-
Metrostav
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
Tunel Žilina
OK
3
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
18. února 2021
ročník 33
na d1 U Žiliny bezpečně
Ražbu téměř 650 m dlouhého tunelu Žilina na slovenské dálnici D1 v úseku Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka začala divize 5 ve sdružení s Doprastavem připravovat už před sedmi lety. Vznikal totiž podle žluté knihy FIDIC, tedy metodou design&build. Ražby a protiražby obou tunelových trub probíhaly v geologicky velmi složitém horninovém prostředí. Celý úsek dálnice DLOUHÝ 11,36 KM s 11 mosty a dvěma tunely (hlavní foto), který tvoří jižní obchvat Žiliny, byl uveden do provozu letos 29. ledna.
Lenka Svobodová, foto archiv stavby
edení zakázky jsem od Ing. Davida Cyroně přebíral v době, kdy už mimořádně komplikované ražby běžely naplno. V souvislosti s nimi bych chtěl vyzdvihnout to, jak jejich provedení zvládl a jaké riziko snášel vedoucí projektu Ing. Andrej Korba včetně svého týmu, který se ve spolupráci s projektantem nejvíc zasadil o jejich technické řešení,“ uvedl ředitel výstavby Ing. Tomáš Daneš.
Vrch Dúbrava, který tunel překonává s maximálním nadložím 30 m, tvoří zavodněné flyšové pásmo povrchově zvětralých jílovců a pískovců se štěrky. V oblasti západního portálu, odkud ražba začala, byly zcela nestabilní podmáčené svahy, jež hrozily sesuvy. Zaražení do hory proto muselo proběhnout pod zastropením čili želvou.
velmi specifická ražba
„Žilina je první tunel, kde jsme čelbu mohli otevírat vrtáním na vzduch či vodu, stříkaným betonem, bagrem a někdy jen rukama nebo motykou,“ popsal Ing. Korba. Raziče v hoře překvapilo až o 80 % horší geologické prostředí, než čekali. Ražba s plochou výrubu od 102 m2 do 138 m2 pomocí NRTM s horizontálně členěným výrubem proto probíhala pod ochranným deštníkem, který bylo nutné vrtat každý druhý záběr. Jeho délka často dosahovala jen 0,6 m. Někdy se tak tunel prodloužil pouze o 10 m za měsíc. Čelbu kaloty raziči po 8–12 metrech zajišťovali pomocí 60–70 kusů 16–20 m dlouhých vrtů, provedených na cementový výplach, a osazovali je sklolaminátovými kotvami. Ražba opěří měla za kalotou odstup 2–6 m a maximální vzdálenost kaloty od uzavřeného dna se pohybovala do 12 m. Deformace při sedání tunelu se řešila zvedáním výztužného rámu až o 200 mm.
tunel ověřil zručnost a technologickou základnu našich stavbařů
„Tunel ověřil naši zručnost, technickou erudici i technologickou základnu. Všechny nepříznivé překážky jsme dokázali překonat, aniž se vážněji zranil jediný z pracovníků, mezi kterými nechyběla více než stovka zaměstnanců naší divize. V situaci, kdy denně hrozilo riziko mimořádné události, a při nákladech stavby, které jsou zásadně odlišné od původně uvažovaných, nebylo jednoduché jednat s partnery a docházet ke shodám. Troufám si říci, že jsme v této náročné roli obstáli se ctí,“ uzavřel zástupce ředitele výstavby Ing. Radomír Sládek, kterého za úspěšné projednání claimové agendy Ing. Tomáš Daneš velmi chválí.
Krátce aktuálně
OK
Krátce Aktuálně
Objev při rekonstrukci Jiráskova divadla
Přes tři měsíce stavbaři divize 8 pracují na rekonstrukci českolipského Jiráskova divadla. Archeologický průzkum vydal zajímavé nálezy: staré sklepení (foto) a soustavu pěti jímek s dřevěnou konstrukcí, které skrývaly velké množství středověkých keramických střepů.
mezi TOP Zaměstnavateli
Naše společnost opět obhájila druhé místo ve studii TOP Zaměstnavatelé v oboru stavebnictví! Důvěry a podpory studentů si velmi vážíme. Děláme vše pro to, abychom měli možnost i v této nelehké době být se studenty v kontaktu. Děkujeme.
noviny metrostavu online!
Počátkem roku jsme změnili podobu našeho čtrnáctideníku a nyní přinášíme další novinku: připravili jsme elektronickou verzi, která kromě převedení obsahu tištěných novin tak, aby se dobře četly na mobilních telefonech a tabletech, nabídne více informací a různé audiovizuální prvky. Věříme, že naše noviny tak získají další rozměr i nové čtenáře, kteří rádi využívají moderní technologie.
