-
Metrostav
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
Synagoga
8
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
16. května 2022
ročník 34
sedm davidových hvězd
v Žatci Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy a přilehlé židovské školy s bytem rabína (hlavní foto). Vzhledem k úzkým uličkám tamější městské památkové rezervace i požadavkům památkářů probíhají práce na stavbě převážně ručně, bez použití mechanizace.
Lenka Svobodová, foto Libor Zavoral
ožnost osahat si alespoň částečně postupy našich předků jsme přivítali. Vyzkoušeli jsme si tak, jaká úskalí museli na stavbách překonávat, než postavili taková úctyhodná díla, jako je třeba památkově chráněná synagoga s rabinátem v Žatci, kterou rekonstruujeme. Napříč celým spektrem pozemního stavitelství jsme snad všechny činnosti prováděli postaru – nejen práce restaurátorské, ale i zednické, kamenické, truhlářské či zámečnické. I cihelné dlažby byly vyráběny ručně,“ popisuje Daniel Lipert.
„Snad nejsložitějším problémem, s nímž jsme se setkali hned na začátku díla, bylo rozebrání zborcených a nestabilních dřevěných stropů rabinátu. Mohlo totiž dojít k jejich samovolnému zřícení a k poškození zdiva, které bylo v kapsování narušené. Složitě jsme proto vymýšleli, jak budeme postupovat, aby nedošlo k ohrožení zdraví pracovníků a majetku. Nakonec se nám vše povedlo na jedničku,“ vzpomíná vedoucí projektu.
synagoga je mimo jiné obnovována kvůli kandidatuře Žatce na seznam PAMÁTEK unesco
Obtíže se jeho týmu dařilo překonávat rychle i díky perfektní spolupráci se soukromým investorem Ing. Danielem Černým z Chomutova a jeho zástupci.
Stavbaři použili i speciální technologie, třeba odsolení zdiva pomocí stříkané celulózy. Zednická parta divize 8 mohla bez problémů na vysušené zdivo obnovit původní omítky i štuky. Zámečnická dílna divize 8 se kromě jiného popasovala s vypálením Davidových hvězd a nepravidelně nakláněných sedmiramenných svícnů do plechového zábradlí. Velké množství práce mají za sebou i restaurátoři z Metrostavu DIZ, kteří provedli repase a repliky mnoha oken (foto dole), dveří a dalších truhlářských prvků v synagoze i rabínství.
Zatímco dnes je už hotová fasáda synagogy a uvnitř i všechny rozvody, omítka a malba, v rabínském domě ještě v přízemí stavbaři dokončují dřevěné podlahy a cihelnou dlažbu, osazují truhlářské prvky a připravují kompletaci elektroinstalací. I přes pandemii koronaviru, která způsobila výpadky v dodávkách některých materiálů, skončí rekonstrukce v srpnu.
Opravy synagogy začaly díky evropské dotaci z programu IROP v roce 2019 a přispívají na ně také soukromí dárci či firmy. Už dnes mohou vidět, jak na věžích i věžičkách synagogy a na pilastrech jejích bočních stěn do dálky září novotou sedm pozlacených Davidových hvězd, které symbolizují znovuzrození historické památky.
přestavba navrací historický ráz
Jednolodní synagogu s vysokou apsidou postavil v Žatci v letech 1871 až 1872 architekt Johann Staněk v maurském stylu.
V jejím západním průčelí s rizalitem stojí dvě hranolové věže s kupolemi, prostorný sál s valenou klenbou lemují ze tří stran sloupové galerie. K jižní straně synagogy přiléhá jednopatrový podsklepený rabinát.
Rekonstrukce, kterou řídí divize 8, vrací oběma stavbám historický ráz podle dochovaných dobových záznamů včetně vitrážových oken, která během křišťálové noci zničil požár. Fasáda synagogy je žlutá, rabinát bude nově šedo-zelený.
Interiér bude původní jen částečně, aby využití památkově chráněných objektů bylo univerzálnější. Prostor synagogy zůstane prázdný pro multifunkční kulturní sál, jehož zázemí vznikne v rabinátu včetně expozice o historii židovské komunity v Žatci.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Obnova paláce běží naplno
Novináři byli 11. května seznámeni s průběhem rekonstrukce Průmyslového paláce v pražských Holešovicích (foto), který obnovuje Metrostav DIZ ve sdružení se společnostmi Syner, Avers a Metrostav. Dva měsíce po zahájení prací je hotovo již 50 % výkopů a odtěženo bylo asi 15 400 m3 zeminy. Nyní začínají záchranné práce na historických prvcích, zejména na unikátních vitrážích.
