Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

divize 5

Estakáda u Soběslavi roste

Před více než rokem oficiálně odstartoval projekt, který má za cíl modernizaci IV. železničního koridoru v úseku Soběslav–Doubí. Tým Ing. Petra Hanzala z divize 5 zde jako člen dodavatelského sdružení staví polovinu Černovické estakády a 30 m dlouhý železniční most, který bude sloužit jako biokoridor.

RED, foto archiv stavby

C

elá estakáda se skládá z devíti mostů, přičemž Metrostav realizuje mosty 1 až 4. V polovině roku 2020 bylo kompletně dokončeno založení a spodní stavba mostu. V souběhu stavbaři zahájili práce na nosné konstrukci a do konce roku zvládli navézt, osadit a zahájit svařování ocelové konstrukce mostu 4. Do konce roku se podařilo osadit posuvné bednění mostovky a vybetonovat dva 25m dlouhé takty. „Od ledna pracujeme navzdory počasí na dalších betonážích mostovky (foto), nyní na pátém taktu. Dále probíhá svařování nosníků ocelové konstrukce mostu 4 a následovat bude podlití ložisek a demontáž podpěrných skruží,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Petr Hanzal.

Další mostní objekt (krmelec) se v průběhu loňského roku podařilo přeprojektovat a postavit. Původní dvouklenbu nahradil dvourám. Byly provedeny kompletní konstrukce od pilotového založení, základů a rámových konstrukcí včetně říms. Letos budou dokončeny izolace, zásypy a finální terénní úpravy mostu.

divize 8

nová školka pro děti v hejnicích

Obrovskou radost měly děti i jejich rodiče z Hejnic ve Frýdlantském výběžku, když se jim v pondělí 8. února otevřela zbrusu nová školka (foto). Nahradila původní stavbu ze 70. let minulého století.

Martina Vampulová, foto Kateřina Raimová

V

polovině ledna 2020 slavil tým Ing. Ondřeje Holce z divize 8 glajchu, o rok později byla budova založená na dvoustupňových pasech z monolitu a ztraceného bednění dokončena. Už na začátku si stavbaři vytvořili časovou rezervu především díky včasné záměně ručního zdění na systém strojního zdění velkoformátovými cihelnými bloky. Měli tak v plánu školku předat investorovi o celého čtvrt roku dřív. To se ale nestalo. „Bohužel vytvořená časová rezerva se nám rozplynula hlavně dodávkou problematického litého potěru cementových podlah a jeho následné sanace. A částečně také nešťastnou volbou dodavatele vnějších omítek a poté hledáním nového,“ vysvětluje vedoucí projektu Ing. Holec.

Nicméně všechny komplikace se podařilo vyřešit, splněny byly i podmínky pro čerpání dotace od ministerstva školství. A navíc nová, dvoupatrová budova školky se čtyřmi loděmi v každém patře a spojovacím prostorem je středem pozornosti místních obyvatel. „Osobně se zatím setkávám většinou s pozitivním hodnocením, lidem se školka líbí,“ říká vedoucí projektu a dodává: „V Hejnicích bych vyzdvihl ochotu objednatele investovat do herních prvků umístěných v zahradě. Ty jsou pro děti velmi atraktivní. Především mlhoviště v podobě tryskající velryby bude pro děti určitě velkým zážitkem.“

Skupina Metrostav

Výstavba stanice Budějovické náměstí

„Nyní ve stanici Budějovické náměstí (dnes Budějovická, pozn. red.) probíhá betonáž základové desky I. bloku stanice, kterou řídí mistr s. Ant. Reinke. Deset mixů přiváží beton na staveniště ve dne v noci a prohání i tak zkušené pracovníky u vibrátorů. Po ukončení betonáže I. bloku budou pokračovat práce na betonování stěn IV. bloku a střední stěny III. bloku. Potřeba betonu je odhadována na 1 850 m3.“

Citováno ze zpravodaje Metrostavu,

v únoru 1971 jako součást novin Vodní stavby


Příprava strojů na novou sezonu vrcholí

Tak jako každý rok využívá společnost Metrostav Infrastructure zimní přestávky k tomu, aby pečlivě připravil všechny své stroje na nadcházející sezonu.

V loňském roce došlo při realizaci významných dálničních staveb, zejména dálnic D48, D11, D6 a D1, k maximálnímu vytížení finišerů (foto) určených pro pokládku asfaltových vrstev vozovky a cementobetonového krytu.

Kontrola a následné opravy či výměny opotřebovaných dílů jsou velmi důležitou součástí údržby a přípravy na brzké pracovní nasazení. Většinou jsou tyto stroje zapojeny do nepřetržitého provozu od března do prosince. Například finišer pro pokládku asfaltových vrstev vozovky vyjede na svoji první štaci v tomto roce již v první polovině března, a to na dálnici D11 v úseku Hradec Králové – Smiřice. Tam bude od března probíhat pokládka MZK a následně od dubna pokládka asfaltových vrstev tak, aby došlo k maximálnímu využití Obalovny Chvaletice, která podílově patří do Skupiny Metrostav.