BeMo Tunnelling
OK
BeMo Tunnelling
BeMo u stavby metra v Hamburku
Společnost BeMo Tunnelling (BeMo) dává dohromady realizační tým a zahajuje technickou přípravu na prodloužení metra v Hamburku.
RED, ilustrační foto Profimedia.cz
a úkol bude mít výstavbu hloubené stanice s železobetonovou konstrukcí. Velkou výzvou bude speciální zakládání, protože město leží ve značně zvodnělém písčitém geologickém prostředí.
S obtížnými podmínkami má BeMo bohaté zkušenosti – třeba z výstavby prodloužení metra v Karlsruhe. Projekt zahrnoval dohromady 3,4 km traťových tunelů a sedm stanic. Technologickou zajímavostí bylo použití razicího štítu s průměrem 9,3 m. Stroj pojmenovaný Giulia musel mít čelbu podepřenou tzv. bentonitovou suspenzí, aby dokázal stabilizovat náročné geologické prostředí v Karlsruhe, které se skládá z ledovcových a říčních usazenin, a dominují mu tedy štěrkopísky.
Metrostav Slovakia
OK
Metrostav Slovakia
Metrostav Slovakia a bytové domy Kopčianka
Nový rezidenční projekt naší dceřiné společnosti Metrostav Slovakia pod názvem Kopčianka představuje výstavbu 308 bytů, která bude probíhat ve dvou etapách. Práce na první etapě tří bytových domů odstartovala začátkem roku a od 1. února je oficiálně spuštěn i prodej bytů.
Text a vizualizace Metrostav Slovakia
rojekt byl navržen se záměrem vytvořit nový charakter rychle měnící se části Petržalka v oblasti Kopčianské ulice, kterou obyvatelé Bratislavy dobře znají.
Jednou z hlavních předností nového bydlení (vizualizace) je pestrá infrastruktura se skvělým dopravním napojením a snadno dostupným Starým Městem. Dobrá poloha v kombinaci s kvalitní občanskou vybaveností umožní budoucím majitelům bytových jednotek užívat si naplno svůj nový domov – bez ohledu na to, zda tráví čas radši sportem v blízké přírodě, nebo jestli dají přednost kulturnímu vyžití v centru Bratislavy. Navíc nedaleko, a tedy v dosahu autem, je rakouský venkov i metropole Vídeň.
výstavba bytových domů rekultivuje a oživí starou lokalitu a zatraktivní ji novou zelení
Budovy jsou navržené tak, aby na každém poschodí byly maximálně čtyři byty, čímž se podpoří sousedský život. Obyvatelé si dopřejí setkávání s přáteli, ale zároveň nebude narušeno jejich soukromí. Tři plánované vnitrobloky mezi domy dotvoří příjemné prostředí a poskytnou prostor pro vznik nových sousedských komunit. V přízemí se počítá s malými obchody a u objektu nechybí relaxační zóny ve stínu stromů, což nabízí další možnosti pro trávení volného času. Byty lze přizpůsobit vlastním potřebám a každý prostor je důsledně promyšlený. Každý byt má vlastní lodžii a výhled do parku, do krajiny či na město. Kopčianka tak poskytuje příjemné bydlení v blízkosti centra.
S naším developmentem poprvé i mimo Bratislavu
Metrostav Slovakia zároveň představuje další nejnovější projekt pod názvem Popradská v Košicích. Nabídne prostorné rodinné byty s vynikajícími dispozicemi, ale i cenově dostupné menší praktické bydlení pro mladé. V rámci projektu vznikne pět nových bytových domů obklopených zelení vnitrobloku s moderními jednopokojovými až pětipokojovými byty s balkonem nebo terasou.
Byty Popradská se nacházejí na křižovatce ulic Popradská a Třída KVP, díky čemuž budou mít zájemci o toto bydlení na dosah nejen přírodu borového háje, ale také centrum Košic. Pěšky se tam dostanou za 25 minut, městskou hromadnou dopravou ještě rychleji. I byty Popradská se zkrátka nacházejí na dobré adrese.
Ptáme se
OK
Ptáme se...
Ing. Václav Apolín
ředitel divize 1
Před 27 lety jako absolvent Fakulty stavební ČVUT vstoupil do Oblastního zastoupení pro Plzeňský kraj, koncem roku 1999 se Václav Apolín stal jeho ředitelem. Od července 2020 řídí divizi 1.
