Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Divize 8

Rekonstrukce pod přísným bezpečnostním dohledem

Letos v únoru to bude už 17 let, kdy byla uvedena do provozu budova Národního integrovaného střediska řízení letového provozu (IATCC) v Jenči u Prahy. Svým tvarem do oblouku poutá prosklený objekt pozornost i dnes. V uplynulých měsících nový design získaly některé vnitřní prostory, do nichž se běžný návštěvník z bezpečnostních důvodů nedostane.

Martina Vampulová, foto archiv stavby

V

nitřní rekonstrukce objektu, kterou prováděl tým Ing. Petra Šrámka z divize 8, byla rozdělena do několika etap. Tou stěžejní byla právě úprava sálu (foto), z něhož navigují letadla zkušení řídící. „Původní prostory sálu byly poměrně tmavé. Nový interiér je moderní a světlejší. Stará zářivková světla nahradila nová s technologií LED, která dokážou interiér lépe prosvětlit. Mají horní i spodní složku a proměnnou chromatičnost. Takový typ sofistikovaných svítidel byl s touto konfigurací použit v České republice vůbec poprvé,“ říká stavbyvedoucí Ing. Gleb Lukovnikov a dodává, že neobvyklým architektonickým prvkem sálu o rozloze skoro 1000 m2 je i čtveřice zelených stěn s rostlinami (druhé foto). V sále je nová zdvojená podlaha, je vybaven novým nábytkem a okna lze v případě potřeby zastínit roletami.

kilometry kabelů

Detailnímu doladění moderního interiéru rekonstruované části budovy předcházely stavební práce, kdy dělníci vyměnili silnoproudou i slaboproudou kabeláž v celkové délce neuvěřitelných 200 km. Přestavba se týkala i sociálních zařízení a kuchyněk a všechny opravené místnosti získaly nové dveře. Původně ocelový spinklerový systém hasicího zařízení nahradil nerezový a strojovny dostaly nové, výkonnější jednotky vzduchotechniky, které dodali a namontovali kolegové ze Subterry.

Celá rekonstrukce probíhala za plného provozu střediska, což s sebou přineslo řadu omezení. Také všechny hlučné práce museli stavbaři provádět pouze po předchozí domluvě s investorem. „Rád bych v této souvislosti vyzdvihl spolupráci s technickým týmem Řízení letového provozu, který se nám v rámci možností snažil vycházet maximálně vstříc,“ dodává vedoucí projektu Ing. Petr Šrámek. 

I v takto náročných podmínkách dokázali pracovníci divize 8 rekonstrukci dokončit v perfektní kvalitě a včas.

Pečlivá kontrola 

Rekonstrukce střediska probíhala pod přísným dohledem státního podniku Řízení letového provozu. Příchod každého pracovníka bylo nezbytné v předstihu ohlásit, musel disponovat dokladem o spolehlivosti nebo výpisem z rejstříku trestů. Taktéž musela být dopředu hlášena všechna vozidla zásobující stavbu. Před samotným vstupem do objektu museli všichni pracovníci projít bezpečnostní prohlídkou i bezpečnostními rámy s detektorem kovu a totéž platilo pro veškerý materiál, který se navíc kontroloval i rentgenovými paprsky.

Divize 8 Ústecký kraj

Obnova Žatecké synagogy je u konce, připravují se expozice

Obyvatelé Žatce už se mohou opět pyšnit druhým největším židovským svatostánkem v Česku. Budovám synagogy a sousedního rabinátu, kterým dva a půl roku vládli stavbaři Metrostavu, se vrátil lesk a neobvyklá maurská architektura z konce 19. století. Stavební práce skončily už v závěru loňského roku, soukromý investor Daniel Černý tak nyní může začít připravovat expozice.

Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu

S

ynagoga (foto) bude slavnostně otevřena a zpřístupněna pro veřejnost na konci tohoto roku. „Zatímco zvnějšku vypadají budovy skutečně jako v době před 150 lety, vnitřní prostory jsme záměrně koncipovali v modernějším a univerzálnějším stylu, aby umožnily konání výstav, koncertů či divadelních představení. V rabinátu bude stálá expozice zaměřená na historii Židů na Žatecku, v synagoze se budou střídat výtvarné výstavy,“ říká majitel žatecké synagogy Daniel Černý, který nákladnou stavbu za desítky milionů korun zainvestoval částečně z dotace a vlastních prostředků.

