Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

fotosloupek

Aktuálně z Florence

Společnost Metrostav DIZ jako lídr ve sdružení mění ve stanici Florenc 131 stropních nosníků a více než čtyřicetimetrovou monolitickou konstrukci pod povrchem.

V rámci 1. etapy jsou demontovány a vyměněny nosníky v 1. a 2. taktu a provedena první vrstva hydroizolace nad novými nosníky. Práce probíhají za provozu, pro demontáž a montáž prefa nosníku jsou stanoveny tzv. víkendové výuky, kdy je uzavřena stanice metra Florenc C a musí být provedena demontáž určitého počtu nosníků (9 až 12 ks). Probíhá i 2. etapa, která zahrnuje například zajištění stavební jámy (záporové pažení) či přípravné práce ve vestibulu, podchodu a v technologické části stanice.

číslo

Tolik metrů je dlouhá estakáda, která je součástí nového úseku IV. železničního koridoru mezi Doubím a Soběslaví. Na polovině výstavby mostu se v rámci sdružení podíleli kolegové z divize 5, úsek byl zprovozněn 11. září. Foto: Správa železnic.

Divize 3

Ekologizace Tušimické elektrárny finišuje

Díky Metrostavu sníží uhelná tepelná elektrárna Tušimice na Chomutovsku (foto) emise jemných prachových částic o 90 procent a podaří se jí tak splnit nové evropské emisní limity. Tým Ing. Petra Pultara z divize 3 postupně vyměnil původní elektrické odlučovače popílku u výrobních bloků 21, 22, 23 a 24 za filtry využívající pro odlučování tuhých znečišťujících látek tkaninové filtrační elementy.

Martina Vampulová, foto Petr Adámek

K

romě toho museli stavbaři upravit spalinovody, spalinové ventilátory i dopravu popílku a novou technologii napojit na původní řídící systém. Práce byly naplánovány do dvou etap během dvou let. Nejprve proběhla rekonstrukce bloků 21 a 22, nyní odborníci dokončují rekonstrukci zbývajících dvou výrobních bloků. „Harmonogram prací byl velmi krátký a velmi napjatý. Na každý blok jsme měli vždy přibližně čtyři měsíce a rekonstrukce se musela stihnout před začátkem další topné sezony. Oba bloky bychom měli předat investorovi do konce letošního roku, říká vedoucí projektu Ing. Pultar.

2000 tun původních ocelových konstrukcí nahradily nové

Podle vedoucího projektu bylo nejtěžší vyrovnat se s nedostatkem manipulačního prostoru a zkoordinovat práce s ostatními firmami na stavbě. Elektrárna Tušimice totiž paralelně provádí velkou generální opravu, takže práce probíhaly a stále probíhají v celém areálu elektrárny. Během rekonstrukce navíc vznikalo velké množství odpadu. „Zdemontováno bylo celkově 2 000 tun původních ocelových konstrukcí a nově jsme namontovali přibližně 1 800 tun nových. Celkem jsme osadili 24 192 kusů látkových filtrů,“ vypočítává Ing. Pultar. Kromě toho se stavbaři museli vypořádat s běžnými problémy, které provázejí každou rekonstrukci. Ne vždy totiž skutečný stav původních filtrů odpovídal údajům uvedeným v projektové dokumentaci. Tyto drobné kolize však zkušení odborníci řešili operativně při realizaci, aby neohrozili konečný termín dokončení montáže. Ostatně díky získaným zkušenostem z předchozích zakázek mají na co navazovat. Vedoucí projektu Ing. Petr Pultar působí v oblasti elektrárenství už od svého nástupu do Metrostavu. „Nejprve jsem se zabýval spíše stavebními částmi. Od roku 2015, kdy byl v divizi 3 založen úsek Průmyslové energetiky a teplárenství, jsme s kolegy přešli i na technologické celky. Osobně jsem se podílel například na úkolu odsíření v elektrárně Mělník, kam jsme také dodali zařízení první svého druhu v Česku, které dokáže snížit obsah rtuti ve spalinách pomocí modulů GORE,“ upřesňuje.

Na bloku 23 bude zahájen zkušební provoz, na bloku 24 probíhají dokončovací práce včetně zahájení některých zkoušek

Jaké emise se snížily?

Cílem rekonstrukce je snížit tuhé znečišťující látky na nové evropské limity. Po rekonstrukci I. etapy, což byly bloky 21 a 22, bylo prokázáno, že množství tuhých znečišťujících látek se díky látkovým filtrům snížilo o 90 procent. Tuhé znečišťující látky jsou částice velikosti od 0,1 µm po 0,5 mm charakteristické různorodým složením. Z hlediska lidského zdraví jsou nejnebezpečnější částice v rozmezí 0,25 až 5 µm, přičemž nejvíce jsou v plicích zadržovány částice o velikosti kolem 1 µm.

 

Metrostav 17/2022, Máj
Metrostav 17/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 17/2022, BeMo Tunnelling
Metrostav 17/2022, Prestižní ocenění
Metrostav 17/2022, Ptáme se
Metrostav 17/2022, Fotosloupek
Metrostav 17/2022, Číslo
Metrostav 17/2022, Divize 3
Metrostav 17/2022, Metrostav TBR
Metrostav 17/2022, Divize 1
Metrostav 17/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 17/2022, Fotoreportáž
Metrostav 17/2022, Máj

Máj

Metrostav 17/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 17/2022, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 17/2022, Prestižní ocenění

Prestižní ocenění

Metrostav 17/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 17/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 17/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 17/2022, Divize 3

Divize 3

Metrostav 17/2022, Metrostav TBR

Metrostav TBR

Metrostav 17/2022, Divize 1

Divize 1

Metrostav 17/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 17/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

7

Sending statistics …

Rendering Divize 3 (238184): (1/3) (12 ms)

Rendering Fotosloupek (238181): (1/2) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5924/item483630-small.jpg

 i5924/item483631.svg

 i5924/item483639.mp4 (4 ms)

 i5924/item483644-small.jpg

 i5924/item476545.svg

 i5924/item483643.svg

 i5924/vth301980-1.jpg

 i5924/vth301986-1.jpg

 i5924/vth302022-1.jpg (2x)

 i5924/vth302071-1.jpg (2x)

 i5924/vth302073-1.jpg (2x)

 i5924/vth302086-1.jpg (2x)

 i5924/vth302089-1.jpg (2x)

 i5924/vth302118-1.jpg[p1]

 i5924/vth302161-1.jpg[p1]

 i5924/vth302165-1.jpg[p1]

 i5924/vth302214-1.jpg[p1]

 i5924/vth302261-1.jpg[p1]