Co se především pro vás změnilo, když jste po panu Ing. Heranovi převzal štafetu?
Především bych chtěl říci, že po pětadvacetiletém působení v Plzni pro mě nebylo vůbec jednoduché tuto oblast opustit. Je tam výborný tým, se kterým jsem prožil mnoho příjemných roků. Rád bych proto touto cestou za dosavadní spolupráci všem kolegům z plzeňské oblasti poděkoval. Nicméně jsem byl samozřejmě potěšen nabídkou ujmout se vedení divize 1, která v ten moment byla v dobré personální i ekonomické kondici, a já se vynasnažím, aby tomu bylo i nadále. Po nástupu do vedení divize se moje pracovní i osobní tempo samozřejmě zvýšilo. Musel jsem se především seznámit s rozsáhlou agendou divize a centrály, což trvá dodnes.
Na co se nyní především soustředíte?
Aktuálně se naší divizi poměrně daří. Za minulý rok jsme dosáhli plánovaného obratu ve výši 3,3 mld. Kč, předpoklad na rok 2021 je také optimistický. Máme dobře rozložené portfolio zakázek, jak ve Středočeském kraji, tak i v přidělených regionech. V každém z těchto regionů dosahujeme obratu v řádech stamilionů Kč. Naší snahou je nadále rozvíjet vlastní specializovaná střediska. Máme dlouhodobě dobře fungující středisko inženýrských sítí v Praze, další vzniklo v Plzni. V Brně, Ostravě a Plzni působí střediska HSV. Na velmi dobré úrovni je středisko plynovodů v Brně. V lednu byl dokončen proces akvizice plynařské společnosti Prockert a Hynek, která je pod patronací naší divize.
Které z nedávno skončených staveb vás nejvíce zaujaly?
Mezi povedené dokončené stavby určitě patří dva projekty realizované společně s divizí 3. Jedná se o zdařilou výstavbu objektu The Flow Building na Václavském náměstí a modernizaci objektu sídla Elektrických podniků v pražské Bubenči. Dál bych zmínil dokončení IV. etapy bytových domů VIVUS v Praze v Uhříněvsi. V Plzni bude v březnu dokončen sportovní areál Prokopávka a krátce nato architektonicky zajímavá průmyslová budova pro firmu Technocrane. V Brně kolegové dokončili velmi pěknou rekonstrukci bytového domu pro seniory Cejl.
Můžete zmínit zajímavé projekty v přípravě a v realizaci?
V současné době provádíme v Praze mnoho zajímavých rekonstrukcí. Jedná se např. o apartmánový hotel na Senovážném náměstí, rekonstrukci a dostavbu v Mikulandské ulici pro VŠUP, pro ministerstvo obrany Armádní muzeum Žižkov na Vítkově a rekonstrukci vily v Praze 6. V Brně se realizují velké zakázky jako dostavba pavilonu psychiatrie FN Brno a výstavba tramvajové tratě pro areál Kampus Brno. Ostravská oblast zahájila modernizaci plaveckého bazénu v Karviné. V Plzni se staví dvě velké zakázky: Západní městský obchvat a tramvajová vozovna Slovany. Dlouhodobě také divize 1 působí v areálu Škoda Auto v Mladé Boleslavi. V současné době se ucházíme o administrativní budovu, kde bychom, vzhledem k dlouhodobě dobrým zkušenostem, rádi uspěli.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
OK
fotosloupek
Operace razicí štít
Na přelomu ledna a února 1969 začala ve Štětkově ulici ražba prvního raženého tunelu pražského metra (první úsek metra vznikal sice už v roce 1967 u hlavního nádraží, byl ale hloubený).
Zapotřebí byl speciální razicí štít, který naši pracovníci dali dohromady spolu s montéry ze Sovětského svazu. Ve Štětkově ulici vznikla montážní jáma, do níž se štít nainstaloval a razil tunel mezi stanicemi Gottwaldova (dnes Vyšehrad) a Pražského povstání v délce 454 m. Po skončení ražby bylo nutné štít rozmontovat, po částech převézt na další místo a smontovat. Naši technici vymysleli, jak ho vyvalit z jámy a transportovat v celku na tahači o nosnosti 110 tun k novému nasazení.
Centrum vzdělávání
OK/k
Centrum vzdělávání
Úprava programů vzdělávání
Systém vzdělávání zaměstnanců společností Skupiny Metrostav dosáhl stálým zkvalitňováním obsahu školení, využíváním různých forem sdílení i profesionálním přístupem lektorů velmi dobré úrovně. Aktivity rozvoje dlouhodobě oceňují nejen jejich účastníci, ale i vedoucí zaměstnanci a v neposlední řadě i kontrolní orgány. Ale vždy je co zlepšovat, a tak pro následující období i procesy kvalifikačního rozvoje dostaly nová pravidla.
