Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

BeMo Tunnelling

Dálniční křížení Herne Baukau

Spolková dálnice A43 se ve střední části Porýní od sedmdesátých let minulého století proměnila na hlavní dopravní tepnu ve směru ze severu na jih. Na základě vysokého dopravního zatížení v tomto regionu na západě Německa se nyní staví jako šestiproudová dálnice. V rámci této výstavby BeMo Tunnelling (BeMo) realizuje nutnou přestavbu významné dálniční křižovatky A42 a A43, které se nacházejí ve městě Herne, v průmyslové oblasti Porúří.

Bernd Voß, foto společnost BeMo Tunnelling

D

álnice A43, která spojuje města Münster a Wuppertal, má být v úseku mezi Marl a Wittenem, tedy v celkové délce 28 km, rozšířena na šest jízdních pruhů. Práce v části u Recklinghausenu začaly v roce 2014, ovšem součástí projektu „Nová A43“ jsou také práce v Herne. K silně vytíženému dálničnímu tahu z Bochumi (A43) směrem na Duisburg (A42) přibude nová výstavba vlastní šestiproudé dálnice. A základní součástí je cca 745 m dlouhý dvouproudý úsek vybudovaný na způsob stavební vany – respektive 185 m tvoří tzv. vana a 552,5 m dlouhý tunel pod názvem Baukau. Ten prochází pod dálnicemi A42 a A43, pod příslušnými rampami, odvodňovacími kanalizacemi a také pod frekventovanou železniční tratí Deutsche Bahn.

Spolupráce se společností Zakládání staveb 

Tunel Baukau se staví jak hloubeným způsobem (foto), tak i pod železobetonovým poklopem. Pod touto deskou bude vyhloubeno cca 33 500 m3 rubaniny a kvůli zajištění stavební jámy společnost Zakládání Staveb a.s. zhotovila celkem cca 12 500 m vrtaných pilot o průměru 88 cm a cca 11 000 m vrtaných pilot o průměru 1,20 m, čímž jí připadá významný podíl na realizaci projektu novostavby vany a tunelu.

práce probíhají na silně vytížené dálniční tepně. hotové Dílo by mělo v místě zlepšit dopravní situaci

Společnost BeMo Tunnelling obdržela zakázku na realizaci tohoto dálničního podjezdu v roce 2019 a s výstavbou začala ve stejném roce. Hotovo by mělo být v roce 2024 a předání tunelu do dopravní sítě zadavatel naplánoval o rok později. Zdař Bůh!

Herne

Je okresní město v německé spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko. Nachází se v průmyslové oblasti Porúří mezi dalšími městy Bochumí a Gelsenkirchenem. Současně leží také ve vládním obvodu Arnsberg a patří do Metropolitního regionu Porýní-Porúří. Z hlediska geografie se město rozprostírá na jižním údolním svahu široké nížiny Emscher uprostřed hornické a průmyslové krajiny na písčitých terasovitých plochách údolí Emscher.

Ptáme se...

Ing. Ján Sekerák

oblastní ředitel divize 3

Po studiu na Stavební fakultě VŠ technické v Košicích pracoval Ing. Sekerák sedm let v Hutních stavbách Košice. V roce 1994 se stal ředitelem košické divize společnosti Raven, která patří k významným dodavatelům hutního materiálu a v této firmě působil 20 let. V Metrostavu pracuje od srpna 2015 ve funkci oblastního ředitel divize 3 pro Košický a Prešovský kraj.

Čím vás před sedmi lety oslovil Metrostav?

Po dvaceti letech mimo stavebnictví, kdy jsem působil v obchodě s hutnickým materiálem, jsem už potřeboval změnu. Bylo pro mě výzvou vrátit se k oboru, který jsem vystudoval. V neposlední řadě na mě velmi pozitivně zapůsobila první setkání ať už s ředitelem divize 3 panem Ing. Plchem, nebo mým předchůdcem panem Ing. Hehejíkem.

Můžete přiblížit vaše oblastní zastoupení?

Teritorium našeho působené je východ Slovenska – Prešovský a Košický kraj. Před sedmy lety, kdy jsem nastoupil, nás bylo méně než deset a nyní je nás přes třicet a stále máme mezi sebou dva až tři studenty. Vlastními silami si zajišťujeme marketing, připravujeme nabídky pro investory a v případě úspěchu projekt i postavíme. Sídlo oblasti máme v Prešove a jsem rád, že už dva roky máme velmi pěkné a příjemné prostředí pro práci.

