-
Metrostav
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
Okruh
3
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
24. února 2023
ročník 35
Okolo Plzně rychleji
V neděli 19. února se řidiči dočkali slavnostního otevření dalšího úseku Západního okruhu Plzně (snímky). Ve sdružení s firmou Berger Bohemia jej za 34 měsíců postavil Metrostav v čele s oblastním ředitelem divize 1 pro Plzeňský kraj Ing. Miroslavem Záhořem.
Lenka Svobodová, foto Jiří Zahradník
bývá nám ještě dokončit finální vodorovné dopravní značení, u nějž čekáme na vhodné počasí, a oprava okolních komunikací poškozených výstavbou. To už jsou však jen drobnosti, které se motoristů na okruhu netýkají, stejně jako naše následná pěstební péče o vysazenou zeleň,“ říká vedoucí projektu Ing. Záhoř.
I když stavbaři během prací nemuseli řešit mnoho odlišností oproti projektu –, v některých místech se jen měnil způsob založení kvůli méně únosnému podloží a délky pilot – přesto dokončení zakázky nebylo jednoduché. „Během výstavby propukl covid, takže se nás nepříznivě dotkla nejen protiepidemická opatření, ale i menší dostupnost materiálů a jejich vyšší ceny. Potom začala navíc válka na Ukrajině, což v některých případech znamenalo i nedostatek dělníků. Nepříjemná byla oblaka prachu nebo po dešti všudypřítomné bahno vznikající kvůli charakteru půdy a neustálým a rozsáhlým zemním pracím,“ vypočítává Ing. Koželuh, jehož tým z oblastního zastoupení divize 1 dokončil veškeré mostní konstrukce biokoridorů a nadjezdů. „Vzhledem k tomu, že nejsem mostař, obdivoval jsem precizní práci mostařů z divize 5, kteří nosnou konstrukci estakády nad řekou Mží provedli letmou betonáží a vahadla propojili ve výšce kolem 20 m nad vodní hladinou. Překvapila mě i masivní konstrukce jejich přesuvné skruže a obloukový biokoridor s rozponem téměř 40 metrů,“ dodává.
nová komunikace zvýší bezpečnost a plynulost provozu a uleví dopravě v centru města
Stavbu celé komunikace řídila ve spolupráci s partnerem ve sdružení divize 1, podílelo se však na ní i mnoho dalších kolegů z Metrostavu. Výše jmenovaní mostaři divize 5 pod vedením Ing. Petra Koukolíka postavili pomocí letmé betonáže a na posuvné skruži 2/3 délky estakády. Betonáři divize 6 v čele s Janem Kolkem vybudovali nosné železobetonové konstrukce dvou biokoridorů a dvou nadjezdů. Pracovníci střediska HSV divize 1 provedli pod dohledem Ing. Juraje Noska dvě nosné železobetonové konstrukce dalšího nadjezdu a biokoridoru a konstrukce podzemních kolektorů i opěrných stabilizačních stěn. Dalším významným vnitropodnikovým partnerem byla armovna divize 6, jež vyrobila a dodala tři čtvrtiny veškeré potřebné výztuže. Středisko inženýrských sítí divize 1 potom provedlo část odvodnění komunikací a přeložek veřejných vodovodů. „Spolupráce se všemi jmenovanými i ostatními nezmíněnými kolegy z Metrostavu byla velmi dobrá a přátelská. Táhli jsme za jeden provaz, dílo se podařilo a za to bych jim všem chtěl poděkovat,“ uzavírá Ing. Záhoř.
západní okruh, II. etapa
Dominantou stavby je 1,2 km dlouhý most přes záplavové území v údolí řeky Mže a Plzeňské ulice a silnice do Radčic. Estakáda vede v různé výšce nad terénem, poslední stovky metrů jsou kromě oblouku i ve stoupání.
Nový úsek propojuje největší městské sídliště na Severním předměstí s průmyslovou zónou na Borských polích. Na silnici I/20 Karlovarská je komunikace napojena okružní křižovatkou v blízkosti areálu Hasičského záchranného sboru a zimního stadionu Košutka. Na druhém konci úseku ale bude řidičům stále působit komplikace kruhový objezd u Makra, který není uzpůsobený na velkou dopravní zátěž a jehož přestavba se teprve připravuje.