Mgr. Zdeněk Kostříž
Centru vzdělávání budeme zařazovat jednotlivé, stávající i nově vznikající projekty akcí do nově uspořádaných programů vzdělávání a rozvoje.
Adaptační program zahrnuje nejen adaptaci nových zaměstnanců, ale i aktivity pro zaměstnance nově zařazované do jiných pozic nebo připravované pro činnosti spojené se zahraničním podnikáním Skupiny.
Program odborných a technických školení bude mj. přinášet i nadále oblíbené odborně technické semináře s velkou nabídkou témat. Kurzy v Programu profesního a zákonného školení jsou přizpůsobeny podmínkám našich pracovišť a obsahově splňují plně požadavky na prokazatelné získání profesních způsobilostí v celé škále požadavků našich společností. Do nově vytvořeného Programu manažerských dovedností a osobnostního rozvoje jsou včleněny akce zaměřené na posílení schopností vedení pracovních týmů, rozvoj znalostí a schopností vybraných zaměstnanců.
V centru naší pozornosti bude i nadále jazykové vzdělávání. Důvodem bude jistě i rozšíření možnosti udržování dosažené certifikované jazykové úrovně.
Součástí aktivit Centra je také Program rozvoje IT dovedností. Za spolupráci v této oblasti se sluší poděkovat informatikům, kolegyním a kolegům z útvaru informačních technologií.
Tým Centra je schopen v rámci uvedených programů, ve spolupráci s interními i externími lektory, připravit rozvojový program také podle specifických požadavků jednotlivých společností, úseků, provozů či projektových týmů. Informace o připravovaných aktivitách Centra vzdělávání Skupiny Metrostav naleznete na skupinovém intranetu v sekci Vzdělávání.
Divize 6
OK
divize 6
První etapa Parku Zličín byla zkolaudována
Podle nejnovějších údajů Českého statistického úřadu byla v Praze do konce září loňského roku zahájena výstavba 3 560 bytů. Do statistiky bylo určitě započítáno i zahájení výstavby bytových domů projektu Park Zličín (foto), který pro Central Group staví naše divize 6. Nové bytové domy vznikají nedaleko konečné stanice metra B na Zličíně.
Martina Vampulová, foto archiv Metrostavu
areálu roste celkem sedm domů s označením D a E, F a G a A, B a C a ve třech etapách je postaví tým Ing. Tomáše Kuříka. Vznikne tak celkem 526 bytů! „V rámci první etapy jsme v lednu již zkolaudovali dva bytové domy D a E a postupně předáváme novým majitelům jejich 146 bytů. Zároveň pokračujeme i ve výstavbě dalších domů,“ říká vedoucí projektu. Jeho tým převzal staveniště pro první etapu už začátkem dubna 2019, v lednu loňského roku zahájili stavbaři práce na druhé etapě (domy F a G) a výstavbu posledních domů A, B a C odstartovali loni v dubnu.
Všechny objekty jsou si architektonicky podobné, po dokončení budou mít dvě podzemní podlaží. Budovy A, B, C, D a E pak šest nadzemních podlaží a objekty F a G ještě o jedno nadzemní podlaží více. Domy jsou založeny na pilotách a nosnou konstrukci tvoří monolitický železobetonový stěnový systém, který v suterénu přechází na skeletový. Od 3. NP jsou nosné stěny převážně z cihelných tvárnic. Střechy mají jednoplášťovou skladbu s klasickým pořadím vrstev.
Ze stavebního hlediska jde podle Ing. Kuříka o standardní projekt s výjimkou vzduchotechniky. Všechny byty totiž jsou a budou napojeny na rekuperační jednotku, takže bude moci docházet k jejich řízenému větrání.
všechny tři etapy parku zličín je nutné realizovat v různém stAdiu rozpracovanosti najednou
Ve druhé etapě, tedy u budov F a G, stavbaři dokončili hrubou stavbu a do objektu osadili okna. Provádějí omítky, lijí podlahy a dokončují rozvody vzduchotechniky a elektroinstalace. Také vyzdívají nenosné příčky. Ve třetí etapě, u domů A a C, dělníci dokončují hrubou stavbu, u domu B pak 3. nadzemní podlaží. I tady už začali s vyzdíváním nenosných příček a s rozvody.
