-
Metrostav
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
Park Zličín
12–13
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
21. července 2022
ročník 34
tři etapy, sedm domů a 526 nových bytů
Po třech letech dokončil tým Ing. Tomáše Kuříka z divize 6 projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami. Rezidenční areál (snímky) se soukromým parkem vyrostl nedaleko konečné stanice metra v pražském Zličíně na brownfieldu po bývalé továrně Tatra Zličín. nové bytové domy spojuje jednotná vizuální podoba a nacházejí se podél ulic na radosti a k metru.
Martina Vampulová, foto Petr Adámek
šechny objekty jsou založené na monolitické betonové základové desce a pilotách. Nosný systém tvoří monolity stejně jako stropy. Obvodové zdivo je ze železobetonu v kombinaci s vyzdívaným obvodovým pláštěm. Vnitřní zdivo a příčky jsou zděné. V poslední etapě, která odstartovala v dubnu 2020, stavbaři vybudovali celkem tři objekty se dvěma podzemními a šesti nadzemními podlažími. Vzniklo zde 206 bytů o dispozicích 1+kk až 4+kk. „Šlo skutečně o stejný postup výstavby, takže jsme ve třetí etapě využili předchozí zkušenosti. Nejnáročnější byla logistika. Mohli jsme využívat pouze jednu přístupovou komunikaci, která sloužila i pro druhou etapu a vedla přes spojovací krček mezi objekty B a C,“ připomíná vedoucí projektu Ing. Tomáš Kuřík.
Tři etapy, které se různě prolínaly
Projekt pro náročného investora – společnost Central Group – totiž vznikal sice ve třech etapách, které se ale časově překrývaly. Nejprve v lednu 2021 stavbaři zkolaudovali první dva domy označené písmeny D a E, aby ve stejném období zahájili druhou etapu, totiž výstavba domů F a G. Mezitím v dubnu 2020 začal tým Ing. Kuříka stavět poslední tři objekty A, B a C. Celková užitná plocha objektů, které vznikly ve třetí etapě, přesahuje 19 tisíc m2, z toho byty zaujímají skoro 13,5 tisíce m2. Necelých 800 metrů připadá na komerční prostory. Obestavěný prostor přesahuje 73 tisíc m3.
V BYTech různých DISPOZIC funguje MODERNÍ SYSTÉM VĚTRÁNÍ S REKUPERACÍ TEPLA
Všechny tři etapy – i přes vysoké nároky investora – probíhaly bez závažnějších komplikací. „Pouze jsme se museli vypořádat s nedostupností některých materiálů, na něž byly několikaměsíční dodací lhůty. Vše jsme museli detailně plánovat,“ říká vedoucí projektu.
Domy v poslední etapě jsou dokončené, před pár dny proběhla kolaudace a nové byty se předávají majitelům. Až na poslední jednotku jsou všechny prodané. „Jsem rád, že se nám společnými silami podařilo rozsáhlý projekt pro náročného investora zdárně dokončit. Chtěl bych proto poděkovat všem kolegyním a kolegům z týmu a divize, kteří se na přípravě i realizaci tohoto projektu podíleli,“ uzavřel Ing. Kuřík.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Pro lepší životní prostředí
Za přítomnosti zástupců SVK Žďársko, Ministerstva životního prostředí a dalších spolupracujících firem a organizací se 11. července uskutečnilo slavnostní zahájení modernizace a intenzifikace ČOV v Hamrech nad Sázavou (foto). Poklepu na základní kámen se za Metrostav zúčastnil Ing. Martin Doubek, ředitel oblastního zastoupení divize 6.
Zapojte se do sbírky
Zaměstnanci Metrostavu a nejen oni mají možnost finančně podpořit patrona cyklistického týmu Skupina Metrostav v rámci MHCM Josefa Kyněru, který se potýká s tělesným postižením rukou a nohou zvaným artrogrypóza. Je pro něj velmi obtížné ujít delší vzdálenost a rád by si nechal upravit automobil, který by mu umožnil ovládat volant pomocí levé nohy. Více informací na:
https://www.donio.cz/specialni-uprava-rizeni-auta-pro-josefa.
Světlo porozumění v Istanbulu
České předsednictví EU začalo v Istanbulu koncertním projektem Světlo porozumění, které uspořádal Český generální konzulát a Metrostav se podílel na organizaci této akce. Zúčastnili se jí zástupci naší turecké dceřiné společnosti Metrostav Ankara Inşaat (na snímku zprava): technický ředitel p. Nusret Koçkar s chotí Çiğdem, generální konzul ČR v Istanbulu Ing. Jiří Čistecký a hl. stavbyvedoucí tureckých projektů Ing. Marek Gasparovič.
