-
Metrostav
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
Aquacentrum v Kyjově se otevřelo veřejnosti
Aqua v parku. Tento nápis láka příchozí nad vchodem do nového aquaparku v Kyjově. Moderní třípodlažní objekt vyrostl v městském parku hned vedle venkovního koupaliště, jehož rekonstrukce skončila vloni v létě. O obnovu venkovního koupaliště i výstavbu aquaparku se postaral Metrostav DIZ ve sdružení s divizí 1 Metrostavu.
18
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
17. října 2023
ročník 35
Aquacentrum v Kyjově se otevřelo veřejnosti
Aqua v parku. Tento nápis láka příchozí nad vchodem do nového aquaparku v Kyjově. Moderní třípodlažní objekt vyrostl v městském parku hned vedle venkovního koupaliště, jehož rekonstrukce skončila vloni v létě. O obnovu venkovního koupaliště i výstavbu aquaparku se postaral Metrostav DIZ ve sdružení s divizí 1 Metrostav.
Martina Vampulová, foto Drahoslav Ramík
a místě nové venkovní i vnitřní části se nacházelo staré venkovní koupaliště, které již několik let nesloužilo svému účelu a zarůstalo křovím. V první etapě výstavby na jeho místě stavbaři obnovili venkovní bazény s barem, beachvolejbalem a zázemím a následně vybudovali vnitřní bazény a saunový svět. Součástí projektu byly mimo stavebních prací a dodávek technologií také provedení komunikací, parkovacích stání a úpravy okolí.
Ve venkovním areálu, který v letošním roce sloužil už druhou sezonu, vznikl bazén s plaveckými dráhami v délce 50 metrů, relaxační a zábavní bazén a bazén pro nejmenší. Součástí jsou skluzavky a příprava pro budoucí tobogán. Vnitřní část aquaparku byla otevřena na konci letošního září.
Objekt nového aquacentra (foto dole) výškově nevyčnívá nad okolní zástavbu ani není nijak dominantní. Na obvodovém plášti se střídá obklad keramickými cihelnými pásky s velkými prosklenými plochami a provětrávanou fasádou.
areál s kapacitou 220 osob přináší městu Kyjov moderní rekreační zázemí
Ze stavebního hlediska tvoří podzemní část tzv. bílá vana, tu nadzemní pak PREFA prvky s následnými vyzdívkami bloky Ytong. Střechu a atiky bazénové haly tvoří dřevěné CLT panely.
Samotný projekt byl koncipován jako Design and Build. Zadáním byla specifikace požadavků objednatele na stavbu a dokumentace pro územní rozhodnutí.
„Nejnáročnější bylo skloubit souběžné projektování, povolovací procesy pro stavební povolení, poptávání jednotlivých subdodavatelů a výstavbou,“ říká člen realizačního týmu Ing. Jan Vachutka. Velmi si cení vysokého pracovního nasazení kolegů a spolupráce s architektem Václavem Navrátilem z brněnského studia SENAA.
„Přes všechny komplikace se Metrostavu, Metrostavu DIZ, projektantům společnosti Centroprojekt a architektům podařilo vytvořili tým, který projekt zvládl dotáhnout do konce,“ dodává. Díky tomu teď mají Kyjovští aquapark, který nemá svou výbavou a provedením na Hodonínsku konkurenci.
Vodní radovánky i wellness
Plavecká část zahrnuje pětadvacetimetrový bazén s pěti plaveckými dráhami a hloubkou od 1,2 do 1,6 metru, dále zážitkový bazén s teplotou vody dvaatřicet stupňů a masážními tryskami, chrliči, vířivka a také tobogán.
Jízda tobogánem je pro návštěvníky zážitkem, protože je zevnitř celý černý a lokálně je barevně nasvícen LED osvětlením s funkcí změn barevnosti.
Je libo masáž či drink v sauna baru?
Ve druhém podlaží se nachází saunový svět relaxace a wellness se čtyřmi saunami a parní kabinou. Budou se zde pořádat saunové ceremoniály, k dispozici jsou masáže, sauna bar či zážitková sprcha. Součástí wellness je ochlazovací bazének a relaxační místnost s hvězdným nebem – hvězdokupou vzdálenou 200 tisíc světelných let, kterou vyfotil Webbův dalekohled. Nechybějí ani tři střešní venkovní terasy.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Odstartovaly ražby na novém projektu v Norsku
Tým Metrostavu Norge zahájil 27. září ražby na rehabilitaci tunelů v norském městě Tromsø (foto). Akce se neobešla bez tradičního obřadu, při kterém se křtila soška sv. Barbory, patronky horníků a ochránkyně našich kolegů. Slavnostní odpal spustil přítomný kněz.
