Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav DIZ

Špičkoví čeští vodní slalomáři trénují v opraveném kanálu

Jiří Prskavec, Vít Přindiš nebo Kateřina Minařík Kudějová mohou už zase naplno trénovat v pražské Troji. Díky Metrostavu DIZ mají zrekonstruované dno sportovního kanálu (foto) a levou dělicí zeď. Rekonstrukce se týkala zhruba 70 m dlouhého úseku od konce jezového pilíře ve směru po proudu.

Martina Vampulová, foto Petr Adámek

S

portovní kanál je v tomto úseku oddělen levou zdí od vývaru jezu a posléze řečiště Vltavy. Jde o kamennou masivní tížnou zeď s jílovým těsnicím jádrem. Dno slalomové dráhy před rekonstrukcí tvořila kamenná dlažba, která byla překryta betonovou deskou. V průběhu rekonstrukce byly na dno kanálu umístěny speciální systémové drážky pro uchycení mobilních vodáckých překážek. „Dno kanálu jsme rekonstruovali souběžně s úpravou protipovodňových opatření, jejichž součástí bylo převedení vyústění odlehčovací kanalizační stoky z nadjezí trojského jezu do podjezí,“ říká vedoucí projektu za Metrostav DIZ Ing. Petr Brož s tím, že obě sloučené zakázky prováděl jeho tým ve sdružení se společností Čermák a Hrachovec. „My jsme se plně věnovali opravě vodáckého kanálu a prostřednictvím subdudavatele, společnosti Zakládání staveb, člena skupiny, jsme pro trasu stoky zajistili speciální zakládání ve formě štětovnicových stěn a tryskové injektáže,“ dodává.

DÍLO SE PODAŘILO ODEVZDAT S PŘEDSTIHEM A ČEŠTÍ VODNÍ SLALOMÁŘI TAK MĚLI VÍCE ČASU NA PŘÍPRAVU NA VELKÉ ZÁVODY

stavba nové zdi

Původní dělicí kamenná zeď se středovým těsnicím jádrem byla v délce 69 m zbourána a na jejím základě stavbaři vybudovali novou zeď, kterou tvoří vana ve tvaru U ze železobetonových stěn s vnitřní výplní z kamenobetonu. Lícní plochy směrem do Vltavy a korunu zdi obložili stavbaři kamenným žulovým obkladem, případně kamennou dlažbou do betonu. Na obou koncích nová zeď navazuje na původní konstrukce – na začátku je to železobetonový jezový pilíř, na opačném konci původní kamenná zeď. Poškozená deska na dně kanálu byla vybourána a nahrazena novou železobetonovou konstrukcí. Před betonáží stavbaři umístili v horním líci desky podélné drážky systému UNISTRUT pro uchycení mobilních vodáckých překážek.

S ohledem na závody probíhala oprava kanálu od konce loňského září. Většina prací tak musela být provedena v zimě. Počasí naštěstí bylo ke stavbařům shovívavé a postup prací příliš nezpomalilo, nicméně problémy jim ke konci stavby způsobilo výrazné zpoždění dodávek systémových drážek od anglického výrobce, kterému se pokazilo výrobní zařízení. Nezbývalo moc času situaci vyřešit. „Naštěstí díky kontaktům vodáků se podařilo část tohoto materiá­lu zapůjčit od jejich slovenských kolegů a tím nevzniklo téměř žádné zpoždění,“ upřesňuje Petr Brož.

Vodácký areál Praha-Troja

Vznikl z původní vorové propusti. V 70. letech 20. století hrozilo, že propust bude zasypána, ale díky profesoru Jaroslavu Pollertovi byla během deseti let přebudována do podoby slalomové trati. Trojský kanál sloužil a slouží jako hlavní tréninková trať pro reprezentanty České republiky ve vodním slalomu a bývá dějištěm světového i českého poháru v této disciplíně. Letos se nejlepší vodní slalomáři z celého světa sjedou do Prahy 10. června.

Divize 1

Metrostav buduje administrativní centrum Škody Auto

U areálu mladoboleslavské automobilky se vloni v listopadu objevilo obří staveniště. Na ploše o rozměru přes 10 000 metrů čtverečních vyroste nové administrativní centrum společnosti – šestipodlažní budova, do níž automobilka plánuje sestěhovat více než 1700 osob. Rozsáhlou stavbu, která má být dokončena ve druhé polovině příštího roku, provádí a řídí divize 1.

Blanka Růžičková, vizualizace Škoda Auto

Z

akázka zahrnuje výstavbu budovy administrativního centra včetně veškerého technologického zařízení a zahrnuje například parkovací místa pro 300 vozidel. Budova se skládá ze čtyř věží ve tvaru L (vizualizace) propojených spojovacími mosty a společným suterénem. Novým a netradičním prvkem budou stropní konstrukce vylehčené plastovými prvky Cobiax.