Pro studenty o jádru
Sdružení Energetické Třebíčsko uspořádalo pro studenty Střední školy stavební Třebíč seminář zaměřený na pracovní uplatnění mladých v oblasti jaderné energetiky. S prezentací zde také vystoupil Ing. Lukáš Zedník, ředitel nabídky Dukovany 5 ze společnosti Metrostav DIZ.
Metrostav mezi značkami s vynikající pověstí
Naše společnost obdržela pečeť Czech Business Superbrands 2022, kterou získávají značky s vynikající pověstí. Zákazníci si s nimi spojují významné hodnoty a mají k nim osobní vztah. Projekt Superbrands vznikl ve Velké Británii a dnes je nejuznávanějším celosvětově fungujícím programem hodnocení obchodních značek.
výtah na Orlíku v provozu
Nový lodní výtah, který na přehradě budovali kolegové z divize 6, zahájil 6. května zkušební provoz a nesl první loď. Původní výtah převezl plavidla dlouhá 8 m a těžká 3,5 tun, nyní 10 m a 6 tun. Foto Povodí Vltavy
M4 Road Design
M4 Road Design
Projektujeme tři dálnice i obchvat Čebína
Již několik let působí ve Skupině Metrostav projekční společnost M4 Road Design. Vznikla mimo jiné kvůli tomu, aby pomohla vyřešit časté nedostatečné kapacity a termínové problémy velkých projekčních kanceláří. Dominantní náplní projekčních prací je zpracování realizačních dokumentací (RDS) na dopravní stavby, které USKUTEČŇUJÍ firmy ze Skupiny Metrostav.
Text a foto M4 Road Design
ro Metrostav Infrastructure zpracovává „emčtyřka“ se svými partnery dokumentaci na čtyři největší dopravní stavby zahájené v letošním roce, z toho ve třech případech je lídrem. Jde o dálnici D6 v blízkosti Krupé na Rakovnicku, zkapacitnění D7 u Chlumčan (foto), novostavbu dálnice D3 v úseku Třebonín–Kaplice a obchvat Čebína na jižní Moravě. Dalším klientem ze Skupiny je společnost BES, která podle RDS zpracované našimi kolegy aktuálně rekonstruuje silnici II/608 mezi Novými Ouholicemi a Novou Vsí nebo silnici I/27 v Jesenici u Rakovníka. Portfolio klientů je ale mnohem širší. Pro veřejné zadavatele, jako jsou ŘSD ČR nebo krajské či obecní autority, M4 Road Design zpracovává veškeré stupně dokumentací. Hodí se tak služby další společnosti ze Skupiny Metrostav – SQZ, která zajišťuje diagnostiky vozovek.
Firma M4 Road Design se postupně rozrostla ze čtyř projektantů na 15 zaměstnanců. Od počátku je vybavena autorizacemi pro dopravní stavby a mosty a inženýrské konstrukce, v posledním roce přibylo oprávnění pro výkon technických dozorů na stavbách pozemních komunikací a oprávnění pro audity bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích. Společnost provádí i mostní prohlídky a vykonává funkci koordinátora BOZP ve fázi projektové přípravy. Podstatným zlepšením odbornosti firmy bylo úspěšné zavedení systému managementu kvality dle normy ISO 9001.
společnost m4 road design poskytuje komplexní služby v oboru navrhování dopravních staveb
Práce pro zhotovitelské firmy musejí být časově velmi operativní. Zatímco při územním či stavebním řízení je na přípravu dokumentace relativně času dost, start dopravní stavby je obvykle velmi rychlý a tlak na dodání dokumentace enormní. Rovněž problémy vzniklé na staveništi vyžadují většinou rychlou reakci. I projektanti jsou ale jen lidé a pracovní stres je potřeba uvolnit. Mezi kolegy tak najdete trialového běžce, šachistu, horolezce nebo hráče curlingu. Emčtyřka postavila svůj tým i do oblíbené květnové akce „Do práce na kole“.
M4 Road Design sází na týmovou práci postavenou na vyzkoušených pracovních vazbách a důvěře kolegů z jednotlivých divizí a dceřiných společností a na výměně odborných znalostí napříč celou Skupinou Metrostav.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Jiří Husárik, Ph.D.
Ředitel provozu Jádro divize 8
V roce 2007 začal v technickém útvaru divize 2 připravovat stavbu Blanky v úseku Troja, zhruba od poloviny projektu pracoval ve stejné části jako vedoucí projektu. Začal řídit také zakázky v jaderných elektrárnách, od ledna 2016 přešel i s týmem pro jaderné elektrárny do divize 8 a vede provoz Jádro.
