Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

fotosloupek

Klinika v Brně oceněna!

Projekt Centrum komplexní psychiatrické péče Fakultní nemocnice Brno, se stal vítězem soutěže Stavba Jihomoravského kraje 2021 v kategorii budov občanské vybavenosti.

Blahopřejeme! Lídrem zhotovitelského sdružení byl Metrostav, projekt vedl Ing. Radovan Jašek z divize 1. 

Náročná modernizace a dostavba pavilonu G trvala dva a půl roku a byla členěna do čtyř etap. Celkové řešení centra zohledňuje požadavek investora, aby lůžkové jednotky měly přímou vazbu na park. Psychiatrická klinika FN Brno a LF MU se zaměřuje na akutní psychiatricko-psychologickou péči, kromě dospělých pacientů poskytuje pomoc také dětem od tří let věku.

číslo

Tolik let 9. května uběhlo od zprovoznění prvního úseku linky C. Praha má od té doby metro! Mnohá místa se proměnila k nepoznání a stala se novou atrakcí velkoměsta. Na dobovém snímku pohled na stanici Vyšehrad (dříve Gottwaldova) a Nuselský most.

Metrostav DIZ

Špičkoví čeští vodní slalomáři trénují v opraveném kanálu

Jiří Prskavec, Vít Přindiš nebo Kateřina Minařík Kudějová mohou už zase naplno trénovat v pražské Troji. Díky Metrostavu DIZ mají zrekonstruované dno sportovního kanálu (foto) a levou dělicí zeď. Rekonstrukce se týkala zhruba 70 m dlouhého úseku od konce jezového pilíře ve směru po proudu.

Martina Vampulová, foto Petr Adámek

S

portovní kanál je v tomto úseku oddělen levou zdí od vývaru jezu a posléze řečiště Vltavy. Jde o kamennou masivní tížnou zeď s jílovým těsnicím jádrem. Dno slalomové dráhy před rekonstrukcí tvořila kamenná dlažba, která byla překryta betonovou deskou. V průběhu rekonstrukce byly na dno kanálu umístěny speciální systémové drážky pro uchycení mobilních vodáckých překážek. „Dno kanálu jsme rekonstruovali souběžně s úpravou protipovodňových opatření, jejichž součástí bylo převedení vyústění odlehčovací kanalizační stoky z nadjezí trojského jezu do podjezí,“ říká vedoucí projektu za Metrostav DIZ Ing. Petr Brož s tím, že obě sloučené zakázky prováděl jeho tým ve sdružení se společností Čermák a Hrachovec. „My jsme se plně věnovali opravě vodáckého kanálu a prostřednictvím subdudavatele, společnosti Zakládání staveb, člena skupiny, jsme pro trasu stoky zajistili speciální zakládání ve formě štětovnicových stěn a tryskové injektáže,“ dodává.

DÍLO SE PODAŘILO ODEVZDAT S PŘEDSTIHEM A ČEŠTÍ VODNÍ SLALOMÁŘI TAK MĚLI VÍCE ČASU NA PŘÍPRAVU NA VELKÉ ZÁVODY

stavba nové zdi

Původní dělicí kamenná zeď se středovým těsnicím jádrem byla v délce 69 m zbourána a na jejím základě stavbaři vybudovali novou zeď, kterou tvoří vana ve tvaru U ze železobetonových stěn s vnitřní výplní z kamenobetonu. Lícní plochy směrem do Vltavy a korunu zdi obložili stavbaři kamenným žulovým obkladem, případně kamennou dlažbou do betonu. Na obou koncích nová zeď navazuje na původní konstrukce – na začátku je to železobetonový jezový pilíř, na opačném konci původní kamenná zeď. Poškozená deska na dně kanálu byla vybourána a nahrazena novou železobetonovou konstrukcí. Před betonáží stavbaři umístili v horním líci desky podélné drážky systému UNISTRUT pro uchycení mobilních vodáckých překážek.

S ohledem na závody probíhala oprava kanálu od konce loňského září. Většina prací tak musela být provedena v zimě. Počasí naštěstí bylo ke stavbařům shovívavé a postup prací příliš nezpomalilo, nicméně problémy jim ke konci stavby způsobilo výrazné zpoždění dodávek systémových drážek od anglického výrobce, kterému se pokazilo výrobní zařízení. Nezbývalo moc času situaci vyřešit. „Naštěstí díky kontaktům vodáků se podařilo část tohoto materiá­lu zapůjčit od jejich slovenských kolegů a tím nevzniklo téměř žádné zpoždění,“ upřesňuje Petr Brož.

Vodácký areál Praha-Troja

Vznikl z původní vorové propusti. V 70. letech 20. století hrozilo, že propust bude zasypána, ale díky profesoru Jaroslavu Pollertovi byla během deseti let přebudována do podoby slalomové trati. Trojský kanál sloužil a slouží jako hlavní tréninková trať pro reprezentanty České republiky ve vodním slalomu a bývá dějištěm světového i českého poháru v této disciplíně. Letos se nejlepší vodní slalomáři z celého světa sjedou do Prahy 10. června.

 

Metrostav 8/2022, Synagoga
Metrostav 8/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 8/2022, M4 Road Design
Metrostav 8/2022, Ptáme se
Metrostav 8/2022, Centrum vzdělávání
Metrostav 8/2022, Fotosloupek
Metrostav 8/2022, Číslo
Metrostav 8/2022, Metrostav DIZ
Metrostav 8/2022, Divize 1
Metrostav 8/2022, Speciální projekt
Metrostav 8/2022, Lidé Metrostavu
Metrostav 8/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 8/2022, Fotoreportáž
Metrostav 8/2022, Synagoga

Synagoga

Metrostav 8/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 8/2022, M4 Road Design

M4 Road Design

Metrostav 8/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 8/2022, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 8/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 8/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 8/2022, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 8/2022, Divize 1

Divize 1

Metrostav 8/2022, Speciální projekt

Speciální projekt

Metrostav 8/2022, Lidé Metrostavu

Lidé Metrostavu

Metrostav 8/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 8/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

7

Sending statistics …

Rendering Metrostav DIZ (226154): (1/3) (7 ms)

Rendering Fotosloupek (226152): (2/3) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5575/item268054-small.jpg

 i5575/item268055-small.jpg

 i5575/item268056.svg

 i5575/item268061.mp4 (4 ms)

 i5575/item268063-small.jpg

 i5575/item268010.svg

 i5575/item268062.svg

 i5575/vth281392-1.jpg[p1]

 i5575/vth281393-1.jpg[p1]

 i5575/vth281399-1.jpg[p1]