Ocenění seniorům
Podpořili jsme oslavu Mezinárodního dne seniorů v Ústeckém kraji, která proběhla 5. října v Severočeském divadle v Ústí nad Labem. Reprezentoval nás zde Ing. Petr Ort, ředitel závodu 8 společnosti Metrostav DIZ, který seniorům předával ocenění za mimořádné aktivity a reprezentaci na Krajských i Mezinárodních sportovních hrách.
Přijďte darovat krev s Metrostavem
Blíží se další termín prospěšné akce Daruj krev s Metrostavem: v pátek 10. listopadu od 7.30 hodin, jako vždy v Centru vzdělávání v sídle společnosti. Přihlašovací formulář najdete na intranetu. Děkujeme!
Festival Strahov Open Air
Ve středu 27. září se pod záštitou rektora ČVUT uskutečnil hudební festival Strahov Open Air. Metrostav byl hlavním partnerem této akce. Pro návštěvníky jsme připravili chill out zónu s fotokoutkem a skvělou vyhlídkou. Účast byla přes pomalejší start hojná. Na hlavní kapelu festivalu Wohnout se přišlo podívat přes 6 000 fanoušků (foto).
BeMo Tunnelling
BeMo Tunnelling
Unikátní postup u ražby spojovacího tunelu ve Washingtonu
V rámci realizace projektu North East Boundary Tunnel (NEBT), na které se podílí společnost BeMo Tunnelling (BeMo), bylo nutné k tomuto tunelu postavit a napojit spojovací tunel z First Street (FST). Ražby započaly v roce 2015 jako část samostatné zakázky pomocí TBM stroje o průměru cca 5 m. Ten ovšem tehdy zůstal uvízlý v zemi…
Norbert Fügenschuh, BeMo Tunnelling, Innsbruck
ro účely dokončení výstavby krátkého, ale o to víc komplikovaného spojovacího tunelu FST byla kvůli zlepšení půdních poměrů nyní zvolena technologie tryskové injektáže (Jet grouting). Ještě před ražbou hlavního tunelu NEBT strojem TBM byl kolem původní soupravy uvízlé v zemině ve spojovacím tunelu vertikálně z povrchu okolního terénu zhotoven speciální Jet grouting block.
V rámci výstavby hlavního tunelu NEBT stavbaři v oblasti plánovaného napojení na spojovací tunel (FST) na tybinkové opláštění vestavěli ještě dodatečné vyztužené vnitřní opláštění. Vlastní ražba spojovacího tunelu FST probíhala následně od dubna 2022 zevnitř již vyraženého tunelu NEBT o průřezu, který připomínal podkovu kolem řezací hlavy uvízlé TBM soupravy.
Razicí práce probíhaly na FST v kalotě a opěří odděleně, přičemž po dokončení kaloty byla horní část uvízlého TBM stroje ve First Street Tunelu rozřezána a kalota dokončena a zajištěna. Až poté došlo na vyhloubení opěří spojovacího tunelu a následně rozřezání a demontáž spodní části řezné hlavy uvízlého TBM stroje a tunel byl dokončen.
Výstavba spojovacího tunelu pod First Street v hlavním městě usa si vyžádla řadu výzev
Úvodní zlepšení půdních poměrů pomocí tryskové injektáže mělo velký význam. Práce tak mohly probíhat v suchém prostředí. Průnik vody cca 0,5 l/s byl zaznamenán pouze v oblasti tybinkových spár v rámci hlavního tunelu NEBT. Vzhledem k tomu, že se jednalo o čistou vodu, nebyl průnik definován jako kritický. Stavbaři provedli její odčerpání a po vyhloubení spojovacího tunelu byly spáry mezi tybiny v hlavním tunelu zainjektovány.
K ražbě spojovacího tunelu byl nasazen razicí stroj Brokk 330 (foto). Stříkaný beton byl použit v rámci metody suchého stříkaní, přičemž tento předem namíchaný suchý materiál byl na místo dopraven v tzv. bigbags.
Logistika na stavbě byla přirozeně obtížná, protože se nacházela ve vzdálenosti několik kilometrů od šachty na W Street vybavené jeřábem.
Práce na First Street Connector Tunnel byly ostatně rovněž silným tématem podrobného článku na letošním Světovém tunelářském kongresu v Aténách. Zdař Bůh!
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Martin Sirotek
Ředitel divize 9
V Metrostavu pracuje již přes 25 let. Nastoupil po absolvování studia pozemních staveb na Fakultě stavební ČVUT v Praze a postupně se z asistenta stavbyvedoucího, stavbyvedoucího a vedoucího projektu stal v roce 2012 výrobním náměstkem divize 1. V lednu 2018 „jedničku“ opustil a usedl do křesla ředitele divize 9.
