-
Metrostav
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
Vackov
16
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
13. září 2021
ročník 33
Rezidenční park Na Vackově se rozrostl
Už jedenáct let budují pracovníci Metrostavu na téměř osmihektarovém pozemku v Praze 3 obytný soubor, který ve výsledku zahrne téměř 1300 bytů. Do letošního léta jich pro investora – Metrostav Development – postavili přes 500. Díky úsilí týmu Ing. Jakuba Uxy z divize 9 dnes předávají koncovým klientům dalších 340 bytových jednotek. Následujících 270 dokončí už příští rok divize 1.
Lenka Svobodová, foto Petr Adámek
áročný developerský projekt (snímky) je rozdělený do několika fází, které se ještě dělí na etapy. Ta, kterou právě dokončila divize 9, nese pořadové číslo deset a její vzhled vznikl v ateliéru MS architekti. V pěti výškově členitých a nejvýše dvanáctipodlažních budovách, které nevytvářejí jednolitou uliční hmotu, vznikly nejen metropolitní byty s balkony a lodžiemi, ale i prostorná zákoutí. Ve dvou budovách jsou navrženy komerční prostory o ploše téměř 400 m2, v jedné se v přízemí nacházejí i dva ateliéry. Byty se skladbou od 1+kk do 5+kk doplňuje 276 parkovacích míst, z toho 235 v dvoupatrových podzemních garážích.
„Stavbu jsme zahájili koncem října 2018 a skončili letos 30. července. Dnes už předáváme koncovým klientům poslední byty,“ popisuje Ing. Uxa. A vzpomíná: „Když se ohlédnu zpět, byla to běžná bytová zakázka se všemi klady i zápory či klientskými změnami. V dlouhém období jsme ale stavbu mohli zásobovat pouze úzkým koridorem, protože jsme se dostali do souběhu s rekonstrukcí Malešické ulice, která tvoří hlavní dopravní tepnu v lokalitě. Neexistovaly žádné alternativní přístupové trasy. Nyní při pohledu na hotový soubor a s odstupem času si uvědomuji, jaký husarský kousek se nám v koordinačně složitém uzlu podařilo zvládnout. Rád bych poděkovat betonářům divize 6 vedeným Ing. Markem Kubrem, jejichž nasazení a přístup byl v této věci zásadní, a také všem svým kolegům, protože na zakázce, dokončené v požadovaných termínech a parametrech, nechali kus svého života.“
rozsáhlý projekt na vackově přispívá k revitalizaci lokality horního žižkova
Na stavbě se ještě speciálním zakládáním podílela společnost Pragis a divize 4 Subterry, která provedla část vzduchotechniky, zdravotně technických instalací a vytápění.
„Výzvou, kterou bylo třeba překonat, byla i omezení vyvolaná covidem. To, že se nám podařilo zakázku udržet v běhu, kvitoval jak investor, tak budoucí vlastníci. Pandemie nás vyškolila, museli jsme pečlivě plánovat nasazení zahraničních pracovníků a hlídat si zásadní dodávky, aby nedošlo k ohrožení konečných termínů. S kolegy z Metrostavu Development jsme ale měli radost z toho, co nám společně vznikalo pod rukama,“ uzavírá vedocí projektu.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Karlovy Vary mají nový depozitář
Krajská knihovna Karlovy Vary počátkem září slavnostně otevřela nový depozitář (foto), který realizoval tým kolegů karlovarského zastoupení divize 9. Moderní objekt vyrostl v těsné blízkosti knihovny a pojme na 370 000 svazků. Depozitář je vybaven posuvnými regály, jejichž délka dosáhne celkem 22 km.
Nový člen představenstva
Ing. Ondřej Fuchs, který již 25 let pracuje ve Skupině Metrostav a v současné době zastává funkci GŘ a PP dceřiné firmy Subterra, se od 20. srpna stal členem představenstva akciové spol. Metrostav. V budoucí práci mu přejeme mnoho úspěchů.
Učitelé si prohlédli stavbu hotelu intercontinental
Ještě před začátkem školního roku se pedagogové VOŠ stavební a SPŠ stavební v Dušní účastnili exkurze v centru Prahy, kde jsme jim představili projekt rekonstrukce a dostavby hotelu InterContinental (foto). Slavný pětihvězdičkový hotel opravuje tým divizí 9 a 3. Během následujících měsíců dostane budova kompletně novou fasádu.