Úsek: Křimická–Karlovarská
Délka: 3,5 km
Uspořádání: dvoupruh kategorie MS 9/80
Počet křižovatek: 3
Počet mostů: 4
Počet biokoridorů: 3
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Pomáháme Turecku
Skupina Metrostav prostřednictvím své dceřiné společnosti působící v Turecku Metrostav Ankara Inşaat uspořádala humanitární sbírku na pomoc po ničivém zemětřesení. Výtěžek sbírky je ve spolupráci s velvyslanectvím Turecké republiky letecky přepravován do zasažené oblasti. Více na str. 2.
Mezinárodní sankce
Nově je zaměstnancům společností patřících do Skupiny Metrostav k dispozici aplikace od společnosti Datlab s.r.o., která umožňuje prověřování českých subjektů s ohledem na riziko uplatnění mezinárodních sankcí. Konkrétně z dostupných dat ověřuje rizika vazby na osoby na sankčních seznamech a ovládání osobami z Ruské federace.
Metrostav na Jizerské firemní
Náš tým (foto) se zúčastnil dalšího ročníku T-Mobile Jizerské firemní v rámci Jizerské 50. Štafetu na okruhu v Bedřichově zajeli 10. února naši kolegové Mojmír Stuchlík (kapitán), Filip Křesťan, Martin Jedlička a Jan Kolařík. V boji se silnou konkurencí téměř šedesáti týmů se umístili na krásném 14. místě. Gratulujeme!
Exkurze na naší stavbě
Studenti a zaměstnanci Fakulty stavební ČVÚT měli možnost prohlédnout si rekonstrukci pražského hotelu InterContinental. Navštívili opravený vzorový pokoj, novou přístavbu hotelu nebo nahlédli na jeho nosné a kompletační konstrukce.
BeMo Tunnelling
BeMo Tunnelling
BeMo: náročné ražby tunelu Bergzabern
V únoru 2021 nás zemský podnik pro správu komunikací v Porýní – Falci Mobilität Speyer pověřil výstavbou tunelu (foto) a obchvatu komunikace B 427 v Bad Bergzabernu v německu. postavíme zde únikovou štolu a hlavní tubus tunelu.
Pafos Busch, foto BeMo Tunnelling
rojekt kromě dvou odstavných zálivů v hlavní rouře zahrnuje šest propojek, které navzájem propojují obě roury. Z důvodu extrémně měnících se geologických poměrů je nutné střídání razicích prací pomocí bagru nebo odstřelem v únikové štole i v hlavní rouře. Kromě obou tunelových rour musejí být postaveny dva kilometry navazujících dopravních cest, nádrže na hasební vodu a provozní budova.
Ražba byla slavnostně zahájena 29. září 2021. Jednu z četných výzev v rámci razicích prací představuje malý 17 m2 čítající plochu výrubu při výstavbě únikové štoly. Tento vyžaduje sofistikovanou koncepci nasazení strojů, detailní naplánování pracovních postupů a rovněž komplexní koncepci, která umožňuje optimální razicí výkony za předpokladu zachování veškerých požadavků bezpečnosti práce.
V únoru 2022 se zcela neočekávaně v pokračující únikové štole počínajíc tunelovým metrem 420 m objevil silně zvětralý a rozložený pískovec na převážně volně vyskytujícím se kamení v kombinaci se zvýšenou hladinou spodní vody nad úrovní profilu tunelu. Na základě hrozícího rizika „tekoucího materiálu“ musely být se souhlasem všech účastníků projektu zastaveny razicí práce a učiněna taková opatření, aby bylo možné obnovit bezpečnou ražbu. Za podpory celého týmu společnosti BeMo Tunnelling (BeMo) se podařilo urychleně nalézt vhodný systém odvodnění a tento uvést do praxe.
silniční obousměrný tunel bude po dokončení sloužit při objížďce lázní bad bergzabern
V hlavních rourách v důsledku střídavé geologie byla nevyhnutná častá obměna tříd ražnosti. Ačkoliv převážná část ražby byla prováděna pomocí trhavin, cca 280 m ražby se uskutečnilo pod ochranou trubkového deštníku. Od tunelového metru 660 byly při ražbě kaloty zjištěny průniky vody. Abychom odvodnili větší část čelby hlavního tunelu, byly naprojektovány a realizovány 300mm studny ve vertikálním a horizontálním směru (60° vpřed) v délce až do 24 m. Dodatečně byl v hlavní rouře zaveden systém DSI AT 76.
