divize 5
Estakáda u Soběslavi roste
Před více než rokem oficiálně odstartoval projekt, který má za cíl modernizaci IV. železničního koridoru v úseku Soběslav–Doubí. Tým Ing. Petra Hanzala z divize 5 zde jako člen dodavatelského sdružení staví polovinu Černovické estakády a 30 m dlouhý železniční most, který bude sloužit jako biokoridor.
RED, foto archiv stavby
C
elá estakáda se skládá z devíti mostů, přičemž Metrostav realizuje mosty 1 až 4. V polovině roku 2020 bylo kompletně dokončeno založení a spodní stavba mostu. V souběhu stavbaři zahájili práce na nosné konstrukci a do konce roku zvládli navézt, osadit a zahájit svařování ocelové konstrukce mostu 4. Do konce roku se podařilo osadit posuvné bednění mostovky a vybetonovat dva 25m dlouhé takty. „Od ledna pracujeme navzdory počasí na dalších betonážích mostovky (foto), nyní na pátém taktu. Dále probíhá svařování nosníků ocelové konstrukce mostu 4 a následovat bude podlití ložisek a demontáž podpěrných skruží,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Petr Hanzal.
Další mostní objekt (krmelec) se v průběhu loňského roku podařilo přeprojektovat a postavit. Původní dvouklenbu nahradil dvourám. Byly provedeny kompletní konstrukce od pilotového založení, základů a rámových konstrukcí včetně říms. Letos budou dokončeny izolace, zásypy a finální terénní úpravy mostu.