Tu jste v Ostravě, další den v Plané nad Lužnicí, poté v Brně... Pohybujete se tedy napříč republikou a jste doslova v terénu. Nad kterými projekty aktuálně bdíte?
Máte pravdu, na cestách trávím poměrně hodně času. Vždy když se mě někdo zeptá, kde mám kancelář, tak odpovídám, že v autě. Potřeby jednotlivých projektů a lokalit se v průběhu roku mění, a proto i má pozornost není během roku zaměřená jen na některé stavby nebo lokality. Aktuálně nejvíc pracuji na minimalizaci dopadů způsobených konfliktem na Ukrajině. Dále pak na možnosti personálního posílení i s ohledem na rozvoj a růst provozu.
Můžete stručně představit středisko horkovodů a teplovodů?
Toto středisko bylo založeno 1. ledna 2021, má tedy za sebou první rok působení a vede ho zkušený kolega v této oblasti Jiří Hudec. Za jeho dvouleté působení u naší společnosti se mu podařilo do střediska přivést další zkušené kolegy a také zaučit v problematice nové kolegy. Středisko v uplynulém roce zrealizovalo složité zakázky, a to hlavně s časovou náročností, v Přerově a v Nitře. Za práce zde bych rád kolegům poděkoval.
Co především je pro zakázky v teplárenství typické?
Odvětví teplárenství je velmi specifické vůči ostatním hlavně tím, že většinu prací musí zhotovitel zahájit po topné sezóně, tedy cca v dubnu a dokončit před následující topnou sezonou, tedy v průběhu srpna a září. Dále realizace horkovodů a teplovodů svými činnostmi výrazně ovlivňuje chod měst a životy lidí omezením dopravy a uzavírkami. Z těchto důvodů si mnohdy některé městské části kladou podmínky, které často výrazně omezují realizace nebo zvyšují náklady stavby.
A když se zaměříme na činnost provozu Jádra... Co jste už v našich jaderných elektrárnách vybudovali?
Těch témat je už spousta a každý projekt byl specifický a zajímavý. To, čeho si nejvíc vážím, je, že pracujeme zároveň ve všech jaderných lokalitách v ČR a SR. Jako významné beru i zakázky malého charakteru, ale uskutečněné v kontrolovaném pásmu primárního okruhu. V Mochovcích jsme realizovali několik projektů, které se týkaly seizmického zodolnění elektrárny. V Jaslovských Bohunicích pracujeme na projektech, které řeší likvidaci elektrárny v podobě dekontaminace a defragmentace zařízení elektrárny. V Dukovanech jsme dokončili rekonstrukci střech, mezi nimiž byly i střechy reaktorových bloků a přilehlých objektů. No a v neposlední řadě jsme v Temelíně dokončili projekt přístavby k budově aktivních a pomocných provozů, která se po zhotovení stala součástí kontrolovaného pásma, a proto na tuto stavbu byly kladeny vysoké požadavky na provedení pláště budovy a jejich zařízení.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Centrum vzdělávání
Centrum vzdělávání
Program adaptace – cílená podpora novým kolegům
Společnosti Skupiny Metrostav věnují velkou pozornost výběru a prvním krokům nových zaměstnanců. Jejich začlenění do našich týmů napomáhají i cílená školení z Adaptačního programu Centra vzdělávání.
Mgr. Zdeněk Kostříž
rámci tohoto programu je nemalá pozornost věnována seznámení s prostředím našich firem, jednotlivých pracovišť i oblasti bezpečnosti zdraví, zákonným předpisům, pravidlům realizace díla či vztahům k veřejnosti. Vzdělávací aktivity na počátku pracovního poměru přinášejí mimo jiné vítanou příležitost poznat kolegy z různých pracovišť a dozvědět se konkrétní informace potřebné k přípravě a k realizaci zakázek.
PESTRÝ OBSAH
Hlavním seminářem adaptace je vstupní školení, které obsahuje téma integrovaného systému řízení, seznámení s činností jednotlivých společností, firemní kultury, trestněprávní compliance a zabývá se zásadami ochrany životního prostředí či prevencí mimořádných situací. Jeho nedílnou součástí je rozsáhlé školení BOZP s příklady z naší praxe. Adaptace nastupujících zaměstnanců obsahuje i další vzdělávací akce – například e-learningové kurzy TPC, GDPR, první pomoc či proškolení řidičů osobních vozidel.
