M4 Road Design
Projektujeme tři dálnice i obchvat Čebína
Již několik let působí ve Skupině Metrostav projekční společnost M4 Road Design. Vznikla mimo jiné kvůli tomu, aby pomohla vyřešit časté nedostatečné kapacity a termínové problémy velkých projekčních kanceláří. Dominantní náplní projekčních prací je zpracování realizačních dokumentací (RDS) na dopravní stavby, které USKUTEČŇUJÍ firmy ze Skupiny Metrostav.
Text a foto M4 Road Design
P
ro Metrostav Infrastructure zpracovává „emčtyřka“ se svými partnery dokumentaci na čtyři největší dopravní stavby zahájené v letošním roce, z toho ve třech případech je lídrem. Jde o dálnici D6 v blízkosti Krupé na Rakovnicku, zkapacitnění D7 u Chlumčan (foto), novostavbu dálnice D3 v úseku Třebonín–Kaplice a obchvat Čebína na jižní Moravě. Dalším klientem ze Skupiny je společnost BES, která podle RDS zpracované našimi kolegy aktuálně rekonstruuje silnici II/608 mezi Novými Ouholicemi a Novou Vsí nebo silnici I/27 v Jesenici u Rakovníka. Portfolio klientů je ale mnohem širší. Pro veřejné zadavatele, jako jsou ŘSD ČR nebo krajské či obecní autority, M4 Road Design zpracovává veškeré stupně dokumentací. Hodí se tak služby další společnosti ze Skupiny Metrostav – SQZ, která zajišťuje diagnostiky vozovek.
Firma M4 Road Design se postupně rozrostla ze čtyř projektantů na 15 zaměstnanců. Od počátku je vybavena autorizacemi pro dopravní stavby a mosty a inženýrské konstrukce, v posledním roce přibylo oprávnění pro výkon technických dozorů na stavbách pozemních komunikací a oprávnění pro audity bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích. Společnost provádí i mostní prohlídky a vykonává funkci koordinátora BOZP ve fázi projektové přípravy. Podstatným zlepšením odbornosti firmy bylo úspěšné zavedení systému managementu kvality dle normy ISO 9001.
společnost m4 road design poskytuje komplexní služby v oboru navrhování dopravních staveb
Práce pro zhotovitelské firmy musejí být časově velmi operativní. Zatímco při územním či stavebním řízení je na přípravu dokumentace relativně času dost, start dopravní stavby je obvykle velmi rychlý a tlak na dodání dokumentace enormní. Rovněž problémy vzniklé na staveništi vyžadují většinou rychlou reakci. I projektanti jsou ale jen lidé a pracovní stres je potřeba uvolnit. Mezi kolegy tak najdete trialového běžce, šachistu, horolezce nebo hráče curlingu. Emčtyřka postavila svůj tým i do oblíbené květnové akce „Do práce na kole“.
M4 Road Design sází na týmovou práci postavenou na vyzkoušených pracovních vazbách a důvěře kolegů z jednotlivých divizí a dceřiných společností a na výměně odborných znalostí napříč celou Skupinou Metrostav.