Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Krátce Aktuálně

Pomáháme Turecku

Skupina Metrostav prostřednictvím své dceřiné společnosti působící v Turecku Metrostav Ankara Inşaat uspořádala humanitární sbírku na pomoc po ničivém zemětřesení. Výtěžek sbírky je ve spolupráci s velvyslanectvím Turecké republiky letecky přepravován do zasažené oblasti. Více na str. 2.

Mezinárodní sankce

Nově je zaměstnancům společností patřících do Skupiny Metrostav k dispozici aplikace od společnosti Datlab s.r.o., která umožňuje prověřování českých subjektů s ohledem na riziko uplatnění mezinárodních sankcí. Konkrétně z dostupných dat ověřuje rizika vazby na osoby na sankčních seznamech a ovládání osobami z Ruské federace.

Metrostav na Jizerské firemní

Náš tým (foto) se zúčastnil dalšího ročníku T-Mobile Jizerské firemní v rámci Jizerské 50. Štafetu na okruhu v Bedřichově zajeli 10. února naši kolegové Mojmír Stuchlík (kapitán), Filip Křesťan, Martin Jedlička a Jan Kolařík. V boji se silnou konkurencí téměř šedesáti týmů se umístili na krásném 14. místě. Gratulujeme!

Exkurze na naší stavbě

Studenti a zaměstnanci Fakulty stavební ČVÚT měli možnost prohlédnout si rekonstrukci pražského hotelu InterContinental. Navštívili opravený vzorový pokoj, novou přístavbu hotelu nebo nahlédli na jeho nosné a kompletační konstrukce.

BeMo Tunnelling

BeMo: náročné ražby tunelu Bergzabern

V únoru 2021 nás zemský podnik pro správu komunikací v Porýní – Falci Mobilität Speyer pověřil výstavbou tunelu (foto) a obchvatu komunikace B 427 v Bad Bergzabernu v německu. postavíme zde únikovou štolu a hlavní tubus tunelu.

Pafos Busch, foto BeMo Tunnelling

P

rojekt kromě dvou odstavných zálivů v hlavní rouře zahrnuje šest propojek, které navzájem propojují obě roury. Z důvodu extrémně měnících se geologických poměrů je nutné střídání razicích prací pomocí bagru nebo odstřelem v únikové štole i v hlavní rouře. Kromě obou tunelových rour musejí být postaveny dva kilometry navazujících dopravních cest, nádrže na hasební vodu a provozní budova.

Ražba byla slavnostně zahájena 29. září 2021. Jednu z četných výzev v rámci razicích prací představuje malý 17 m2 čítající plochu výrubu při výstavbě únikové štoly. Tento vyžaduje sofistikovanou koncepci nasazení strojů, detailní naplánování pracovních postupů a rovněž komplexní koncepci, která umožňuje optimální razicí výkony za předpokladu zachování veškerých požadavků bezpečnosti práce.

V únoru 2022 se zcela neočekávaně v pokračující únikové štole počínajíc tunelovým metrem 420 m objevil silně zvětralý a rozložený pískovec na převážně volně vyskytujícím se kamení v kombinaci se zvýšenou hladinou spodní vody nad úrovní profilu tunelu. Na základě hrozícího rizika „tekoucího materiálu“ musely být se souhlasem všech účastníků projektu zastaveny razicí práce a učiněna taková opatření, aby bylo možné obnovit bezpečnou ražbu. Za podpory celého týmu společnosti BeMo Tunnelling (BeMo) se podařilo urychleně nalézt vhodný systém odvodnění a tento uvést do praxe.

silniční obousměrný tunel bude po dokončení sloužit při objížďce lázní bad bergzabern

V hlavních rourách v důsledku střídavé geologie byla nevyhnutná častá obměna tříd ražnosti. Ačkoliv převážná část ražby byla prováděna pomocí trhavin, cca 280 m ražby se uskutečnilo pod ochranou trubkového deštníku. Od tunelového metru 660 byly při ražbě kaloty zjištěny průniky vody. Abychom odvodnili větší část čelby hlavního tunelu, byly naprojektovány a realizovány 300mm studny ve vertikálním a horizontálním směru (60° vpřed) v délce až do 24 m. Dodatečně byl v hlavní rouře zaveden systém DSI AT 76.

Na základě geologických poměrů lze jen obtížně uvažovat o nějakém konkrétním časovém výhledu. Na začátku roku 2023 je naplánováno dokončení únikové štoly a v návaznosti na to bude zahájena realizace vnitřního pláště a dalších vnějších stavebních objektů. Ukončení projektu je naplánováno na polovinu roku 2024. Zdař Bůh!

Ptáme se...