Centrum vzdělávání s odborníky z různých oblastí činnosti společnosti realizuje pro vybrané skupiny nastupujících zaměstnanců další setkání. Například pro nové kolegy z řad studentů a absolventů vysokých škol jsou připravovány speciálně zaměřené semináře. Reakce účastníků těchto akcí jsou pozitivní a je znát, že nová podoba setkání, která více využívá elektronické formy vzdělávacích aktivit, je vítanou součástí jejich adaptace. Další informace o možnostech svého rozvoje naleznete na intranetu Skupiny Metrostav – Vzdělávání.
Fotosloupek
fotosloupek
Klinika v Brně oceněna!
Projekt Centrum komplexní psychiatrické péče Fakultní nemocnice Brno, se stal vítězem soutěže Stavba Jihomoravského kraje 2021 v kategorii budov občanské vybavenosti.
Blahopřejeme! Lídrem zhotovitelského sdružení byl Metrostav, projekt vedl Ing. Radovan Jašek z divize 1.
Náročná modernizace a dostavba pavilonu G trvala dva a půl roku a byla členěna do čtyř etap. Celkové řešení centra zohledňuje požadavek investora, aby lůžkové jednotky měly přímou vazbu na park. Psychiatrická klinika FN Brno a LF MU se zaměřuje na akutní psychiatricko-psychologickou péči, kromě dospělých pacientů poskytuje pomoc také dětem od tří let věku.
Číslo
číslo
Tolik let 9. května uběhlo od zprovoznění prvního úseku linky C. Praha má od té doby metro! Mnohá místa se proměnila k nepoznání a stala se novou atrakcí velkoměsta. Na dobovém snímku pohled na stanici Vyšehrad (dříve Gottwaldova) a Nuselský most.
Metrostav DIZ
Metrostav DIZ
Špičkoví čeští vodní slalomáři trénují v opraveném kanálu
Jiří Prskavec, Vít Přindiš nebo Kateřina Minařík Kudějová mohou už zase naplno trénovat v pražské Troji. Díky Metrostavu DIZ mají zrekonstruované dno sportovního kanálu (foto) a levou dělicí zeď. Rekonstrukce se týkala zhruba 70 m dlouhého úseku od konce jezového pilíře ve směru po proudu.
Martina Vampulová, foto Petr Adámek
portovní kanál je v tomto úseku oddělen levou zdí od vývaru jezu a posléze řečiště Vltavy. Jde o kamennou masivní tížnou zeď s jílovým těsnicím jádrem. Dno slalomové dráhy před rekonstrukcí tvořila kamenná dlažba, která byla překryta betonovou deskou. V průběhu rekonstrukce byly na dno kanálu umístěny speciální systémové drážky pro uchycení mobilních vodáckých překážek. „Dno kanálu jsme rekonstruovali souběžně s úpravou protipovodňových opatření, jejichž součástí bylo převedení vyústění odlehčovací kanalizační stoky z nadjezí trojského jezu do podjezí,“ říká vedoucí projektu za Metrostav DIZ Ing. Petr Brož s tím, že obě sloučené zakázky prováděl jeho tým ve sdružení se společností Čermák a Hrachovec. „My jsme se plně věnovali opravě vodáckého kanálu a prostřednictvím subdudavatele, společnosti Zakládání staveb, člena skupiny, jsme pro trasu stoky zajistili speciální zakládání ve formě štětovnicových stěn a tryskové injektáže,“ dodává.
DÍLO SE PODAŘILO ODEVZDAT S PŘEDSTIHEM A ČEŠTÍ VODNÍ SLALOMÁŘI TAK MĚLI VÍCE ČASU NA PŘÍPRAVU NA VELKÉ ZÁVODY
stavba nové zdi
Původní dělicí kamenná zeď se středovým těsnicím jádrem byla v délce 69 m zbourána a na jejím základě stavbaři vybudovali novou zeď, kterou tvoří vana ve tvaru U ze železobetonových stěn s vnitřní výplní z kamenobetonu. Lícní plochy směrem do Vltavy a korunu zdi obložili stavbaři kamenným žulovým obkladem, případně kamennou dlažbou do betonu. Na obou koncích nová zeď navazuje na původní konstrukce – na začátku je to železobetonový jezový pilíř, na opačném konci původní kamenná zeď. Poškozená deska na dně kanálu byla vybourána a nahrazena novou železobetonovou konstrukcí. Před betonáží stavbaři umístili v horním líci desky podélné drážky systému UNISTRUT pro uchycení mobilních vodáckých překážek.