Nedávno jste oslavil padesátku, v křesle ředitele divize jste šestým rokem. Kdybyste měl zhodnotit vaši dosavadní kariéru, z čeho máte dobrý pocit, co se podařilo?
Jsem rád, že jsem celou svou profesní kariéru spojil s Metrostavem, měl jsem možnost se podílet na mnoha krásných stavbách, a to v různých pozicích. Když už jste zmínil tu „padesátku“, tak musím poděkovat všem za milá přání. Především děkuji „mojí devítce“, od které jsem dostal krásné osobní dárky, mimo jiné knihy rekapitulující naši úspěšnou společnou cestu od roku 2018 a fotografie, které ukazují výborný kolektiv naší divize, plný skvělých lidí, se kterými je mi ctí a radostí spolupracovat. A v tomto je vlastně i odpověď na vaši otázku. Mám dobrý pocit z toho, že se nám daří rozvíjet silnou a zdravou „devítku“.
Koncem září byl oficiálně otevřen nový kulturní a společenský středobod na břehu řeky Chrudimky v Pardubicích – Automatické mlýny a sousedící Polytechnické dílny. Jak na tyto stavby vzpomínáte?
Je pravda, že podílet se na vzniku nového společenského a kulturního centra města Pardubic a navazovat na dílo pana architekta Josefa Gočára je krásné, zavazující a zároveň nesmírně náročné. Při realizaci těchto dvou staveb bylo použito mnoho nestandardních technických řešení, ojedinělých architektonických prvků a výjimečných materiálů. Jednání s architekty těchto projektů nad jednotlivými detaily byla častokrát dlouhá a vyčerpávající. Ale nakonec vždy došlo k dohodě a výsledek stojí za to, což již dnes může posoudit každý sám. Bohužel tyto projekty byly také dotčeny skokovým nárůstem cen, válkou na Ukrajině, nedostatkem některých materiálů a kapacit.
Na kterých významných projektech divize 9 pracuje aktuálně?
Vždy se snažíme mít v realizaci nějakou stavbu, která patří mezi skvosty naší architektury a každý ji zná. Takže pokud bych měl některé jmenovat, tak v letošním roce jsme dokončili rekonstrukci Císařských lázní v Karlových Varech. V Praze pracujeme na rekonstrukci bývalého Hotelu InterContinental a jeho okolí. Tento projekt nese název Staroměstská brána. Dále se podílíme na rekonstrukci a dostavbě Průmyslového paláce z roku 1891 v areálu Výstaviště Praha. To všechno jsou stavby, které patří do učebnic naší architektury, a jsem rád, že jsme u toho.
Na co byste se chtěl soustředit v dalších letech?
Rád bych pokračoval v nastolené cestě. Chceme být silná univerzální divize pozemních staveb. Musíme přistupovat zodpovědně ke všem našim projektům, vždy odvádět kvalitní práci a dělat poctivé řemeslo.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Praha hostila Světový silniční kongres
V našem hlavním městě se od 2. do 6. října uskutečnil 27. kongres Světové silniční asociace PIARC.
A šlo o významné dny: v Kongresovém centru se sešlo přes 4200 delegátů, doprovodná výstava nabídla rekordních 35 národních pavilonů a přes 300 vystavovatelů. Událost se do české metropole vrátila po 52 letech (Praha naposledy hostila kongres v roce 1971) a zástupci společností Skupiny Metrostav byli u toho. Připravili jsme komentované projížďky tunely pražského městského okruhu a delegátům kongresu z celého světa jsme představili tunel Mrázovka, Strahovský tunel a tunelový komplex Blanka. S účastníky jsme se zastavili i u Trojského mostu.
Stavební spolek Metrostavu
Stavební spolek Metrostavu
Pražská zastavení Stavebního spolku
Rekonstrukce stropní desky stanice metra Florenc, obnova obchodního domu Máj a staveniště nové trasy metra D Pad1b. Tři stavby v Praze a zároveň tři povedené exkurze (foto) členů Stavebního spolku Metrostavu, které se uskutečnily na sklonku léta.
Text a foto Radomil Coufal
a stavbě u stropní desky stanice metra Florenc nás přivítal Ing. Vojtěch Lacina z Metrostavu DIZ. Na exkurzi se sešli mladší kolegové s pamětníky výstavby stanice metra C v 70. letech minulého století. Aktuálně se provádí výměna nosníků prefabrikované části stropu včetně izolací a zásypů.