Rekonstruujete historické objekty či stavíte moderní objekty všeho druhu. Je nějaký druh zakázek, který upřednostňujete?

Snažíme se zabojovat o zakázky různého druhu z oblasti pozemního stavitelství. Dělali jsme rekonstrukce historických budov, škol, vysokoškolských internátů, sportovních hal, fotbalových stadionů a zimního stadionu. Stavěli jsme apartmánový dům, sportovní halu, skladovací haly nebo i prodejnu sportovních potřeb jednoho obchodního řetězce v tomto segmentu. Snažíme se prosadit jednak ve veřejném sektoru a jednak u soukromých investorů. Ale abychom upřednostňovali nějaký konkrétní druh zakázek, to ne.

Které stavby vaše oblastní zastoupení v poslední době zrealizovalo a předalo investorovi?

V posledních měsících jsme ukončili a investorovi Vihorlatskému muzeu předali zrekonstruovaný zámeček v Humenném (podrobněji článek na str. 3 tohoto vydání novin, pozn. red.), vyhlídkovou věž v Prešově, zrekonstruovanou sportovní halu v Bardejově a také jsme ukončili rekonstrukci dlažby památníku Dargovských hrdinů.

Jaké projekty aktuálně běží či byste rád zmínil?

Momentálně realizujeme více staveb. Spolu s divizí 8 se podílíme na výstavbě THÚ Humenné (Technicko‑hygienická údržba kolejových vozidel), rekonstruujeme DEPO Dopravního podniku v Košicích, začátkem roku jsme začali rekonstrukci Střední odborné školy Jarmočná ve Staré Ľubovni, před necelým měsícem nám investor odevzdal MŠ v Bardejove v ulici L. Svobody, kde jsme začali s rekonstrukcí školky. Věřím, že se nám spolu s kolegy podaří začít a úspěšně dokončit zakázky, na které už máme podepsané smlouvy, nebo jsme byli úspěšní v soutěži a čekáme na podpisy smluv.

Za rozhovor děkuje David Kalců

fotosloupek

U modernizace orlické přehrady

Rekreanti, kteří tráví letní dny u nádrže našeho největšího vodního díla, mohou zaznamenat velké stavební práce (snímky).

Tým divize 6 pod vedením Ing. Tomáše Beržinského zde staví nové bezpečnostní přelivy v rámci protipovodňových opatření. Na místě, kde vzniká obří betonový skluz se sklonem 40 %, probíhají odstřely skalní horniny a následné odtěžení do hloubky, kde bude založen nový objekt. Na zemní práce plynule navazuje zajištění svahu proti sesuvu. V průběhu léta proběhne také betonáž na otevřené části skluzu. Jeho konstrukce bude vytvořena z jednotlivých bloků ukládaných finišerem, bude dále rozdělen na část krytou a otevřenou.

 

Metrostav 12–13/2022, Park Zličín
Metrostav 12–13/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 12–13/2022, Hospodářský výsledek
Metrostav 12–13/2022, BeMo Tunnelling
Metrostav 12–13/2022, Ptáme se
Metrostav 12–13/2022, Fotosloupek
Metrostav 12–13/2022, Centrum vzdělávání
Metrostav 12–13/2022, Číslo
Metrostav 12–13/2022, Divize 6
Metrostav 12–13/2022, Divize 3
Metrostav 12–13/2022, Zahraniční podnikání
Metrostav 12–13/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 12–13/2022, Osobnost
Metrostav 12–13/2022, Fotoreportáž
Metrostav 12–13/2022, Park Zličín

Park Zličín

Metrostav 12–13/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 12–13/2022, Hospodářský výsledek

Hospodářský výsledek

Metrostav 12–13/2022, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 12–13/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 12–13/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 12–13/2022, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 12–13/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 12–13/2022, Divize 6

Divize 6

Metrostav 12–13/2022, Divize 3

Divize 3

Metrostav 12–13/2022, Zahraniční podnikání

Zahraniční podnikání

Metrostav 12–13/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 12–13/2022, Osobnost

Osobnost

Metrostav 12–13/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

5

Sending statistics …

Rendering Fotosloupek (231315): (2/3) (3 ms)

Rendering Ptáme se (231342): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo Tunnelling (231335): (1/2) (12 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5758/item317059-small.jpg

 i5758/item317057.svg

 i5758/item317062-small.jpg

 i5758/item317069-small.jpg

 i5758/item317070-small.jpg

 i5758/item316987.svg