„Zajímavé a zároveň velmi náročné je na této stavbě nutnost realizovat všechny tři etapy v různém stadiu rozpracovanosti najednou, zajistit jejich zásobování a řídit jednotlivé činnosti, které se vzájemně nemohou omezovat,“ říká Ing. Kuřík. Navíc udržet předepsanou kvalitu díla při nedostatku kvalifikovaných pracovních kapacit napříč profesemi není vůbec jednoduché. „I proto stále hledáme nové mistry, kteří mají aktivní zájem podílet se na výstavbě bytových domů. Je to činnost pro náročného investora, ale zase je za námi vidět dobře odvedená práce,“ uzavírá vedoucí projektu.
Vznikne nová rezidenční čtvrť?
Rozlehlý areál Park Zličín s privátním parkem vyrůstá na brownfieldu po bývalé továrně Tatra Zličín v Praze 5 podél ulice Na Radosti. V těsné blízkosti Parku Zličín investor získal na začátku roku 2019 další pozemek o rozloze téměř 36 hektarů. Na něm hodlá místo nefunkčního továrního areálu vybudovat rezidenční čtvrť s veškerou občanskou vybaveností včetně několika mateřských školek.
Číslo
OK
číslo
Tolik kilogramů zhruba váží jeden žulový kvádr, který se rozřeže na menší desky. Ty budou vedle dubových trámů tvořit základ rekonstrukce Staroměstského jezu v Praze.
Divize 6 a 1
OK/k
divize 6 a 1
Český Krumlov bude mít další turistický cíl
Stavbaři divize 6 zahájili v prosinci práce v areálu bývalého pivovaru Eggenberg. Spolu s divizí 1 pracují na zakázce, která má chátrajícím budovám vrátit život. Revitalizace se týká čtyř památkově chráněných objektů, v nichž se objeví nové výstavní plochy a prostory pro vzdělávání. Týmy obou divizí Metrostavu mají na přestavbu necelé dva roky.
Blanka Růžičková, foto archiv stavby
de o poslední z velkých rekonstrukcí památkově chráněných historických objektů v Českém Krumlově, připomíná Ing. Oto Šrámek, stavbyvedoucí z divize 1. Z památkového hlediska považuje za nejcennější z revitalizovaných budov tzv. Renesanční palác, vdovské sídlo Anny z Rogendorfu, matky Viléma a Petra z Rožmberka, který vznikl v polovině 15. století přestavbou několika původních gotických měšťanských domů. „Vilém z Rožmberka je považován za nejvýznamnější historickou osobnost Českého Krumlova, v 16. století byl nejvyšším purkrabím a místokrálem Českého království a dvakrát kandidoval na titul polského krále,“ podotýká Ing. Šrámek.
Cennou památkou je také bývalá zbrojnice z 16. století, rozestavěná Rožmberky a dostavěná císařem Rudolfem II., která od 17. století sloužila jako varna, nebo pozdější neogotická přístavba, kde se vařilo pivo až do roku 2014. Poslední z revitalizovaných objektů je bývalý hvozd z roku 1882, kde donedávna fungovala sladovna.
Co nejvíce původních materiálů
Požadavky památkové péče v Českém Krumlově jsou tradičně velmi přísné. „Veškeré technologie a materiály nám musí památkáři schválit. Původní stavební konstrukce a technologické vybavení se budou v maximální míře renovovat, využijeme co nejvíc z původního cihelného materiálu, budou aplikovány techniky autentizujících retuší a renovací. Maltoviny se budou připravovat na tradiční bázi bez cementových příměsí,“ vysvětluje Ing. Šrámek.
Řešit se bude také logistika a přístup na staveniště. Areál bývalého knížecího pivovaru leží v historickém jádru města, podél řeky Vltavy ve čtvrti Latrán. Přístupný je jen z jedné ulice. V revitalizovaných budovách budou umístěny expozice pivovarnictví a sladovnictví.
Okénko do historie
Vaření piva má v Českém Krumlově dlouhou tradici, jeho rozkvět se datuje už do období Rožmberků. V roce 1622 získali českokrumlovské panství Eggenberkové a v roce 1662 zde vybudovali nový pivovar. Ten byl na počátku 20. století součástí soustavy Schwarzenberských pivovarů, po roce 1947 patřil pod Jihočeské pivovary. Ke značce Eggenberg se vrátil po privatizaci v roce 1991, ale po 25 letech byl jeho provoz ukončen. V areálu dnes funguje nový historický pivovar, který patří do kategorie minipivovary.
