Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Ptáme se...

Ing. Martin Sirotek

Ředitel divize 9

V Metrostavu pracuje již přes 25 let. Nastoupil po absolvování studia pozemních staveb na Fakultě stavební ČVUT v Praze a postupně se z asistenta stavbyvedoucího, stavbyvedoucího a vedoucího projektu stal v roce 2012 výrobním náměstkem divize 1. V lednu 2018 „jedničku“ opustil a usedl do křesla ředitele divize 9.

Nedávno jste oslavil padesátku, v křesle ředitele divize jste šestým rokem. Kdybyste  měl zhodnotit vaši dosavadní kariéru, z čeho máte dobrý pocit, co se podařilo?

Jsem rád, že jsem celou svou profesní kariéru spojil s Metrostavem, měl jsem možnost se podílet na mnoha krásných stavbách, a to v různých pozicích. Když už jste zmínil tu „padesátku“, tak musím poděkovat všem za milá přání. Především děkuji „mojí devít­ce“, od které jsem dostal krásné osobní dárky, mimo jiné knihy rekapitulující naši úspěšnou společnou cestu od roku 2018 a fotografie, které ukazují výborný kolektiv naší divize, plný skvělých lidí, se kterými je mi ctí a radostí spolupracovat. A v tomto je vlastně i odpověď na vaši otázku. Mám dobrý pocit z toho, že se nám daří rozvíjet silnou a zdravou „devítku“.

Koncem září byl oficiálně otevřen nový kulturní a společenský středobod na břehu řeky Chrudimky v Pardubicích – Automatické mlýny a sousedící Polytechnické dílny. Jak na tyto stavby vzpomínáte?

Je pravda, že podílet se na vzniku nového společenského a kulturního centra města Pardubic a navazovat na dílo pana architekta Josefa Gočára je krásné, zavazující a zároveň nesmírně náročné. Při realizaci těchto dvou staveb bylo použito mnoho nestandardních technických řešení, ojedinělých architektonických prvků a výjimečných materiálů. Jednání s architekty těchto projektů nad jednotlivými detaily byla častokrát dlouhá a vyčerpávající. Ale nakonec vždy došlo k dohodě a výsledek stojí za to, což již dnes může posoudit každý sám. Bohužel tyto projekty byly také dotčeny skokovým nárůstem cen, válkou na Ukrajině, nedostatkem některých materiálů a kapacit.

Na kterých významných projektech divize 9 pracuje aktuálně? 

Vždy se snažíme mít v realizaci nějakou stavbu, která patří mezi skvosty naší architektury a každý ji zná. Takže pokud bych měl některé jmenovat, tak v letošním roce jsme dokončili rekonstrukci Císařských lázní v Karlových Varech. V Praze pracujeme na rekonstrukci bývalého Hotelu InterContinental a jeho okolí. Tento projekt nese název Staroměstská brána. Dále se podílíme na rekonstrukci a dostavbě Průmyslového paláce z roku 1891 v areálu Výstaviště Praha. To všechno jsou stavby, které patří do učebnic naší architektury, a jsem rád, že jsme u toho.

Na co byste se chtěl soustředit v dalších letech?

Rád bych pokračoval v nastolené cestě. Chceme být silná univerzální divize pozemních staveb. Musíme přistupovat zodpovědně ke všem našim projektům, vždy odvádět kvalitní práci a dělat poctivé řemeslo.

Za rozhovor děkuje David Kalců

fotosloupek

Praha hostila Světový silniční kongres

V našem hlavním městě se od 2. do 6. října uskutečnil 27. kongres Světové silniční asociace PIARC.

A šlo o významné dny: v Kongresovém centru se sešlo přes 4200 delegátů, doprovodná výstava nabídla rekordních 35 národních pavilonů a přes 300 vystavovatelů. Událost se do české metropole vrátila po 52 letech (Praha naposledy hostila kongres v roce 1971) a zástupci společností Skupiny Metrostav byli u toho. Připravili jsme komentované projížďky tunely pražského městského okruhu a delegátům kongresu z celého světa jsme představili tunel Mrázovka, Strahovský tunel a tunelový komplex Blanka. S účastníky jsme se zastavili i u Trojského mostu.

