BeMo Tunnelling
BeMo u stavby metra v Hamburku
Společnost BeMo Tunnelling (BeMo) dává dohromady realizační tým a zahajuje technickou přípravu na prodloužení metra v Hamburku.
RED, ilustrační foto Profimedia.cz
Z
a úkol bude mít výstavbu hloubené stanice s železobetonovou konstrukcí. Velkou výzvou bude speciální zakládání, protože město leží ve značně zvodnělém písčitém geologickém prostředí.
S obtížnými podmínkami má BeMo bohaté zkušenosti – třeba z výstavby prodloužení metra v Karlsruhe. Projekt zahrnoval dohromady 3,4 km traťových tunelů a sedm stanic. Technologickou zajímavostí bylo použití razicího štítu s průměrem 9,3 m. Stroj pojmenovaný Giulia musel mít čelbu podepřenou tzv. bentonitovou suspenzí, aby dokázal stabilizovat náročné geologické prostředí v Karlsruhe, které se skládá z ledovcových a říčních usazenin, a dominují mu tedy štěrkopísky.