S ohledem na závody probíhala oprava kanálu od konce loňského září. Většina prací tak musela být provedena v zimě. Počasí naštěstí bylo ke stavbařům shovívavé a postup prací příliš nezpomalilo, nicméně problémy jim ke konci stavby způsobilo výrazné zpoždění dodávek systémových drážek od anglického výrobce, kterému se pokazilo výrobní zařízení. Nezbývalo moc času situaci vyřešit. „Naštěstí díky kontaktům vodáků se podařilo část tohoto materiálu zapůjčit od jejich slovenských kolegů a tím nevzniklo téměř žádné zpoždění,“ upřesňuje Petr Brož.
Vodácký areál Praha-Troja
Vznikl z původní vorové propusti. V 70. letech 20. století hrozilo, že propust bude zasypána, ale díky profesoru Jaroslavu Pollertovi byla během deseti let přebudována do podoby slalomové trati. Trojský kanál sloužil a slouží jako hlavní tréninková trať pro reprezentanty České republiky ve vodním slalomu a bývá dějištěm světového i českého poháru v této disciplíně. Letos se nejlepší vodní slalomáři z celého světa sjedou do Prahy 10. června.
Divize 1
Divize 1
Metrostav buduje administrativní centrum Škody Auto
U areálu mladoboleslavské automobilky se vloni v listopadu objevilo obří staveniště. Na ploše o rozměru přes 10 000 metrů čtverečních vyroste nové administrativní centrum společnosti – šestipodlažní budova, do níž automobilka plánuje sestěhovat více než 1700 osob. Rozsáhlou stavbu, která má být dokončena ve druhé polovině příštího roku, provádí a řídí divize 1.
Blanka Růžičková, vizualizace Škoda Auto
akázka zahrnuje výstavbu budovy administrativního centra včetně veškerého technologického zařízení a zahrnuje například parkovací místa pro 300 vozidel. Budova se skládá ze čtyř věží ve tvaru L (vizualizace) propojených spojovacími mosty a společným suterénem. Novým a netradičním prvkem budou stropní konstrukce vylehčené plastovými prvky Cobiax.
Vedoucí projektu Ivan Šmejkal upozorňuje, že původní smluvní termín už bylo nutné revidovat a že se nyní z důvodu klientské změny jedná o prodloužení o dva měsíce. „Vzhledem ke značnému rozsahu díla a závislosti na některých klíčových dodávkách napřímo od investora je i tak termín velice napjatý,“ říká Ivan Šmejkal, „ohrožení vidím právě tam, protože například přímé dodávky kompletní fasády, slaboproudů a výtahů nedokážeme ovlivnit.“
Výzva s překlady dokumentů
Novostavba roste před vstupem do mladoboleslavského výrobního areálu na bývalé parkovací ploše před bránou č. 11. „Pozemek pro stavbu je rozsáhlý a kéž bychom takový měli na každé stavbě,“ pochvaluje si jednu z výhod vedoucí projektu. Nevýhodou jsou podle něj naopak neočekávané problémy s komunikací. „Smluvním jazykem je němčina. Všechny dokumenty musejí být dvojjazyčné. Projektová dokumentace vznikla v Rakousku a nevyhovuje naší vyhlášce, což významně ztěžuje orientaci v projektu pro všechny účastníky výstavby. Navíc poskytnuté překlady mnohdy nedávají ani smysl. Doprovodný text rozpočtu, který je nadřazený výkresům, má cca 1300 stránek a je udělaný pomocí kódů německého standardu tak, že se v tom tady v Čechách nikdo nevyzná,“ říká Ivan Šmejkal.
Výstavbu centrální administrativní budovy chystal investor již delší dobu. První zmínky o tomto záměru se objevily v jeho plánech už před deseti lety.
Metrostav pro Škodu
Kolegové divize 1 dokončili v loňském roce v areálu mladoboleslavské automobilky objekt pro centrální závodní stravování. Kuchyně s kapacitou až 35 000 jídel denně je největším zařízením tohoto druhu v České republice. Šlo o dvoupodlažní hlavní halu, trafostanici, trojpodlažní administrativní část, a to vše včetně vzduchotechniky, chlazení a dalších zařízeních. Metrostav pro nejvýznamnější automobilku v zemi stavěl v minulosti i další objekty, například centrum motorů, centrum pro školení zahraničních dealerů či měrové středisko.
Speciální projekt
Speciální projekt
V Buštěhradě roste efektivní dům
Na půdě Univerzitního centra energeticky efektivních budov (UCEEB) ČVUT v Praze vzniká dům pod názvem Firstlife (vizualizace). Jde o nástavbu studentské koleje v rámci mezinárodní univerzitní soutěže Solar Decathlon Europe. Metrostav je tzv. zlatým partnerem, dlouhodobě spolupracuje s ČVUT a pomáhá růst talentům.