Na základě geologických poměrů lze jen obtížně uvažovat o nějakém konkrétním časovém výhledu. Na začátku roku 2023 je naplánováno dokončení únikové štoly a v návaznosti na to bude zahájena realizace vnitřního pláště a dalších vnějších stavebních objektů. Ukončení projektu je naplánováno na polovinu roku 2024. Zdař Bůh!
Ptáme se
Ptáme se...
Pavel Franz, MBA
Vedoucí provozu LOP divize 3
Letos Pavel Franz překročí milník 30 let působení v oblasti dodávek a realizací Lehkých obvodových plášťů (LOP). V roce 2018 stál u zrodu střediska LOP při divizi 3 a vede provoz LOP, který čítá 65 kmenových zaměstnanců.
U velkých staveb, jako je například rekonstrukce hotelu InterContinental, stavby v IKEM nebo projekt Nová Waltrovka zajišťujete realizaci LOP. Spolupráce v rámci Skupiny ale i s investory tedy funguje?
Ano, spolupráce funguje, i když na každé z realizací jinak. Když přidám ještě projekt Hybernská, tak spolu s Novou Waltrovkou jsou to práce prováděné přímo pro investora, který realizuje svoje představy o finální podobě LOP přímo s námi jako dodavatelem, což je pro obě strany někdy náročné, protože projekt je i v realizaci, jak bych řekl, živý. Naproti tomu IKEM je zasmluvněný pro generálního dodavatele, který filtruje možné požadavky na změny a úpravy samostatně v rámci svých představ a možností daných uzavřenou smlouvou o dílo, a daných zásahů do projektu je tedy minimum. A InterContinentál – Staroměstská brána je kapitola sama o sobě, protože jde o rekonstrukci objektu a nové přístavby a o překvapení zde není nouze. Musím přiznat, že naši projektanti mají někdy těžkou hlavu, ale zatím se vše podařilo vyřešit.
Jak hodnotíte období poté, kdy došlo ke spojení M3 Fasády a střediska lehkých obvodových plášťů divize 3?
V roce 2021 to byla změna poslední. Klíčové bylo rozhodnutí a změny již před tímto okamžikem. Zajištění fungování firmy Nevšímal a.s., přechod na NBK Aluminium, následně odkup části podniku a vznik M3 Fasády s.r.o. a 1. října 2021 začlenění části podniku M3 Fasády s.r.o. do struktury Metrostavu a vznik provozu. Tou poslední změnou byl završen proces vzniku plnohodnotného dodavatele LOP v rámci Skupiny Metrostav. Samozřejmě se událo mnoho věcí a náš provoz to přímo ovlivnilo a ovlivňuje dodneška. Od pandemie covidu-19, testování na pracovištích až po brutální navyšování cen vstupních materiálů a energií zapříčiněných událostmi na Ukrajině. Pro nás toto období znamenalo zkoušku, kdy jsme museli zabrat a dokázat, že na trh LOP patříme.
Na co byste se rád soustředil v nadcházejícím období?
Děkuji za tuto otázku. Dá se na ni odpovědět různými způsoby, ale primárním cílem je mít dostatek práce. Tento fakt by umožnil soustředit se na další činnosti při zkvalitňování procesů od účasti na projektech již v období jejich tvorby, z toho plynoucí kvalitní cenové nabídky a vytvoření časového prostoru pro přípravu takových projektů. Nyní vnímám téměř ve všech projektech velký tlak na čas a tímto bychom si mohli vytvořit kvalitní předpolí pro jejich realizaci. Abychom mohli pracovat, jak chceme my, je důležité odvádět kvalitní práci na všech projektech a vstoupit do povědomí investorů, kteří své projekty připravují, a tím mít možnost je oslovit právě v přípravné fázi. Ruku v ruce s tímto nacházet a oslovovat možné nové kolegy, kteří by nás posílili v pozicích kalkulant, přípravář, projektant, stavbyvedoucí, mistr nebo i v pozicích, kde by se přímo podíleli na výrobě a montáži našich plášťů. Od založení střediska LOP při divizi 3 letos uplyne pět let a vím, že jsme za tuto dobu odvedli spoustu kvalitní práce.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Nový pavilon s operačními sály a JIP roste v Ústí nad Labem
V areálu Masarykovy nemocnice kolegové z Metrostavu DIZ pod vedením Lukáše Mareše staví nový pavilon s operačními sály – konkrétně jde o výstavbu kardiocentra a inženýrských objektů, které s hlavním objektem souvisejí.