Metrostav DIZ
Metrostav DIZ
Průmyslový palác čeká dostavba
Po 13 letech od požáru, který zcela zničil levé křídlo paláce, se dominanta pražského Výstaviště dočká velké rekonstrukce (vizualizace). Práce, které povede konsorcium vedené společností Metrostav DIZ, by měly začít ještě letos a potrvají do roku 2024.
RED, vizualizace MHMP
kce bude zahrnovat nejen dostavbu levého křídla, které zcela zničil požár v roce 2008, ale také kompletní opravu středního a pravého křídla.
Rekonstrukci této cenné pražské památky z roku 1891 provede Společnost pro Průmyslový palác Metrostav DIZ-AVERS-SYNER. Jde o firmy, které mají bohaté zkušenosti ze srovnatelných investičních akcí, například rekonstrukce Národního muzea. Podle Jana Kučery, vedoucího projektu z Metrostavu DIZ, mají stavby Průmyslového paláce a Národního muzea mnoho společného – pocházejí ze stejné doby a použily se na nich podobné technologie.
SQZ
SQZ
Společnost SQZ rozšiřuje nabídku služeb
V rámci technického, investičního a personálního rozvoje se naší dceřiné společnosti SQZ podařilo v oblasti diagnostických a průzkumných prací u mostů a mostních konstrukcí získat Osvědčení k výkonu běžných prohlídek mostů (ilustrační foto) na pozemních komunikacích.
Text a foto společnost SQZ
e to krok k rozšíření nabídky služeb, které jsou nástavbové a mají vyšší přidanou hodnotu. Rozšiřuje se tím portfolio tvořící vrtné průzkumné a diagnostické práce na mostech, v tunelech a na vozovkách pozemních komunikací a průzkumné práce kanalizačních systémů.
Reference společnosti SQZ se tak v oblasti diagnostických činností v rámci prohlídek na mostních objektech rozšířily téměř o 120 objektů, a to pro Správu silnic Moravskoslezského kraje.
georadarová metoda
Jedním ze zařízení, která se stále častěji používají při diagnostikách vozovek a mostů, je georadar. Georadarová metoda dle TP 233 nabízí celou řadu zajímavých aplikací. Dá se využít nejen pro jednorázové zjištění stavu konstrukce, ale také pro srovnání vývoje za určité časové období. V akreditovaném režimu se zařízení často využívá pro stanovení tloušťky stmelených vrstev konstrukce vozovky, dále pro stanovení prostorové polohy výztužných prvků ve spárách cementobetonových krytů vozovek a pro stanovení krytí či polohy zabudované výztuže v betonu na mostovkách. V posledních několika letech se zařízení používá také při diagnostickém průzkumu jako podklad pro upřesnění míst pro měření rázovým zařízením FWD, odběru jádrových vývrtů a provedení sond.
společnost SQZ poskytuje laboratorní služby zejména v dopravním a inženýrském stavitelství
Jednou z průzkumných činností je lokalizace anomálií či nehomogenit v konstrukcích (dutin, delaminace vrstev, rozpad vrstvy, zavodnění konstrukce vozovky, aj.), dále zjištění množství a krytí výztuže nebo lokalizace a ověření vedení inženýrských sítí.
Jelikož SQZ dlouhodobě investuje do moderních destruktivních i nedestruktivních technologií, podařilo se právě také v této problematice rozšířit dosavadní americký georadarový systém o švýcarský systém, který se běžně používá k lokálnímu průzkumu dílčích konstrukčních prvků.
Konkrétním nasazením byla diagnostická činnost zaměřená na detekci předpínací výztuže (lokalizaci kabelových kanálků) georadarovou metodou na mostě na přeložce silnice II/322 přes D35 a na mostních rampách 07002 – I/48 Frýdek-Místek. Oba objekty jsou ve správě Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Jaroslav Synek, Ph.D.
Expert Útvaru technologií a materiálů
Do Metrostavu nastoupil v roce 1985 jako přípravář a následně stavbyvedoucí na stanici metra B Českomoravská. Později prošel řadou pozemních projektů (obytný soubor U Kříže, Makro Černý Most a Stodůlky, Tesco Plzeň aj.) jako vedoucí přípravy a zastupující vedoucí projektu. Do konce roku 2020 vedl 11 let Útvar technologií a materiálů (ÚTM). Nadále se věnuje činnostem spojeným s odborným rozvojem a vývojem.
Jakou problematikou se v rámci útvaru aktuálně zabýváte?