Hospodářský výsledek
Hospodářský výsledek
REKORDNÍ OBRAT NAVZDORY PANDEMII
Meziročně konsolidovaný provozní výnos koncernu Skupina Metrostav i v náročném pandemickém roce 2021 vzrostl o téměř 2,6 miliardy Kč oproti předešlému roku a dostal se na rekordních 44,5 miliardy Kč. Výsledky ukazují, že navzdory druhý rok trvající koronavirové krizi dokázala Skupina významně posílit svoji pozici na stavebním trhu a i v roce 2021 dosáhla rekordního obratu.
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA
ospodářský výsledek také překonal plánovaný parametr. Vzrostl počet zaměstnanců, ke konci roku 2021 zaměstnávala Skupina Metrostav téměř 5 800 lidí a zvýšil se také počet společností, které koncern sdružuje. Samotná mateřská společnost Metrostav dosáhla v roce 2021 tržeb ve výši 19,3 miliardy korun a výsledek hospodaření za účetní období přesáhl 700 mil. Kč.
DIVIDENDA
Valná hromada společnosti Metrostav a. s., která se konala per rollam, schválila řádnou účetní závěrku firmy za rok 2021 a vyplacení podílu na zisku akcionářům ve výši téměř 182 milionů Kč. Na akcii připadla dividenda 23 Kč, což je stejně jako v loňském roce. Akcionáři zvolili do funkce členů představenstva Ing. Františka Kočího a Ing. Ondřeje Fuchse.
BeMo Tunnelling
BeMo Tunnelling
Dálniční křížení Herne Baukau
Spolková dálnice A43 se ve střední části Porýní od sedmdesátých let minulého století proměnila na hlavní dopravní tepnu ve směru ze severu na jih. Na základě vysokého dopravního zatížení v tomto regionu na západě Německa se nyní staví jako šestiproudová dálnice. V rámci této výstavby BeMo Tunnelling (BeMo) realizuje nutnou přestavbu významné dálniční křižovatky A42 a A43, které se nacházejí ve městě Herne, v průmyslové oblasti Porúří.
Bernd Voß, foto společnost BeMo Tunnelling
álnice A43, která spojuje města Münster a Wuppertal, má být v úseku mezi Marl a Wittenem, tedy v celkové délce 28 km, rozšířena na šest jízdních pruhů. Práce v části u Recklinghausenu začaly v roce 2014, ovšem součástí projektu „Nová A43“ jsou také práce v Herne. K silně vytíženému dálničnímu tahu z Bochumi (A43) směrem na Duisburg (A42) přibude nová výstavba vlastní šestiproudé dálnice. A základní součástí je cca 745 m dlouhý dvouproudý úsek vybudovaný na způsob stavební vany – respektive 185 m tvoří tzv. vana a 552,5 m dlouhý tunel pod názvem Baukau. Ten prochází pod dálnicemi A42 a A43, pod příslušnými rampami, odvodňovacími kanalizacemi a také pod frekventovanou železniční tratí Deutsche Bahn.
Spolupráce se společností Zakládání staveb
Tunel Baukau se staví jak hloubeným způsobem (foto), tak i pod železobetonovým poklopem. Pod touto deskou bude vyhloubeno cca 33 500 m3 rubaniny a kvůli zajištění stavební jámy společnost Zakládání Staveb a.s. zhotovila celkem cca 12 500 m vrtaných pilot o průměru 88 cm a cca 11 000 m vrtaných pilot o průměru 1,20 m, čímž jí připadá významný podíl na realizaci projektu novostavby vany a tunelu.
práce probíhají na silně vytížené dálniční tepně. hotové Dílo by mělo v místě zlepšit dopravní situaci
Společnost BeMo Tunnelling obdržela zakázku na realizaci tohoto dálničního podjezdu v roce 2019 a s výstavbou začala ve stejném roce. Hotovo by mělo být v roce 2024 a předání tunelu do dopravní sítě zadavatel naplánoval o rok později. Zdař Bůh!
