Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Krátce Aktuálně

Obnova paláce běží naplno

Novináři byli 11. května seznámeni s průběhem rekonstrukce Průmyslového paláce v pražských Holešovicích (foto), který obnovuje Metrostav DIZ ve sdružení se společnostmi Syner, Avers a Metrostav. Dva měsíce po zahájení prací je hotovo již 50 % výkopů a odtěženo bylo asi 15 400 m3 zeminy. Nyní začínají záchranné práce na historických prvcích, zejména na unikátních vitrážích.

Pro studenty o jádru

Sdružení Energetické Třebíčsko uspořádalo pro studenty Střední školy stavební Třebíč seminář zaměřený na pracovní uplatnění mladých v oblasti jaderné energetiky. S prezentací zde také vystoupil Ing. Lukáš Zedník, ředitel nabídky Dukovany 5 ze společnosti Metrostav DIZ.

Metrostav mezi značkami s vynikající pověstí

Naše společnost obdržela pečeť Czech Business Superbrands 2022, kterou získávají značky s vynikající pověstí. Zákazníci si s nimi spojují významné hodnoty a mají k nim osobní vztah. Projekt Superbrands vznikl ve Velké Británii a dnes je nejuznávanějším celosvětově fungujícím programem hodnocení obchodních značek.

výtah na Orlíku v provozu

Nový lodní výtah, který na přehradě budovali kolegové z divize 6, zahájil 6. května zkušební provoz a nesl první loď. Původní výtah převezl plavidla dlouhá 8 m a těžká 3,5 tun, nyní 10 m a 6 tun. Foto Povodí Vltavy

M4 Road Design

Projektujeme tři dálnice i obchvat Čebína

Již několik let působí ve Skupině Metrostav projekční společnost M4 Road Design. Vznikla mimo jiné kvůli tomu, aby pomohla vyřešit časté nedostatečné kapacity a termínové problémy velkých projekčních kanceláří. Dominantní náplní projekčních prací je zpracování realizačních dokumentací (RDS) na dopravní stavby, které USKUTEČŇUJÍ firmy ze Skupiny Metrostav.

Text a foto M4 Road Design

P

ro Metrostav Infrastructure zpracovává „emčtyřka“ se svými partnery dokumentaci na čtyři největší dopravní stavby zahájené v letošním roce, z toho ve třech případech je lídrem. Jde o dálnici D6 v blízkosti Krupé na Rakovnicku, zkapacitnění D7 u Chlumčan (foto), novostavbu dálnice D3 v úseku Třebonín–Kaplice a obchvat Čebína na jižní Moravě. Dalším klientem ze Skupiny je společnost BES, která podle RDS zpracované našimi kolegy aktuálně rekonstruuje silnici II/608 mezi Novými Ouholicemi a Novou Vsí nebo silnici I/27 v Jesenici u Rakovníka. Portfolio klientů je ale mnohem širší. Pro veřejné zadavatele, jako jsou ŘSD ČR nebo krajské či obecní autority, M4 Road Design zpracovává veškeré stupně dokumentací. Hodí se tak služby další společnosti ze Skupiny Metrostav – SQZ, která zajišťuje diagnostiky vozovek.

Firma M4 Road Design se postupně rozrostla ze čtyř projektantů na 15 zaměstnanců. Od počátku je vybavena autorizacemi pro dopravní stavby a mosty a inženýrské konstrukce, v posledním roce přibylo oprávnění pro výkon technických dozorů na stavbách pozemních komunikací a oprávnění pro audity bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích. Společnost provádí i mostní prohlídky a vykonává funkci koordinátora BOZP ve fázi projektové přípravy. Podstatným zlepšením odbornosti firmy bylo úspěšné zavedení systému managementu kvality dle normy ISO 9001.

společnost m4 road design poskytuje komplexní služby v oboru navrhování dopravních staveb

Práce pro zhotovitelské firmy musejí být časově velmi operativní. Zatímco při územním či stavebním řízení je na přípravu dokumentace relativně času dost, start dopravní stavby je obvykle velmi rychlý a tlak na dodání dokumentace enormní. Rovněž problémy vzniklé na staveništi vyžadují většinou rychlou reakci. I projektanti jsou ale jen lidé a pracovní stres je potřeba uvolnit. Mezi kolegy tak najdete trialového běžce, šachistu, horolezce nebo hráče curlingu. Emčtyřka postavila svůj tým i do oblíbené květnové akce „Do práce na kole“.

M4 Road Design sází na týmovou práci postavenou na vyzkoušených pracovních vazbách a důvěře kolegů z jednotlivých divizí a dceřiných společností a  na výměně odborných znalostí napříč celou Skupinou Metrostav.

Ptáme se...

Ing. Jiří Husárik, Ph.D.

Ředitel provozu Jádro divize 8

V roce 2007 začal v technickém útvaru divize 2 připravovat stavbu Blanky v úseku Troja, zhruba od poloviny projektu pracoval ve stejné části jako vedoucí projektu. Začal řídit také zakázky v jaderných elektrárnách, od ledna 2016 přešel i s týmem pro jaderné elektrárny do divize 8 a vede provoz Jádro.