Zaměřuji se na jakost, která je vzhledem ke stále rostoucím požadavkům problémem stavebních projektů. Proto je nutné se jí systémově věnovat standardizovanými postupy a hledat vhodné rozvojové možnosti – aplikace pro firemní i obecné přípravné, výrobní a kontrolní procesy. Jakost je základem dalšího rozvoje firemních znalostí, know-how a je i tématem specializovaných kooperací i vývojových projektů.
Co především má ÚTM v rámci Metrostavu na starosti?
Úkolem tohoto útvaru je technická podpora všech fází projektů včetně řešení poruch a nedostatků s cílem eliminovat rizika probíhajících i připravovaných projektů. Ověřuje požadavky, technologie a jejich aplikace a komplexní jakost dodávky z hlediska záruk. Proto útvar tvoří specialisté na rizikové části projektů, pozemní i podzemní konstrukce, stavební fyziku a vnitřní prostředí, bezpečnost a kvalitu staveb. Řada z nás souběžně působí na Fakultě stavební ČVUT. Aktivních sledovaných a často dlouhodobých projektů včetně záručních problémů jsou desítky.
Zaměřujete se na kvalitu a technologii staveb. Jsou v této oblasti nějaké novinky?
Sledování vývoje oboru je dalším úkolem útvaru. Dnes jde o rozvoj digitálních technologií, nejen BIM, ale i změny projektových procesů. Jejich detailní znalost nám pak dovoluje kooperaci s ministerstvy, komorami a odbornými společnostmi na probíhajících změnách k vyšší efektivitě a reálné využitelnosti.
Jaké technologie ve vztahu ke stavebnictví stojí za to zmínit?
Digitalizace zasahuje do všech oblastí stavitelství, ovlivňuje technologie a související procesy od navrhování, výrobu až po kontrolní procesy. Dnes už zásadně ovlivňuje výsledky projektů. Její vliv na budoucnost je nezpochybnitelný, a proto hledáme a připravujeme pracovníky schopné digitální procesy využívat a řídit se znalostí rizik a příležitostí i kriticky je hodnotit z firemního hlediska. Proto z ÚTM vznikl Útvar digitalizace stavebních procesů, který se zaměřuje na tento vývoj.
A jaké jsou dlouhodobé výhledy?
Naše profese bude stejně jako dosud vyžadovat pracovníky s potřebnými vědomostmi, schopnostmi a motivací, navíc ale se znalostí základů aplikací digitálních stavebních procesů, které firmě umožní se dále rozvíjet v silném konkurenčním prostředí celé Evropy. Vyspělé firemní know-how zajistí potřebný rozvoj jejich znalostí. Díky aktivní spolupráci s vysokými školami vyhledáváme nadějné studenty, kteří mohou ve firmě dál růst a posunovat její výkony na potřebnou úroveň.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Den otevřené stavby Soběslav–Doubí
Nejen obyvatelé Soběslavi a blízkého okolí měli v polovině srpna příležitost prohlédnout si část IV. železničního koridoru v úseku Soběslav–Doubí.
Jde o jeden z úseků dálkového železničního tahu v České republice mezi Děčínem a Horním Dvořištěm. Tým divize 5 vedený Ing. Petrem Hanzalem staví v rámci sdružení polovinu černovické estakády a 30 m dlouhý most, který bude sloužit jako biokoridor.
Estakáda s téměř 835 m bude třetím nejdelším železničním mostem v České republice. Návštěvníci akce prošli 3 km dlouhou trasu a měli příležitost pohovořit také s naším stavbyvedoucím Ing. Tomášem Ptáčkem a seznámit se s parametry tohoto díla.
BeMo
BeMo
Aktuální projekty ve Velké Británii
V době po Brexitu stavebnictví ve Velké Británii nepřešlapuje na místě, naopak v porovnání s minulými léty nabírá na síle. Odráží se to jednak na běžných projektech a jednak na počtu staveb, ke kterým se zpracovává nabídka.
Thomas Wechner, Robert Dostál
ýmy dceřiné společnosti BeMo Tunnelling (BeMo) pracují na dvou stavebních zakázkách: metro Paddington Link v Londýně a druhá etapa výstavby jaderné elektrárny Hinkley Point C.
V Paddingtonu (na snímku zařízení staveniště) musí být zhotoven 25 m dlouhý tunel se dvěma krátkými příčnými chodbami k již existujícím nástupištím ve stejnojmenné stanici metra. Předpokládané razicí práce potrvají do října. Společnost BeMo Tunnelling UK v této souvislosti pomáhá anglické firmě Tunnelcraft, které vyslala inženýry a stroje.
V rámci projektu Hinkley Point C musí být v Bristolském zálivu zrealizovány tzv. Off–shore Connections. Práce se nachází ve stadiu příprav na velmi komplexní injektáže a ražby.