Herne
Je okresní město v německé spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko. Nachází se v průmyslové oblasti Porúří mezi dalšími městy Bochumí a Gelsenkirchenem. Současně leží také ve vládním obvodu Arnsberg a patří do Metropolitního regionu Porýní-Porúří. Z hlediska geografie se město rozprostírá na jižním údolním svahu široké nížiny Emscher uprostřed hornické a průmyslové krajiny na písčitých terasovitých plochách údolí Emscher.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Ján Sekerák
oblastní ředitel divize 3
Po studiu na Stavební fakultě VŠ technické v Košicích pracoval Ing. Sekerák sedm let v Hutních stavbách Košice. V roce 1994 se stal ředitelem košické divize společnosti Raven, která patří k významným dodavatelům hutního materiálu a v této firmě působil 20 let. V Metrostavu pracuje od srpna 2015 ve funkci oblastního ředitel divize 3 pro Košický a Prešovský kraj.
Čím vás před sedmi lety oslovil Metrostav?
Po dvaceti letech mimo stavebnictví, kdy jsem působil v obchodě s hutnickým materiálem, jsem už potřeboval změnu. Bylo pro mě výzvou vrátit se k oboru, který jsem vystudoval. V neposlední řadě na mě velmi pozitivně zapůsobila první setkání ať už s ředitelem divize 3 panem Ing. Plchem, nebo mým předchůdcem panem Ing. Hehejíkem.
Můžete přiblížit vaše oblastní zastoupení?
Teritorium našeho působené je východ Slovenska – Prešovský a Košický kraj. Před sedmy lety, kdy jsem nastoupil, nás bylo méně než deset a nyní je nás přes třicet a stále máme mezi sebou dva až tři studenty. Vlastními silami si zajišťujeme marketing, připravujeme nabídky pro investory a v případě úspěchu projekt i postavíme. Sídlo oblasti máme v Prešove a jsem rád, že už dva roky máme velmi pěkné a příjemné prostředí pro práci.
Rekonstruujete historické objekty či stavíte moderní objekty všeho druhu. Je nějaký druh zakázek, který upřednostňujete?
Snažíme se zabojovat o zakázky různého druhu z oblasti pozemního stavitelství. Dělali jsme rekonstrukce historických budov, škol, vysokoškolských internátů, sportovních hal, fotbalových stadionů a zimního stadionu. Stavěli jsme apartmánový dům, sportovní halu, skladovací haly nebo i prodejnu sportovních potřeb jednoho obchodního řetězce v tomto segmentu. Snažíme se prosadit jednak ve veřejném sektoru a jednak u soukromých investorů. Ale abychom upřednostňovali nějaký konkrétní druh zakázek, to ne.
Které stavby vaše oblastní zastoupení v poslední době zrealizovalo a předalo investorovi?
V posledních měsících jsme ukončili a investorovi Vihorlatskému muzeu předali zrekonstruovaný zámeček v Humenném (podrobněji článek na str. 3 tohoto vydání novin, pozn. red.), vyhlídkovou věž v Prešově, zrekonstruovanou sportovní halu v Bardejově a také jsme ukončili rekonstrukci dlažby památníku Dargovských hrdinů.
Jaké projekty aktuálně běží či byste rád zmínil?
Momentálně realizujeme více staveb. Spolu s divizí 8 se podílíme na výstavbě THÚ Humenné (Technicko‑hygienická údržba kolejových vozidel), rekonstruujeme DEPO Dopravního podniku v Košicích, začátkem roku jsme začali rekonstrukci Střední odborné školy Jarmočná ve Staré Ľubovni, před necelým měsícem nám investor odevzdal MŠ v Bardejove v ulici L. Svobody, kde jsme začali s rekonstrukcí školky. Věřím, že se nám spolu s kolegy podaří začít a úspěšně dokončit zakázky, na které už máme podepsané smlouvy, nebo jsme byli úspěšní v soutěži a čekáme na podpisy smluv.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
U modernizace orlické přehrady
Rekreanti, kteří tráví letní dny u nádrže našeho největšího vodního díla, mohou zaznamenat velké stavební práce (snímky).
Tým divize 6 pod vedením Ing. Tomáše Beržinského zde staví nové bezpečnostní přelivy v rámci protipovodňových opatření. Na místě, kde vzniká obří betonový skluz se sklonem 40 %, probíhají odstřely skalní horniny a následné odtěžení do hloubky, kde bude založen nový objekt. Na zemní práce plynule navazuje zajištění svahu proti sesuvu. V průběhu léta proběhne také betonáž na otevřené části skluzu. Jeho konstrukce bude vytvořena z jednotlivých bloků ukládaných finišerem, bude dále rozdělen na část krytou a otevřenou.
