Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

BeMo

Aktuální projekty ve Velké Británii

V době po Brexitu stavebnictví ve Velké Británii nepřešlapuje na místě, naopak v porovnání s minulými léty nabírá na síle. Odráží se to jednak na běžných projektech a jednak na počtu staveb, ke kterým se zpracovává nabídka.

Thomas Wechner, Robert Dostál

T

ýmy dceřiné společnosti BeMo Tunnelling (BeMo) pracují na dvou stavebních zakázkách: metro Paddington Link v Londýně a druhá etapa výstavby jaderné elektrárny Hinkley Point C.

V Paddingtonu (na snímku zařízení staveniště) musí být zhotoven 25 m dlouhý tunel se dvěma krátkými příčnými chodbami k již existujícím nástupištím ve stejnojmenné stanici metra. Předpokládané razicí práce potrvají do října. Společnost BeMo Tunnelling UK v této souvislosti pomáhá anglické firmě Tunnelcraft, které vyslala inženýry a stroje.

V rámci projektu Hinkley Point C musí být v Bristolském zálivu zrealizovány tzv. Off–shore Connections. Práce se nachází ve stadiu příprav na velmi komplexní injektáže a ražby.

V oblasti akvizic se nachází devět zakázek, mezi nimi dva velké projekty: tunel A303 Stonehenge v Anglii a přečerpávací vodní elektrárna Coire Glas ve Skotsku (projekt se nachází v předkvalifikačním výběrovém řízení, které má na podzim vyústit do dvouletého nabídkového období).

Kromě toho BeMo se svými anglickými partnery nabízí různé tunelové stavby menšího rozsahu – třeba příčné štoly pro vysokorychlostní železnici High Speed 2.

číslo

Tolik let stojí výpravní budova plzeňského hlavního nádraží. V polovině srpna byla slavnostně zahájena její rekonstrukce, kterou realizuje sdružení Metrostav DIZ, OHL ŽS a Avers.

Divize 8

Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde do finále

Parkování v Praze bývá velký problém, proto řidiči vítají každou příležitost, kdy se počet parkovacích stání v hlavním městě zvýší. V současné době proto už netrpělivě vyhlížejí dokončení nového parkovacího domu P+R (foto) na Černém Mostě.

Martina Vampulová, foto archiv stavby

D

oslova za pár týdnů by jej mělo sdružení firem BAK stavební společnost, jež je lídrem, a Metrostav, předat investorovi.

Na parkovišti s kapacitou 880 stání bude mimo jiné 22 míst pro držitele průkazu ZTP, 18 míst pro parkování rodin s dětmi, 8 míst pro nabíjení elektromobilů a 89 míst pro vozidla na alternativní pohon. Sousední záchytné parkoviště P+R Černý Most II zůstane nadále v provozu.

„Vzhledem k tomu, že na začátku října chceme dokončený parkovací dům předat investorovi, finišujeme na všech frontách. Dokončeny jsou nosné i nenosné konstrukce, výplně otvorů i zdravotně technické instalace,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Martin Frič z divize 8 a dodává, že momentálně běží na plné obrátky montáže elektrických rozvodů, měření a regulace a vzduchotechniky. Objekt postupně získává novou fasádu i střešní izolaci. Uvnitř parkovacího domu pokračuje stěrkování polyuretanových podlah a mění se i okolí nového objektu. Tým z divize 8 zahájil přestavbu křižovatky mezi Chlumeckou ulicí a parkovištěm Hornbachu.

třípatrový dům s kapacitou 880 stání zásadně zvýší kapacitu záchytných parkovišť na východě metropole

Celkem 53 změnových listů

Při pohledu do minulosti je přitom znát, že pracovníci pod vedením Ing. Friče mají za sebou náročnou práci. A to především proto, že nebyly dostatečně zkoordinovány jednotlivé části zadávací projektové dokumentace, což generovalo velké množství víceprací. „V tuto chvíli evidujeme celkem 53 změnových listů,“ uvedl vedoucí projektu. 

Po dokončení všech prací čekají stavbaře ještě nejen funkční zkoušky jednotlivých částí díla, ale i obnova povrchů vozovek a zprovoznění světelně řízených křižovatek v okolí. Vzhledem k velmi napjatému harmonogramu uvítal vedoucí projektu i velmi dobře fungující spolupráci jak v rámci sdružení s kolegy z BAK, tak s kolegy z divize 6 a společnosti Subterra. Stavbaři z divize 6 měli na starost monolitické konstrukce, Subterra je zase podepsaná pod montáží zdravotně technických instalací. Vlastní kapacita divize 8 zajišťovala silnoproudé rozvody a instalace a zámečnické konstrukce.

„Věřím, že závěrečné předání investorovi proběhne včas a bez problémů,“ říká v cílové rovince pečlivě sledované stavby Ing. Frič. Plánování a zkušenosti z výstavby parkovacího domu P+R na Černém Mostě totiž poslouží pro Technickou správu komunikací a Magistrát hlavního města Prahy jako vzor pro plánování podobných parkovacích objektů na dalších místech v Praze.

Beton doplní zeleň

Parkovací dům má rozměry 223 × 34 m a zabírá celkem 8 půlpater. Ta spodní se nacházejí částečně pod úrovní terénu a částečně nad ním. Poslední podlaží přikryje plochá střecha, aby byla vozidla chráněna před nepřízní počasí. Fasáda budovy je částečně pokryta zelení, aby se zlepšilo zdejší prostředí a zpříjemnilo okolí hlavní komunikace.

 

Metrostav 16/2021, Vackov
Metrostav 16/2021, Krátce Aktuálně
Metrostav 16/2021, Metrostav DIZ
Metrostav 16/2021, SQZ
Metrostav 16/2021, Ptáme se
Metrostav 16/2021, Fotosloupek
Metrostav 16/2021, BeMo
Metrostav 16/2021, Číslo
Metrostav 16/2021, Divize 8
Metrostav 16/2021, Divize 5
Metrostav 16/2021, Divize 5 v Plzeňském kraji
Metrostav 16/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 16/2021, Centrum vzdělávání
Metrostav 16/2021, Fotoreportáž
Metrostav 16/2021, Vackov

Vackov

Metrostav 16/2021, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 16/2021, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 16/2021, SQZ

SQZ

Metrostav 16/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 16/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 16/2021, BeMo

BeMo

Metrostav 16/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 16/2021, Divize 8

Divize 8

Metrostav 16/2021, Divize 5

Divize 5

Metrostav 16/2021, Divize 5 v Plzeňském kraji

Divize 5 v Plzeňském kraji

Metrostav 16/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 16/2021, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 16/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

8

Sending statistics …

Rendering Divize 8 (180526): (3/4) (8 ms)

Rendering Číslo (180525): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo (180523): (1/2) (11 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4464/item207455-small.jpg

 i4464/item207454.svg

 i4464/item207487.gif

 i4464/item207457-small.jpg

 i4464/item207456.svg

 i4464/item207488-small.jpg

 i4464/item207489-small.jpg