Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Divize 8

Horkovody: dvě zakázky v teplárenském odvětví

Dva týmy divize 8 provozu Jádro pracují už druhým rokem souběžně na dvou teplárenských projektech, v Plané nad Lužnicí a ve slovenské Nitře. Obě zakázky dělí několik stovek kilometrů a jsou svým způsobem neobvyklé.

Blanka Růžičková, foto archiv stavby

S

tavbaři provozu dosud u teplárenských sítí výstavbu takového rozsahu neprováděli. Zatímco v jižních Čechách práce končí, na Slovensku pokračují třetí etapou. Projekt v Plané s názvem Rekonstrukce tepelné horkovodní sítě v areálu Kovosvit MAS, a. s., a Horkovod Tábor inovuje a propojuje sítě dvou původních tepláren v Táboře a v Plané nad Lužnicí. Výměna potrubí a výkopy pro nové rozvody se zde prováděly v délce cca 6,4 km. Stavbaři na této zakázce pracovali od června 2019, finální povrchové úpravy dokončili letos v dubnu. Nový potrubní systém se podařilo uvést do provozu s předstihem v prosinci 2020.

Projekt v Nitře (foto) má za sebou první dvě etapy a jeho dokončení se plánuje v létě příštího roku. Zakázka se týká napojení obytných čtvrtí Klokočina a Diely na jeden centrální zdroj. U této zakázky se kromě výměny stávajících rozvodů musí do nové soustavy připojit přes předávací stanice všechny objekty, v nichž byly zrušeny původní plynové kotelny.

Na obou stavbách doposud působila za Metrostav pouze divize 8. Ta obě zakázky také sama – prostřednictvím provozu Jádro – řídila. Na 3. etapě v Nitře se bude po­dle dohody částečně podílet společnost Metrostav DIZ.

navzdory nedostatku dělníků

Poslední rok byl pro obě stavby specifický kvůli rostoucím problémům s personálním zajištěním plánovaných prací. V Čechách byli původně na část projektu nasmlouváni dělníci z Polska a Slovenska. V Nitře se naopak částečně měly uplatnit posily z České republiky. „Z důvodu pandemických opatření jsme byli od jara minulého roku nuceni měnit námi plánované postupy a doby nasazení ‚přeshraničních‘ dělníků. Upravovali jsme harmonogramy prací a prodlužovali pracovní cykly jednotlivých skupin, ale hlavní milníky se nám podařilo splnit,“ popisuje hektické období ředitel provozu Jádro Ing. Jiří Husárik. Doplňuje, že nejen v Plané, ale také na zakázce v Nitře se vloni přesto podařilo dokončit v předstihu část prací, které byly původně plánovány až na rok 2021.

Pokud jde o změny, byl podle inženýra Husárika projekt v Plané náročnější. U nitranské zakázky bylo naopak mnohem složitější vyřídit výkopová povolení, a to jednak administrativně a jednak časově.

 „Na obou stavbách jsme prováděli činnosti, se kterými jsme neměli dlouhodobé zkušenosti, a projekty těchto rozsahů jsme neřešili v tomto odvětví. Nicméně přístupem našich kolegů na jednotlivých stavbách jsme si s pracemi úspěšně poradili a věřím, že v dalších letech naše zkušenosti jen zúročíme,“ shrnuje dosavadní průběh zakázek Jiří Husárik. Kolegům na obou stavbách děkuje za odvedenou práci.

Divize 1

Kuchyně pro Škodu v Mladé Boleslavi je dokončena

Divize 1 vybudovala pro největšího výrobce automobilů v Česku Škoda Auto novou Centrální kuchyni (foto) ve výrobním areálu v Mladé Boleslavi. S kapacitou až 35 tisíc jídel denně to je největší kuchyně pro závodní stravování v zemi.