Centrum vzdělávání
Centrum vzdělávání
Lékaři bez hranic v Metrostavu
Mezinárodní humanitární a zdravotnická organizace Lékaři bez hranic/Médecins Sans Frontières (MSF), které Metrostav před časem nabídl pronájem prostor na pražské Palmovce, pořádala v prostorách Centra vzdělávání Skupiny Metrostav konferenci.
RED, foto archiv Lékaři bez hranic
ednalo se o výroční setkání GIS centra Lékařů bez hranic, tzv. GIS week (GIS = Geographic Information Systems), které se uskutečnilo ve dnech 27. června až 1. července. Přímo do centrály Metrostavu se dostavilo zhruba 40 účastníků – 35 z různých kanceláří Médecins Sans Frontières a pět hostů z partnerských institucí, Salcburské univerzity a Heidelbergské univerzity, které s Lékaři bez hranic spolupracují na výzkumu a službách s využitím satelitních snímků a OpenStreetMap v rámci projektu Missing Maps. Probíranými tématy bylo například mapování v různých kontextech, modelování přístupu k lékařské péči a technická školení v softwaru pro tvorbu map.
Lékaři bez hranic přes 50 let poskytují zdravotnickou a humanitární pomoc těm nejzranitelnějším: lidem zasaženým válkou, přírodními katastrofami nebo epidemiemi. Každoročně léčí, očkují či operují miliony lidí po celém světě. Zároveň přinášejí jejich životní příběhy a upozorňují na krize, jejichž důsledky zmírňují. Působí ve více než 70 zemích světa. Česká kancelář Lékařů bez hranic byla založena v roce 2006.
Číslo
číslo
Tolik let uplynulo 11. července od zprovoznění stanice Strašnická. Trasa A pražského metra tak byla prodloužena ze stanice Želivského.
Divize 6
Divize 6
Ochrana proti desetitisícileté povodni
Tým jihočeského oblastního zastoupení divize 6 pod vedením Jana Prokeše dokončil v květnu rekonstrukci vodního díla Hněvkovice (foto), která měla za úkol zlepšit jeho protipovodňovou funkci tak, aby vydrželo až desetitisíciletou velkou vodu. Zakázka pro státní podnik Povodí Vltavy zahrnovala zvýšení kapacity dvou ze tří polí bezpečnostního přelivu přehrady a z toho vyplývající úpravy plavební komory.
Lenka Svobodová, foto Jan Luxík
a objemu samotné nádrže se ale nic nezměnilo, stejně tak jako na její funkci zásobárny chladicí vody pro Jadernou elektrárnu Temelín. Snížením přelivné hrany dvou ze tří přelivů o 1,5 metru a úpravou plavební komory ale došlo k možnosti převedení zvýšeného průtoku Vltavy přes vodní dílo. Oproti původnímu stavu – kolem 1 750 m3/s – je nyní schopné bezpečně převést průtok až 2 600 m3/s,“ říká Ing. Otto Hrodek, který stavební práce řídil na místě spolu s Ing. Lukášem Havelkou, jenž se především věnoval technologické části zakázky.
Stavbaři nahradili nejen dva segmentové uzávěry bezpečnostního přelivu, ale původní horní vrata plavební komory prodloužili o 6 m a dolní vrata vyměnili za nová, o 2 m vyšší. Ta byla sestavena ze čtyř dílů, v celku měřila 7,2 × 13 m a jejich hmotnost se pohybovala kolem 70 tun. Kolegové je na místo usadili letos v březnu. Technikům divize 6 pomáhali vlastními silami i její betonáři. Speciální práce pro vybudování hrazení v ochranných jímkách a statická zajištění železobetonových konstrukcí na horním ohlaví plavební komory prováděli pracovníci společnosti Zakládání staveb.
dílo bylo původně vybudováno jako zdroj technologické vody pro elektrárnu Temelín a je využíváno k výrobě elektřiny
svařování pod vodou
„Lokalitu jsme dobře znali z předchozích let včetně dotčených úředníků, investora a správců vodního díla. Věděli jsme, že stavba nesmí ohrozit bezproblémové dodávky chladicí vody do Jaderné elektrárny Temelín a hlavně provoz její čerpací stanice a místní malé vodní elektrárny. Prováděli jsme proto i atypické práce z plavidla. Svařování konstrukcí pod vodou dokonce museli zajišťovat potápěči. Před plavební komorou jsme se totiž pohybovali až v hloubce 17 m. Pod hladinou jinak normálně vrtáme, řežeme, vlepujeme kotvy, bouráme, odsáváme, čistíme, utěsňujeme i betonujeme. V našich vodách je však běžně viditelnost jen do 30 centimetrů, takže jsou k takovým činnostem zapotřebí zkušenosti, dobrý hmat a velká představivost,“ konstatuje vedoucí projektu Jan Prokeš.
