Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Divize 5

Prodloužený podchod se brzy otevře cestujícím

Na hlavním nádraží v Praze vrcholí práce na prodloužení severního podchodu (foto). Nová část propojí vestibul této klíčové železniční stanice v hlavním městě se Žižkovem (vizualizace). Správa železnic koncem září plánuje slavnostní otevření.

Blanka Růžičková, foto archiv Metrostavu, vizualizace Design: CALL CALL

N

a stavbě se koncem srpna dokončovaly pozemní komunikace, chodníky a úpravy nadzemní části výstupu na Žižkově. Rampa pro chodce tam vede před budovu Chur­chill Square a z ní je možné dále pokračovat do ulic Seifertova nebo Italská. Pro pěší jde o významné zkrácení trasy z nádražní budovy se stanicí metra C do rezidenční čtvrti a  k areálu Vysoké školy ekonomické.

Podchod se během stavby, která probíhala od května minulého roku, prodlužoval od původního ukončení pod 7. nástupištěm o dvacet podzemních metrů. Během této technologicky i logisticky náročné etapy bylo nutné provést řadu provizorních opatření. Týkaly se přeložky tří kolejí a hlavně kolektoru, kterým procházejí všechny sítě a kabely nezbytné pro řízení provozu nádraží. 

Výstavbu prodlouženého tunelu a nového výstupu o délce téměř 30 m zajišťoval tým divize 5 Metrostavu ve sdružení se společností Hochtief. Hlavní stavbyvedoucí Ing. Tomáš Kohout za Metrostav připomíná, že finální práce probíhaly pod velkým tlakem. Specifikem byly zájmy tří investorů – Správa železnic, Penta a Sudop Development –, které se protínaly hlavně na venkovních plochách a s nimiž musel projektant vše koordinovat. Investoři trvali na termínu zprovoznění, který se přitom už v průběhu stavby musel o měsíc prodloužit.  „Důvodem byly masivní klientské změny, po nichž bylo nutné přeprojektovat asi dvacet stavebních objektů a provozních souborů. Některé objekty, třeba zastřešení podchodu, se přitom změnily zásadně,“ vysvětluje Tomáš Kohout.

za pomoci 3d tiskárny

Na přání investorů byli navíc do procesu projektování přizváni také architekti, což znamenalo další komplikace. Jejich požadavky na změny se týkaly například „zachování vizuálního stylu budovy Churchill Square u výstupní rampy. „Projektová dokumentace byla dodávána po částech, pozdě a většina detailů se řešila atypicky nebo šlo o materiál s velmi dlouhou dobou dodání,“ připomíná inženýr Kohout. Mezi netypické patřila montáž železobetonové konstrukce zastřešení, která má nerezovou výztuž a části bednění zhotovované na 3D tiskárně.

Netradiční jsou také mnohé dokončovací a pohledové prvky, které se však zatím uplatní jen zčásti. Většina z nich zde byla instalována s ohledem na připravovanou opravu a vizuální sjednocení všech podchodů hlavního nádraží. „Architektonická soutěž na sjednocení a předělání povrchových úprav a jejich realizace bude teprve následovat. Část nového podchodu proto musí být z hlediska povrchových úprav (dlažby, obklady, podhledy, osvětlení, informační systém) v provizorním stavu, což bohužel negativně ovlivní výsledný dojem z realizovaného projektu,“ konstatuje Tomáš Kohout.

Divize 5 v Plzeňském kraji

Náročná operace v památkové rezervaci

Stavbaři divize 5 pokračují na rekonstrukci mostu přes řeku Radbuzu v Horšovském Týnu. Během druhé poloviny prázdnin zde za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice proběhlo náročné snesení staré konstrukce mostu. V následujících dnech pak byly osazeny nosníky tvořící nosnou konstrukci nového mostu.

RED, foto archiv stavby

M

ost, který spojuje středověké jádro města s jeho jižním předpolím, stavbaři opravují od května. Tým divize 5 zde v podstatě postaví nový most. Zvětší se jeho šířka z původních 5,6 m na 6,5 m a po obou stranách vzniknou chodníky.

Snášení původní konstrukce v polovině srpna žádalo tříměsíční přípravy, nešlo totiž o vůbec jednoduchou operaci. Například jižní část mostu vážila kolem 90 tun a v okolí mostu nebylo příliš mnoho místa jak pro usazení jeřábu, tak i pro manipulaci s těžkými částmi konstrukce. Náročná akce přilákala desítky lidí, kteří operaci sledovali z bezpečné vzdálenosti.

Kamiony pak oba díly starého mostu odvezly na místo určené projektem a v dalších dnech jeřáb usazoval na opravené kamenné pilíře nové nosníky (foto). „Pečlivé naplánování se vyplatilo a během 48 hodin starý most zmizel a vyrostl zde most nový. Což bylo velmi působivé,“ uzavírá vedoucí projektu Ing. Tomáš Hnojský.

Skupina Metrostav

Pamětní kniha metrostavu oceněna!

Publikace Metrostav 50, kterou k příležitosti výročí společnosti vydal Útvar vztahů k veřejnosti, získala první místo ve své kategorii v odborné soutěži Zlatý středník a druhé místo v oborové kategorii Průmysl, strojírenství a energetika!

Na slavnostním večeru titul převzali na snímku zleva Ing. Rostislav Štajer, zástupce výkonného ředitele, Ing. Kateřina Hainzová, vedoucí Útvaru vztahů k veřejnosti, a Miloslav Kolář, dlouholetý zaměstnanec Metrostavu. Kniha pro nás mnoho znamená, o to více si verdiktu odborné poroty vážíme.