Mgr. Pavlína Mertl,

foto archiv Metrostav Infrastructure


Obchodní úspěchy

Uvádíme výběr projektů, které doplní výrobní program naší společnosti pro další období:

1. Rekonstrukce plaveckého bazénu, Karviná. Divize 1.

2. Výstavba výcvikového a výukového centra hasičského záchranného sboru, Brno. Divize 1.

3. Rekonstrukce pivovaru Eggenberg, Český Krumlov. Divize 6 a 1.

4. Rekonstrukce a dostavba tréninkové haly zimního stadionu, Poprad, Slovensko. Divize 8 a 3. 

5. Rekonstrukce hotelu Evropa – fasáda a střecha, Praha 1. Divize 3.

Ing. Rostislav Štajer


Nový produkt TBG metrostav: samozhutnitelný zásyp Terraflow

Naše dceřiná společnost TBG Metrostav si pro své zákazníky připravila nový produkt Terraflow, který významně urychlí zasypávání výkopů stavebních jam.

Samozhutnitelný zásypový potěr Terraflow se na stavbu dopravuje autodomíchávači. Tento materiál je čerpatelný mobilními čerpadly či stabilním pístovým čerpadlem. Terraflow vzhledem ke své vysoké tekutosti dokonale vyplní všechny prostory včetně trhlin a mezerovitostí v horninách. Je lehčí než běžné hutněné zásypy a díky tomu, že se aplikuje litím, nehrozí mechanické porušení konstrukce, jejích izolačních vrstev nebo potrubí a je vyloučeno případné sedání nedokonale zhutněného materiálu.

Terraflow je ideálním řešením zejména pro velmi úzké, hluboké stavební jámy (foto), kde je obtížné běžné hutnění zeminy, a dále je také vhodný jako zásyp výkopů pro inženýrské sítě, které mohou být znovu snadno odkryty.

Inovace výrobků jsou základním stavebním kamenem trvalého zvyšování kvality a rozšiřování naší nabídky.

Ing. Kristýna Vinklerová, 

foto archiv TBG

 

Metrostav 03/2021, Tunel Žilina
Metrostav 03/2021, Krátce aktuálně
Metrostav 03/2021, BeMo Tunnelling
Metrostav 03/2021, Metrostav Slovakia
Metrostav 03/2021, Ptáme se
Metrostav 03/2021, Fotosloupek
Metrostav 03/2021, Centrum vzdělávání
Metrostav 03/2021, Divize 6
Metrostav 03/2021, Číslo
Metrostav 03/2021, Divize 6 a 1
Metrostav 03/2021, Divize 5
Metrostav 03/2021, Divize 8
Metrostav 03/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 03/2021, SKM informuje
Metrostav 03/2021, Fotoreportáž
Metrostav 03/2021, Tunel Žilina

Tunel Žilina

Metrostav 03/2021, Krátce aktuálně

Krátce aktuálně

Metrostav 03/2021, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 03/2021, Metrostav Slovakia

Metrostav Slovakia

Metrostav 03/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 03/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 03/2021, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 03/2021, Divize 6

Divize 6

Metrostav 03/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 03/2021, Divize 6 a 1

Divize 6 a 1

Metrostav 03/2021, Divize 5

Divize 5

Metrostav 03/2021, Divize 8

Divize 8

Metrostav 03/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 03/2021, SKM informuje

SKM informuje

Metrostav 03/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

12

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (102375): (2/2) (1 ms)

Rendering Divize 8 (102374): (1/2) (2 ms)

Rendering Divize 5 (102373): (1/3) (10 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2903/item120290-small.jpg

 i2903/item120002.svg

 i2903/item120318.svg

 i2903/item120303-small.jpg

 i2903/item120304.svg

 i2903/item120316-small.jpg[p2]

 i2903/item120317-small.jpg[p2]

 i2903/item120303-medium.jpg[p3]

 i2903/vth497946-1.jpg[p1]

 i2903/vth497947-1.jpg[p1]

 i2903/vth497948-1.jpg[p1]

 i2903/vth497949-1.jpg[p1]

 i2903/vth497950-1.jpg[p1]

 i2903/vth497951-1.jpg[p1]

 i2903/vth497952-1.jpg[p1]

 i2903/vth497953-1.jpg[p1]

 i2903/vth497954-1.jpg[p1]

 i2903/vth497955-1.jpg[p1]

 i2903/vth497956-1.jpg[p1]

 i2903/vth497957-1.jpg[p1]

 i2903/vth497958-1.jpg[p1]

 i2903/vth497959-1.jpg[p1]

 i2903/vth497960-1.jpg[p1]