Zakázka, kterou jeho tým právě dokončil, bezpečnost vodního díla, ale i všech obyvatel pod ním téměř zdvojnásobila. A co při ní bylo nejsložitější? „Nejspíše koordinace prací v zimním období během odstávky provozu v plavební komoře,“ uzavírá Ing. Hrodek.
VD Hněvkovice
Nachází se 5 km jižně od Týna nad Vltavou a 29 km severně od Českých Budějovic a spolu s vodním dílem Kořensko jsou nejnovějšími stupni Vltavské kaskády. S vlastní betonovou částí přehrady bylo započato v roce 1986 a skončeno v roce 1991. Vodní dílo tvoří betonová tížná hráz se třemi korunovými hrazenými přelivy. Celková délka koruny hráze je 191 m, výška nade dnem 23,5 m. Přes korunu hráze vede veřejná komunikace.
Divize 3
Divize 3
Humenné: dominanta města v obnovené podobě
Renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné, dnes sídlo Vihorlatského muzea, má za sebou rekonstrukci, která mu vrátila podobu z konce 19. století (foto). Tým divize 3 v oblasti pro Prešovský a Košický kraj zde prováděl rekonstrukční práce od roku 2015. Slavnostní předání díla, kterým de facto končí obnova exteriérů, proběhlo 21. června.
Blanka Růžičková, foto archiv stavby
ámeček, přesněji kaštel (slovensky kaštieľ), což je označení pro původní venkovské šlechtické sídlo, je národní kulturní památkou. Stavba, jejíž základy byly pravděpodobně vybudovány už na přelomu 13. a 14. století, kdy zde zřejmě stál vodní hrad, má čtvercový půdorys s centrálním dvorem. Pozdější zámeček si zde nechala postavit rodina Drugethovců v letech 1619 až 1641 a přestavěn byl koncem 19. století, kdy ho vlastnila dynastie Andrasyovců.
Budovy kaštelu s dvěma nadzemními a jedním podzemním podlažím, byly na konci druhé světové války poškozeny a původní střechu zničil v roce 1946 požár. Větších oprav se dočkaly až v 60. letech minulého století.
práce ve třech etapách
Během prvních dvou etap nynější rekonstrukce byla vyměněna střecha, obnoveny fasády, okna i arkády a došlo k obnově „Velkého balkonu“ na jižní straně. Ve třetí etapě zahájené v červnu 2020 stavbaři Metrostavu pracovali hlavně na rekonstrukci vnitřního nádvoří. „Zakázka zahrnovala vybudování vnitřní kanalizace a novou konstrukci dlažby. Kromě toho jsme pokračovali s restaurátorskými pracemi na fasádě a sloupoví balkonu. Součástí této etapy byla i dodávka elektroinstalace, svítidel, výrobků uměleckého kovářství a dalších drobných prvků. A také například tvorba aplikace pro návštěvníky muzea a skanzenu,“ přibližuje oblastní ředitel pro Prešovský a Košický kraj Ing. Ján Sekerák.
Nádvoří, na němž staré betonové dlaždice nahradila na ploše 1100 m2 travertinová dlažba, se po rekonstrukci snížilo o půl metru. Stavbaři během výkopových prací odkryli zbytky původní kanalizace ze 17. století, tedy z doby, kdy bylo sídlo poprvé přestavěno do současného tvaru.
Všechny etapy rekonstrukce probíhaly za plného provozu muzea. „Nebylo to vždy jednoduché, občas došlo i na ostřejší výměny názorů s ředitelem muzea a jeho zaměstnanci, památkáři a dozorem. Ale našli jsme řešení a jeho výsledkem je krásně zrekonstruovaný kaštel,“ říká inženýr Sekerák.
„Je to pomyslná tečka za patnáctiletým úsilím,“ připomněl dlouhou cestu od příprav k vlastnímu dokončení obnovy zámečku při slavnostním předání díla také předseda Prešovského samosprávného kraje župan Milan Majerský. Akce, které se kromě dodavatelů zúčastnili také další představitelé města a kraje, se konala s půlročním zpožděním z důvodu pandemických opatření. Tým divize 3 Metrostavu předal stavbu už v prosinci minulého roku.
