Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Divize 1

Metrostav buduje administrativní centrum Škody Auto

U areálu mladoboleslavské automobilky se vloni v listopadu objevilo obří staveniště. Na ploše o rozměru přes 10 000 metrů čtverečních vyroste nové administrativní centrum společnosti – šestipodlažní budova, do níž automobilka plánuje sestěhovat více než 1700 osob. Rozsáhlou stavbu, která má být dokončena ve druhé polovině příštího roku, provádí a řídí divize 1.

Blanka Růžičková, vizualizace Škoda Auto

Z

akázka zahrnuje výstavbu budovy administrativního centra včetně veškerého technologického zařízení a zahrnuje například parkovací místa pro 300 vozidel. Budova se skládá ze čtyř věží ve tvaru L (vizualizace) propojených spojovacími mosty a společným suterénem. Novým a netradičním prvkem budou stropní konstrukce vylehčené plastovými prvky Cobiax.

Vedoucí projektu Ivan Šmejkal upozorňuje, že původní smluvní termín už bylo nutné revidovat a že se nyní z důvodu klient­ské změny jedná o prodloužení o dva měsíce. „Vzhledem ke značnému rozsahu díla a závislosti na některých klíčových dodávkách napřímo od investora je i tak termín velice napjatý,“ říká Ivan Šmejkal, „ohrožení vidím právě tam, protože například přímé dodávky kompletní fasády, slaboproudů a výtahů nedokážeme ovlivnit.“

Výzva s překlady dokumentů

Novostavba roste před vstupem do mladoboleslavského výrobního areálu na bývalé parkovací ploše před bránou č. 11. „Pozemek pro stavbu je rozsáhlý a kéž bychom takový měli na každé stavbě,“ pochvaluje si jednu z výhod vedoucí projektu. Nevýhodou jsou podle něj naopak neočekávané problémy s komunikací. „Smluvním jazykem je němčina. Všechny dokumenty musejí být dvojjazyčné. Projektová dokumentace vznikla v Rakousku a nevyhovuje naší vyhlášce, což významně ztěžuje orientaci v projektu pro všechny účastníky výstavby. Navíc poskytnuté překlady mnohdy nedávají ani smysl. Doprovodný text rozpočtu, který je nadřazený výkresům, má cca 1300 stránek a je udělaný pomocí kódů německého standardu tak, že se v tom tady v Čechách nikdo nevyzná,“  říká Ivan Šmejkal.

Výstavbu centrální administrativní budovy chystal investor již delší dobu. První zmínky o tomto záměru se objevily v jeho plánech už před deseti lety.

Metrostav pro Škodu

Kolegové divize 1 dokončili v loňském roce v areálu mladoboleslavské automobilky objekt pro centrální závodní stravování. Kuchyně s kapacitou až 35 000 jídel denně je největším zařízením tohoto druhu v České republice. Šlo o dvoupodlažní hlavní halu, trafostanici, trojpodlažní administrativní část, a to vše včetně vzduchotechniky, chlazení a dalších zařízeních. Metrostav pro nejvýznamnější automobilku v zemi stavěl v minulosti i další objekty, například centrum motorů, centrum pro školení zahraničních dealerů či měrové středisko.

Speciální projekt

V Buštěhradě roste efektivní dům

Na půdě Univerzitního centra energeticky efektivních budov (UCEEB) ČVUT v Praze vzniká dům pod názvem Firstlife (vizualizace). Jde o nástavbu studentské koleje v rámci mezinárodní univerzitní soutěže Solar Decathlon Europe. Metrostav je tzv. zlatým partnerem, dlouhodobě spolupracuje s ČVUT a pomáhá růst talentům.

RED, vizualizace FIRSTLIFE / SDE21/22

Š

ysokoškoláci v rámci tohoto projektu mají za úkol navrhnout, postavit a provozovat udržitelný, efektivní a inovativní dům, který využívá obnovitelné zdroje energie. Materiály pro konstrukce jsou vybírány tak, aby měly malou uhlíkovou stopu. Nejdůležitějším materiálem naší domovní demonstrační jednotky je dřevo. Jako tepelná izolace domu se používají dřevovláknité desky a studenti dávají přednost recyklovatelnému materiálu. Co se týká technického řešení, jádrem jsou fotovoltaické panely s bateriovým úložištěm, tepelné čerpadlo vzduch – voda a nucené větrání s rekuperací tepla a vlhkosti. Koncept reaguje na rostoucí potřebu interakce mezi sítí a spotřebitelem a řízení poptávkového místa.

Studentský tým je složen z 35 studentů z různých oborů bakalářského, magisterského a doktorského studia převážně z ČVUT i z dalších univerzit. Jednotka bude testována v České republice, poté rozebrána na větší části a převezena do německého Wuppertalu, kde mají týmy 14 dní na to své jednotky znovu sestavit. Porota tyto prototypy zhodnotí a v jednotlivých kategoriích otestuje. V mezidobí mezi testy bude celý kampus s 18 demonstračními jednotkami přístupný široké veřejnosti i na internetu.

Lidé Metrostavu

Nejlepší pracovníci

Ředitelé divizí ocenili nejlepší studenty – asistenty manažera, mistry a dělníky za rok 2021. Vyznamenáni jsou také nejlepší manažeři junioři, kterým generální ředitel Metrostavu ocenění předá na společném setkání. Všem blahopřejeme!