Návštěvu rekonstrukce obchodního domu Máj na začátku září jsme začali v 3.PP, kde bude technologické srdce objektu – strojovny, rozvodny, trafostanice, kotelna, nádrže SHZ atd. Je úžasné, jak kolegové do 50 let staré budovy s neofunkcionalistickými rysy postupně a velmi složitě instalují technologie 21. století.
Stavbou Subterry – prvního úseku nové trasy metra D – 11. září provázel kolega Ing. Jiří Kocián, který nás nejdřív v buňkovišti důkladně seznámil s prováděnými a budoucími navazujícími pracemi. Vzniká zde nová jednolodní stanice Pankrác, která je situovaná přibližně 33 metrů pod povrchem. Dostali jsme se až na čelo ražby metra skrz další tunely, které slouží pro budoucí technické zázemí celého komplexu. Na čelbě nám Ing. Kocian podrobně vysvětlil způsob ražby.
Děkujeme kolegům za připravené exkurze a přejeme hodně úspěchů při realizaci a dokončování staveb.
Číslo
číslo
Před tolika lety byl 26. října zprovozněn úsek pražského metra III.B. Nachází se na něm tři stanice – Radlická, Jinonice (dříve Švermova) a Nové Butovice (dříve Dukelská). Na snímku je zachycen průběh výstavby.
Staronové náměstí v Jablonném v Podještědí
Centrální náměstí Míru v městské památkové zóně Jablonného v Podještědí se dočkalo kompletní obnovy. Ve čtvrtek 5. října byla slavnostně dokončena třetí etapa jeho rekonstrukce, kterou podle studie Ing. arch Martina Hilperta provedl tým Jiřího Hovorky ze závodu 8 Metrostavu DIZ.
Metrostav DIZ závod 8
Staronové náměstí v Jablonném v Podještědí
Centrální Náměstí Míru v městské památkové zóně Jablonného v Podještědí (foto) se dočkalo kompletní obnovy. Ve čtvrtek 5. října byla slavnostně dokončena třetí etapa jeho rekonstrukce, kterou podle studie Ing. arch Martina Hilperta provedl tým Jiřího Hovorky ze závodu 8 Metrostavu DIZ.
Martina Vampulová, foto Radek Petrášek
áměrem obnovy městského centra bylo – při zachování původního vedení komunikací – náměstí prostorově i výrazově sjednotit. V první fázi se dočkala rekonstrukce jeho dolní část s velkým parkovištěm. Následovala modernizace inženýrských sítí v horní části náměstí, které ve třetí etapě vrátil tým Metrostavu DIZ převážně odpočinkovou podobu.
„Stavbu jsme zahájili loni v polovině listopadu a kompletně dokončili letos 27. září. V prostoru pojízdných ploch jsme prvně sanovali pláň. Po provedení všech podkladních a ložných vrstev jsme povrch náměstí uzavřeli žulovou kamennou dlažbou z většiny pokládanou do vějíře. Ve volném prostoru u morového sloupu jsme přitom odhalili původní historickou studnu, na které bývala podle dobových obrázků litinová pumpa. Voda ze znovunalezené studny bude do budoucna sloužit pro automatické zavlažování okolní zeleně,“ říká Jiří Hovorka. A doplňuje: „Až sem to byla běžná zakázka, novinkou ale pro nás byla novostavba kašny – jak vlastní betonáž její mísy v obrácené poloze a následné otočení o 180° pomocí jeřábu, tak cirkulační technologie s automatickou dezinfekcí vody a řídicí jednotkou s frekvenčním měničem.“
v obnoveném parčíku nedaleko morového sloupu z konce 17. století je nyní na místě staré kašny moderní vodní dílo
ve spolupráci s tbg metrostav
Na betonáž kruhového disku o průměru 4,5 m s přelivnou hranou a výškou kolem 80 cm do bednění s hladkou vnitřní stěnou dovezly míchače z libeňské betonárky TBG Metrostavu speciální samozhutnitelný beton C 50/60. Aby se tato nejsložitější část stavby povedla, dohlížel na práci betonářů a kmenových dělníků závodu 8 i mistr Zdenko Hranec. Podzemní část kašny obsahuje novou kobku strojovny vodní technologie a čerpací i revizní šachty kanalizace. Vodoměrná šachta a šachtice pilířku nízkého napětí zůstaly původní.
Nově vybudovaná kašna je podsvícená a jejích 14 trysek nabízí různé varianty pro dynamické proudění vody – mlžení, vybublávání či kolmé proměnlivé výtrysky s výškou až 1,8 m. Jindy klidná hladina v míse zrcadlí nebe s korunami okolních stromů. Vizuální efekt doprovází i proměnlivý zvuk přelivu vody přes hranu nádrže, který se mění podle režimu proudění.