V oblasti akvizic se nachází devět zakázek, mezi nimi dva velké projekty: tunel A303 Stonehenge v Anglii a přečerpávací vodní elektrárna Coire Glas ve Skotsku (projekt se nachází v předkvalifikačním výběrovém řízení, které má na podzim vyústit do dvouletého nabídkového období).
Kromě toho BeMo se svými anglickými partnery nabízí různé tunelové stavby menšího rozsahu – třeba příčné štoly pro vysokorychlostní železnici High Speed 2.
Číslo
číslo
Tolik let stojí výpravní budova plzeňského hlavního nádraží. V polovině srpna byla slavnostně zahájena její rekonstrukce, kterou realizuje sdružení Metrostav DIZ, OHL ŽS a Avers.
Divize 8
Divize 8
Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde do finále
Parkování v Praze bývá velký problém, proto řidiči vítají každou příležitost, kdy se počet parkovacích stání v hlavním městě zvýší. V současné době proto už netrpělivě vyhlížejí dokončení nového parkovacího domu P+R (foto) na Černém Mostě.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
oslova za pár týdnů by jej mělo sdružení firem BAK stavební společnost, jež je lídrem, a Metrostav, předat investorovi.
Na parkovišti s kapacitou 880 stání bude mimo jiné 22 míst pro držitele průkazu ZTP, 18 míst pro parkování rodin s dětmi, 8 míst pro nabíjení elektromobilů a 89 míst pro vozidla na alternativní pohon. Sousední záchytné parkoviště P+R Černý Most II zůstane nadále v provozu.
„Vzhledem k tomu, že na začátku října chceme dokončený parkovací dům předat investorovi, finišujeme na všech frontách. Dokončeny jsou nosné i nenosné konstrukce, výplně otvorů i zdravotně technické instalace,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Martin Frič z divize 8 a dodává, že momentálně běží na plné obrátky montáže elektrických rozvodů, měření a regulace a vzduchotechniky. Objekt postupně získává novou fasádu i střešní izolaci. Uvnitř parkovacího domu pokračuje stěrkování polyuretanových podlah a mění se i okolí nového objektu. Tým z divize 8 zahájil přestavbu křižovatky mezi Chlumeckou ulicí a parkovištěm Hornbachu.
třípatrový dům s kapacitou 880 stání zásadně zvýší kapacitu záchytných parkovišť na východě metropole
Celkem 53 změnových listů
Při pohledu do minulosti je přitom znát, že pracovníci pod vedením Ing. Friče mají za sebou náročnou práci. A to především proto, že nebyly dostatečně zkoordinovány jednotlivé části zadávací projektové dokumentace, což generovalo velké množství víceprací. „V tuto chvíli evidujeme celkem 53 změnových listů,“ uvedl vedoucí projektu.
Po dokončení všech prací čekají stavbaře ještě nejen funkční zkoušky jednotlivých částí díla, ale i obnova povrchů vozovek a zprovoznění světelně řízených křižovatek v okolí. Vzhledem k velmi napjatému harmonogramu uvítal vedoucí projektu i velmi dobře fungující spolupráci jak v rámci sdružení s kolegy z BAK, tak s kolegy z divize 6 a společnosti Subterra. Stavbaři z divize 6 měli na starost monolitické konstrukce, Subterra je zase podepsaná pod montáží zdravotně technických instalací. Vlastní kapacita divize 8 zajišťovala silnoproudé rozvody a instalace a zámečnické konstrukce.
„Věřím, že závěrečné předání investorovi proběhne včas a bez problémů,“ říká v cílové rovince pečlivě sledované stavby Ing. Frič. Plánování a zkušenosti z výstavby parkovacího domu P+R na Černém Mostě totiž poslouží pro Technickou správu komunikací a Magistrát hlavního města Prahy jako vzor pro plánování podobných parkovacích objektů na dalších místech v Praze.
Beton doplní zeleň
Parkovací dům má rozměry 223 × 34 m a zabírá celkem 8 půlpater. Ta spodní se nacházejí částečně pod úrovní terénu a částečně nad ním. Poslední podlaží přikryje plochá střecha, aby byla vozidla chráněna před nepřízní počasí. Fasáda budovy je částečně pokryta zelení, aby se zlepšilo zdejší prostředí a zpříjemnilo okolí hlavní komunikace.
