Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav pomáhá

Humanitární sbírka pro Turecko

Jak jsme informovali na str. 1, Skupina Metrostav uspořádala humanitární sbírku na pomoc po ničivém zemětřesení. Velmi si vážíme solidarity našich zaměstnanců a děkujeme za podporu. Společně jsme v první vlně naplnili přes 50 stěhovacích krabic.

RED, foto archiv Metrostavu

V

pondělí 13. února odpoledne jsme je předali velvyslanectví Turecké republiky a materiál je na cestě k potřebným. Současně se ozvali mnozí s tím, že také chtějí pomoci, ale že kvůli jarním prázdninám sbírku nestihli. Do 21. února tak proběhlo 2. kolo sbírky a podařilo se získat dalších 30 krabic s potřebným materiálem. Ještě jednou všem moc děkujeme!

Ve dnech 20. a 21. února proběhla v Metrostavu návštěva generálního ředitele dceřiné společnosti Metrostav Ankara Inşaat Ferhata Bolata a jejího obchodního manažera Ömera Sütçü. Setkali se s prezidentem Skupiny Ing. Františkem Kočím, ředitelem Útvaru zahraničního podnikání Ing. Václavem Soukupem a ostatními členy tureckého týmu. Následně proběhlo jednání představenstva této dceřiné společnosti.

Oba turečtí hosté ocenili humanitární sbírku pro oběti zemětřesení v jejich zemi, která jménem Metrostavu Ankara Inşaat právě probíhala ve vestibulu Metrostavu (foto) v Koželužské ulici.

číslo

kusů látkových filtrů uvnitř výrobních bloků snížilo uhelné elektrárně Tušimice o 90 procent emise prachových částic. Ekologizaci odlučovačů tuhých znečišťujících látek realizovali kolegové z divize 3.

Metrostav DIZ

Nádraží Opava-západ je po modernizaci skoro replika

Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci západního nádraží v Opavě. budova, která zde stojí od 80. let předminulého století, se po ní vrátila do krásy z doby svého vzniku. „Vizuální vzhled fasády, její plasticita s odkazem na historii objektu před 150 lety, je opravdu jedinečný. dá se říci, že je po obnově něco jako replika původního pojetí objektu,“ říká vedoucí projektu Ing. Michal Rádek.

Blanka Růžičková, foto Drahoslav Ramík

P

o modernizaci vnitřních prostor budova konečně odpovídá požadavkům dnešní doby. Práce spojené s rekonstrukcí nádražní budovy, která byla naposledy opravována v 60. letech minulého století, stavbaři zahájili před dvěma lety. Původně předpokládaný termín dokončení v září minulého roku se o několik týdnů posunul. „K prodloužení do prosince 2022 došlo z důvodu zjištění statických vad v rámci nosné stropní konstrukce ve 2. nadzemním podlaží, kde jsme museli přistoupit k nahrazení trámového stropu za strop ocelobetonový,“ vysvětluje inženýr Michal Rádek. 

Zakázka zahrnovala kompletní rekonstrukci budovy a zastřešení směrem k nástupišti. Stavební práce probíhaly za plného provozu železnice a v budově po dvouměsíční rekonstrukci, která se uskutečnila v prvním roce výstavby, znovu fungovala i pobočka České pošty. „Pokladnu s prodejem jízdenek se díky jednání s investorem podařilo vymístit do externí unimobuňky, takže jsme měli při výstavbě naštěstí volné ruce,“ popisuje vedoucí projektu. 

Zkušenost k nezaplacení

„Správa železnic má striktní požadavky na dodržování vnitřních postupů a procesů. S tímto objednatelem jsme spolupracovali poprvé, a když se k tomu přičte i první stavba vedená pod elektronickým stavebním deníkem, tak to byl extrémně velký administrativní záběr,“ říká inženýr Rádek. Na druhé straně však jde o zkušenost k nezaplacení.

stavební práce probíhaly za plného provozu železnice. Teď je hotovo a cestující při čekání na vlak ocení lepší komfort

Za pozitivní považuje také zájem města. Opavský magistrát má s budovou a úpravou jejího okolí další plány. Také přednádražní prostor má být znovu důstojnou zónou se zelení a veřejným prostorem. Město zde hodlá v navazující investici opravit příjezdovou komunikaci, vybudovat nové chodníky a veřejné osvětlení. „Zástupci města se pravidelně zúčastňovali kontrolních dnů, což pomáhalo při přípravě a koordinaci prací,“ říká inženýr Rádek. Vůbec největší poděkování však podle jeho slov patří týmu: „Tedy bezva partě lidí, u nichž jsem nikdy nepostrádal obětavost a svědomitost.“

Pohled do minulosti

Opavské západní nádraží zahájilo provoz v roce 1872, kdy začala fungovat trať ze slezské metropole do Krnova. Jeho význam se výrazně zvýšil o třiadvacet let později, kdy došlo k propojení se stanicí Opava-východ, odkud už tehdy vedla trať do Ostravy a navazovala tak na hlavní železniční tah, takzvanou Severní dráhu císaře Ferdinanda vedoucí z Vídně do Krakova. Nádražní budova zde stála hned od začátku. Poslední zásadnější rekonstrukcí prošla před více než padesáti lety.

 

Metrostav 03/2023, Okruh
Metrostav 03/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 03/2023, BeMo Tunnelling
Metrostav 03/2023, Ptáme se
Metrostav 03/2023, Fotosloupek
Metrostav 03/2023, Metrostav pomáhá
Metrostav 03/2023, Číslo
Metrostav 03/2023, Metrostav DIZ
Metrostav 03/2023, Divize 8
Metrostav 03/2023, Divize 8 Ústecký kraj
Metrostav 03/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 03/2023, Fotoreportáž
Metrostav 03/2023, Okruh

Okruh

Metrostav 03/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 03/2023, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 03/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 03/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 03/2023, Metrostav pomáhá

Metrostav pomáhá

Metrostav 03/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 03/2023, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 03/2023, Divize 8

Divize 8

Metrostav 03/2023, Divize 8 Ústecký kraj

Divize 8 Ústecký kraj

Metrostav 03/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 03/2023, Fotoreportáž

Fotoreportáž

7

Sending statistics …

Rendering Metrostav DIZ (283635): (1/3) (6 ms)

Rendering Metrostav pomáhá (283633): (1/2) (7 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i6868/item981515-small.jpg

 i6868/item981514.svg

 i6868/item981516.mp4 (4 ms)

 i6868/item981518-small.jpg

 i6868/item981519.svg

 i6868/item981517.svg

 i6868/vth367645-1.jpg

 i6868/vth367650-1.jpg

 i6868/vth367707-1.jpg

 i6868/vth367859-1.jpg

 i6868/vth367861-1.jpg

 i6868/vth367668-1.jpg

 i6868/vth367672-1.jpg[p1]

 i6868/vth367708-1.jpg[p1]

 i6868/vth367863-1.jpg[p1]

 i6868/vth367693-1.jpg[p1]

 i6868/vth367698-1.jpg[p1]

 i6868/vth367705-1.jpg[p1]