Kolem kašny město zachovalo vzrostlé 70 let staré javory, které podle návrhu památkářů doplnilo po obou stranách prostranství 18 kusů okrasných jabloní. Pro pohodlí obyvatel i návštěvníků nechybí ani nový mobiliář, především dostatek laviček.
Betonová kašna
Ing. arch. Martin Hilpert navrhl kašnu s cirkulací pitné vody jako čistý vodní disk s hladkými pololesklými stěnami.
Průměr betonového odlitku kašny .......... 4,5 m
Zastavěná plocha nadzemní části kašny .......... 23,8 m2
Vnitřní rozměry podzemní strojovny .......... 3,5 × 3,5 × 2,2 m
Nová výrobní hala pro bratislavský závod Volkswagen Slovakia
Tým Metrostavu Slovakia v bratislavském závodu Volkswagen Slovakia v létě dokončil výstavbu nové karosárny a přestavbu původních prostor logistiky. Novostavba vyrostla v areálu továrny na ploše 31 tisíc m2, přestavěná část zabírá 13,5 tisíce m2. Hala H1 se tak celkově rozprostřela na ploše šesti fotbalových hřišť.
Metrostav Slovakia
Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia
Tým Metrostavu Slovakia v bratislavském závodu Volkswagen Slovakia v létě dokončil výstavbu nové karosárny a přestavbu původních prostor logistiky (snímky). Novostavba vyrostla v areálu továrny na ploše 31 tisíc m2, přestavěná část zabírá 13,5 tisíce m2. Hala H1 se tak celkově rozprostřela na ploše šesti fotbalových hřišť.
Blanka Růžičková,
foto Volkswagen Slovakia, a. s.ktuálně zde probíhají jen různé dodatečně objednané dokončovací práce,“ říká za Metrostav Slovakia vedoucí projektu Ing. Stanislav Janek. Jeho tým dodržel termíny dokončení, i když u některých milníků to nebylo snadné. „Začátkem roku jsme museli mít hotovou celou halu a na třetinu půdorysu včetně únosné průmyslové podlahy tak, aby byla připravená pro dodavatele dopravníkové techniky. A měsíc nato už zahájily externí firmy instalaci robotiky a dalších technologií. To vše bylo velmi náročné na koordinaci a pro zajištění potřebných podmínek, když bylo například nutné obrovskou budovu kvůli venkovní teplotě částečně temperovat,“ doplňuje.
Novostavba rozšířila původní halu logistiky, která byla částečně zbourána. Na nově vybudované výrobní prostory – karosárnu – zde tak navazuje rekonstruovaná část staré budovy, jež bude opět sloužit pro potřeby logistiky. Bourací práce pro přípravu staveniště dříve zajištoval také Metrostav Slovakia. V nynější zakázce na stavbu a rekonstrukci haly H1 pracoval jako lídr ve sdružení s akciovou společností DSC. Práce na této stavbě zahájil v minulém roce.
Šetrný postup rekonstrukce
Nová část haly H1 je podle inženýra Janka v podstatě standardní stavbou s moduly 24x24 metrů. V rekonstruované původní části však bylo nutné postupovat tak, aby se nenarušil původní ocelový skelet a vazníkový systém. Bylo třeba v této části vazníky šetrným způsobem rozebrat, na místě stavby je upravit pro nové montované spoje a následně odvézt na otryskání. Toto ošetření a novou povrchovou úpravu dostal i skelet, ocelové sloupy a ocelové průvlaky, které byly demontovány poprvé od své instalace. Odstraňování starých nátěrů a nanášení nových probíhalo z vysokého lešení technologií tlakového otryskávání přímo v prostorách krytého lešení. „S podobným úkolem jsem se v takto velkém rozsahu setkal poprvé,“ říká inženýr Janek.
V areálu bratislavského závodu probíhala souběžně další výstavba – rozsáhlou lisovnu budovala konkurenční společnost. Nové haly jsou součástí přípravy na nové projekty. „Ve stejném čase jsme začali stavět a ve stejném čase projekty dokončujeme. Takže jsme si konkurovali i při zajištění pracovních kapacit. Přitom najít dnes dodavatelskou firmu s kapacitami pro větší rozsah prací a zároveň se zodpovědným managementem je dnes vzácnost,“ doplňuje Stanislav Janek. Poděkování tak podle jeho slov patří celému týmu. Za to, že v těchto extrémních termínech a při složité koordinaci dokončil stavbu tak, aby investor mohl podle plánu spustit novou výrobu.
Digitalizace
Digitalizace
Aplikace MetApp aneb další krok k digitalizaci
V říjnu letošního roku byla po předcházejícím testování spuštěna nová aplikace pro členy Skupiny Metrostav, která by měla významně přispět k digitalizaci procesů v rámci přípravy a provádění staveb.
