně schválený statický výpočet, který měl sloužit jako podklad pro návrh pomocných konstrukcí a výkresy výztuže betonových prvků. Tímto postupem si investor sliboval dosáhnout zkrácení trvání výstavby z cca 4,5 roku na 34 měsíců. Během dopracování dokumentace se ale ukázalo, že proces bude kvůli komplexním stavebním stavům mnohem složitější a že ke zkrácení výstavby nedojde, naopak že se prodlouží.