Pavel Franz, MBA

Vedoucí provozu LOP divize 3

Letos Pavel Franz překročí milník 30 let působení v oblasti dodávek a realizací Lehkých obvodových plášťů (LOP). V roce 2018 stál u zrodu střediska LOP při divizi 3 a vede provoz LOP, který čítá 65 kmenových zaměstnanců.

U velkých staveb, jako je například rekonstrukce hotelu InterContinental, stavby v IKEM nebo projekt Nová Waltrovka zajišťujete realizaci LOP. Spolupráce v rámci Skupiny ale i s investory tedy funguje?

Ano, spolupráce funguje, i když na každé z realizací jinak. Když přidám ještě projekt Hybernská, tak spolu s Novou Waltrovkou jsou to práce prováděné přímo pro investora, který realizuje svoje představy o finální podobě LOP přímo s námi jako dodavatelem, což je pro obě strany někdy náročné, protože projekt je i v realizaci, jak bych řekl, živý. Naproti tomu IKEM je zasmluvněný pro generálního dodavatele, který filtruje možné požadavky na změny a úpravy samostatně v rámci svých představ a možností daných uzavřenou smlouvou o dílo, a daných zásahů do projektu je tedy minimum. A InterContinentál – Staroměstská brána je kapitola sama o sobě, protože jde o rekonstrukci objektu a nové přístavby a o překvapení zde není nouze. Musím přiznat, že naši projektanti mají někdy těžkou hlavu, ale zatím se vše podařilo vyřešit.

Jak hodnotíte období poté, kdy došlo ke spojení M3 Fasády a střediska lehkých obvodových plášťů divize 3?

V roce 2021 to byla změna poslední. Klíčové bylo rozhodnutí a změny již před tímto okamžikem. Zajištění fungování firmy Nevšímal a.s., přechod na NBK Aluminium, následně odkup části podniku a vznik M3 Fasády s.r.o. a 1. října 2021 začlenění části podniku M3 Fasády s.r.o. do struktury Metrostavu a vznik provozu. Tou poslední změnou byl završen proces vzniku plnohodnotného dodavatele LOP v rámci Skupiny Metrostav. Samozřejmě se událo mnoho věcí a náš provoz to přímo ovlivnilo a ovlivňuje dodneška. Od pandemie covidu-19, testování na pracovištích až po brutální navyšování cen vstupních materiálů a energií zapříčiněných událostmi na Ukrajině. Pro nás toto období znamenalo zkoušku, kdy jsme museli zabrat a dokázat, že na trh LOP patříme.

Na co byste se rád soustředil v nadcházejícím období?

Děkuji za tuto otázku. Dá se na ni odpovědět různými způsoby, ale primárním cílem je mít dostatek práce. Tento fakt by umožnil soustředit se na další činnosti při zkvalitňování procesů od účasti na projektech již v období jejich tvorby, z toho plynoucí kvalitní cenové nabídky a vytvoření časového prostoru pro přípravu takových projektů. Nyní vnímám téměř ve všech projektech velký tlak na čas a tímto bychom si mohli vytvořit kvalitní předpolí pro jejich realizaci. Abychom mohli pracovat, jak chceme my, je důležité odvádět kvalitní práci na všech projektech a vstoupit do povědomí investorů, kteří své projekty připravují, a tím mít možnost je oslovit právě v přípravné fázi. Ruku v ruce s tímto nacházet a oslovovat možné nové kolegy, kteří by nás posílili v pozicích kalkulant, přípravář, projektant, stavbyvedoucí, mistr nebo i v pozicích, kde by se přímo podíleli na výrobě a montáži našich plášťů. Od založení střediska LOP při divizi 3 letos uplyne pět let a vím, že jsme za tuto dobu odvedli spoustu kvalitní práce.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 03/2023, Okruh
Metrostav 03/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 03/2023, BeMo Tunnelling
Metrostav 03/2023, Ptáme se
Metrostav 03/2023, Fotosloupek
Metrostav 03/2023, Metrostav pomáhá
Metrostav 03/2023, Číslo
Metrostav 03/2023, Metrostav DIZ
Metrostav 03/2023, Divize 8
Metrostav 03/2023, Divize 8 Ústecký kraj
Metrostav 03/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 03/2023, Fotoreportáž
Metrostav 03/2023, Okruh

Okruh

Metrostav 03/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 03/2023, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 03/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 03/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 03/2023, Metrostav pomáhá

Metrostav pomáhá

Metrostav 03/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 03/2023, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 03/2023, Divize 8

Divize 8

Metrostav 03/2023, Divize 8 Ústecký kraj

Divize 8 Ústecký kraj

Metrostav 03/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 03/2023, Fotoreportáž

Fotoreportáž

3

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (283631): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo Tunnelling (283629): (1/2) (9 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (283628): (2/2) (4 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i6868/item981510-small.jpg

 i6868/item981509-small.jpg

 i6868/item981512-small.jpg

 i6868/item981511.svg

 i6868/item981513-small.jpg