Ing. Filip Kalina, foto archiv Metrostavu
e tomu již více než rok, kdy od vedení společnosti dostal zelenou vývoj aplikace, která by nám měla významně pomoci s digitalizací práce na zakázkách. Co je jejím základem? MetApp je přímo spojena s Portálem stavby a využívá jej jako svou datovou základnu. Je přístupná přes webový prohlížeč nebo jako mobilní aplikace, která je k dispozici na Google Play i App Store. Přístup lze nastavit interním uživatelům ze Skupiny Metrostav i externím partnerům.
Aplikace se skládá ze čtyř hlavních komponent – Dokumentace, Formuláře, Úkoly a Stavební deník. Modul Dokumentace je prostor, ve kterém je možné přistupovat k výkresům a modelům uloženým na portál stavby a dále s nimi pracovat. Modul Formuláře je zaměřen na evidenci záznamů pro kontroly kvality, vypořádání vad a nedodělků, pasportizace a další. Pod modulem Úkoly si můžeme představit zjednodušenou agendu záznamů. Modul Stavební deník umožňuje evidenci denních záznamů s procesem uzamykání a podepisování.
Touto cestou bych chtěl poděkovat celému týmu, který se na vývoji podílel, a také uživatelům projektů, kteří se do pilotního testování zapojili a významně tak pomohli vylepšit funkce v aplikaci.
Metrostav Development
Metrostav Development
Projekt Vysočanský mlýn: první etapa má nového majitele
Již v roce 2021 společnost Metrostav Development uzavřela smlouvu s investičním rezidenčním fondem Mint Living Praha Vysočanský mlýn o budoucím prodeji první etapy projektu.
Text a foto Metrostav Development
ředmětem této smlouvy byl budoucí prodej odštěpené společnosti vlastnící stavěné nemovitosti. Během dvou let se podařilo úspěšně dokončit a zkolaudovat všechny stavby a bylo tak možné prodej dokončit.
Konečná fáze prodejního procesu, takzvaný closing, uzavřela celou prodejní transakci na konci srpna tohoto roku. Podíly v projektové společnosti byly fakticky prodány, současně byla vypořádána kupní cena. Díky kvalitně připravenému projektu a také díky vysokému nasazení nejen našeho týmu, ale i týmu generálního dodavatele (divize 3 společnosti Metrostav), se podařilo dokončit stavbu v požadovaných termínech a ve vysoké kvalitě.
„Vážíme si spolupráce s tímto naším obchodním partnerem (Mint Living, pozn. red). Jeho zástupci se vždy chovali velmi profesionálně a vstřícně a dokázali ve svých rozhodnutích i v průběhu realizace stavby zohlednit například i velmi komplikovanou situaci na stavebním trhu způsobenou negativními vlivy v souvislosti s válkou na Ukrajině, nárůstem cen materiálů a energií anebo nedostatkem některých stavebních materiálů a kapacit. I samotná transakční jednání a následný closing probíhaly velmi racionálně a efektivně. I díky tomu se podařilo celou transakci úspěšně završit ke spokojenosti všech. Zároveň bych zde chtěl pochválit i náš interní tým v rámci Metrostavu Development a tým generálního dodavatele divize 3 Metrostavu, kteří na tomto projektu pracovali a kteří mají na tomto úspěchu velkou zásluhu,“ říká Petr Štyler (na snímku), ředitel developmentu společnosti Metrostav Development.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
v čele české reprezentace pozemního hokeje
První Češkou, která si zahrála nizozemskou ligu, považovanou za nejlepší soutěž světa, je naše kolegyně z Metrostavu TBR Kateřina Laciná. Jako kapitánka stojí v čele české reprezentace pozemního hokeje, kromě angažmá v Nizozemsku a Belgii hrála také v Německu, a dokonce reprezentovala Tasmánii v Austrálii. Nyní sní o olympiádě v Paříži.
S pozemním hokejem začínala jako dítě v chlapeckém týmu ve Kbelích, kde hrál její bratr. Protože se spoluhráčům chtěla vyrovnat, pilně trénovala někdy i dvakrát denně, naučila se tvrdost a dravost. Dnes říká, že to byl nejlepší krok pro její sportovní kariéru. Po přestupu do dívčího týmu využila nabyté zkušenosti proti soupeřkám.
Svoji bojovnost dokázala zejména před 11 lety, kdy jí diagnostikovali kostní nádor na lebce. Po zdařilé operaci se ovšem dokázala vrátit a ještě silnější. Od roku 2012 reprezentuje Českou republiku v pozemním hokeji venku, od roku 2014 také v hale. S národním týmem získala bronzovou medaili na MS v roce 2015, kterou obhájila už jako kapitánka i v letošním roce. Získala také bronzovou medaili na ME v roce 2020.
