Divize 1
Metrostav buduje administrativní centrum Škody Auto
U areálu mladoboleslavské automobilky se vloni v listopadu objevilo obří staveniště. Na ploše o rozměru přes 10 000 metrů čtverečních vyroste nové administrativní centrum společnosti – šestipodlažní budova, do níž automobilka plánuje sestěhovat více než 1700 osob. Rozsáhlou stavbu, která má být dokončena ve druhé polovině příštího roku, provádí a řídí divize 1.
Blanka Růžičková, vizualizace Škoda Auto
Z
akázka zahrnuje výstavbu budovy administrativního centra včetně veškerého technologického zařízení a zahrnuje například parkovací místa pro 300 vozidel. Budova se skládá ze čtyř věží ve tvaru L (vizualizace) propojených spojovacími mosty a společným suterénem. Novým a netradičním prvkem budou stropní konstrukce vylehčené plastovými prvky Cobiax.
Vedoucí projektu Ivan Šmejkal upozorňuje, že původní smluvní termín už bylo nutné revidovat a že se nyní z důvodu klientské změny jedná o prodloužení o dva měsíce. „Vzhledem ke značnému rozsahu díla a závislosti na některých klíčových dodávkách napřímo od investora je i tak termín velice napjatý,“ říká Ivan Šmejkal, „ohrožení vidím právě tam, protože například přímé dodávky kompletní fasády, slaboproudů a výtahů nedokážeme ovlivnit.“
Výzva s překlady dokumentů
Novostavba roste před vstupem do mladoboleslavského výrobního areálu na bývalé parkovací ploše před bránou č. 11. „Pozemek pro stavbu je rozsáhlý a kéž bychom takový měli na každé stavbě,“ pochvaluje si jednu z výhod vedoucí projektu. Nevýhodou jsou podle něj naopak neočekávané problémy s komunikací. „Smluvním jazykem je němčina. Všechny dokumenty musejí být dvojjazyčné. Projektová dokumentace vznikla v Rakousku a nevyhovuje naší vyhlášce, což významně ztěžuje orientaci v projektu pro všechny účastníky výstavby. Navíc poskytnuté překlady mnohdy nedávají ani smysl. Doprovodný text rozpočtu, který je nadřazený výkresům, má cca 1300 stránek a je udělaný pomocí kódů německého standardu tak, že se v tom tady v Čechách nikdo nevyzná,“ říká Ivan Šmejkal.
Výstavbu centrální administrativní budovy chystal investor již delší dobu. První zmínky o tomto záměru se objevily v jeho plánech už před deseti lety.
Metrostav pro Škodu
Kolegové divize 1 dokončili v loňském roce v areálu mladoboleslavské automobilky objekt pro centrální závodní stravování. Kuchyně s kapacitou až 35 000 jídel denně je největším zařízením tohoto druhu v České republice. Šlo o dvoupodlažní hlavní halu, trafostanici, trojpodlažní administrativní část, a to vše včetně vzduchotechniky, chlazení a dalších zařízeních. Metrostav pro nejvýznamnější automobilku v zemi stavěl v minulosti i další objekty, například centrum motorů, centrum pro školení zahraničních dealerů či měrové středisko.