Divize 5
Divize 5
Prodloužený podchod se brzy otevře cestujícím
Na hlavním nádraží v Praze vrcholí práce na prodloužení severního podchodu (foto). Nová část propojí vestibul této klíčové železniční stanice v hlavním městě se Žižkovem (vizualizace). Správa železnic koncem září plánuje slavnostní otevření.
Blanka Růžičková, foto archiv Metrostavu, vizualizace Design: CALL CALL
a stavbě se koncem srpna dokončovaly pozemní komunikace, chodníky a úpravy nadzemní části výstupu na Žižkově. Rampa pro chodce tam vede před budovu Churchill Square a z ní je možné dále pokračovat do ulic Seifertova nebo Italská. Pro pěší jde o významné zkrácení trasy z nádražní budovy se stanicí metra C do rezidenční čtvrti a k areálu Vysoké školy ekonomické.
Podchod se během stavby, která probíhala od května minulého roku, prodlužoval od původního ukončení pod 7. nástupištěm o dvacet podzemních metrů. Během této technologicky i logisticky náročné etapy bylo nutné provést řadu provizorních opatření. Týkaly se přeložky tří kolejí a hlavně kolektoru, kterým procházejí všechny sítě a kabely nezbytné pro řízení provozu nádraží.
Výstavbu prodlouženého tunelu a nového výstupu o délce téměř 30 m zajišťoval tým divize 5 Metrostavu ve sdružení se společností Hochtief. Hlavní stavbyvedoucí Ing. Tomáš Kohout za Metrostav připomíná, že finální práce probíhaly pod velkým tlakem. Specifikem byly zájmy tří investorů – Správa železnic, Penta a Sudop Development –, které se protínaly hlavně na venkovních plochách a s nimiž musel projektant vše koordinovat. Investoři trvali na termínu zprovoznění, který se přitom už v průběhu stavby musel o měsíc prodloužit. „Důvodem byly masivní klientské změny, po nichž bylo nutné přeprojektovat asi dvacet stavebních objektů a provozních souborů. Některé objekty, třeba zastřešení podchodu, se přitom změnily zásadně,“ vysvětluje Tomáš Kohout.
za pomoci 3d tiskárny
Na přání investorů byli navíc do procesu projektování přizváni také architekti, což znamenalo další komplikace. Jejich požadavky na změny se týkaly například „zachování vizuálního stylu budovy Churchill Square u výstupní rampy. „Projektová dokumentace byla dodávána po částech, pozdě a většina detailů se řešila atypicky nebo šlo o materiál s velmi dlouhou dobou dodání,“ připomíná inženýr Kohout. Mezi netypické patřila montáž železobetonové konstrukce zastřešení, která má nerezovou výztuž a části bednění zhotovované na 3D tiskárně.
Netradiční jsou také mnohé dokončovací a pohledové prvky, které se však zatím uplatní jen zčásti. Většina z nich zde byla instalována s ohledem na připravovanou opravu a vizuální sjednocení všech podchodů hlavního nádraží. „Architektonická soutěž na sjednocení a předělání povrchových úprav a jejich realizace bude teprve následovat. Část nového podchodu proto musí být z hlediska povrchových úprav (dlažby, obklady, podhledy, osvětlení, informační systém) v provizorním stavu, což bohužel negativně ovlivní výsledný dojem z realizovaného projektu,“ konstatuje Tomáš Kohout.
Divize 5 v Plzeňském kraji
Divize 5 v Plzeňském kraji
Náročná operace v památkové rezervaci
Stavbaři divize 5 pokračují na rekonstrukci mostu přes řeku Radbuzu v Horšovském Týnu. Během druhé poloviny prázdnin zde za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice proběhlo náročné snesení staré konstrukce mostu. V následujících dnech pak byly osazeny nosníky tvořící nosnou konstrukci nového mostu.
RED, foto archiv stavby
ost, který spojuje středověké jádro města s jeho jižním předpolím, stavbaři opravují od května. Tým divize 5 zde v podstatě postaví nový most. Zvětší se jeho šířka z původních 5,6 m na 6,5 m a po obou stranách vzniknou chodníky.
Snášení původní konstrukce v polovině srpna žádalo tříměsíční přípravy, nešlo totiž o vůbec jednoduchou operaci. Například jižní část mostu vážila kolem 90 tun a v okolí mostu nebylo příliš mnoho místa jak pro usazení jeřábu, tak i pro manipulaci s těžkými částmi konstrukce. Náročná akce přilákala desítky lidí, kteří operaci sledovali z bezpečné vzdálenosti.