Zahraniční podnikání
Zahraniční podnikání
most Gottleubatalbrücke v Pirně
Metrostav ve sdružení s BeMo získal v říjnu 2018 zakázku na výstavbu mostu přes údolí Gottleuby v Pirně. Po více než půlročním investorem nařízeném zastavením stavby za účelem dořešení otevřených témat v projektu stavby, byl 21. června proveden 92 m dlouhý výsuv na pilíř 80.
Doc. Ing. Marek Foglar, Ph.D., vedoucí projektu
ost (foto) realizuje projektový tým, který je organizačně začleněn do Útvaru zahraničního podnikání, ocelovou konstrukcí vyrábějí a montují kolegové z divize 3. Hluboké údolí říčky Gottleuby je překročeno devíti mostními poli o rozpětích 68 – 92 – 116 – 120 – 120 – 124 – 108 – 92 – 76 m při konstantní výšce nosné konstrukce cca 3,5 m. Jedná se tedy o velice štíhlou nosnou konstrukci. Výstavba probíhá metodu postupného vysouvání. Celá ocelová konstrukce mostu se bude vysouvat po úsecích délky až 120 m směrem přes údolí. Maximální dosažená rychlost výsuvu 20 m/hod, maximální průhyb nosné konstrukce 1280 mm, hmotnost vysouvané konstrukce 1886 tun.
Nyní probíhá sestavování a svařování třetího taktu, výsuv by se měl uskutečnit v říjnu. Jak už bylo uvedeno v úvodu, došlo k přerušení výstavby. Podkladem pro soutěž byly výkresy ocelové konstrukce v podobnosti RDS a při vstupní technické radě měl být investorem předán kompletně schválený statický výpočet, který měl sloužit jako podklad pro návrh pomocných konstrukcí a výkresy výztuže betonových prvků. Tímto postupem si investor sliboval dosáhnout zkrácení trvání výstavby z cca 4,5 roku na 34 měsíců. Během dopracování dokumentace se ale ukázalo, že proces bude kvůli komplexním stavebním stavům mnohem složitější a že ke zkrácení výstavby nedojde, naopak že se prodlouží.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Pozor! Změna místa startu MHCM
Také se už těšíte na to, až v úterý 26. července podpoříte své kolegy a favority na startu 10. ročníku Metrostav handy cyklo maratonu? Z důvodu rekonstrukce cyklostezky u Löwitova mlýna jsme byli nuceni přesunout start o několik metrů dále do nádvoří Libeňského zámečku.
Mávnutím startovního praporu v 9 hodin zahájíme cyklistický nonstop podnik v čele s týmem Peloton naděje Metrostav. Následovat budou týmy Subterra Cycling Team, Skupina Mestrostav a Subterra. Součástí akce bude i doprovodný program.
Zároveň vás zveme na slavnostní zakončení, které proběhne v sobotu 30. 7. od 17 hodin ve spodní části Výstaviště Praha v Holešovicích v blízkosti parku Stromovka.
Ing. Tereza Wagner, foto archiv Metrostavu
Nový systém elektronických dodacích listů
Ve všech betonárnách TBG Metrostav a maltárně TBG Pražské malty právě zavádíme systém elektronických dodacích listů, který povede ke zjednodušení přejímky materiálu na stavbě a zároveň ke zefektivnění práce techniků, kteří budou mít k dispozici plnohodnotný dodací list v elektronické podobě.
Řidiči mixů budou vybaveni mobilními zařízeními, na kterých se bude potvrzovat přejímka dodávky materiálu podpisem na dotykovém displeji. V případě, že se na stavbě ve chvíli dokončení vykládky nebude vyskytovat žádná oprávněná osoba k potvrzení přejímky dodávky materiálu, bude možné dodací list potvrdit i pomocí odkazu v SMS zprávě. Potvrzovací SMS zprávy budou chodit na předem určené telefonní číslo, které uvede odběratel do našeho systému. Po potvrzení dodávky na stavbě se automaticky odešle elektronický dodací list na kontaktní e‑mailovou adresu, kterou bude možné zadat u dispečera betonárny, u řidiče mixu nebo v obchodním oddělení. Pro více informací navštivte www.tbg-metrostav.cz.