Rekonstrukce synagogy a rabínského domu v Žatci probíhala pod dohledem památkářů a týkala se především střechy, oken, fasád i interiérů. Nyní již hlavní budovu zdobí vitrážová okna, obnovená sgrafita a na kopulích tři nové pozlacené Davidovy hvězdy. Vnější podobou tak synagoga již odpovídá původní stavbě z 19. století s neobvyklou maurskou architekturou.

Skupina Metrostav

úctyhodné jubileum

Dne 20. února oslavil své životní jubileum, úctyhodných 90 let Ing. Jaromír Pavlíček. Svůj profesní život zasvětil Metrostavu, kde začínal jako stavbyvedoucí ve stanici metra Muzeum, poté jako hlavní stavbyvedoucí ve stanici metra Vyšehrad, Dejvická, a později se osvědčil jako vedoucí provozní jednotky 1, ředitel divize 1 a člen vedení.

Za jeho působení postavila divize 1 mnoho stanic pražského metra, centrální dispečink MHD a další významné stavby naší metropole. Je nám ctí popřát mu touto cestou zejména pevné zdraví, spokojenost a krásné chvíle u vody, jelikož je i ve svém věku stále vášnivým rybářem.

Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu


 

Výtah na Orlíku a VD Hněvkovice v soutěži

Dvě vodní díla, které realizovali stavbaři divize 6, jsou nominována v soutěži Vodohospodářské stavby 2022. Investorem obou projektů je státní podnik Povodí Vltavy, který také zpracovává přihlášku. Soutěž pod záštitou ministerstva zemědělství a ministra životního prostředí vyhlašuje Svaz vodního hospodářství ČR, z. s.

Modernizaci lodního výtahu na největším, nejvyšším a nejmohutnějším vodním díle vltavské kaskády dokončili stavbaři na jaře 2022, v květnu toho roku byl zahájen zkušební provoz. Lodní výtah je unikátní svou výškou přes 70 m a délkou 277 m, přeprava plavidel v něm probíhá nasucho po kolejové dráze. Modernizace měla za úkol zvýšit kapacitu vozíku – původně přepravil 8,5 m dlouhé a tři metry široké lodě s hmotností do 3,5 tuny, nyní umožní přepravu plavidel s hmotností až 6,6 tuny. Součástí přestavby bylo prodloužení jeho návodní části kolejové dráhy o zhruba 10 m směrem do přehrady.

Zdvihadlo získalo nový vozík, jehož výrobu včetně ladění ocelové konstrukce podle projektu Metrostavu a podmínek investora státního podniku Povodí Vltavy realizovali technici chrudimské společnosti EL-VY. Vozík široký 3,1 m s délkou 8,5 m a výškou 4,6 m umožňuje přepravu až 97 % sportovních a turistických lodí v České republice.

Svařování pod vodou

Druhý nominovaný projekt VD Hněvkovice se nachází 5 km jižně od Týna nad Vltavou a spolu s vodním dílem Kořensko je nejnovějším stupněm vltavské kaskády. Stavbaři zde koncem roku 2022 dokončili rekonstrukci, která měla za cíl zlepšit protipovodňovou funkci přehrady. Zakázka zahrnovala zvýšení kapacity dvou ze tří polí bezpečnostního přelivu přehrady a z toho vyplývající úpravy plavební komory. 

Stavba nesměla ohrozit bezproblémové dodávky chladicí vody do Jaderné elektrárny Temelín a provoz její čerpací stanice a místní malé vodní elektrárny. Kolegové z divize 6 tedy prováděli i atypické práce z plavidla. Svařování konstrukcí pod vodou dokonce museli zajišťovat potápěči.

RED


 

Pro lepší vzdělání mladých řemeslníků

V lednu se v Centru vzdělávání Skupiny Metrostav uskutečnilo jednání Svazu podnikatelů ve stavebnictví (SPS) k technickému vzdělávání a podpoře řemesel.

Prezident SPS Ing. Jiří Nouza slavnostně pokřtil novou strategii „Perspektiva a vize vzdělávání stavebních řemesel 2030“, kterou vypracovala expertní skupina pro podporu odborného technického školství.