Divize 5
OK
divize 5
Estakáda u Soběslavi roste
Před více než rokem oficiálně odstartoval projekt, který má za cíl modernizaci IV. železničního koridoru v úseku Soběslav–Doubí. Tým Ing. Petra Hanzala z divize 5 zde jako člen dodavatelského sdružení staví polovinu Černovické estakády a 30 m dlouhý železniční most, který bude sloužit jako biokoridor.
RED, foto archiv stavby
elá estakáda se skládá z devíti mostů, přičemž Metrostav realizuje mosty 1 až 4. V polovině roku 2020 bylo kompletně dokončeno založení a spodní stavba mostu. V souběhu stavbaři zahájili práce na nosné konstrukci a do konce roku zvládli navézt, osadit a zahájit svařování ocelové konstrukce mostu 4. Do konce roku se podařilo osadit posuvné bednění mostovky a vybetonovat dva 25m dlouhé takty. „Od ledna pracujeme navzdory počasí na dalších betonážích mostovky (foto), nyní na pátém taktu. Dále probíhá svařování nosníků ocelové konstrukce mostu 4 a následovat bude podlití ložisek a demontáž podpěrných skruží,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Petr Hanzal.
Další mostní objekt (krmelec) se v průběhu loňského roku podařilo přeprojektovat a postavit. Původní dvouklenbu nahradil dvourám. Byly provedeny kompletní konstrukce od pilotového založení, základů a rámových konstrukcí včetně říms. Letos budou dokončeny izolace, zásypy a finální terénní úpravy mostu.
Divize 8
OK
divize 8
nová školka pro děti v hejnicích
Obrovskou radost měly děti i jejich rodiče z Hejnic ve Frýdlantském výběžku, když se jim v pondělí 8. února otevřela zbrusu nová školka (foto). Nahradila původní stavbu ze 70. let minulého století.
Martina Vampulová, foto Kateřina Raimová
polovině ledna 2020 slavil tým Ing. Ondřeje Holce z divize 8 glajchu, o rok později byla budova založená na dvoustupňových pasech z monolitu a ztraceného bednění dokončena. Už na začátku si stavbaři vytvořili časovou rezervu především díky včasné záměně ručního zdění na systém strojního zdění velkoformátovými cihelnými bloky. Měli tak v plánu školku předat investorovi o celého čtvrt roku dřív. To se ale nestalo. „Bohužel vytvořená časová rezerva se nám rozplynula hlavně dodávkou problematického litého potěru cementových podlah a jeho následné sanace. A částečně také nešťastnou volbou dodavatele vnějších omítek a poté hledáním nového,“ vysvětluje vedoucí projektu Ing. Holec.
Nicméně všechny komplikace se podařilo vyřešit, splněny byly i podmínky pro čerpání dotace od ministerstva školství. A navíc nová, dvoupatrová budova školky se čtyřmi loděmi v každém patře a spojovacím prostorem je středem pozornosti místních obyvatel. „Osobně se zatím setkávám většinou s pozitivním hodnocením, lidem se školka líbí,“ říká vedoucí projektu a dodává: „V Hejnicích bych vyzdvihl ochotu objednatele investovat do herních prvků umístěných v zahradě. Ty jsou pro děti velmi atraktivní. Především mlhoviště v podobě tryskající velryby bude pro děti určitě velkým zážitkem.“
Skupina Metrostav
OK
Skupina Metrostav
Výstavba stanice Budějovické náměstí
„Nyní ve stanici Budějovické náměstí (dnes Budějovická, pozn. red.) probíhá betonáž základové desky I. bloku stanice, kterou řídí mistr s. Ant. Reinke. Deset mixů přiváží beton na staveniště ve dne v noci a prohání i tak zkušené pracovníky u vibrátorů. Po ukončení betonáže I. bloku budou pokračovat práce na betonování stěn IV. bloku a střední stěny III. bloku. Potřeba betonu je odhadována na 1 850 m3.“
Citováno ze zpravodaje Metrostavu,
v únoru 1971 jako součást novin Vodní stavby
Příprava strojů na novou sezonu vrcholí
Tak jako každý rok využívá společnost Metrostav Infrastructure zimní přestávky k tomu, aby pečlivě připravil všechny své stroje na nadcházející sezonu.
V loňském roce došlo při realizaci významných dálničních staveb, zejména dálnic D48, D11, D6 a D1, k maximálnímu vytížení finišerů (foto) určených pro pokládku asfaltových vrstev vozovky a cementobetonového krytu.