Stavební spolek Metrostavu

Pražská zastavení Stavebního spolku

Rekonstrukce stropní desky stanice metra Florenc, obnova obchodního domu Máj a staveniště nové trasy metra D Pad1b. Tři stavby v Praze a zároveň tři povedené exkurze (foto) členů Stavebního spolku Metrostavu, které se uskutečnily na sklonku léta.

Text a foto Radomil Coufal

N

a stavbě u stropní desky stanice metra Florenc nás přivítal Ing. Vojtěch Lacina z Metrostavu DIZ. Na exkurzi se sešli mladší kolegové s pamětníky výstavby stanice metra C v 70. letech minulého století. Aktuálně se provádí výměna nosníků prefabrikované části stropu včetně izolací a zásypů.

Návštěvu rekonstrukce obchodního domu Máj na začátku září jsme začali v 3.PP, kde bude technologické srdce objektu – strojovny, rozvodny, trafostanice, kotelna, nádrže SHZ atd. Je úžasné, jak kolegové do 50 let staré budovy s neofunkcionalistickými rysy postupně a velmi složitě instalují technologie 21. století.

Stavbou Subterry – prvního úseku nové trasy metra D –  11. září provázel kolega Ing. Jiří Kocián, který nás nejdřív v buňkovišti důkladně seznámil s prováděnými a budoucími navazujícími pracemi. Vzniká zde nová jednolodní stanice Pankrác, která je situovaná přibližně 33 metrů pod povrchem. Dostali jsme se až na čelo ražby metra skrz další tunely, které slouží pro budoucí technické zázemí celého komplexu. Na čelbě nám Ing. Kocian podrobně vysvětlil způsob ražby.

Děkujeme kolegům za připravené exkurze a přejeme hodně úspěchů při realizaci a dokončování staveb.

 

Metrostav 18/2023, Aquacentrum v Kyjově se otevřelo veřejnosti
Metrostav 18/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 18/2023, BeMo Tunnelling
Metrostav 18/2023, Ptáme se
Metrostav 18/2023, Fotosloupek
Metrostav 18/2023, Stavební spolek Metrostavu
Metrostav 18/2023, Číslo
Metrostav 18/2023, Staronové náměstí v Jablonném v Podještědí
Metrostav 18/2023, Nová výrobní hala pro bratislavský závod Volkswagen Slovakia
Metrostav 18/2023, Digitalizace
Metrostav 18/2023, Metrostav Development
Metrostav 18/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 18/2023, Areál automatických mlýnů se představuje
Metrostav 18/2023, Aquacentrum v Kyjově se otevřelo veřejnosti

Aquacentrum v Kyjově se otevřelo veřejnosti

Metrostav 18/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 18/2023, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 18/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 18/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 18/2023, Stavební spolek Metrostavu

Stavební spolek Metrostavu

Metrostav 18/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 18/2023, Staronové náměstí v Jablonném v Podještědí

Staronové náměstí v Jablonném v Podještědí

Metrostav 18/2023, Nová výrobní hala pro bratislavský závod Volkswagen Slovakia

Nová výrobní hala pro bratislavský závod Volkswagen Slovakia

Metrostav 18/2023, Digitalizace

Digitalizace

Metrostav 18/2023, Metrostav Development

Metrostav Development

Metrostav 18/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 18/2023, Areál automatických mlýnů se představuje

Areál automatických mlýnů se představuje

5

Sending statistics …

Rendering Stavební spolek Metrostavu (322879): (1/2) (2 ms)

Rendering Fotosloupek (322878): (2/2) (2 ms)

Rendering Ptáme se (322877): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i7816/item1060432-small.jpg

 i7816/item1060433-small.jpg

 i7816/item1060434-small.jpg

 i7816/item1060437-small.jpg

 i7816/item1060435.svg