Cílem nové strategie je zlepšení vzdělávání mladých řemeslníků ve stavebních oborech v České republice. Byla již představena na plenární schůzi Rady hospodářské a sociální dohody RHSD (velká tripartita), kde získala podporu přítomných zástupců vlády, odborů a zaměstnavatelů.

Za Skupinu Metrostav jsou členy expertní skupiny Mgr. Jana Kořínková a Ing. Ladislav Profota.

Strategie je ke stažení na stránkách SPS www.sps.cz.

Mgr. Jana Kořínková


 

Třetí místo bez střídání

Krásné třetí místo vybojovali fotbalisté divize 1 (foto) na 21. ročníku Terranova Cup! Soupeřili v halové obdobě fotbalu původem z Brazílie, tzv. futsalu.

Turnaj se odehrál první únorový víkend, pořádala ho společnost Weber Saint-Gobain v pražské hale Jedenáctka. Jde o klání mezi firmami z různých odvětví – kromě stavebnictví také z automobilového průmyslu, energetiky, IT technologií či finančnictví.

Fotbalisté Metrostavu z minulého ročníku obhajovali stříbro, kdy nestačili pouze na vítězný tým stavební společnosti Guttenberg. Kapitánem byl Ing. Jan Jiroušek, který dával letošní tým dohromady. Vzhledem k začátku jarních prázdnin byla celá řada omluvenek, tím se nominace hráčů zkomplikovala a na turnaj jsme dorazili v nejmenším počtu hráčů ze všech zúčastněných týmů.

vydařený boj o bronz

„Turnaj jsme nezačali vůbec dobře, po prohrách s družstvy Weberu a Ridery jsme neměli nejlepší vyhlídky. Jako tým jsme se semkli a věděli, že musíme zvítězit ve zbylých utkáních, jestli chceme pomýšlet na postup do finálové části. Ve čtvrtfinále jsme hladce postoupili přes JRD skórem 7:0. Semifinále bylo už daleko vyrovnanější, kde jsme těsně nestačili na tým Vexty a cesta do finále se nám tak uzavřela. Poslední zápas o třetí místo jsme si chtěli užít a odvézt si alespoň bronzové medaile. Vydali jsme se ze všech sil a výsledkem 8:1 jsme se krásně rozloučili s celým turnajem. Po roce jsme tedy opět stáli na stupních vítězů a dočkali jsme se potlesku při ceremonii za předvedené výkony, jelikož jsme odehráli většinu turnaje bez střídání,“ popsal průběh turnaje kapitán Jan Jiroušek. Děkujeme za skvělou reprezentaci a gratulujeme!

RED, foto archiv Weber Saint-Gobain

Aktuality z Metrostavu i videa 

z našich projektů najdete na

 www.facebook.com/Metrostav 

a na webu www.metrostav.cz

 

Metrostav 03/2023, Okruh
Metrostav 03/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 03/2023, BeMo Tunnelling
Metrostav 03/2023, Ptáme se
Metrostav 03/2023, Fotosloupek
Metrostav 03/2023, Metrostav pomáhá
Metrostav 03/2023, Číslo
Metrostav 03/2023, Metrostav DIZ
Metrostav 03/2023, Divize 8
Metrostav 03/2023, Divize 8 Ústecký kraj
Metrostav 03/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 03/2023, Fotoreportáž
Metrostav 03/2023, Okruh

Okruh

Metrostav 03/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 03/2023, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 03/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 03/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 03/2023, Metrostav pomáhá

Metrostav pomáhá

Metrostav 03/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 03/2023, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 03/2023, Divize 8

Divize 8

Metrostav 03/2023, Divize 8 Ústecký kraj

Divize 8 Ústecký kraj

Metrostav 03/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 03/2023, Fotoreportáž

Fotoreportáž

10

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (283638): (2/2) (1 ms)

Rendering Divize 8 Ústecký kraj (283637): (1/2) (2 ms)

Rendering Divize 8 (283636): (2/3) (10 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i6868/item981526-small.jpg

 i6868/item981525.svg

 i6868/item981527-small.jpg

 i6868/item981529-small.jpg

 i6868/item981528.svg

 i6868/item981531-small.jpg

 i6868/item981532-small.jpg