Kontrola a následné opravy či výměny opotřebovaných dílů jsou velmi důležitou součástí údržby a přípravy na brzké pracovní nasazení. Většinou jsou tyto stroje zapojeny do nepřetržitého provozu od března do prosince. Například finišer pro pokládku asfaltových vrstev vozovky vyjede na svoji první štaci v tomto roce již v první polovině března, a to na dálnici D11 v úseku Hradec Králové – Smiřice. Tam bude od března probíhat pokládka MZK a následně od dubna pokládka asfaltových vrstev tak, aby došlo k maximálnímu využití Obalovny Chvaletice, která podílově patří do Skupiny Metrostav.
Mgr. Pavlína Mertl,
foto archiv Metrostav Infrastructure
Obchodní úspěchy
Uvádíme výběr projektů, které doplní výrobní program naší společnosti pro další období:
1. Rekonstrukce plaveckého bazénu, Karviná. Divize 1.
2. Výstavba výcvikového a výukového centra hasičského záchranného sboru, Brno. Divize 1.
3. Rekonstrukce pivovaru Eggenberg, Český Krumlov. Divize 6 a 1.
4. Rekonstrukce a dostavba tréninkové haly zimního stadionu, Poprad, Slovensko. Divize 8 a 3.
5. Rekonstrukce hotelu Evropa – fasáda a střecha, Praha 1. Divize 3.
Ing. Rostislav Štajer
Nový produkt TBG metrostav: samozhutnitelný zásyp Terraflow
Naše dceřiná společnost TBG Metrostav si pro své zákazníky připravila nový produkt Terraflow, který významně urychlí zasypávání výkopů stavebních jam.
Samozhutnitelný zásypový potěr Terraflow se na stavbu dopravuje autodomíchávači. Tento materiál je čerpatelný mobilními čerpadly či stabilním pístovým čerpadlem. Terraflow vzhledem ke své vysoké tekutosti dokonale vyplní všechny prostory včetně trhlin a mezerovitostí v horninách. Je lehčí než běžné hutněné zásypy a díky tomu, že se aplikuje litím, nehrozí mechanické porušení konstrukce, jejích izolačních vrstev nebo potrubí a je vyloučeno případné sedání nedokonale zhutněného materiálu.
Terraflow je ideálním řešením zejména pro velmi úzké, hluboké stavební jámy (foto), kde je obtížné běžné hutnění zeminy, a dále je také vhodný jako zásyp výkopů pro inženýrské sítě, které mohou být znovu snadno odkryty.
Inovace výrobků jsou základním stavebním kamenem trvalého zvyšování kvality a rozšiřování naší nabídky.
Ing. Kristýna Vinklerová,
foto archiv TBG
SKM informuje
OK
SKM informuje
koncerty online i dary
Senior klub Metrostav (SKM) musel akce pro své členy přizpůsobit omezením vyplývajícím z nouzového stavu. Není tak možno pořádat hromadné akce, divadla ani setkání seniorů v jídelně Metrostavu.
Využíváme tedy způsoby, které situace umožnuje. Pořádáme procházky a další akce, při nichž nedochází k shromažďování. Naposledy jsme navštívili klášter benediktinek na Bílé Hoře, kde jsme si prohlédli výstavu k výročí 400 let od bitvy na Bílé hoře.
Některé další akce, jako třeba divadelní představení či koncerty, nebo přednášky s cestovatelskou tematikou, se ale musely přesunout na internet. Poslední akcí byl 4. února přenos koncertu Kateřiny Kněžíkové a Kateřiny Englichové. Na internet se stěhuje i převážná část komunikace mezi výborem a členy a mezi členy navzájem.
Abychom pomohli členům, kteří nemají možnost komunikovat online, požádali jsme vedení Metrostavu o možnost darovat Senior klubu vyřazené počítače pro naše členy. Okamžitě na naši prosbu zareagoval pan prezident Skupiny Ing. František Kočí a vedoucí ÚVT pan Pokorný a dostali jsme 12 funkčních počítačů. Za tento vstřícný přístup moc děkujeme. Oslovili jsme i Nadaci Vodafone a Nadaci Charty 77, se kterou dlouhodobě spolupracujeme, a výsledkem byl dar 9 ks tabletů včetně datového připojení na půl roku zdarma. Jako bonbonek jsme dohodli s Moudrou Sovičkou o.p.s. možnost školení našich členů v ovládání IT v rozsahu tří hodin pro každého zájemce.
Podrobnější informace naleznete na webu, v kalendáři SKM či dotazem na e‑mailu.