Kamiony pak oba díly starého mostu odvezly na místo určené projektem a v dalších dnech jeřáb usazoval na opravené kamenné pilíře nové nosníky (foto). „Pečlivé naplánování se vyplatilo a během 48 hodin starý most zmizel a vyrostl zde most nový. Což bylo velmi působivé,“ uzavírá vedoucí projektu Ing. Tomáš Hnojský.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Pamětní kniha metrostavu oceněna!
Publikace Metrostav 50, kterou k příležitosti výročí společnosti vydal Útvar vztahů k veřejnosti, získala první místo ve své kategorii v odborné soutěži Zlatý středník a druhé místo v oborové kategorii Průmysl, strojírenství a energetika!
Na slavnostním večeru titul převzali na snímku zleva Ing. Rostislav Štajer, zástupce výkonného ředitele, Ing. Kateřina Hainzová, vedoucí Útvaru vztahů k veřejnosti, a Miloslav Kolář, dlouholetý zaměstnanec Metrostavu. Kniha pro nás mnoho znamená, o to více si verdiktu odborné poroty vážíme.
RED, foto archiv Zlatý středník
V neděli 15. srpna nás ve věku nedožitých 77 let navždy opustil kolega, dlouholetý zaměstnanec Metrostavu a bývalý ředitel divize 5 pan Jaroslav Voves. Rodina děkuje všem bývalým spolupracovníkům za projevy soustrasti.
Audit trestněprávní compliance
Auditoři renomované firmy Ernst & Young při auditu společnosti Metrostav ocenili systémový Program trestněprávní compliance, jehož účelem je nastavení dlouhodobých závazných pravidel chování a jednání.
Cílem je prevence a ochrana společností Skupiny, jejich zaměstnanců, manažerů a orgánů před riziky odpovědnosti dle zákona č. 418/2011 Sb., o trestní odpovědnosti právnických osob. Program je závazný pro všechny společnosti Skupiny Metrostav a byli s ním formou školení seznámeni všichni zaměstnanci.
Audit doporučil věnovat větší pozornost problematice střetu zájmů, kterou má Skupina Metrostav ošetřenu v Etickém kodexu. To je závazný dokument, který vyjadřuje mravní principy Skupiny a stanoví pravidla chování a jednání pro společnosti Skupiny, její pracovníky a spolupracovníky. Doslova se v něm praví: „Nepřipouštíme možnost střetu osobních zájmů se zájmy Skupiny Metrostav. Movitý, nemovitý majetek a duševní vlastnictví chráníme jako vlastní. Chráníme a pečlivě udržujeme movitý majetek, nemovitý majetek, duševní vlastnictví a obchodní tajemství společností Skupiny Metrostav. Žádná pracovní rozhodnutí nesmějí být ovlivňována individuálními, rodinnými či přátelskými zájmy.“
Možnému střetu zájmů se věnuje i Pracovní řád firem Skupiny, s nímž je seznámen každý zaměstnanec při vstupním školení a další informace obdrží od svého přímého nadřízeného. Podle tohoto řádu mohou zaměstnanci vedle svého zaměstnání vykonávaného v pracovněprávním vztahu vykonávat výdělečnou činnost, která je shodná s předmětem činnosti zaměstnavatele, u něhož jsou zaměstnáni, jen s jeho předchozím písemným souhlasem. Porušení této povinnosti je posuzováno jako závažné porušení povinností vyplývajících z pracovněprávního vztahu. Střetu zájmu se věnuje i Skupinová norma SOŘN-5, zejména v příloze 1 a 3, kde je střet zájmu vysvětlen. Na možný střet zájmů se v nejbližším období útvar interního auditu spadající do úseku prezidenta Skupiny zaměří.
Ing. Ivan Hrdina, ředitel interního auditu Skupiny Metrostav
Poděkování dobrovolníkům
Velkolepá podpora cyklistů, bezpečnost, dobrá nálada a vynikající občerstvení, tak by se dalo shrnout dobrovolnictví při Metrostav handy cyklo maratonu 2021.
Kolegyně a kolegové ze Skupiny Metrostav se v letošním ročníku bravurně zhostili svých rolí na jednotlivých stanovištích a s maximálním nasazením se snažili zajistit hladký průběh každoroční sportovně-společenské události. Cyklisté si před startem pochvalovali přátelskou atmosféru a ještě pár minut před samotnou jízdou si pochutnávali na domácích koláčích, které dobrovolníci nachystali.
Rádi bychom touto cestou poděkovali všem zúčastněným, kteří nám pomohli.
Děkujeme!