Budova je přistavěna k dilatačním celkům objektu dosavadního monobloku. V novém objektu (snímky) budou umístěny centrální operační sály, kardiochirurgické a kardiologické sály, jednotky JIP, KAPIM, intermediární péče a standardní lůžkové jednotky. V tuto chvíli se projekt nachází zhruba v 70% rozestavěnosti, hotová je například hrubá stavba včetně obálky budov, zároveň se uvnitř dokončují hrubé rozvody TZB a elektro či probíhá lití podlah.
Metrostav pomáhá
Metrostav pomáhá
Humanitární sbírka pro Turecko
Jak jsme informovali na str. 1, Skupina Metrostav uspořádala humanitární sbírku na pomoc po ničivém zemětřesení. Velmi si vážíme solidarity našich zaměstnanců a děkujeme za podporu. Společně jsme v první vlně naplnili přes 50 stěhovacích krabic.
RED, foto archiv Metrostavu
pondělí 13. února odpoledne jsme je předali velvyslanectví Turecké republiky a materiál je na cestě k potřebným. Současně se ozvali mnozí s tím, že také chtějí pomoci, ale že kvůli jarním prázdninám sbírku nestihli. Do 21. února tak proběhlo 2. kolo sbírky a podařilo se získat dalších 30 krabic s potřebným materiálem. Ještě jednou všem moc děkujeme!
Ve dnech 20. a 21. února proběhla v Metrostavu návštěva generálního ředitele dceřiné společnosti Metrostav Ankara Inşaat Ferhata Bolata a jejího obchodního manažera Ömera Sütçü. Setkali se s prezidentem Skupiny Ing. Františkem Kočím, ředitelem Útvaru zahraničního podnikání Ing. Václavem Soukupem a ostatními členy tureckého týmu. Následně proběhlo jednání představenstva této dceřiné společnosti.
Oba turečtí hosté ocenili humanitární sbírku pro oběti zemětřesení v jejich zemi, která jménem Metrostavu Ankara Inşaat právě probíhala ve vestibulu Metrostavu (foto) v Koželužské ulici.
Číslo
číslo
kusů látkových filtrů uvnitř výrobních bloků snížilo uhelné elektrárně Tušimice o 90 procent emise prachových částic. Ekologizaci odlučovačů tuhých znečišťujících látek realizovali kolegové z divize 3.
Metrostav DIZ
Metrostav DIZ
Nádraží Opava-západ je po modernizaci skoro replika
Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci západního nádraží v Opavě. budova, která zde stojí od 80. let předminulého století, se po ní vrátila do krásy z doby svého vzniku. „Vizuální vzhled fasády, její plasticita s odkazem na historii objektu před 150 lety, je opravdu jedinečný. dá se říci, že je po obnově něco jako replika původního pojetí objektu,“ říká vedoucí projektu Ing. Michal Rádek.
Blanka Růžičková, foto Drahoslav Ramík
o modernizaci vnitřních prostor budova konečně odpovídá požadavkům dnešní doby. Práce spojené s rekonstrukcí nádražní budovy, která byla naposledy opravována v 60. letech minulého století, stavbaři zahájili před dvěma lety. Původně předpokládaný termín dokončení v září minulého roku se o několik týdnů posunul. „K prodloužení do prosince 2022 došlo z důvodu zjištění statických vad v rámci nosné stropní konstrukce ve 2. nadzemním podlaží, kde jsme museli přistoupit k nahrazení trámového stropu za strop ocelobetonový,“ vysvětluje inženýr Michal Rádek.