Ing. Karolína Erbenová, obchodní náměstek TBG Metrostav a TBG Pražské malty
Lososí cesta získala prestižní ocenění
Přeložka silnice Fv. 714, kterou realizovala norská organizační složka divize 5 Metrostavu ve sdružení s místní firmou Bertelsen & Garpestad, se dostala nejprve do TOP 5 a následně do TOP 3 nejlepších staveb v Norsku. Blahopřejeme!
Dne 22. června proběhlo v norském Oslu vyhlašování soutěže Stavba roku, do které se přihlásilo celkem 600 staveb. Odborná porota posuzovala projekty, které pečlivě vybrala do užšího výběru na základě mnoha kritérií. Cenu za tento jedinečný projekt si hrdě převzali zástupci společnosti Metrostav Norge AS v čele s Ing. Alešem Gothardem (foto).
Výstavba přeložky silnice Fv. 714 s přilehlými tunely Slørdal a Mjønes nedaleko města Trondheim probíhala v letech 2018–2020. Tato trasa je součástí Lososí cesty (Lakseveien), která prochází územím Trøndelagu ve středním Norsku v místech, kde se Norsko zužuje na úzký pruh. Lososí cestou je z ostrova Hitra dopravována více než třetina všech norských lososů ze Severního a Norského moře kolem fjordů směrem k Trondheimu.
stavba v drsných podmínkách
Celá přeložka má délku 5,6 km, přičemž 3335 m je vedeno tunelem a 735 m po mostě Åstfjordbrua. V průběhu realizace tohoto náročného projektu si stavbaři museli zvyknout a překonávat drsné klimatické podmínky běžné v tomto pásmu. Rychlost větru totiž mnohdy dosahovala až 120 km/h. To ovlivňovalo nejen výstavbu obou tunelů, ale zejména pak nového mostu mezi dvěma fjordy.
Ocenění od norské odborné veřejnosti je velkým úspěchem a zároveň potvrzením kvalitní práce našich spolupracovníků.
Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu
Aktuality z Metrostavu i videa
z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav
a na webu www.metrostav.cz
Osobnost
Osobnost
Pocta Josefu Neuwirthovi
Cena za celoživotní přínos českému stavebnictví byla v rámci Sympozia mosty v Brně udělena našemu dlouholetému spolupracovníkovi Ing. Josefu Neuwirthovi.
Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu
ng. Neuwirth absolvoval Stavební fakultu, obor KD, na ČVUT. Poté nastoupil do společnosti Stavby silnic a železnic, kde začínal nejprve jako stavbyvedoucí, a dále se profiloval jako vedoucí provozní jednotky, vedoucí inženýr závodu a z pozice ředitele závodu přešel v roce 1990 do Dálničních staveb Praha. Nejprve zde působil jako ředitel podniku, po odstátnění a následné privatizaci se stal předsedou představenstva, kterým byl až do roku 2000. S nástupem nového milénia se pojí i nástup Ing. Neuwirtha do Metrostavu. První rok zde vykonával funkci zmocněnce generálního ředitele, od roku 2001 působil ve funkci ředitele nově zřízené divize pro dopravní stavby. Od roku 2017 působil jako expert generálního ředitele, od roku 2021 dosud jako expert prezidenta Skupiny Metrostav.
Mezi své pracovní úspěchy mimo Metrostav řadí především výstavbu dálnice D5 v úseku Plzeň–Rozvadov (61,5 km) včetně mostů. V Metrostavu vybudoval od úplných základů divizi 4, která se postupně rozrůstala o pracovníky i počty významných zakázek, především velké dálniční stavby včetně mostů u nás a v Polsku. S obratem 4,7 miliardy Kč a 550 pracovníky předal její vedení po 16 letech mladším kolegům s dlouholetou praxí u divize.
Fotoreportáž
Fotoreportáž
Obrazem z obnovy historického jezu
RED, foto Petr Adámek
Mezi Sovovými mlýny a Novotného lávkou v centru Prahy probíhá od jara roku 2021 rekonstrukce památkově chráněného Staroměstského jezu. Nějaký čas tu tak pozornost turistů poutají rypadla, tlačných člun a další stavební technika...
Výsledky jsou již patrné: stavbaři pod vedením Ing. Daniela Bodi u 320 m dlouhého jezu postupují po částech a hotov je druhý úsek z celkem pěti.
Detail kamenů a dubového dřeva, tedy provedení roštu. V co největší míře se využívají původní technologie – dřevěný rošt z dubového dřeva je opět vyplněn kvalitními žulovými kameny. Dřevo pochází ze 160 let starých dubů z obory Kněžičky na Nymbursku, žulové bloky se lámaly a řezaly v závodech Vápenice a Hudčice na Příbramsku.
