Divize 8
Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde do finále
Parkování v Praze bývá velký problém, proto řidiči vítají každou příležitost, kdy se počet parkovacích stání v hlavním městě zvýší. V současné době proto už netrpělivě vyhlížejí dokončení nového parkovacího domu P+R (foto) na Černém Mostě.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
D
oslova za pár týdnů by jej mělo sdružení firem BAK stavební společnost, jež je lídrem, a Metrostav, předat investorovi.
Na parkovišti s kapacitou 880 stání bude mimo jiné 22 míst pro držitele průkazu ZTP, 18 míst pro parkování rodin s dětmi, 8 míst pro nabíjení elektromobilů a 89 míst pro vozidla na alternativní pohon. Sousední záchytné parkoviště P+R Černý Most II zůstane nadále v provozu.
„Vzhledem k tomu, že na začátku října chceme dokončený parkovací dům předat investorovi, finišujeme na všech frontách. Dokončeny jsou nosné i nenosné konstrukce, výplně otvorů i zdravotně technické instalace,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Martin Frič z divize 8 a dodává, že momentálně běží na plné obrátky montáže elektrických rozvodů, měření a regulace a vzduchotechniky. Objekt postupně získává novou fasádu i střešní izolaci. Uvnitř parkovacího domu pokračuje stěrkování polyuretanových podlah a mění se i okolí nového objektu. Tým z divize 8 zahájil přestavbu křižovatky mezi Chlumeckou ulicí a parkovištěm Hornbachu.
třípatrový dům s kapacitou 880 stání zásadně zvýší kapacitu záchytných parkovišť na východě metropole
Celkem 53 změnových listů
Při pohledu do minulosti je přitom znát, že pracovníci pod vedením Ing. Friče mají za sebou náročnou práci. A to především proto, že nebyly dostatečně zkoordinovány jednotlivé části zadávací projektové dokumentace, což generovalo velké množství víceprací. „V tuto chvíli evidujeme celkem 53 změnových listů,“ uvedl vedoucí projektu.
Po dokončení všech prací čekají stavbaře ještě nejen funkční zkoušky jednotlivých částí díla, ale i obnova povrchů vozovek a zprovoznění světelně řízených křižovatek v okolí. Vzhledem k velmi napjatému harmonogramu uvítal vedoucí projektu i velmi dobře fungující spolupráci jak v rámci sdružení s kolegy z BAK, tak s kolegy z divize 6 a společnosti Subterra. Stavbaři z divize 6 měli na starost monolitické konstrukce, Subterra je zase podepsaná pod montáží zdravotně technických instalací. Vlastní kapacita divize 8 zajišťovala silnoproudé rozvody a instalace a zámečnické konstrukce.
„Věřím, že závěrečné předání investorovi proběhne včas a bez problémů,“ říká v cílové rovince pečlivě sledované stavby Ing. Frič. Plánování a zkušenosti z výstavby parkovacího domu P+R na Černém Mostě totiž poslouží pro Technickou správu komunikací a Magistrát hlavního města Prahy jako vzor pro plánování podobných parkovacích objektů na dalších místech v Praze.
Beton doplní zeleň
Parkovací dům má rozměry 223 × 34 m a zabírá celkem 8 půlpater. Ta spodní se nacházejí částečně pod úrovní terénu a částečně nad ním. Poslední podlaží přikryje plochá střecha, aby byla vozidla chráněna před nepřízní počasí. Fasáda budovy je částečně pokryta zelení, aby se zlepšilo zdejší prostředí a zpříjemnilo okolí hlavní komunikace.