Zakázka zahrnovala kompletní rekonstrukci budovy a zastřešení směrem k nástupišti. Stavební práce probíhaly za plného provozu železnice a v budově po dvouměsíční rekonstrukci, která se uskutečnila v prvním roce výstavby, znovu fungovala i pobočka České pošty. „Pokladnu s prodejem jízdenek se díky jednání s investorem podařilo vymístit do externí unimobuňky, takže jsme měli při výstavbě naštěstí volné ruce,“ popisuje vedoucí projektu.
Zkušenost k nezaplacení
„Správa železnic má striktní požadavky na dodržování vnitřních postupů a procesů. S tímto objednatelem jsme spolupracovali poprvé, a když se k tomu přičte i první stavba vedená pod elektronickým stavebním deníkem, tak to byl extrémně velký administrativní záběr,“ říká inženýr Rádek. Na druhé straně však jde o zkušenost k nezaplacení.
stavební práce probíhaly za plného provozu železnice. Teď je hotovo a cestující při čekání na vlak ocení lepší komfort
Za pozitivní považuje také zájem města. Opavský magistrát má s budovou a úpravou jejího okolí další plány. Také přednádražní prostor má být znovu důstojnou zónou se zelení a veřejným prostorem. Město zde hodlá v navazující investici opravit příjezdovou komunikaci, vybudovat nové chodníky a veřejné osvětlení. „Zástupci města se pravidelně zúčastňovali kontrolních dnů, což pomáhalo při přípravě a koordinaci prací,“ říká inženýr Rádek. Vůbec největší poděkování však podle jeho slov patří týmu: „Tedy bezva partě lidí, u nichž jsem nikdy nepostrádal obětavost a svědomitost.“
Pohled do minulosti
Opavské západní nádraží zahájilo provoz v roce 1872, kdy začala fungovat trať ze slezské metropole do Krnova. Jeho význam se výrazně zvýšil o třiadvacet let později, kdy došlo k propojení se stanicí Opava-východ, odkud už tehdy vedla trať do Ostravy a navazovala tak na hlavní železniční tah, takzvanou Severní dráhu císaře Ferdinanda vedoucí z Vídně do Krakova. Nádražní budova zde stála hned od začátku. Poslední zásadnější rekonstrukcí prošla před více než padesáti lety.
Divize 8
Divize 8
Rekonstrukce pod přísným bezpečnostním dohledem
Letos v únoru to bude už 17 let, kdy byla uvedena do provozu budova Národního integrovaného střediska řízení letového provozu (IATCC) v Jenči u Prahy. Svým tvarem do oblouku poutá prosklený objekt pozornost i dnes. V uplynulých měsících nový design získaly některé vnitřní prostory, do nichž se běžný návštěvník z bezpečnostních důvodů nedostane.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
nitřní rekonstrukce objektu, kterou prováděl tým Ing. Petra Šrámka z divize 8, byla rozdělena do několika etap. Tou stěžejní byla právě úprava sálu (foto), z něhož navigují letadla zkušení řídící. „Původní prostory sálu byly poměrně tmavé. Nový interiér je moderní a světlejší. Stará zářivková světla nahradila nová s technologií LED, která dokážou interiér lépe prosvětlit. Mají horní i spodní složku a proměnnou chromatičnost. Takový typ sofistikovaných svítidel byl s touto konfigurací použit v České republice vůbec poprvé,“ říká stavbyvedoucí Ing. Gleb Lukovnikov a dodává, že neobvyklým architektonickým prvkem sálu o rozloze skoro 1000 m2 je i čtveřice zelených stěn s rostlinami (druhé foto). V sále je nová zdvojená podlaha, je vybaven novým nábytkem a okna lze v případě potřeby zastínit roletami.
kilometry kabelů
Detailnímu doladění moderního interiéru rekonstruované části budovy předcházely stavební práce, kdy dělníci vyměnili silnoproudou i slaboproudou kabeláž v celkové délce neuvěřitelných 200 km. Přestavba se týkala i sociálních zařízení a kuchyněk a všechny opravené místnosti získaly nové dveře. Původně ocelový spinklerový systém hasicího zařízení nahradil nerezový a strojovny dostaly nové, výkonnější jednotky vzduchotechniky, které dodali a namontovali kolegové ze Subterry.
Celá rekonstrukce probíhala za plného provozu střediska, což s sebou přineslo řadu omezení. Také všechny hlučné práce museli stavbaři provádět pouze po předchozí domluvě s investorem. „Rád bych v této souvislosti vyzdvihl spolupráci s technickým týmem Řízení letového provozu, který se nám v rámci možností snažil vycházet maximálně vstříc,“ dodává vedoucí projektu Ing. Petr Šrámek.