Ing. Tereza Wagner
AKTUALITY Z METROSTAVU I VIDEA Z NAŠICH PROJEKTŮ NAJDETE NA WWW.FACEBOOK.COM/METROSTAV A NA WEBU WWW.METROSTAV.CZ
Centrum vzdělávání
Centrum vzdělávání
Z historie školení a rozvoje našich zaměstnanců – II. část
V letošním roce, kdy si připomínáme 50 let Metrostavu, v rámci seriálu vzpomínáme také na cestu, kterou prošlo naše Centrum vzdělávání. Velkou výzvou se pro kolektiv útvaru od roku 2003 stalo zajištění každoročního setkání vedoucích zaměstnanců společnosti pod názvem Technicko-ekonomická konference.
Mgr. Zdeněk Kostříž
organizaci této strategicky významné akce, časem proměněné na Programovou konferenci Metrostavu, přibyla ve spolupráci s úsekem prezidenta připravovaná a realizovaná Strategická konference Skupiny Metrostav.
Změnou doslova přelomovou bylo zajištění nového místa výuky v prostorách Na Žertvách, kde útvar působil pod názvem Škola způsobů řízení a práce Metrostavu v letech 2006 až 2013. Učebny s novým moderním vybavením poskytovaly jak účastníkům, tak zejména lektorům kvalitní zázemí a možnost využití tehdy moderních metod výuky.
Vyšší požadavky na kvalifikaci
Metrostav získával v prvém desetiletí nového století více a více zakázek i v oborech, které byly doménou konkurenčních firem, a od roku 2005 razantně vstoupil i na zahraniční trhy. To přinášelo nové a vyšší požadavky na kvalifikaci zaměstnanců při zvládání nových oblastí činností, především vybraných nosných technologií, ovládání cizích jazyků a v neposlední řadě aktivní přístup manažerů všech úrovní řízení při přípravě a realizaci náročných projektů.
Také požadavky na prohlubování znalostí vedoucích zaměstnanců pro vedení a řízení spolupracovníků byly náročnější. Z toho důvodu bylo nezbytně nutné zapojit do kvalifikačního rozvoje výrazně více interních lektorů včetně členů vedení společnosti. Bylo také nutné získávat spolupracovníky v renomovaných vysokých školách a rozšiřovat spolupráci s externími vzdělávacími společnostmi.
Fotoreportáž
Fotoreportáž
Nevšední betonáž uprostřed Vltavy
RED, foto Petr Adámek
Již od jara kolegové z divize 6 vedení Ing. Danielem Boďou pracují v centru Prahy na rekonstrukci Staroměstského jezu ze 13. století. A projekt vstoupil do ostré fáze: stavbaři v srpnu betonovali základovou desku, na kterou budou ukládat dubové trámy a žulové kameny.
Šikmý, více než 320 m dlouhý jez leží mezi Sovovými mlýny a Novotného lávkou. Je to pevný dřevěný jez s kamennou výplní takzvaného pražského typu. Pohled na staveniště odhaluje část, která je pod provizorním hrazením připravena pro betonáž základové desky.
Lidem se naskytl nevšední obrázek, kdy po Vltavě pluly autodomíchávače, aby stavbu zásobovaly betonem. Jinudy to nešlo. Míchací vozy TBG Metrostavu se nalodily na smíchovské náplavce, ke staveništi je na hornopalubové lodi dotlačil remorkér.
Byl použit beton s přísadou zpomalující tuhnutí, aby se dal i po doplutí na staveniště zpracovat. Přeprava po vodě totiž trvala přece jen déle než po silnici.
Po dokončené betonáži stavbaři obnoví dřevěné roštové konstrukce jezu, které vznikají z dubového dřeva, a pro výplň roštů se použijí žulové desky. Dílo se tak vrátí ke své dřívější podobě.
Pohled na části staré dřevěné konstrukce. Stavbaři dřevěné roštové konstrukce jezu obnoví. Duby na výrobu fošen se již v zimě těžili v Kněžičkách, v oboře nacházející se na Nymbursku.
I zázemí pro stavbaře je v případě rekonstrukce jezu uprostřed řeky netradiční, ovšem s výhledem přímo na Karlův most a panorama Pražského hradu.
Staroměstský jez během své existence prošel mnoha opravami. Ta poslední, před 55 lety, změnila kamennou výplň jeho dřevěného roštu za beton. Nyní stavbaři v co největší míře využívají původní technologie a dřevěný rošt opět vyplní kamennými deskami.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
1 Vackov – Fotogalerie
Rezidenční projekt na Vackově se nachází na Žižkově v Praze 3 v příjemné lokalitě se zelení. Pět objektů podél ulice Malešická nabídne na 340 bytů a ateliérů a dále 5 nebytových prostor.