V lednu čeká naše pozemní hokejistky kvalifikační turnaj na olympiádu v Paříži, který se uskuteční v Číně. Naší kolegyni a celému národnímu týmu držíme palce!
Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Kateřiny Laciné
TEPLO BUDE U MĚLNÍKA VYRÁBĚT ZAŘÍZENÍ NA VYUŽITÍ ODPADŮ
V teplárenské lokalitě Mělník vznikne doplňkové zařízení na energetické využití odpadů (ZEVO), jehož stavbu bude realizovat Metrostav DIZ v konsorciu se společností Subterra. Nerecyklovatelné a nevyužitelné odpady by se v Mělníce měly začít přeměňovat na teplo už v roce 2028.
Přeměna teplárenských lokalit na nízkoemisní je součástí dekarbonizační strategie Skupiny ČEZ Vize 2030 – Čistá Energie Zítřka. Skupina ČEZ plánuje ukončit využívání uhlí ve výrobě tepla do konce tohoto desetiletí a do roku 2040 dosáhnout klimatické neutrality. Kompletní transformací projde právě i teplárenská lokalita Mělník.
Výstavba by měla probíhat v letech 2025–2027. Z pohledu celé transformace teplárenské lokality Mělník představuje ZEVO jen minoritní část zdejšího budoucího výrobního mixu, i tak ale nahradí více než 3 000 vagonů uhlí ročně.
„Jsme hrdí na to, že se můžeme účastnit velmi významného a zároveň největšího a nejsložitějšího současného energetického projektu v České republice. Zařízení na energetické využití odpadů se běžně v Evropě využívají jako mnohem ekologičtější náhrada skládkování. Skupině ČEZ dodáme zařízení využívající ty nejlepší dostupné technologie současnosti. Špičková ZEVO s přísně kontrolovanými emisními parametry pomáhají šetřit životní prostředí a jsou přirozenou součástí cirkulární ekonomiky,“ uvedl Ing. Karel Volf, generální ředitel společnosti Metrostav DIZ.
SPORTUJEM A POMÁHÁME
V pátek 13. října odstartovala Podzimní výzva SportujeM, která poběží až do 20. listopadu. Tentokrát je věnována oddělení dětské neurologie Fakultní Thomayerovy nemocnice v Praze.
Rádi bychom společně s vámi podpořili nákup až pěti speciálních rozkládacích křesel pro rodiče hospitalizovaných dětí. Každá vaše aktivita se počítá! Čím více bodů nasportujeme, tím více křesel nakoupíme. Více informací na: www.sportujemveskupine.cz.
Mgr. Pavlína Mertl
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Areál automatických mlýnů se představuje
Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní a společenský středobod v Pardubicích. Rekonstrukci Automatických mlýnů, ikonického objektu navrženého Josefem Gočárem a nově sídla Gočárovy galerie, provedl tým divize 9 vedený Ing. Jaroslavem Sýkorou. Ve stejném areálu vznikl také objekt polytechnických dílen, který zhotovila opět divize 9, vedoucím projektu byl Ing. Milan Voráček.
Fotoreportáž
Areál automatických mlýnů se představuje
RED, foto Petr Adámek a Pardubický kraj
Grand Opening s řádou uměleckých vystoupení v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích. Rekonstrukci Automatických mlýnů, objektu navrženého Josefem Gočárem, provedl tým divize 9 vedený Ing. Jaroslavem Sýkorou. Ve stejném areálu vznikl také objekt polytechnických dílen, který opět zhotovila divize 9, vedoucím projektu byl Ing. Milan Voráček.
Grand Opening, který na přelomu září a října oficiálně zahájil provoz areálu zrekonstruovaných mlýnů, zahrnoval komentované prohlídky, vernisáže, koncerty či představení. Za Metrostav se akce zúčastnili naši kolegové z divize 9 v čele s jejím ředitelem Ing. Martinem Sirotkem.
Monumentální areál Automatických mlýnů stojí v Pardubicích nad řekou Chrudimkou více než 110 let. V roce 2013 v nich byl ukončen provoz a chátraly. Přestavba, která probíhala od roku 2019, měla za úkol vytvořit zde nový kulturní a společenský středobod východních Čech.
V bývalé budově mlýnice je nově instalována Gočárova galerie, kterou zřizuje Pardubický kraj. Ve sbírkách se nachází velká kolekce krajinomalby od konce 19. století po tendence současné, je zde dokumentována tvorba krajinářů Železných hor a Vysočiny.
