Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Zahraniční podnikání

most Gottleubatalbrücke v Pirně

Metrostav ve sdružení s BeMo získal v říjnu 2018 zakázku na výstavbu mostu přes údolí Gottleuby v Pirně. Po více než půlročním investorem nařízeném zastavením stavby za účelem dořešení otevřených témat v projektu stavby, byl 21. června proveden 92 m dlouhý výsuv na pilíř 80.

Doc. Ing. Marek Foglar, Ph.D., vedoucí projektu

M

ost (foto) realizuje projektový tým, který je organizačně začleněn do Útvaru zahraničního podnikání, ocelovou konstrukcí vyrábějí a montují kolegové z divize 3. Hluboké údolí říčky Gottleuby je překročeno devíti mostními poli o rozpětích 68 – 92 – 116 – 120 – 120 – 124 – 108 – 92 – 76 m při konstantní výšce nosné konstrukce cca 3,5 m. Jedná se tedy o velice štíhlou nosnou konstrukci. Výstavba probíhá metodu postupného vysouvání. Celá ocelová konstrukce mostu se bude vysouvat po úsecích délky až 120 m směrem přes údolí. Maximální dosažená rychlost výsuvu 20 m/hod, maximální průhyb nosné konstrukce 1280 mm, hmotnost vysouvané konstrukce 1886 tun.

Nyní probíhá sestavování a svařování třetího taktu, výsuv by se měl uskutečnit v říjnu. Jak už bylo uvedeno v úvodu, došlo k přerušení výstavby. Podkladem pro soutěž byly výkresy ocelové konstrukce v podobnosti RDS a při vstupní technické radě měl být investorem předán kompletně schválený statický výpočet, který měl sloužit jako podklad pro návrh pomocných konstrukcí a výkresy výztuže betonových prvků. Tímto postupem si investor sliboval dosáhnout zkrácení trvání výstavby z cca 4,5 roku na 34 měsíců. Během dopracování dokumentace se ale ukázalo, že proces bude kvůli komplexním stavebním stavům mnohem složitější a že ke zkrácení výstavby nedojde, naopak že se prodlouží.

Skupina Metrostav

Pozor! Změna místa startu MHCM

Také se už těšíte na to, až v úterý 26. července podpoříte své kolegy a favority na startu 10. ročníku Metrostav handy cyklo maratonu? Z důvodu rekonstrukce cyklostezky u Löwitova mlýna jsme byli nuceni přesunout start o několik metrů dále do nádvoří Libeňského zámečku.

Mávnutím startovního praporu v 9 hodin zahájíme cyklistický nonstop podnik v čele s týmem Peloton naděje Metrostav. Následovat budou týmy Subterra Cycling Team, Skupina Mestrostav a Subterra. Součástí akce bude i doprovodný program.

Zároveň vás zveme na slavnostní zakončení, které proběhne v sobotu 30. 7. od 17 hodin ve spodní části Výstaviště Praha v Holešovicích v blízkosti parku Stromovka.

Ing. Tereza Wagner, foto archiv Metrostavu


 

Nový systém elektronických dodacích listů

Ve všech betonárnách TBG Metrostav a maltárně TBG Pražské malty právě zavádíme systém elektronických dodacích listů, který povede ke zjednodušení přejímky materiálu na stavbě a zároveň ke zefektivnění práce techniků, kteří budou mít k dispozici plnohodnotný dodací list v elektronické podobě.

Řidiči mixů budou vybaveni mobilními zařízeními, na kterých se bude potvrzovat přejímka dodávky materiálu podpisem na dotykovém displeji. V případě, že se na stavbě ve chvíli dokončení vykládky nebude vyskytovat žádná oprávněná osoba k potvrzení přejímky dodávky materiálu, bude možné dodací list potvrdit i pomocí odkazu v SMS zprávě. Potvrzovací SMS zprávy budou chodit na předem určené telefonní číslo, které uvede odběratel do našeho systému. Po potvrzení dodávky na stavbě se automaticky odešle elektronický dodací list na kontaktní e‑mailovou adresu, kterou bude možné zadat u dispečera betonárny, u řidiče mixu nebo v obchodním oddělení. Pro více informací navštivte www.tbg-metrostav.cz.

Ing. Karolína Erbenová, obchodní náměstek TBG Metrostav a TBG Pražské malty


 

Lososí cesta získala prestižní ocenění

Přeložka silnice Fv. 714, kterou realizovala norská organizační složka divize 5 Metrostavu ve sdružení s místní firmou Bertelsen & Garpestad, se dostala nejprve do TOP 5 a následně do TOP 3 nejlepších staveb v Norsku. Blahopřejeme!

Dne 22. června proběhlo v norském Oslu vyhlašování soutěže Stavba roku, do které se přihlásilo celkem 600 staveb. Odborná porota posuzovala projekty, které pečlivě vybrala do užšího výběru na základě mnoha kritérií. Cenu za tento jedinečný projekt si hrdě převzali zástupci společnosti Metrostav Norge AS v čele s Ing. Alešem Gothardem (foto).