RED, vizualizace FIRSTLIFE / SDE21/22
ysokoškoláci v rámci tohoto projektu mají za úkol navrhnout, postavit a provozovat udržitelný, efektivní a inovativní dům, který využívá obnovitelné zdroje energie. Materiály pro konstrukce jsou vybírány tak, aby měly malou uhlíkovou stopu. Nejdůležitějším materiálem naší domovní demonstrační jednotky je dřevo. Jako tepelná izolace domu se používají dřevovláknité desky a studenti dávají přednost recyklovatelnému materiálu. Co se týká technického řešení, jádrem jsou fotovoltaické panely s bateriovým úložištěm, tepelné čerpadlo vzduch – voda a nucené větrání s rekuperací tepla a vlhkosti. Koncept reaguje na rostoucí potřebu interakce mezi sítí a spotřebitelem a řízení poptávkového místa.
Studentský tým je složen z 35 studentů z různých oborů bakalářského, magisterského a doktorského studia převážně z ČVUT i z dalších univerzit. Jednotka bude testována v České republice, poté rozebrána na větší části a převezena do německého Wuppertalu, kde mají týmy 14 dní na to své jednotky znovu sestavit. Porota tyto prototypy zhodnotí a v jednotlivých kategoriích otestuje. V mezidobí mezi testy bude celý kampus s 18 demonstračními jednotkami přístupný široké veřejnosti i na internetu.
Lidé Metrostavu
Lidé Metrostavu
Nejlepší pracovníci
Ředitelé divizí ocenili nejlepší studenty – asistenty manažera, mistry a dělníky za rok 2021. Vyznamenáni jsou také nejlepší manažeři junioři, kterým generální ředitel Metrostavu ocenění předá na společném setkání. Všem blahopřejeme!
Manažer junior Metrostavu
Ing. Jan Krákora, D3, stavbyvedoucí ● Ing. Vít Němčic, D5, technik absolvent ● Ing. Vojtěch Pola, D6, stavbyvedoucí ● Ing. Pavel Václavik, D8, stavbyvedoucí ● Ing. Gleb Lukovnikov, D8, stavbyvedoucí ● Ing. Radek Voráček, D9, přípravář ● Ing. Ondřej Franek, ÚVTŘ, samostatný přípravář ● Miloslav Klauz, ÚEŘ, kalkulant
Manažer junior Metrostavu DIZ
Ing. Tomáš Skřivánek, oblast 1, asistent stavbyvedoucího ● Ing. Daniel Ševčík, oblast 1, asistent stavbyvedoucího
Student-asistent manažera Metrostavu
Ing. Filip Galda, D1, přípravář ● Bc. Edvard Lanz, D3, technik student ● Marek Štika, D3, technik student ● Kristýna Šimáčková, D5, technička studentka, Ing. Adam Michálek, D6, přípravář ● Jan Dibala, D8, technik student ● Ing. Bohuslav Rieger, D9, technik pro technické obory ● Pavel Medlín, ÚOŘ, referent student
Mistr Metrostavu
Ondřej Chrapek, D1, mistr ● Milan Harmáček, D1, mistr ● Jan Rod, D1, mistr ● Pavel Strýček, D1, mistr ● Martin Kolomý, D1, mistr ● Jiří Zima, D3, mistr ● Jan Melichar, D3, mistr ● Roman Kopic, D3, mistr ● Václav Chloupek, D3, mistr ● Ing. Ihor Fedyňak, D5, mistr ● Miloslav Hrubý, D5, mistr ● Ondřej Makovinský, D5, mistr ● Václav Vlnař, D5, mistr ● Zdeněk Vycudilík, D5, mistr ● Václav Blahout, D6, mistr ● Ing. Aleš Daněk, D6, mistr ● Ing. Richard Špilínek, D6, mistr ● Jan Šafránek, D6, mistr ● Tomáš Tůma, D6, mistr ● Petr Vávra, D6, mistr ● Petr Scheinpflug, D8, mistr ● Jiří Vosecký, DiS., D8, mistr ● Jan Konopčík, D8, mistr ● Vladimír Novotný, D9, mistr ● Václav Vrátník, D9, mistr ● Kamil Adámek, D9, mistr ● Milan Koukal, D11, mistr
Mistr Metrostavu TBR
● Stanislav Kouřil, D5, mistr
Dělník Metrostavu