Ing. Vojtěch Kostiha, MBA, foto David Koláček

Z

ásobovat bude všechny podnikové restaurace včetně provozu v Kvasinách. Díky technologii šokového mrazení se prodlouží trvanlivost a rozšíří variabilita obědů. Stavbaři Metrostavu vybudovali dvoupodlažní hlavní halu, trafostanici, trojpodlažní administrativní část, a to včetně vzduchotechniky, chlazení a dalších zařízení.

„Nejnáročnější částí stavby bylo napojení sítí, protože probíhalo pod frekventovaným kruhovým objezdem, který nebylo možné uzavřít. Museli jsme to tedy stihnout během letní celozávodní dovolené a zároveň vždy ponechat aspoň část komunikace v provozu,“ říká vedoucí projektu Filip Pech. A dodává: „Při této příležitosti bych rád poděkoval Škodě Auto za skvělou součinnost. Zakázka byla příkladem toho, že když oběma partnerům jde o stejnou věc, lze stavět v naprosté harmonii.“

Nejpozoruhodnější prvek nové budovy se nachází na střeše. Ocelová plošina s hmotností přes 150 tun je prošpikována technologiemi – její součástí jsou vzduchotechnické a chladicí jednotky. Součástí provozu je i záložní zdroj energie a dieselagregát. Kuchyně vynikne ekonomickou a rychlou výrobou jídel s minimalizací náročné manuální práce.

Skupina Metrostav

Sloupek odborů

Dodatek kolektivní smlouvy

Dne 1. dubna 2021 podepsali zástupci orgánů společností Skupiny Metrostav a KOO a zástupci odborových organizací několik důležitých dokumentů.

S ohledem na změny v legislativě a zvýšení minimální mzdy v ČR bylo po vzájemné dohodě obou stran podepsáno následující:  Dodatek č. 1 Vzorové kolektivní smlouvy společností Skupiny Metrostav 2020 a 2021 a Dodatek č. 1 Kolektivní smlouvy Metrostav a.s. 2020 a 2021. U obou zmíněných dokumentů bylo nutné s ohledem na zvýšení minimální mzdy navýšit úroveň minimálních mzdových tarifů ve stupni 1.

stravenkový paušál

Dále došlo ke změně u příspěvku na stravování. Od 1. dubna přešel Metrostav a.s. v souladu s platnou legislativou na tzv. stravenkový paušál. Papírové stravenky již zaměstnanci nebudou dostávat a místo nich obdrží peněžitý příspěvek přímo ve své mzdě. Te zůstává ve stejné výši  jako stávající příspěvek na stravenku, tedy 55 Kč/den (směnu). Zůstatky na stravenkových kartách jsou platné do 31. 12. 2021.

V dodatcích kolektivních smluv se ještě objevil nový odstavec k čerpání benefitů při souběhu pracovních poměrů pro zaměstnance, kteří mají více pracovních poměrů v rámci Skupiny, nebo jsou dočasně přiděleni do jiné firmy v rámci Skupiny.

Všechna ostatní ustanovení Kolektivní smlouvy Metrostav a.s. na rok 2020 a 2021 se nemění a zůstávají dále v platnosti.

V prakticky identickém znění byl oběma stranami odsouhlasen taktéž dodatek Kolektivní smlouvy na Metrostav Facility. Podepsán bude v nebližších dnech a následně umístěn na web.

Kolektivní smlouva na rok 2021 byla také podepsána zástupci obou stran ve společnosti Metrostav Infrastructure. Ve všech hlavních parametrech je prakticky v totožném znění s podnikovou kolektivní smlouvou Metrostav a.s. Dílčí změny jsou pouze technického rázu, benefity pro zaměstnance jsou totožné.

Zmíněné dokumenty najdete na stránkách: https://odborymetrostav.cz/

Ing. Petr Půta


Týden betonu

Ve dnech 12.–16. dubna se uskutečnil Týden betonu 2021. Záměrem bylo seznámit studenty Fakulty stavební ČVUT s technologií betonáže a souvisejících procesů.