Výstavba přeložky silnice Fv. 714 s přilehlými tunely Slørdal a Mjønes nedaleko města Trondheim probíhala v letech 2018–2020. Tato trasa je součástí Lososí cesty (Lakseveien), která prochází územím Trøndelagu ve středním Norsku v místech, kde se Norsko zužuje na úzký pruh. Lososí cestou je z ostrova Hitra dopravována více než třetina všech norských lososů ze Severního a Norského moře kolem fjordů směrem k Trondheimu.

stavba v drsných podmínkách

Celá přeložka má délku 5,6 km, přičemž 3335 m je vedeno tunelem a 735 m po mostě Åstfjordbrua. V průběhu realizace tohoto náročného projektu si stavbaři museli zvyknout a překonávat drsné klimatické podmínky běžné v tomto pásmu. Rychlost větru totiž mnohdy dosahovala až 120 km/h. To ovlivňovalo nejen výstavbu obou tunelů, ale zejména pak nového mostu mezi dvěma fjordy.

Ocenění od norské odborné veřejnosti je velkým úspěchem a zároveň potvrzením kvalitní práce našich spolupracovníků.

Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu

Aktuality z Metrostavu i videa 

z našich projektů najdete na

 www.facebook.com/Metrostav 

a na webu www.metrostav.cz

Osobnost

Pocta Josefu Neuwirthovi

Cena za celoživotní přínos českému stavebnictví byla v rámci Sympozia mosty v Brně udělena našemu dlouholetému spolupracovníkovi Ing. Josefu Neuwirthovi.

Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu

I

ng. Neuwirth absolvoval Stavební fakultu, obor KD, na ČVUT. Poté nastoupil do společnosti Stavby silnic a železnic, kde začínal nejprve jako stavbyvedoucí, a dále se profiloval jako vedoucí provozní jednotky, vedoucí inženýr závodu a z pozice ředitele závodu přešel v roce 1990 do Dálničních staveb Praha. Nejprve zde působil jako ředitel podniku, po odstátnění a následné privatizaci se stal předsedou představenstva, kterým byl až do roku 2000. S nástupem nového milénia se pojí i nástup Ing. Neuwirtha do Metrostavu. První rok zde vykonával funkci zmocněnce generálního ředitele, od roku 2001 působil ve funkci ředitele nově zřízené divize pro dopravní stavby. Od roku 2017 působil jako expert generálního ředitele, od roku 2021 dosud jako expert prezidenta Skupiny Metrostav.

Mezi své pracovní úspěchy mimo Metrostav řadí především výstavbu dálnice D5 v úseku Plzeň–Rozvadov (61,5 km) včetně mostů. V Metrostavu vybudoval od úplných základů divizi 4, která se postupně rozrůstala o pracovníky i počty významných zakázek, především velké dálniční stavby včetně mostů u nás a v Polsku. S obratem 4,7 miliardy Kč a 550 pracovníky předal její vedení po 16 letech mladším kolegům s dlouholetou praxí u divize.

 

Metrostav 12–13/2022, Park Zličín
Metrostav 12–13/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 12–13/2022, Hospodářský výsledek
Metrostav 12–13/2022, BeMo Tunnelling
Metrostav 12–13/2022, Ptáme se
Metrostav 12–13/2022, Fotosloupek
Metrostav 12–13/2022, Centrum vzdělávání
Metrostav 12–13/2022, Číslo
Metrostav 12–13/2022, Divize 6
Metrostav 12–13/2022, Divize 3
Metrostav 12–13/2022, Zahraniční podnikání
Metrostav 12–13/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 12–13/2022, Osobnost
Metrostav 12–13/2022, Fotoreportáž
Metrostav 12–13/2022, Park Zličín

Park Zličín

Metrostav 12–13/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 12–13/2022, Hospodářský výsledek

Hospodářský výsledek

Metrostav 12–13/2022, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 12–13/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 12–13/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 12–13/2022, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 12–13/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 12–13/2022, Divize 6

Divize 6

Metrostav 12–13/2022, Divize 3

Divize 3

Metrostav 12–13/2022, Zahraniční podnikání

Zahraniční podnikání

Metrostav 12–13/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 12–13/2022, Osobnost

Osobnost

Metrostav 12–13/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

12

Sending statistics …

Rendering Osobnost (231322): (1/2) (3 ms)

Rendering Skupina Metrostav (231321): (2/2) (6 ms)

Rendering Zahraniční podnikání (231320): (1/2) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5758/item317103-small.jpg

 i5758/item317101.svg

 i5758/item317104-small.jpg

 i5758/item317105-small.jpg

 i5758/item317109-small.jpg

 i5758/item317108.svg