-
Metrostav
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
Hořín
7
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
30. dubna 2021
ročník 33
vzhled původní, funkce odpovídá 21. století
Ve čtvrtek 15. dubna se poprvé za pomoci počítačového řídicího systému zvedl modernizovaný most přes dolní ohlaví velké plavební komory památkově chráněného zdymadla Hořín (hlavní foto). Za pouhé tři roky přebudoval tým jihočeského zastoupení divize 6 vedený Janem Prokešem 116 let staré obloukové přemostění na ocelový zdvižný most s kamenným obložením, čímž podjezdný profil zvýšil skoro o pět metrů.
Lenka Svobodová, foto Petr Adámek
rámci zakázky stavbaři dále rozšířili obě komorová ohlaví, vybudovali nábřežní zeď dolní rejdy, osadili ocelová svodidla u horní a zabudovali širší vzpěrná vrata.
„Z mého pohledu byl tento projekt naprosto unikátní. Z mnohaletých zkušeností ze staveb na vodě jsem mohl využít jen asi třetinu, ostatní činnosti byly pro mě novinka. Zbourat původní kamenný most a vložit do dolního ohlaví hydraulicky ovládanou zdvihací ocelovou konstrukci obloženou původním kamenem tak, aby tento zásah téměř nikdo nepoznal, byla veliká výzva. Historický obklad jsme demontovali a jednotlivé kameny očíslovali, abychom nepoškozené kusy mohli vrátit na původní místo. Z těch žulových se nám to u větší části podařilo,“ říká vedoucí projektu. A pokračuje: „Provoz mostu je dnes plně automatizovaný a umožňuje proplutí lodí o rozměrech až 110 × 11,4 m a výšce sedmi metrů. Kapitán plavidla, kterému nebude stačit podjezdná výška spuštěného mostu, požádá o jeho zdvih, jenž obsluha zdymadla (snímek dole) provede pomocí stisku jediného tlačítka počítače a potrvá necelých šest minut. Most při tom váží přes 430 tun. Zkušební provoz zdymadla vyvrcholí v červnu vyhodnocením závěrečných zkoušek.“
„O pohyb mostu se na každém břehu starají dva hydraulické agregáty pohánějící dvě dvojice hydraulických válců, každý o výtlaku asi 220 tun,“ doplňuje stavbyvedoucí Ing. Josef Špaček.
zdymadlem v hoříně mohou nyní proplouvat i obří výletní a kontejnerové lodě
Při stavbě výrazně pomohli betonáři divize 6, ale i divize 4 a pracovníci Zakládání staveb, kteří se dobře vypořádali i s odlišnostmi od zadání. Komplikací zakázky byl harmonogram výstavby, který stavbaři kvůli koronavirové pandemii asi třikrát pozastavili a měnili. „Celý realizační tým pracoval snad na víc než 100 %. I tak byl téměř zázrak, že se nám vše podařilo včas,“ říká Jan Prokeš s tím, že jeho týmu u Hořína zbývá jen uzavřít dokončovací práce, terénní úpravy, osadit definitivní plavební znaky, opravit komunikace a odstranit vady a nedodělky. Výzvu k převzetí díla předá investorovi 31. května.
Klíčové dílo na konci Vltavy
Zdymadlo Hořín (foto) je součástí laterálního plavebního kanálu Mělník–Vraňany, které je posledním vodním dílem na Vltavě před soutokem s Labem a je součástí technicky složitého systému překonávající nejobtížnější úsek Vltavy pod Prahou.
Ve směru toku následuje po zdymadlu Miřejovice, překonává výšku vzdutí Vraňanského jezu. Překonávaný spád je 8,5 m; zdymadlo tak tvoří nejvyšší plavební stupeň v úseku Praha–Mělník.
Dílo bylo uvedeno do provozu v roce 1905 (budované v letech 1902–1905) a projektoval ho František Sander, český architekt, který navrhl řadu technických staveb, převážně na Vltavě a Labi.
Zdymadlo sestává ze dvou plavebních komor umístěných vedle sebe. Jejich rozměr činí 137 × 20 m a 73 × 11 m. Plnění i vyprazdňování komor vodou probíhá pomocí obtokových kanálů podél celé jejich délky.
RED
Krátce aktuálně
Krátce Aktuálně
Pro hasiče v Čáslavi
Stanice pro záchrannou a požární techniku na letecké základně v Čáslavi (foto) byla předána do zkušebního provozu. Areál, který na konci roku dokončil tým divize 9, slouží Vojenské hasičské jednotce (VHJ). Obsahuje přízemní blok garáží pro 18 zásahových vozidel, navazující nepodsklepenou budovu a moderní vybavení pro nácvik zásahu.
Rekonstrukce mostu v Karlových Varech
Stavbaři divize 5 se pustili do oprav mostu přes řeku Teplá v Karlových Varech. Most se nachází u letního kina a spojuje hlavní silnici s parkovištěm pro autobusy v turisticky zajímavé oblasti CHKO Slavkovský les.
Synagogu v Žatci už zdobí část vitráží
Tým divize 8 pokračuje v rozsáhlé rekonstrukci žatecké synagogy a sousedního rabinátu. Kromě osazování vitráží (foto) a ochranných mříží proti vandalům nyní probíhají restaurátorské opravy stropu synagogy, rekonstrukce zastřešení věží a v budově rabinátu zednické práce a instalace rozvodů.
BES
BES
Ohlédnutí za zimní údržbou dceřiné společnosti BES
Letošní zimní sezona na silnicích byla dlouhá, oproti těm z minulých let nás vůbec nešetřila a byla opravdu přísná. Zimní údržbu (foto) zabezpečujeme již více než 15 let, s jejím zajištěním máme bohaté zkušenosti, a tak jsme i tuto přísnou zimu zvládli, a to s ohledem na složitou situaci, kterou způsobila epidemie covidu‑19 v celé České republice.