Miroslav Čech, D1, svářeč kovů ● Pavel Čechman, D1, řidič silničních motor. vozidel nad 7,5 t ● Jan Hrdý, D1, tunelář ● Petr Fikar, D1, strojník pracovních strojů ● Roman Kvída, D1, potrubář ● Roman Bystřický, D1, tesař ● Miroslav Lejček, D3, provozní zámečník ● Volodymyr Byelkin, D3, provozní zámečník ● Pavel Procházka, D3, zedník ● Zdeněk Tomiczek, D3, provozní zámečník ● Vladimír Brožka, D5, tesař ● Ján Čišecký, D5, tesař + Pavel Imrich, D5, tunelář ● Stanislav Jůza, D5, tesař ● Miroslav Kratochvíl, D5, střelmistr ● Ladislav Krempaský, D5, betonář ● Volodymyr Mygovych, D5, manipulační dělník ● Bohumír Prosner, D5, manipulační dělník ● Roman Strauss, D5, strojník pracovních strojů ● František Karnet, D6, zedník ● Daniel Plaňanský D6, řidič silničních motor. vozidel do 7,5 t ● Petr Němeček, D6, tesař ● Dušan Putnok, D6, stavební montážník ● Lukáš Dlabík, D6, tesař ● Miroslav Petr, D8, izolatér ● Martin Pohlodko, D8, stavební dělník ● Roman Sysenko, D8, elektromontér ● Lucien Schmieder, D8, řidič silničních motor. vozidel nad 7,5 t ● Tomáš Kocek, D8, provozní zámečník ● Radek Vlach, D9, malíř – tapetář ● Petr Koukal, D11, provozní zámečník ● Jiří Ungr, D11, provozní zámečník
dělník Metrostavu diz
● Jiří Trojan, D9, natěrač – lakýrník
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Metrostav handy cyklo maraton uspěl v bruselu!
V létě nás čeká jubilejní desátý ročník Metrostav handy cyklo maratonu (MHCM), který si ke svým kulatým narozeninám nadělil dárek v podobě nejvyššího ocenění. Začátkem května udělovala Evropská komise v Bruselu ocenění #BeInclusive v rámci každoročního vyhlašování soutěže EU Sport Awards (foto). MHCM vyhrál první místo a ve velkém konkurenčním prostředí všem Evropanům dokázal, že tenhle projekt má opravdu smysl!
„Dlouhodobé partnerství a podpora Metrostav handy cyklo maratonu vyjadřuje naše hodnoty a principy etického kodexu. Ve všech společnostech Skupiny podporujeme rovné příležitosti, diverzitu a netolerujeme diskriminaci. Toto ocenění je pro nás důkaz, že hodnotový základ, na kterém stojí naše společenská odpovědnost, je správný,“ říká František Kočí, prezident Skupiny Metrostav.
Podpora sportovců s handicapem i bez je jednou z věcí, na které víme, že můžeme v moderní západní společnosti stavět.
RED, foto Cesta za snem
Betonáž před fakultou
Ve dnech 25. až 29. dubna proběhl na Fakultě stavební ČVUT v Praze Týden betonu, jehož je Metrostav partnerem. Cílem projektu je seznámit studenty s technologií betonáže, a to přímo na konkrétních realizacích a na skutečných stavbách.
Tradiční součástí je i workshop, jehož letošním tématem byl městský mobiliář. Studenti tak realizovali betonovou lavičku před budovou fakulty (foto). Jako partner akce jsme věnovali materiál pro betonáž této lavičky a pro studenty připravili odborné přednášky a exkurze.
Týden betonu je nejen v ČR, ale i v celé střední Evropě zcela ojedinělým projektem. Studenti se v jeho rámci mohou seznámit s betonáží monolitických prvků či konstrukcí ještě v době studia, neboť normálně se s tímto procesem setkávají až v praxi na stavbě a povětšinou jde o setkání jen zprostředkované, protože se touto činnosti zabývají pracovníci firem provádějících monolitické konstrukce. Akce je pořádána jako součást inovací ve výuce realizované na FSv Katedrou technologie staveb a Katedrou architektury.
Více informací o Týdnu betonu: https://www.fsv.cvut.cz/tyden-betonu-2022/
RED, foto archiv Metrostavu
XX. letní sportovní hry Metrostav
16.–17. června 2022, Sportovní centrum Nymburk
Fotoreportáž
Fotoreportáž
Metrostav na Stříbrném jezeře
RED, foto Drahoslav Ramík
Přírodní koupaliště Stříbrné jezero, jehož název připomíná legendární western, mají v Opavě. A tým kolegů z divize 1 pod vedením Ing. Michala Rádka ho revitalizuje a buduje zde novou rekreační oblast. Jezero vzniklo zatopením sádrovcového lomu, místní ho přezdívají Sádrák a je vhodné ke koupání.
