První oficiální zdvih jedinečného kamenného mostu přes velkou plavební komoru na zdymadle Hořín byl uskutečněn 15. dubna. Nyní je zahajován zkušební provoz a během června první vysoké lodě proplují nejen zdymadlem, ale také dalšími třemi zdvižnými mosty přes plavební kanál.
O pohyb konstrukce se na každém břehu starají dva hydraulické agregáty, které pohánějí dvě dvojice hydraulických válců – každý o výtlaku asi 220 tun.
Akce proběhla za účasti novinářů, kteří měli možnost vidět pohyb mostu a stejně tak zázemí zdymadla.
Provoz mostu je dnes plně automatizovaný a umožňuje proplutí lodí o rozměrech až 110 × 11,4 m a výšce sedmi metrů. Cílem stavby modernizace velké plavební komory Hořín je zajištění parametrů moderní vodní cesty sítě TEN-T, zejména v podobě podjezdné výšky, která při vysoké hladině na Labi klesala až na 2,1 m a znemožňovala bezpečnou plavbu velkých osobních lodí i lodí s vysokým nákladem do Prahy.
Obloukový zdvižný most tvoří 100 tun ocelové příhradové konstrukce a 300 tun repasovaného kamenného obkladu. Kamenný oblouk starý 116 let byl během dvou let rozebrán a vrácen na novou ocelovou konstrukci.