Pro jeho výplň na celé vodní dílo je potřeba 1155 m2 žulových desek s tloušťkou 350 mm.
Staroměstský jez byl dokončen ve 13. století v souvislosti s výstavbou opevnění Starého Města pražského a nyní se začne psát jeho další kapitola. Investorem celé akce je Povodí Vltavy, dílo by mělo být celé dokončeno na jaře 2024.
PODÍVEJTE SE NA CELOU FOTOGALERII
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
9_Divize 6 – Fotogalerie
Stavbaři nahradili dva segmentové uzávěry bezpečnostního přelivu a také dolní vrata vyměnili za nová, o 2 m vyšší.
Pohled na jeden ze dvou nových segmentů bezpečnostního přelivu.
Vypuštěná plavební komora, která je situována u pravého břehu. Její maximální spád je 19 m a je tak druhou nejhlubší komorou v České republice.
Pohled na napuštěnou plavební komoru směrem od hráze.
Vlastní přehradu tvoří betonová tížná hráz, po její koruně vede silnice třetí třídy, respektive nad přelivy je most.
6_Fotosloupek – Fotogalerie
Výstavba bezpečnostních přelivů VD Orlík – zemní práce.
Výstavba bezpečnostních přelivů VD Orlík – pohled z hráze ve směru budoucího skluzu.
Výstavba bezpečnostních přelivů VD Orlík – vtokový objekt bude umístěn na pravém břehu Vltavy v předpolí hráze a je navržen v blízkosti točny.
Výstavba bezpečnostních přelivů VD Orlík – stavební práce v místě skluzu.
14_Fotoreprotáž – Fotogalerie
Rekonstrukce Staroměstského jezu v Praze
Rekonstrukce Staroměstského jezu v Praze
Rekonstrukce Staroměstského jezu v Praze
Rekonstrukce Staroměstského jezu v Praze
Rekonstrukce Staroměstského jezu v Praze
Rekonstrukce Staroměstského jezu v Praze
- 316971.svg
- 316972.svg
- 316987.svg
- 316995.svg
- 317015.svg
- 317046.svg
- 317047.jpg
- 317048.jpg
- 317050.jpg
- 317051.jpg
- 317054.svg
- 317057.svg
- 317059.jpg
- 317062.jpg
- 317069.jpg
- 317070.jpg
- 317072.jpg
- 317073.jpg
- 317074.jpg
- 317075.jpg
- 317076.svg
- 317077.jpg
- 317087.mp4
- 317088.svg
- 317089.jpg
- 317090.jpg
- 317091.jpg
- 317092.jpg
- 317093.jpg
- 317094.jpg
- 317097.svg
- 317099.jpg
- 317100.jpg
- 317101.svg
- 317103.jpg
- 317104.jpg
- 317105.jpg
- 317108.svg
- 317109.jpg
- 317112.jpg
- 317113.jpg
- 317114.jpg
- 317115.jpg
- 317116.jpg
- 317121.jpg
- 317122.jpg
- 317123.jpg
- 317124.jpg
- 317125.jpg
- 317126.jpg
- 317129.pdf
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Přestavba nemocnice v Českých Budějovicích
Největší investice českobudějovické nemocnice skončila. Od listopadu 2019 do letošního září stavbaři rozšiřovali pavilony CH a CH1, čímž vytvořili moderní monoblok chirurgie. Práce vedl tým Ing. Petra Míčky z Metrostavu DIZ.
Nevyužívané objekty nahradil moderní domov pro seniory
Na začátku září byl slavnostně otevřen nový domov pro seniory v lokalitě Bobelovka u Jindřichova Hradce. Moderní čtyřpodlažní objekt vznikl místo původních objektů Centra sociálních služeb. Metrostav DIZ ve sdružení vybudoval tolik potřebné zařízení pro seniory v rekordním čase.
Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny v rekordním čase
Metrostav DIZ byl v červnu požádán o urgentní opravu ZŠ Chvaly, kde se v jedné z učeben zřítil sádrokartonový podhled. Sanačními pracemi byl pověřen tým Marka Janeby ze závodu 9.
Povodně 2024
Katastrofální povodně v září zasáhly několik regionů ČR. Stejně jako v letech 1997 a 2002 Metrostav nejen řešil škody, ale i aktivně pomáhal v rámci prevence.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007