Vedoucí projektu Ivan Šmejkal upozorňuje, že původní smluvní termín už bylo nutné revidovat a že se nyní z důvodu klient­ské změny jedná o prodloužení o dva měsíce. „Vzhledem ke značnému rozsahu díla a závislosti na některých klíčových dodávkách napřímo od investora je i tak termín velice napjatý,“ říká Ivan Šmejkal, „ohrožení vidím právě tam, protože například přímé dodávky kompletní fasády, slaboproudů a výtahů nedokážeme ovlivnit.“

Výzva s překlady dokumentů

Novostavba roste před vstupem do mladoboleslavského výrobního areálu na bývalé parkovací ploše před bránou č. 11. „Pozemek pro stavbu je rozsáhlý a kéž bychom takový měli na každé stavbě,“ pochvaluje si jednu z výhod vedoucí projektu. Nevýhodou jsou podle něj naopak neočekávané problémy s komunikací. „Smluvním jazykem je němčina. Všechny dokumenty musejí být dvojjazyčné. Projektová dokumentace vznikla v Rakousku a nevyhovuje naší vyhlášce, což významně ztěžuje orientaci v projektu pro všechny účastníky výstavby. Navíc poskytnuté překlady mnohdy nedávají ani smysl. Doprovodný text rozpočtu, který je nadřazený výkresům, má cca 1300 stránek a je udělaný pomocí kódů německého standardu tak, že se v tom tady v Čechách nikdo nevyzná,“  říká Ivan Šmejkal.

Výstavbu centrální administrativní budovy chystal investor již delší dobu. První zmínky o tomto záměru se objevily v jeho plánech už před deseti lety.

Metrostav pro Škodu

Kolegové divize 1 dokončili v loňském roce v areálu mladoboleslavské automobilky objekt pro centrální závodní stravování. Kuchyně s kapacitou až 35 000 jídel denně je největším zařízením tohoto druhu v České republice. Šlo o dvoupodlažní hlavní halu, trafostanici, trojpodlažní administrativní část, a to vše včetně vzduchotechniky, chlazení a dalších zařízeních. Metrostav pro nejvýznamnější automobilku v zemi stavěl v minulosti i další objekty, například centrum motorů, centrum pro školení zahraničních dealerů či měrové středisko.

Speciální projekt

V Buštěhradě roste efektivní dům

Na půdě Univerzitního centra energeticky efektivních budov (UCEEB) ČVUT v Praze vzniká dům pod názvem Firstlife (vizualizace). Jde o nástavbu studentské koleje v rámci mezinárodní univerzitní soutěže Solar Decathlon Europe. Metrostav je tzv. zlatým partnerem, dlouhodobě spolupracuje s ČVUT a pomáhá růst talentům.

RED, vizualizace FIRSTLIFE / SDE21/22

Š

ysokoškoláci v rámci tohoto projektu mají za úkol navrhnout, postavit a provozovat udržitelný, efektivní a inovativní dům, který využívá obnovitelné zdroje energie. Materiály pro konstrukce jsou vybírány tak, aby měly malou uhlíkovou stopu. Nejdůležitějším materiálem naší domovní demonstrační jednotky je dřevo. Jako tepelná izolace domu se používají dřevovláknité desky a studenti dávají přednost recyklovatelnému materiálu. Co se týká technického řešení, jádrem jsou fotovoltaické panely s bateriovým úložištěm, tepelné čerpadlo vzduch – voda a nucené větrání s rekuperací tepla a vlhkosti. Koncept reaguje na rostoucí potřebu interakce mezi sítí a spotřebitelem a řízení poptávkového místa.

Studentský tým je složen z 35 studentů z různých oborů bakalářského, magisterského a doktorského studia převážně z ČVUT i z dalších univerzit. Jednotka bude testována v České republice, poté rozebrána na větší části a převezena do německého Wuppertalu, kde mají týmy 14 dní na to své jednotky znovu sestavit. Porota tyto prototypy zhodnotí a v jednotlivých kategoriích otestuje. V mezidobí mezi testy bude celý kampus s 18 demonstračními jednotkami přístupný široké veřejnosti i na internetu.

 

Metrostav 8/2022, Synagoga
Metrostav 8/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 8/2022, M4 Road Design
Metrostav 8/2022, Ptáme se
Metrostav 8/2022, Centrum vzdělávání
Metrostav 8/2022, Fotosloupek
Metrostav 8/2022, Číslo
Metrostav 8/2022, Metrostav DIZ
Metrostav 8/2022, Divize 1
Metrostav 8/2022, Speciální projekt
Metrostav 8/2022, Lidé Metrostavu
Metrostav 8/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 8/2022, Fotoreportáž
Metrostav 8/2022, Synagoga

Synagoga

Metrostav 8/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 8/2022, M4 Road Design

M4 Road Design

Metrostav 8/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 8/2022, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 8/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 8/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 8/2022, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 8/2022, Divize 1

Divize 1

Metrostav 8/2022, Speciální projekt

Speciální projekt

Metrostav 8/2022, Lidé Metrostavu

Lidé Metrostavu

Metrostav 8/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 8/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

9

Sending statistics …

Rendering Speciální projekt (226156): (1/2) (1 ms)

Rendering Divize 1 (226155): (1/2) (3 ms)

Rendering Metrostav DIZ (226154): (1/3) (14 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5575/item268063-small.jpg

 i5575/item268010.svg

 i5575/item268062.svg

 i5575/item268065-small.jpg

 i5575/item268066.svg

 i5575/item268068-small.jpg

 i5575/item268067.svg