Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav Slovakia

Metrostav Slovakia a bytové domy Kopčianka

Nový rezidenční projekt naší dceřiné společnosti Metrostav Slovakia pod názvem Kopčianka představuje výstavbu 308 bytů, která bude probíhat ve dvou etapách. Práce na první etapě tří bytových domů odstartovala začátkem roku a od 1. února je oficiálně spuštěn i prodej bytů.

Text a vizualizace Metrostav Slovakia

P

rojekt byl navržen se záměrem vytvořit nový charakter rychle měnící se části Petržalka v oblasti Kopčianské ulice, kterou obyvatelé Bratislavy dobře znají.

Jednou z hlavních předností nového bydlení (vizualizace) je pestrá infrastruktura se skvělým dopravním napojením a snadno dostupným Starým Městem. Dobrá poloha v kombinaci s kvalitní občanskou vybaveností  umožní budoucím majitelům bytových jednotek užívat si naplno svůj nový domov – bez ohledu na to, zda tráví čas radši sportem v blízké přírodě, nebo jestli dají přednost kulturnímu vyžití v centru Bratislavy. Navíc nedaleko, a tedy v dosahu autem, je rakouský venkov i metropole Vídeň.

výstavba bytových domů rekultivuje a oživí starou lokalitu a zatraktivní ji novou zelení

Budovy jsou navržené tak, aby na kaž­­dém poschodí byly maximálně čtyři byty, čímž se podpoří sousedský život. Obyvatelé si dopřejí setkávání s přáteli, ale zároveň nebude narušeno jejich soukromí. Tři plánované vnitrobloky mezi domy dotvoří příjemné prostředí a poskytnou prostor pro vznik nových sousedských komunit. V přízemí se počítá s malými obchody a u objektu nechybí relaxační zóny ve stínu stromů, což nabízí další možnosti pro trávení volného času. Byty lze přizpůsobit vlastním potřebám a každý prostor je důsledně promyšlený. Každý byt má vlastní lodžii a výhled do parku, do krajiny či na město. Kopčianka tak poskytuje příjemné bydlení v blízkosti centra.

S naším developmentem poprvé i mimo Bratislavu

Metrostav Slovakia zároveň představuje další nejnovější projekt pod názvem Popradská v Košicích. Nabídne prostorné rodinné byty s vynikajícími dispozicemi, ale i cenově dostupné menší praktické bydlení pro mladé. V rámci projektu vznikne pět nových bytových domů obklopených zelení vnitrobloku s moderními jednopokojovými až pětipokojovými byty s balkonem nebo terasou.

Byty Popradská se nacházejí na křižovatce ulic Popradská a Třída KVP, díky čemuž budou mít zájemci o toto bydlení na dosah nejen přírodu borového háje, ale také centrum Košic. Pěšky se tam dostanou za 25 minut, městskou hromadnou dopravou ještě rychleji. I byty Popradská se zkrátka nacházejí na dobré adrese.

Ptáme se...

Ing. Václav Apolín

ředitel divize 1

Před 27 lety jako absolvent Fakulty stavební ČVUT vstoupil do Oblastního zastoupení pro Plzeňský kraj, koncem roku 1999 se Václav Apolín stal jeho ředitelem. Od července 2020 řídí divizi 1.

Co se především pro vás změnilo, když jste po panu Ing. Heranovi převzal štafetu?

Především bych chtěl říci, že po pětadvacetiletém působení v Plzni pro mě nebylo vůbec jednoduché tuto oblast opustit. Je tam výborný tým, se kterým jsem prožil mnoho příjemných roků. Rád bych proto touto cestou za dosavadní spolupráci všem kolegům z plzeňské oblasti poděkoval. Nicméně jsem byl samozřejmě potěšen nabídkou ujmout se vedení divize 1, která v ten moment byla v dobré personální i ekonomické kondici, a já se vynasnažím, aby tomu bylo i nadále. Po nástupu do vedení divize se moje pracovní i osobní tempo samozřejmě zvýšilo. Musel jsem se především seznámit s rozsáhlou agendou divize a centrály, což trvá dodnes.

Na co se nyní především soustředíte?

Aktuálně se naší divizi poměrně daří. Za minulý rok jsme dosáhli plánovaného obratu ve výši 3,3 mld. Kč, předpoklad na rok 2021 je také optimistický. Máme dobře rozložené portfolio zakázek, jak ve Středočeském kraji, tak i v přidělených regionech. V každém z těchto regionů dosahujeme obratu v řádech stamilionů Kč. Naší snahou je nadále rozvíjet vlastní specializovaná střediska. Máme dlouhodobě dobře fungující středisko inženýrských sítí v Praze, další vzniklo v Plzni. V Brně, Ostravě a Plzni působí střediska HSV. Na velmi dobré úrovni je středisko plynovodů v Brně. V lednu byl dokončen proces akvizice plynařské společnosti Prockert a Hynek, která je pod patronací naší divize. 