Výškově členité a nejvýše dvanáctipodlažní budovy nevytvářejí jednolitou uliční hmotu. Jsou v nich nejen metropolitní byty s balkony a lodžiemi, ale v přízemí také prostorná zákoutí s předzahrádkami.
Pohled z ulice Malešická, která byla během výstavby komplexu v rekonstrukci. O to složitější bylo zásobování stavby.
6 Fotosloupek – Fotogalerie
Lidé měli možnost seznámit se s parametry estakády. Dozvěděli se například, že ocelová konstrukce váží 2046 tun, že bylo již uloženo přes 23 000 m3 betonu a 2334 tun betonové výztuže.
Kdo se nebojí výšek, estakádu ve výstavbě si mohl prohlédnout z ptačí perspektivy z plošiny.
Přemostění Černovického potoka 835 m dlouhou estakádou navazuje na 370 dlouhý Zvěrotický tunel.
11 Divize 5 v Plzeňském kraji – Fotogalerie
Manipulace s těžkými částmi původní konstrukce mostu byla v malém prostoru na břehu Radbuzy náročná. Navíc jižní část mostu byla těžší, než se původně počítalo – vážila kolem 90 tun.
Jeřáb mostní konstrukci opatrně vyzvedl do výšky a pak ji nad střechami domů v ulici Jana Littrowa donesl až nad návěs kamionu, na který ji bezpečně usadil.
Kamiony pak oba díly starého mostu odvezly do skladu. Původní konstrukce byla přes 100 let stará a most byl poslední roky ve velmi špatném stavu. Hmotnost vozidel, která přes něj směla přejíždět, musel být omezena.
- 207320.svg
- 207321.svg
- 207323.svg
- 207437.svg
- 207438.jpg
- 207439.jpg
- 207440.jpg
- 207441.jpg
- 207442.jpg
- 207443.jpg
- 207444.jpg
- 207445.svg
- 207446.jpg
- 207447.jpg
- 207448.jpg
- 207449.svg
- 207450.jpg
- 207451.jpg
- 207454.svg
- 207455.jpg
- 207456.svg
- 207457.jpg
- 207458.jpg
- 207461.jpg
- 207462.svg
- 207463.jpg
- 207464.jpg
- 207465.jpg
- 207466.svg
- 207467.jpg
- 207468.jpg
- 207469.svg
- 207470.jpg
- 207471.svg
- 207472.jpg
- 207473.jpg
- 207474.jpg
- 207476.jpg
- 207477.jpg
- 207478.svg
- 207479.jpg
- 207480.jpg
- 207481.jpg
- 207482.jpg
- 207483.jpg
- 207484.jpg
- 207485.jpg
- 207486.jpg
- 207487.gif
- 207488.jpg
- 207489.jpg
- 207490.jpg
- 207851.pdf
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2012
Ročník 2023
Ročník 2022
Ročník 2021
Ročník 2007
Ročník 2008
Ročník 2009
Ročník 2010
Ročník 2011
Ročník 2020
Ročník 2013
Ročník 2014
Ročník 2015
Ročník 2016
Ročník 2017
Ročník 2018
Ročník 2019
Nový rok, nové příležitosti
Rok se chýlí ke konci a nastává čas bilancování. Uplynulé měsíce přinesly klidnější období, skupina se konsolidovala, posílila a čelila výzvám. Teď je čas připravit se na nové úkoly a příležitosti.
Divize 9 předává další stavby na Dolní Moravě
Pardubická divize 9 dokončila čtyři nové objekty v areálu dolní morava: jde o apartmánové domy, které zvýší kapacitu ubytování v rezortu. Od roku 2017 zde metrostav postavil již řadu staveb.
Tým Metrostavu Norge buduje v norsku gigantické kaverny
Čeští stavbaři budují v Norsku největší podzemní objekt v historii firmy. Gigantické kaverny budou využity k ukládání odpadu z výroby zinku.
Přátelské zastavení v čase adventním
Kolegové ze skupiny se během adventu setkávají na večírcích a koncertech. Akce zlepšují náladu, posilují vztahy a pomáhají zvládnout předvánoční shon. Pohoštění a hudba zajistily skvělou atmosféru.
22/2024
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav. Kolegové divize 9 předávají další stavby na Dolní Moravě. Tým Metrostavu Norge buduje v Norsku gigantické kaverny.
Stipendium_2024
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007