I v takto náročných podmínkách dokázali pracovníci divize 8 rekonstrukci dokončit v perfektní kvalitě a včas.
Pečlivá kontrola
Rekonstrukce střediska probíhala pod přísným dohledem státního podniku Řízení letového provozu. Příchod každého pracovníka bylo nezbytné v předstihu ohlásit, musel disponovat dokladem o spolehlivosti nebo výpisem z rejstříku trestů. Taktéž musela být dopředu hlášena všechna vozidla zásobující stavbu. Před samotným vstupem do objektu museli všichni pracovníci projít bezpečnostní prohlídkou i bezpečnostními rámy s detektorem kovu a totéž platilo pro veškerý materiál, který se navíc kontroloval i rentgenovými paprsky.
Divize 8 Ústecký kraj
Divize 8 Ústecký kraj
Obnova Žatecké synagogy je u konce, připravují se expozice
Obyvatelé Žatce už se mohou opět pyšnit druhým největším židovským svatostánkem v Česku. Budovám synagogy a sousedního rabinátu, kterým dva a půl roku vládli stavbaři Metrostavu, se vrátil lesk a neobvyklá maurská architektura z konce 19. století. Stavební práce skončily už v závěru loňského roku, soukromý investor Daniel Černý tak nyní může začít připravovat expozice.
Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu
ynagoga (foto) bude slavnostně otevřena a zpřístupněna pro veřejnost na konci tohoto roku. „Zatímco zvnějšku vypadají budovy skutečně jako v době před 150 lety, vnitřní prostory jsme záměrně koncipovali v modernějším a univerzálnějším stylu, aby umožnily konání výstav, koncertů či divadelních představení. V rabinátu bude stálá expozice zaměřená na historii Židů na Žatecku, v synagoze se budou střídat výtvarné výstavy,“ říká majitel žatecké synagogy Daniel Černý, který nákladnou stavbu za desítky milionů korun zainvestoval částečně z dotace a vlastních prostředků.
Rekonstrukce synagogy a rabínského domu v Žatci probíhala pod dohledem památkářů a týkala se především střechy, oken, fasád i interiérů. Nyní již hlavní budovu zdobí vitrážová okna, obnovená sgrafita a na kopulích tři nové pozlacené Davidovy hvězdy. Vnější podobou tak synagoga již odpovídá původní stavbě z 19. století s neobvyklou maurskou architekturou.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
úctyhodné jubileum
Dne 20. února oslavil své životní jubileum, úctyhodných 90 let Ing. Jaromír Pavlíček. Svůj profesní život zasvětil Metrostavu, kde začínal jako stavbyvedoucí ve stanici metra Muzeum, poté jako hlavní stavbyvedoucí ve stanici metra Vyšehrad, Dejvická, a později se osvědčil jako vedoucí provozní jednotky 1, ředitel divize 1 a člen vedení.
Za jeho působení postavila divize 1 mnoho stanic pražského metra, centrální dispečink MHD a další významné stavby naší metropole. Je nám ctí popřát mu touto cestou zejména pevné zdraví, spokojenost a krásné chvíle u vody, jelikož je i ve svém věku stále vášnivým rybářem.
Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu
Výtah na Orlíku a VD Hněvkovice v soutěži
Dvě vodní díla, které realizovali stavbaři divize 6, jsou nominována v soutěži Vodohospodářské stavby 2022. Investorem obou projektů je státní podnik Povodí Vltavy, který také zpracovává přihlášku. Soutěž pod záštitou ministerstva zemědělství a ministra životního prostředí vyhlašuje Svaz vodního hospodářství ČR, z. s.
Modernizaci lodního výtahu na největším, nejvyšším a nejmohutnějším vodním díle vltavské kaskády dokončili stavbaři na jaře 2022, v květnu toho roku byl zahájen zkušební provoz. Lodní výtah je unikátní svou výškou přes 70 m a délkou 277 m, přeprava plavidel v něm probíhá nasucho po kolejové dráze. Modernizace měla za úkol zvýšit kapacitu vozíku – původně přepravil 8,5 m dlouhé a tři metry široké lodě s hmotností do 3,5 tuny, nyní umožní přepravu plavidel s hmotností až 6,6 tuny. Součástí přestavby bylo prodloužení jeho návodní části kolejové dráhy o zhruba 10 m směrem do přehrady.