Jan Brodský
Fotoreportáž
OK/k
Fotoreportáž
Obrazem z rekonstrukce mostu v DobraNově
RED, foto Ing. Vojtěch Vidai
V rámci regionu Liberec tým divize 8 pod vedením Ing. Víta Vidaie provádí rekonstrukce silnic II/262 Dobranov – Česká Lípa a II/268 Mimoň – hranice Libereckého kraje. Práce začaly v průběhu loňského června. Na úseku silnice II/262 byla naplánována výstavba prvního mostu obou projektů – most v Dobranově. Z diagnostiky po demolici vyplynulo, že základy mostu bude nutné zdemolovat a vystavět nové.
Ve spolupráci s projektantem a technickým úsekem divize 8 pod vedením Ing. Zedníka se podařilo najít technické řešení. Jelikož nebyla zcela jasná únosnost stávajícího pilotového založení mostu, cílem technického návrhu bylo odlehčit horní stavbu mostu. Výsledné řešení přineslo změnu železobetonového příčníku za ocelový. Montáž probíhala formou dvou pevných polí a jednoho pole vloženého.
Mostovka byla navržena jako spřažená deska. Doba od prvního návrhu bednění až k betonáži mostovky činila 28 dnů.
Most byl provizorně otevřen v prosinci, kompletně dokončen bude letos v srpnu včetně navazující komunikace ve směru na město Zákupy.
Realizační tým rekonstrukcí silnic II/262 a II/268 v závěru stavební sezony 2020. V letošním roce je naplánována výstavba dvou dalších mostů, jedna rekonstrukce mostu a k tomu související komunikace.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
Fotosloupek – fotogalerie
OK/k
Staveniště budoucí stanice Budějovická a razicí štít, který je vyvalen od ústí tunelu, aby byl přesunut na přistavený tahač.
Náročná přeprava razicího štítu. Díky tomuto řešení jej nebylo nutné po skončení ražby rozmontovat, převážet po částech a opět sestavovat.
Transport razicího štítu byl pro Pražany nevšední zážitek. Na snímku je zachycen v ulici Hradeckých nedaleko dnešní stanice metra Pražského povstání.
Tahač, který štít přepravoval, měl nosnost 110 tun. Manipulace s takovým nákladem nebyla snadná. Snímek zachycuje pohled na roh ulic Lomnického a Na Pankráci u náměstí Hrdinů.
Divize 6 – fotogalerie
OK/k
V areálu roste celkem sedm domů s označením D a E, F a G a A, B a C. Ve třech etapách je staví tým Ing. Tomáše Kuříka.
Rozlehlý areál Park Zličín s privátním parkem vyrůstá na brownfieldu po bývalé továrně Tatra Zličín v Praze 5 podél ulice Na Radosti.
Objekty jsou si architektonicky podobné, po dokončení budou mít dvě podzemní podlaží. Budovy A, B, C, D a E pak šest nadzemních podlaží a objekty F a G ještě o jedno nadzemní podlaží více.
Nosnou konstrukci tvoří monolitický železobetonový stěnový systém, který v suterénu přechází na skeletový. Od 3. NP jsou nosné stěny převážně z cihelných tvárnic.
Divize 5 – fotogalerie
OK/k
Celá estakáda se skládá z devíti mostů. Mosty 1 až 4 realizuje Metrostav. Na snímku je zachycena vybetonovaná ŽB mostovka mostu 1.
Pohled na kompletně osazené nosníky celé estakády.
Bednění mostovky. Stavbaři od ledna pracují navzdory počasí na dalších betonážích.
Další mostní objekt (krmelec), který v rámci modernizace IV. železničního koridoru v úseku Soběslav–Doubí provádí Metrostav.
- 119988.svg
- 119993.svg
- 119994.svg
- 120002.svg
- 120037.jpg
- 120038.jpg
- 120039.svg
- 120040.jpg
- 120041.jpg
- 120057.svg
- 120126.jpg
- 120130.svg
- 120158.jpg
- 120249.jpg
- 120276.jpg
- 120281.svg
- 120282.jpg
- 120283.jpg
- 120284.jpg
- 120285.jpg
- 120286.jpg
- 120288.jpg
- 120289.jpg
- 120290.jpg
- 120299.jpg
- 120300.jpg
- 120301.jpg
- 120302.jpg
- 120303.jpg
- 120304.svg
- 120309.jpg
- 120310.svg
- 120311.jpg
- 120312.jpg
- 120313.jpg
- 120314.jpg
- 120315.jpg
- 120316.jpg
- 120317.jpg
- 120318.svg
- 120319.svg
- 120321.svg
- 120322.jpg
- 120323.jpg
- 120325.jpg
- 120326.jpg
- 120327.jpg
- 120341.pdf
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007