Po dokončení prací budou na rekreanty čekat nové pláže – viz pohled na nově upravenou západní část břehu. Je řešen přesypanými zatravňovacími rohožemi s travním osivem, v dolní části je směs říčního kameniva frakcí.
Nové vyžití tu najdou ti nejmenší. Rodí se tu část „dětského světa“, ve které budou různé herní prvky s brouzdalištěm a vodními mlýnky. Nyní vznikají kaskády z jurského vápence, které vytvoří optickou a hlukovou bariéru od frekventované silnice.
Pohled na dětský svět z dřevěné lávky, která kříží suché říční koryto. Mostovka je tvořena akátovými fošnami, výplň zábradlí z nerezové sítě.
V zátoce u budoucích herních prvků proběhl návoz říčního štěrku pod hladinu vody a vybudování základů dalších prvků. Práce na revitalizaci jezera tedy pokračují. Kvůli nečekaně zvýšené vodní hladině o 1,5 m oproti předpokladu mají stavbaři skluz, ale až bude hotovo, na rekreanty tu bude čekat vyhledávaný moderní areál k odpočinku a osvěžení.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
3_Fotosloupek – Fotogalerie
Pavilon G již od roku 1962 slouží pro provoz Psychiatrické kliniky FN v Brně. Rekonstrukcí a dostavbou objektu došlo k rozšíření těchto prostor a k jejich zkvalitnění.
Jeden z výstupů směrem do parku. Významným požadavkem je umístění lůžkových jednotek, tak aby byla možná jejich přímá vazba na venkovní prostředí.
Klinika má nyní moderní zázemí pro různé semináře a přednášky. Funguje navíc coby metodické středisko pro obory psychiatrie a klinické psychologie v brněnském regionu.
Rekonstrukcí byla zvýšena kvalita prostředí, která má pro psychiatrické pacienty přímý vliv na úspěšnost léčby.
8_Metrostav DIZ – Fotogalerie
Kanál se nachází při pravém břehu Vltavy v Praze 8 nedaleko od Trojského zámku a pražské zoologické zahrady.
Délka slalomové tratě činí 410 m, šířka 12 až 14 m. Jde o bývalou vorovou propust Trojského jezu (řkm 45,70).
Areál poskytuje špičkový vodácký terén a vzhledem k poloze slalomové dráhy na dolním toku Vltavy je zaručen celoroční provoz bez omezení.
Zeď, která dělí slalomový kanál od řeky, byla v délce 69 m zbourána a stavbaři na jejím základě vybudovali novou.
- 267986.svg
- 267987.svg
- 268010.svg
- 268037.jpg
- 268038.jpg
- 268039.jpg
- 268040.jpg
- 268042.svg
- 268043.jpg
- 268044.jpg
- 268045.jpg
- 268046.jpg
- 268047.jpg
- 268048.svg
- 268049.jpg
- 268051.jpg
- 268052.svg
- 268054.jpg
- 268055.jpg
- 268056.svg
- 268057.jpg
- 268058.jpg
- 268059.jpg
- 268060.jpg
- 268061.mp4
- 268062.svg
- 268063.jpg
- 268065.jpg
- 268066.svg
- 268067.svg
- 268068.jpg
- 268072.jpg
- 268074.jpg
- 268075.jpg
- 268076.jpg
- 268077.jpg
- 268078.jpg
- 268079.jpg
- 268081.pdf
- 268144.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Zelený ostrov mezi paneláky
Během 365 dnů od převzetí staveniště vyroste na táborském Sídlišti nad Lužnicí nový parkovací dům pro 241 aut. Postaví ho pracovníci Metrostavu DIZ a Památek Tábor.
Liberec: závod 8 začíná s rekonstrukcí bazénu
Oprava libereckého bazénu, původně plánovaná na duben a zpožděná kvůli námitkám a interním procesům, začala. Zahrnuje přestavbu 50metrového bazénu a kompletní rekonstrukci celého objektu.
Výstavba největší silniční zakázky ŘSD startuje
V pátek 12. října zahájilo sdružení firem včetně tří ze Skupiny Metrostav výstavbu přes 21 km dlouhé části dálnice D11 vedoucí k polské hranici.
Návrat hodinové věže
V rámci rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti byla 15. října na své místo přesunuta hodinová věž. Do původní podoby se navrací i zdobné prvky a hotové jsou například také železobetonové obvodové stěny na levém křídle.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007