Zdvihadlo získalo nový vozík, jehož výrobu včetně ladění ocelové konstrukce podle projektu Metrostavu a podmínek investora státního podniku Povodí Vltavy realizovali technici chrudimské společnosti EL-VY. Vozík široký 3,1 m s délkou 8,5 m a výškou 4,6 m umožňuje přepravu až 97 % sportovních a turistických lodí v České republice.
Svařování pod vodou
Druhý nominovaný projekt VD Hněvkovice se nachází 5 km jižně od Týna nad Vltavou a spolu s vodním dílem Kořensko je nejnovějším stupněm vltavské kaskády. Stavbaři zde koncem roku 2022 dokončili rekonstrukci, která měla za cíl zlepšit protipovodňovou funkci přehrady. Zakázka zahrnovala zvýšení kapacity dvou ze tří polí bezpečnostního přelivu přehrady a z toho vyplývající úpravy plavební komory.
Stavba nesměla ohrozit bezproblémové dodávky chladicí vody do Jaderné elektrárny Temelín a provoz její čerpací stanice a místní malé vodní elektrárny. Kolegové z divize 6 tedy prováděli i atypické práce z plavidla. Svařování konstrukcí pod vodou dokonce museli zajišťovat potápěči.
RED
Pro lepší vzdělání mladých řemeslníků
V lednu se v Centru vzdělávání Skupiny Metrostav uskutečnilo jednání Svazu podnikatelů ve stavebnictví (SPS) k technickému vzdělávání a podpoře řemesel.
Prezident SPS Ing. Jiří Nouza slavnostně pokřtil novou strategii „Perspektiva a vize vzdělávání stavebních řemesel 2030“, kterou vypracovala expertní skupina pro podporu odborného technického školství.
Cílem nové strategie je zlepšení vzdělávání mladých řemeslníků ve stavebních oborech v České republice. Byla již představena na plenární schůzi Rady hospodářské a sociální dohody RHSD (velká tripartita), kde získala podporu přítomných zástupců vlády, odborů a zaměstnavatelů.
Za Skupinu Metrostav jsou členy expertní skupiny Mgr. Jana Kořínková a Ing. Ladislav Profota.
Strategie je ke stažení na stránkách SPS www.sps.cz.
Mgr. Jana Kořínková
Třetí místo bez střídání
Krásné třetí místo vybojovali fotbalisté divize 1 (foto) na 21. ročníku Terranova Cup! Soupeřili v halové obdobě fotbalu původem z Brazílie, tzv. futsalu.
Turnaj se odehrál první únorový víkend, pořádala ho společnost Weber Saint-Gobain v pražské hale Jedenáctka. Jde o klání mezi firmami z různých odvětví – kromě stavebnictví také z automobilového průmyslu, energetiky, IT technologií či finančnictví.
Fotbalisté Metrostavu z minulého ročníku obhajovali stříbro, kdy nestačili pouze na vítězný tým stavební společnosti Guttenberg. Kapitánem byl Ing. Jan Jiroušek, který dával letošní tým dohromady. Vzhledem k začátku jarních prázdnin byla celá řada omluvenek, tím se nominace hráčů zkomplikovala a na turnaj jsme dorazili v nejmenším počtu hráčů ze všech zúčastněných týmů.
vydařený boj o bronz
„Turnaj jsme nezačali vůbec dobře, po prohrách s družstvy Weberu a Ridery jsme neměli nejlepší vyhlídky. Jako tým jsme se semkli a věděli, že musíme zvítězit ve zbylých utkáních, jestli chceme pomýšlet na postup do finálové části. Ve čtvrtfinále jsme hladce postoupili přes JRD skórem 7:0. Semifinále bylo už daleko vyrovnanější, kde jsme těsně nestačili na tým Vexty a cesta do finále se nám tak uzavřela. Poslední zápas o třetí místo jsme si chtěli užít a odvézt si alespoň bronzové medaile. Vydali jsme se ze všech sil a výsledkem 8:1 jsme se krásně rozloučili s celým turnajem. Po roce jsme tedy opět stáli na stupních vítězů a dočkali jsme se potlesku při ceremonii za předvedené výkony, jelikož jsme odehráli většinu turnaje bez střídání,“ popsal průběh turnaje kapitán Jan Jiroušek. Děkujeme za skvělou reprezentaci a gratulujeme!