RED, foto archiv Zlatý středník


 

V neděli 15. srpna nás ve věku nedožitých 77 let navždy opustil kolega, dlouholetý zaměstnanec Metrostavu a bývalý ředitel divize 5 pan Jaroslav Voves. Rodina děkuje všem bývalým spolupracovníkům za projevy soustrasti.


 

Audit trestněprávní compliance

Auditoři renomované firmy Ernst & Young při auditu společnosti Metrostav ocenili systémový Program trestněprávní compliance, jehož účelem je nastavení dlouhodobých závazných pravidel chování a jednání.

Cílem je prevence a ochrana společností Skupiny, jejich zaměstnanců, manažerů a orgánů před riziky odpovědnosti dle zákona č. 418/2011 Sb., o trestní odpovědnosti právnických osob. Program je závazný pro všechny společnosti Skupiny Metrostav a byli s ním formou školení seznámeni všichni zaměstnanci.

Audit doporučil věnovat větší pozornost problematice střetu zájmů, kterou má Skupina Metrostav ošetřenu v Etickém kodexu. To je závazný dokument, který vyjadřuje mravní principy Skupiny a stanoví pravidla chování a jednání pro společnosti Skupiny, její pracovníky a spolupracovníky. Doslova se v něm praví: „Nepřipouštíme možnost střetu osobních zájmů se zájmy Skupiny Metrostav. Movitý, nemovitý majetek a duševní vlastnictví chráníme jako vlastní. Chráníme a pečlivě udržujeme movitý majetek, nemovitý majetek, duševní vlastnictví a obchodní tajemství společností Skupiny Metrostav. Žádná pracovní rozhodnutí nesmějí být ovlivňována individuálními, rodinnými či přátelskými zájmy.“ 

Možnému střetu zájmů se věnuje i Pracovní řád firem Skupiny, s nímž je seznámen každý zaměstnanec při vstupním školení a další informace obdrží od svého přímého nadřízeného. Podle tohoto řádu mohou zaměstnanci vedle svého zaměstnání vykonávaného v pracovněprávním vztahu vykonávat výdělečnou činnost, která je shodná s předmětem činnosti zaměstnavatele, u něhož jsou zaměstnáni, jen s jeho předchozím písemným souhlasem. Porušení této povinnosti je posuzováno jako závažné porušení povinností vyplývajících z pracovněprávního vztahu. Střetu zájmu se věnuje i Skupinová norma SOŘN-5, zejména v příloze 1 a 3, kde je střet zájmu vysvětlen. Na možný střet zájmů se v nejbližším období útvar interního auditu spadající do úseku prezidenta Skupiny zaměří.

Ing. Ivan Hrdina, ředitel interního auditu Skupiny Metrostav


 

Poděkování dobrovolníkům

Velkolepá podpora cyklistů, bezpečnost, dobrá nálada a vynikající občerstvení, tak by se dalo shrnout dobrovolnictví při Metrostav handy cyklo maratonu 2021.

Kolegyně a kolegové ze Skupiny Metrostav se v letošním ročníku bravurně zhostili svých rolí na jednotlivých stanovištích a s maximálním nasazením se snažili zajistit hladký průběh každoroční sportovně-společenské události. Cyklisté si před startem pochvalovali přátelskou atmosféru a ještě pár minut před samotnou jízdou si pochutnávali na domácích koláčích, které dobrovolníci nachystali.

Rádi bychom touto cestou poděkovali všem zúčastněným, kteří nám pomohli.

Děkujeme!

Ing. Tereza Wagner

AKTUALITY Z METROSTAVU I VIDEA Z NAŠICH PROJEKTŮ NAJDETE NA WWW.FACEBOOK.COM/METROSTAV A NA WEBU WWW.METROSTAV.CZ

 

Metrostav 16/2021, Vackov
Metrostav 16/2021, Krátce Aktuálně
Metrostav 16/2021, Metrostav DIZ
Metrostav 16/2021, SQZ
Metrostav 16/2021, Ptáme se
Metrostav 16/2021, Fotosloupek
Metrostav 16/2021, BeMo
Metrostav 16/2021, Číslo
Metrostav 16/2021, Divize 8
Metrostav 16/2021, Divize 5
Metrostav 16/2021, Divize 5 v Plzeňském kraji
Metrostav 16/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 16/2021, Centrum vzdělávání
Metrostav 16/2021, Fotoreportáž
Metrostav 16/2021, Vackov

Vackov

Metrostav 16/2021, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 16/2021, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 16/2021, SQZ

SQZ

Metrostav 16/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 16/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 16/2021, BeMo

BeMo

Metrostav 16/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 16/2021, Divize 8

Divize 8

Metrostav 16/2021, Divize 5

Divize 5

Metrostav 16/2021, Divize 5 v Plzeňském kraji

Divize 5 v Plzeňském kraji

Metrostav 16/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 16/2021, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 16/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

11

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (180530): (3/3) (1 ms)

Rendering Divize 5 v Plzeňském kraji (180528): (1/3) (3 ms)

Rendering Divize 5 (180527): (2/3) (10 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4464/item207467-small.jpg

 i4464/item207466.svg

 i4464/item207468-small.jpg

 i4464/item207470-small.jpg

 i4464/item207471.svg

 i4464/item207469.svg

 i4464/item207477-small.jpg

 i4464/item207490-small.jpg

 i4464/item207476-small.jpg