Stavbaři divize 9 v areálu postavili také nový objekt, kde sídlí Centrální polytechnické dílny (CPD) a Galerie města Pardubic (GAMPA). Budou zde probíhat kroužky pro děti a jiné vzdělávací aktivity. Budova barevně navazuje na odstín lícovek původního mlýnského komplexu.
Během slavnostních dní měli návštěvníci možnost si interiéry polytechnických dílen prohlédnout. Grand Opening také zahrnoval komentované prohlídky, vernisáže, koncerty či představení.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Pavlína Mertl
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
1_Bazén – Fotogalerie
Krytá část aquaparku dostala název „Aqua v parku Kyjov“.
Vstupní hala s recepcí…
Ve druhém podlaží vnitřní části se nachází saunový svět relaxace a wellness. Součástí je i sauna bar.
V areálu je relaxační bazén s vodními atrakcemi, jako jsou vodní lůžka, sedáky, masážní trysky a vodní hřiby. Hloubka vody zde dosahuje 0,9 až 1,2 metrů a její teplota je 32 ºC.
V rámci wellness slouží návštěvníkům relaxační místnost s hvězdným nebem – hvězdokupa vzdálená 200 000 světelných let vyfocená Webbovým dalekohledem.
Lákadlem bude jistě krásný saunový svět, který své návštěvníky oslní vůní, jedinečným prostorem a příjemnou atmosférou.
8_Metrostav DIZ závod 8 – Fotogalerie
Obnovené městské centrum v Jablonném v Podještědí – pohled na morový sloup.
Obnovené městské centrum v Jablonném v Podještědí – nově vybudovaná kašna.
Obnovené městské centrum v Jablonném v Podještědí – nově vybudovaná kašna.
Obnovené městské centrum v Jablonném v Podještědí. Kolem kašny jsou zachovány 70 let staré javory.
Obnovené městské centrum v Jablonném v Podještědí.
10_Digitalizace – Fotogalerie
Ukázka prostředí aplikace MetApp v zobrazení na mobilním telefonu.
Ukázka prostředí aplikace MetApp v zobrazení na mobilním telefonu.
Ukázka prostředí aplikace MetApp v zobrazení na mobilním telefonu.
Ukázka prostředí aplikace MetApp v zobrazení na mobilním telefonu.
Ukázka prostředí aplikace MetApp v zobrazení na mobilním telefonu.
Ukázka prostředí aplikace MetApp v zobrazení přes webový prohlížeč na PC.
- 1060378.svg
- 1060379.svg
- 1060395.svg
- 1060416.svg
- 1060417.jpg
- 1060418.jpg
- 1060419.svg
- 1060420.jpg
- 1060421.jpg
- 1060422.jpg
- 1060423.jpg
- 1060424.jpg
- 1060425.jpg
- 1060428.jpg
- 1060429.jpg
- 1060430.svg
- 1060431.jpg
- 1060432.jpg
- 1060433.jpg
- 1060434.jpg
- 1060435.svg
- 1060437.jpg
- 1060438.mp4
- 1060439.svg
- 1060441.jpg
- 1060443.jpg
- 1060444.jpg
- 1060445.jpg
- 1060446.jpg
- 1060447.jpg
- 1060449.svg
- 1060450.jpg
- 1060451.jpg
- 1060452.svg
- 1060453.jpg
- 1060454.svg
- 1060455.png
- 1060456.png
- 1060457.png
- 1060458.png
- 1060459.png
- 1060460.png
- 1060464.svg
- 1060465.jpg
- 1060466.jpg
- 1060467.jpg
- 1060468.jpg
- 1060469.jpg
- 1060470.jpg
- 1060471.jpg
- 1060472.pdf
- 1060473.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Zelený ostrov mezi paneláky
Během 365 dnů od převzetí staveniště vyroste na táborském Sídlišti nad Lužnicí nový parkovací dům pro 241 aut. Postaví ho pracovníci Metrostavu DIZ a Památek Tábor.
Liberec: závod 8 začíná s rekonstrukcí bazénu
Oprava libereckého bazénu, původně plánovaná na duben a zpožděná kvůli námitkám a interním procesům, začala. Zahrnuje přestavbu 50metrového bazénu a kompletní rekonstrukci celého objektu.
Výstavba největší silniční zakázky ŘSD startuje
V pátek 12. října zahájilo sdružení firem včetně tří ze Skupiny Metrostav výstavbu přes 21 km dlouhé části dálnice D11 vedoucí k polské hranici.
Návrat hodinové věže
V rámci rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti byla 15. října na své místo přesunuta hodinová věž. Do původní podoby se navrací i zdobné prvky a hotové jsou například také železobetonové obvodové stěny na levém křídle.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007