Letošní Týden betonu byl kvůli covidové situaci dostupný  jen online. Společnosti a zároveň partneři akce představili laboratorní zkoušky betonu, ukázali provoz betonárek nebo použití betonových konstrukcí u vybraných projektů.

Společnost Metrostav předtočila video z Výstavby bytových domů alfa beta Hagibor (foto) v Praze 10. Od vedoucího projektu Ing. Marka Kubra se pak studenti v živém vstupu dozvěděli více o technologii železobetonových konstrukcí nebo o způsobech interní spolupráce mezi divizemi.

Text a foto Útvar personálního marketingu


virtuální veletrh ikariera 2021

Metrostav se zúčastnil Veletrhu pracovních příležitostí pod záštitou studentské organizace IAESTE. Letošní 27. ročník se uskutečnil 14. dubna a s ohledem na probíhající pandemii koronaviru doznal změn.

Online formát přinesl novinky – první z nich byla možnost přihlášení každého vysokoškolského studenta na území České republiky s připojením k internetu a přístupem k PC. Dosud veletrh probíhal pouze odděleně na jednotlivých fakultách vysokých škol. Druhou novinkou byl chat, který organizátoři spustili v době trvání veletrhu a studenti oslovovali napřímo zástupce vystavujících společností. Ještě není ohlášen formát akce v příštím roce. Za Metrostav doufáme v návrat k osobním setkáním se studenty pro navázání potenciální spolupráce ve formě stáže, brigády nebo obsazení absolventských pozic.

Útvar personálního marketingu

 

Metrostav 07/2021, Hořín
Metrostav 07/2021, Krátce aktuálně
Metrostav 07/2021, BES
Metrostav 07/2021, Ptáme se
Metrostav 07/2021, Fotosloupek
Metrostav 07/2021, Divize 6
Metrostav 07/2021, Číslo
Metrostav 07/2021, Divize 9
Metrostav 07/2021, Divize 8
Metrostav 07/2021, Divize 1
Metrostav 07/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 07/2021, Divize 11
Metrostav 07/2021, Centrum vzdělávání
Metrostav 07/2021, Fotoreportáž
Metrostav 07/2021, Hořín

Hořín

Metrostav 07/2021, Krátce aktuálně

Krátce aktuálně

Metrostav 07/2021, BES

BES

Metrostav 07/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 07/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 07/2021, Divize 6

Divize 6

Metrostav 07/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 07/2021, Divize 9

Divize 9

Metrostav 07/2021, Divize 8

Divize 8

Metrostav 07/2021, Divize 1

Divize 1

Metrostav 07/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 07/2021, Divize 11

Divize 11

Metrostav 07/2021, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 07/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

10

Article Divize 1 waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (169202): (1/1) (0 ms)

Rendering Divize 1 (169201): (1/2) (3 ms)

Rendering Divize 8 (169199): (1/2) (13 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4136/item191011-small.jpg

 i4136/item191009.svg

 i4136/item191013-small.jpg

 i4136/item191015.svg

 i4136/item191016-small.jpg

 i4136/item191013-medium.jpg[p3]

 i4136/vth498005-1.jpg (2x)

 i4136/vth498006-1.jpg (2x)

 i4136/vth498007-1.jpg (2x)

 i4136/vth498008-1.jpg (2x)

 i4136/vth498009-1.jpg (2x)

 i4136/vth498010-1.jpg (2x)

 i4136/vth498011-1.jpg (2x)

 i4136/vth498012-1.jpg[p1]

 i4136/vth498013-1.jpg[p1]

 i4136/vth498014-1.jpg[p1]

 i4136/vth498015-1.jpg[p1]

 i4136/vth498016-1.jpg[p1]

 i4136/vth498017-1.jpg[p1]

 i4136/vth498018-1.jpg[p1]