Které z nedávno skončených staveb vás nejvíce zaujaly?

Mezi povedené dokončené stavby určitě patří dva projekty realizované společně s divizí 3. Jedná se o zdařilou výstavbu objektu The Flow Building na Václavském náměstí a modernizaci objektu sídla Elektrických podniků v pražské Bubenči. Dál bych zmínil dokončení IV. etapy bytových domů VIVUS v Praze v Uhříněvsi. V Plzni bude v březnu dokončen sportovní areál Prokopávka a krátce nato architektonicky zajímavá průmyslová budova pro firmu Techno­crane. V Brně kolegové dokončili velmi pěknou rekonstrukci bytového domu pro seniory Cejl.     

Můžete zmínit zajímavé projekty v přípravě a v realizaci?

V současné době provádíme v Praze mnoho zajímavých rekonstrukcí. Jedná se např. o apartmánový hotel na Senovážném náměstí, rekonstrukci a dostavbu v Mikulandské ulici pro VŠUP, pro ministerstvo obrany Armádní muzeum Žižkov na Vítkově a rekonstrukci vily v Praze 6. V Brně se realizují velké zakázky jako dostavba pavilonu psychiatrie FN Brno a výstavba tramvajové tratě pro areál Kampus Brno. Ostravská oblast zahájila modernizaci plaveckého bazénu v Karviné. V Plzni se staví dvě velké zakázky: Západní městský obchvat a tramvajová vozovna Slovany. Dlouhodobě také divize 1 působí v areálu Škoda Auto v Mladé Boleslavi. V současné době se ucházíme o administrativní budovu, kde bychom, vzhledem k dlouhodobě dobrým zkušenostem, rádi uspěli.

Za rozhovor děkuje David Kalců

fotosloupek

Operace razicí štít 

Na přelomu ledna a února 1969 začala ve Štětkově ulici ražba prvního raženého tunelu pražského metra (první úsek metra vznikal sice už v roce 1967 u hlavního nádraží, byl ale hloubený).

Zapotřebí byl speciální razicí štít, který naši pracovníci dali dohromady spolu s montéry ze Sovětského svazu. Ve Štětkově ulici vznikla montážní jáma, do níž se štít nainstaloval a razil tunel mezi stanicemi Gottwaldova (dnes Vyšehrad) a Pražského povstání v délce 454 m. Po skončení ražby bylo nutné štít rozmontovat, po částech převézt na další místo a smontovat. Naši technici vymysleli, jak ho vyvalit z jámy a transportovat v celku na tahači o nosnosti 110 tun k novému nasazení.

Metrostav 03/2021, Tunel Žilina
Metrostav 03/2021, Krátce aktuálně
Metrostav 03/2021, BeMo Tunnelling
Metrostav 03/2021, Metrostav Slovakia
Metrostav 03/2021, Ptáme se
Metrostav 03/2021, Fotosloupek
Metrostav 03/2021, Centrum vzdělávání
Metrostav 03/2021, Divize 6
Metrostav 03/2021, Číslo
Metrostav 03/2021, Divize 6 a 1
Metrostav 03/2021, Divize 5
Metrostav 03/2021, Divize 8
Metrostav 03/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 03/2021, SKM informuje
Metrostav 03/2021, Fotoreportáž

Sending statistics … done (173 ms)

Rendering Fotosloupek (102368): (1/2) (1 ms)

Rendering Ptáme se (102367): (1/1) (0 ms)

Rendering Metrostav Slovakia (102366): (1/2) (3 ms)

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogoa-26.png

 i2903/item120126-small.jpg

 i2903/item120130.svg

 i2903/item120158-small.jpg

 i2903/item120249-small.jpg

 i2903/item119988.svg

 i2903/vth118894-1.jpg

 i2903/vth118820-1.jpg

 i2903/vth118853-1.jpg

 i2903/vth118822-1.jpg

 i2903/vth118825-1.jpg

 i2903/vth118826-1.jpg

 i2903/vth118891-1.jpg[p1]

 i2903/vth118897-1.jpg[p1]

 i2903/vth118851-1.jpg[p1]

 i2903/vth118898-1.jpg[p1]

 i2903/vth118899-1.jpg[p1]

 i2903/vth118900-1.jpg[p1]

 i2903/vth118901-1.jpg[p1]

 i2903/vth118842-1.jpg[p1]

 i2903/vth118893-1.jpg[p1]