SQZ
Společnost SQZ rozšiřuje nabídku služeb
V rámci technického, investičního a personálního rozvoje se naší dceřiné společnosti SQZ podařilo v oblasti diagnostických a průzkumných prací u mostů a mostních konstrukcí získat Osvědčení k výkonu běžných prohlídek mostů (ilustrační foto) na pozemních komunikacích.
Text a foto společnost SQZ
J
e to krok k rozšíření nabídky služeb, které jsou nástavbové a mají vyšší přidanou hodnotu. Rozšiřuje se tím portfolio tvořící vrtné průzkumné a diagnostické práce na mostech, v tunelech a na vozovkách pozemních komunikací a průzkumné práce kanalizačních systémů.
Reference společnosti SQZ se tak v oblasti diagnostických činností v rámci prohlídek na mostních objektech rozšířily téměř o 120 objektů, a to pro Správu silnic Moravskoslezského kraje.
georadarová metoda
Jedním ze zařízení, která se stále častěji používají při diagnostikách vozovek a mostů, je georadar. Georadarová metoda dle TP 233 nabízí celou řadu zajímavých aplikací. Dá se využít nejen pro jednorázové zjištění stavu konstrukce, ale také pro srovnání vývoje za určité časové období. V akreditovaném režimu se zařízení často využívá pro stanovení tloušťky stmelených vrstev konstrukce vozovky, dále pro stanovení prostorové polohy výztužných prvků ve spárách cementobetonových krytů vozovek a pro stanovení krytí či polohy zabudované výztuže v betonu na mostovkách. V posledních několika letech se zařízení používá také při diagnostickém průzkumu jako podklad pro upřesnění míst pro měření rázovým zařízením FWD, odběru jádrových vývrtů a provedení sond.
společnost SQZ poskytuje laboratorní služby zejména v dopravním a inženýrském stavitelství
Jednou z průzkumných činností je lokalizace anomálií či nehomogenit v konstrukcích (dutin, delaminace vrstev, rozpad vrstvy, zavodnění konstrukce vozovky, aj.), dále zjištění množství a krytí výztuže nebo lokalizace a ověření vedení inženýrských sítí.
Jelikož SQZ dlouhodobě investuje do moderních destruktivních i nedestruktivních technologií, podařilo se právě také v této problematice rozšířit dosavadní americký georadarový systém o švýcarský systém, který se běžně používá k lokálnímu průzkumu dílčích konstrukčních prvků.
Konkrétním nasazením byla diagnostická činnost zaměřená na detekci předpínací výztuže (lokalizaci kabelových kanálků) georadarovou metodou na mostě na přeložce silnice II/322 přes D35 a na mostních rampách 07002 – I/48 Frýdek-Místek. Oba objekty jsou ve správě Ředitelství silnic a dálnic ČR.