RED, foto archiv Weber Saint-Gobain
Aktuality z Metrostavu i videa
z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav
a na webu www.metrostav.cz
Fotoreportáž
Fotoreportáž
Vzpomínka na velké dílo na Želivce
RED, foto archiv Metrostavu
Ačkoliv Úpravna vody Želivka (ÚVŽ) byla dokončena a uvedena do provozu v roce 1972, před 50 lety, přesně 1. února 1973 začala pravidelná dodávka pitné vody do Prahy 52 km dlouhým tunelem. Protože se historie tohoto díla váže s naší společností, není od věci uskutečnit malý exkurz do minulosti…
Stavbu vodárenského komplexu v 60. letech 20. století zahájil podnik Vodní stavby a dokončil jako generální dodavatel přehradní a vodárenské části Metrostav.
Kromě vybudování přehradní hráze I. etapa zahrnovala stavbu úpravny, štolového přivaděče a vodojemu v Jesenici. Štolový přivaděč je kruhového profilu o průměru 2,64 m s betonovou obezdívkou o tloušťce 20 až 35 cm.
Po dokončení vodárenský komplex dodával 3 m3/s pitné vody, v roce 1987 byl výkon navýšen na současných 7 m3/s. Následovaly další etapy s navýšením kapacity a v roce 1991 byla dokončena stavba tzv. ozonizace.
V roce 2021 kolegové z divize 6 dokončili ve sdružení dostavbu a modernizaci areálu – výstavbu nového technologického stupně sorpce na granulovaném aktivním uhlí (zkráceně GAU). Tento typ filtrace odstraňuje z vody další nežádoucí látky, zejména rezidua pesticidů.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Pavlína Mertl
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
8_Metrostav DIZ – Fotogalerie
V rámci rekonstrukce došlo na úpravu 1. nástupiště včetně obnovy jeho zastřešení.
Velkou proměnou prošla odbavovací hala, která cestujícím výrazně zlepší komfort při čekání na vlak.
Prostory uvnitř budovy jsou v jednoduchém a čistém stylu.
Vzhled fasády a její plasticita odkazují na historii objektu před 150 lety.
Opavské nádraží zahájilo svůj provoz již v roce 1872, v 21. století si zasloužilo celkovou rekonstrukci, ovšem v původním pojetí.
1_Okruh – Fotogalerie
Nově vybudovaný úsek je ve tvaru velkého písmene S a propojuje největší městské sídliště na Severním předměstí s průmyslovou zónou na Borských polích.
Estakáda je dlouhá 1,2 km a je založená na 34 hlubinně zapuštěných pilotech. Mostovka je vedena ve výšce 6 až 8 metrů nad terénem.
Most překlenuje celé záplavové území v údolí řeky Mže.
Stavba mimo jiné umožní rychlejší spojení od dálnice do západočeské metropole a dále na sever. Současná stavba navazuje na již hotovou první část západního okruhu mezi Domažlickou a Křimickou ulicí.
- 981447.svg
- 981448.svg
- 981450.svg
- 981462.jpg
- 981463.jpg
- 981500.pdf
- 981501.svg
- 981502.jpg
- 981503.jpg
- 981504.jpg
- 981505.jpg
- 981506.jpg
- 981507.jpg
- 981508.jpg
- 981509.jpg
- 981510.jpg
- 981511.svg
- 981512.jpg
- 981513.jpg
- 981514.svg
- 981515.jpg
- 981516.mp4
- 981517.svg
- 981518.jpg
- 981519.svg
- 981520.jpg
- 981521.jpg
- 981522.jpg
- 981523.jpg
- 981524.jpg
- 981525.svg
- 981526.jpg
- 981527.jpg
- 981528.svg
- 981529.jpg
- 981530.jpg
- 981531.jpg
- 981532.jpg
- 981533.jpg
- 981534.jpg
- 981535.jpg
- 981536.jpg
- 981537.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007