Manažer junior Metrostavu

Ing. Jan Krákora, D3, stavbyvedoucí Ing. Vít Němčic, D5, technik absolvent Ing. Vojtěch Pola, D6, stavbyvedoucí Ing. Pavel Václavik, D8, stavbyvedoucí Ing. Gleb Lukovnikov, D8, stavbyvedoucí Ing. Radek Voráček, D9, přípravář Ing. Ondřej Franek, ÚVTŘ, samostatný přípravář Miloslav Klauz, ÚEŘ, kalkulant

Manažer junior Metrostavu DIZ

Ing. Tomáš Skřivánek, oblast 1, asistent stavbyvedoucího Ing. Daniel Ševčík, oblast 1, asistent stavbyvedoucího

Student-asistent manažera Metrostavu

Ing. Filip Galda, D1, přípravář Bc. Edvard Lanz, D3, technik student Marek Štika, D3, technik student Kristýna Šimáčková, D5, technička studentka, Ing. Adam Michálek, D6, přípravář Jan Dibala, D8, technik student Ing. Bohuslav Rieger, D9, technik pro technické obory Pavel Medlín, ÚOŘ, referent student

Mistr Metrostavu

Ondřej Chrapek, D1, mistr Milan Harmáček, D1, mistr Jan Rod, D1, mistr Pavel Strýček, D1, mistr Martin Kolomý, D1, mistr Jiří Zima, D3, mistr Jan Melichar, D3, mistr Roman Kopic, D3, mistr Václav Chloupek, D3, mistr Ing. Ihor Fedyňak, D5, mistr Miloslav Hrubý, D5, mistr Ondřej Makovinský, D5, mistr Václav Vlnař, D5, mistr Zdeněk Vycudilík, D5, mistr Václav Blahout, D6, mistr Ing. Aleš Daněk, D6, mistr Ing. Richard Špilínek, D6, mistr Jan Šafránek, D6, mistr Tomáš Tůma, D6, mistr Petr Vávra, D6, mistr Petr Scheinpflug, D8, mistr Jiří Vosecký, DiS., D8, mistr Jan Konopčík, D8, mistr Vladimír Novotný, D9, mistr Václav Vrátník, D9, mistr Kamil Adámek, D9, mistr Milan Koukal, D11, mistr

Mistr Metrostavu TBR

Stanislav Kouřil, D5, mistr

Dělník Metrostavu

Miroslav Čech, D1, svářeč kovů Pavel Čech­man, D1, řidič silničních motor. vozidel nad 7,5 t Jan Hrdý, D1, tunelář Petr Fikar, D1, strojník pracovních strojů Roman Kvída, D1, potrubář Roman Bystřický, D1, tesař Miroslav Lejček, D3, provozní zámečník Volodymyr Byelkin, D3, provozní zámečník Pavel Procházka, D3, zedník  Zdeněk Tomiczek, D3, provozní zámečník Vladimír Brožka, D5, tesař Ján Čišecký, D5, tesař + Pavel Imrich, D5, tunelář  Stanislav Jůza, D5, tesař Miroslav Kratochvíl, D5, střelmistr Ladislav Krempaský, D5, betonář Volodymyr Mygovych, D5, manipulační dělník Bohumír Prosner, D5, manipulační dělník Roman Strauss, D5, strojník pracovních strojů František Karnet, D6, zedník Daniel Plaňanský D6, řidič silničních motor. vozidel do 7,5 t Petr Němeček, D6, tesař Dušan Putnok, D6, stavební montážník Lukáš Dlabík, D6, tesař  Miroslav Petr, D8, izolatér Martin Pohlodko, D8, stavební dělník Roman Sysenko, D8, elektromontér Lucien Schmieder, D8, řidič silničních motor. vozidel nad 7,5 t  Tomáš Kocek, D8, provozní zámečník Radek Vlach, D9, malíř – tapetář Petr Koukal, D11, provozní zámečník Jiří Ungr, D11, provozní zámečník

dělník Metrostavu diz

Jiří Trojan, D9, natěrač – lakýrník

 

Metrostav 8/2022, Synagoga
Metrostav 8/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 8/2022, M4 Road Design
Metrostav 8/2022, Ptáme se
Metrostav 8/2022, Centrum vzdělávání
Metrostav 8/2022, Fotosloupek
Metrostav 8/2022, Číslo
Metrostav 8/2022, Metrostav DIZ
Metrostav 8/2022, Divize 1
Metrostav 8/2022, Speciální projekt
Metrostav 8/2022, Lidé Metrostavu
Metrostav 8/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 8/2022, Fotoreportáž
Metrostav 8/2022, Synagoga

Synagoga

Metrostav 8/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 8/2022, M4 Road Design

M4 Road Design

Metrostav 8/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 8/2022, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 8/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 8/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 8/2022, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 8/2022, Divize 1

Divize 1

Metrostav 8/2022, Speciální projekt

Speciální projekt

Metrostav 8/2022, Lidé Metrostavu

Lidé Metrostavu

Metrostav 8/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 8/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

10

Sending statistics …

Rendering Speciální projekt (226156): (1/2) (3 ms)

Rendering Divize 1 (226155): (1/2) (9 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5575/item268065-small.jpg

 i5575/item268066.svg

 i5575/item268068-small.jpg

 i5575/item268067.svg

 i5575/vth281392-1.jpg

 i5575/vth281393-1.jpg (2x)

 i5575/vth281399-1.jpg (2x)

 i5575/vth281403-1.jpg (2x)

 i5575/vth281529-1.jpg (2x)

 i5575/vth281463-1.jpg (2x)

 i5575/vth281423-1.jpg (2x)

 i5575/vth281428-1.jpg[p1]

 i5575/vth281530-1.jpg[p1]

 i5575/vth281446-1.jpg[p1]

 i5575/vth281452-1.jpg[p1]

 i5575/vth281459-1.jpg[p1]

 i5575/vth281531-1.jpg[p1]

 i5575/item268068-medium.jpg[p3]