Tu jste v Ostravě, další den v Plané nad Lužnicí, poté v Brně... Pohybujete se tedy napříč republikou a jste doslova v terénu. Nad kterými projekty aktuálně bdíte?

Máte pravdu, na cestách trávím poměrně hodně času. Vždy když se mě někdo zeptá, kde mám kancelář, tak odpovídám, že v autě. Potřeby jednotlivých projektů a lokalit se v průběhu roku mění, a proto i má pozornost není během roku zaměřená jen na některé stavby nebo lokality. Aktuálně nejvíc pracuji na minimalizaci dopadů způsobených konfliktem na Ukrajině. Dále pak na možnosti personálního posílení i s ohledem na rozvoj a růst provozu.

Můžete stručně představit středisko horkovodů a teplovodů? 

Toto středisko bylo založeno 1. ledna 2021, má tedy za sebou první rok působení a vede ho zkušený kolega v této oblasti Jiří Hudec. Za jeho dvouleté působení u naší společnosti se mu podařilo do střediska přivést další zkušené kolegy a také zaučit v problematice nové kolegy. Středisko v uplynulém roce zrealizovalo složité zakázky, a to hlavně s časovou náročností, v Přerově a v Nitře. Za práce zde bych rád kolegům poděkoval.

Co především je pro zakázky v teplárenství typické?

Odvětví teplárenství je velmi specifické vůči ostatním hlavně tím, že většinu prací musí zhotovitel zahájit po topné sezóně, tedy cca v dubnu a dokončit před následující topnou sezonou, tedy v průběhu srpna a září. Dále realizace horkovodů a teplovodů svými činnostmi výrazně ovlivňuje chod měst a životy lidí omezením dopravy a uzavírkami. Z těchto důvodů si mnohdy některé městské části kladou podmínky, které často výrazně omezují realizace nebo zvyšují náklady stavby.

A když se zaměříme na činnost provozu Jádra... Co jste už v našich jaderných elektrárnách vybudovali?

Těch témat je už spousta a každý projekt byl specifický a zajímavý. To, čeho si nejvíc vážím, je, že pracujeme zároveň ve všech jaderných lokalitách v ČR a SR. Jako významné beru i zakázky malého charakteru, ale uskutečněné v kontrolovaném pásmu primárního okruhu. V Mochovcích jsme realizovali několik projektů, které se týkaly seizmického zodolnění elektrárny. V Jaslovských Bohunicích pracujeme na projektech, které řeší likvidaci elektrárny v podobě dekontaminace a defragmentace zařízení elektrárny. V Dukovanech jsme dokončili rekonstrukci střech, mezi nimiž byly i střechy reaktorových bloků a přilehlých objektů. No a v neposlední řadě jsme v Temelíně dokončili projekt přístavby k budově aktivních a pomocných provozů, která se po zhotovení stala součástí kontrolovaného pásma, a proto na tuto stavbu byly kladeny vysoké požadavky na provedení pláště budovy a jejich zařízení.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 8/2022, Synagoga
Metrostav 8/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 8/2022, M4 Road Design
Metrostav 8/2022, Ptáme se
Metrostav 8/2022, Centrum vzdělávání
Metrostav 8/2022, Fotosloupek
Metrostav 8/2022, Číslo
Metrostav 8/2022, Metrostav DIZ
Metrostav 8/2022, Divize 1
Metrostav 8/2022, Speciální projekt
Metrostav 8/2022, Lidé Metrostavu
Metrostav 8/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 8/2022, Fotoreportáž
Metrostav 8/2022, Synagoga

Synagoga

Metrostav 8/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 8/2022, M4 Road Design

M4 Road Design

Metrostav 8/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 8/2022, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 8/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 8/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 8/2022, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 8/2022, Divize 1

Divize 1

Metrostav 8/2022, Speciální projekt

Speciální projekt

Metrostav 8/2022, Lidé Metrostavu

Lidé Metrostavu

Metrostav 8/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 8/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

3

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (226150): (1/1) (0 ms)

Rendering M4 Road Design (226149): (1/2) (8 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (226148): (2/2) (5 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5575/item268047-small.jpg

 i5575/item268046-small.jpg

 i5575/item268049-small.jpg

 i5575/item268048.svg

 i5575/item268051-small.jpg

 i5575/vth281392-1.jpg (2x)

 i5575/vth281393-1.jpg (2x)

 i5575/vth281399-1.jpg (2x)

 i5575/vth281403-1.jpg (2x)

 i5575/vth281529-1.jpg (2x)

 i5575/vth281463-1.jpg (2x)

 i5575/vth281423-1.jpg (2x)

 i5575/vth281428-1.jpg[p1]

 i5575/vth281530-1.jpg[p1]

 i5575/vth281446-1.jpg[p1]

 i5575/vth281452-1.jpg[p1]

 i5575/vth281459-1.jpg[p1]

 i5575/vth281531-1.jpg[p1]

 i5575/item268049-medium.jpg[p3]