Jakub Ryšavý, foto archiv BES
ro lepší představu přinášíme několik zajímavých čísel a informací. V oblasti střední Čechy jihozápad na cestmistrovstvích Benešov, Votice, Vlašim a Skalka se společnost BES s. r. o., stará o více než 950 km silnic a dálnic. Z čehož silnice, které jsou ve správě Krajské správy a údržby silnic, tedy silnic II. a III. tříd, udržujeme zhruba 800 km a silnic a dálnic ve správě ŘSD ČR udržujeme zhruba 170 km. Pro zajištění zimní údržby jsme letos nasadili celkem 25 sypačů, osm traktorů s radlicí a jednu sněhovou frézu.
Tisíce kilometrů...
V rámci letošní zimní údržby, která trvala celkem 151 dnů, jsme měli zhruba 65 zásahových dnů. To jsou dny, kdy naše technika byla v plném nasazení. Nejvíce zásahových dnů nastalo v lednu. V těchto dnech jsme pouze plužením ujeli zhruba 8900 km, plužením s posypem zhruba 34 000 km a pouze posypem zhruba 51 000 km v rámci kontrolních jízd, při nichž se zjišťuje aktuální stav komunikací zhruba 80 000 km.
společnost BES se soustředí na výstavbu a opravy silnic, mimo jiné zajišťuje jejich údržbu
Celkem jsme pro sjízdnost komunikací spotřebovali zhruba 5 500 tun posypové soli, zhruba 3 000 tun inertního (ekologického) posypu a zhruba 170 000 litrů solanky.
Dlouhé a náročné směny
Zimní údržbu společnost BES zajišťuje vlastními zaměstnanci. Jsou to řidiči a techničtí pracovníci, kteří zabezpečují především dispečerskou činnost. Jelikož zimní údržba je závislá na včasném a rychlém zásahu, naši zaměstnanci slouží ve směnách celých 24 hodin denně, aby byli schopni včas reagovat na aktuální vývoj počasí a potřeby správců komunikací. Jedná se o velmi náročnou činnost a to jak z pohledu času ve směnovém celodenním provozu, ale i v řízení vozidla údržby. Sypače ve většině případů vyjíždějí v brzkých ranních hodinách, jsou leckdy na komunikacích první, a tak se nezřídka pohybují pouze po paměti, jelikož všude kolem je pouze tma a plno sněhu.
A právě proto si všichni, kteří se aktivně podíleli na zajištění a zvládnutí této dlouhé a z hlediska údržby náročné zimy, zaslouží uznání a touto cestou bychom jim rádi poděkovali.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Lukáš Zedník
technický náměstek divize 8
Absolvent ČVUT se zaměřením ocelové mosty do naší společnosti nastoupil po téměř 10 letech strávených v HOCHTIEF CZ, kde za poslední roky působil jako obchodní ředitel divize PS Čechy. Pro příchod do Metrostavu ho nejvíce lákal osobnější přístup ke stavění a zároveň osobnost ředitele divize 8 Ing. Josefa Špryňara.
Co všechno spadá do kompetence vašeho úseku?
Úsek technického náměstka (TN) v divizi 8 byl sestaven tak, aby mohl poskytovat komplexní péči o zakázky Design & Build – tedy od řízení nabídkového procesu přes vedení projekčních fází až po realizaci, kdy strategie realizace zůstává pod TN.
Čemu aktuálně věnujete velkou pozornost?
Současnost bych definoval jako období velkých kvalifikací – od ZEVO Mělník společně s divizí 3 přes tranzitní plynovod Moravia s divizí 1 až po demolici jaderného bloku v JE Jaslovské Bohunice. Zároveň jsem zvědavý na výsledek PPP projektu věznice v Rimavské Sobotě, na kterém jsme spolupracovali s kolegy z Metrostavu SK. Moc se tím zatím neprezentujeme, ale nemálo času trávíme také společně s obchodním ředitelem budováním naší pozice u EPC dodavatelů pro případ, že by byl skutečně spuštěn tendr na dostavbu Dukovan.
Co se vašemu útvaru v poslední době povedlo?
Osobně mám radost ze vzniku a ustálení organizační struktury nově vzniklého úseku TN, kdy byly ustaveny tři nové útvary a došlo k začlenění velmi aktivního provozu Jádro s nově vzniklými středisky Teplovody a Potrubní montáže. Nelze opomenout ani softwarový rozvoj úseku, kdy jsme již samostatně schopni provádět 3D modelování i statické posuzování. Z úspěchů v realizaci musím jednoznačně zmínit mechanické dokončení přibližně 60 km úseku plynovodu C4G DN1400, za který jsme společně s kolegy z Belgie navzdory nejen v mezinárodním prostředí v nelehkém covidovém období obdrželi dokonce bonus za dřívější spuštění. Upřímně bych chtěl poděkovat všem svým kolegům z úseku TN, kteří mě opakovaně přesvědčují o tom, že vznik tohoto úseku dává divizi smysl.
Můžete zmínit již nějaké hmatatelné přínosy nově vzniklých útvarů?
Od synergie jednotlivých útvarů a jejich know-how určitě v čase očekáváme vyšší kompetenci ve složitějších a komplexních tendrech. Již nyní ale prokazujeme schopnost soutěžit komplikované projekty v rámci jaderných elektráren, skládat náročné kvalifikace i zajišťovat přípravu projektů D&B. Ve výsledku jsme tak dokázali doplňovat roli projektanta na mostech v Dobranově či v České Lípě, který jsme cvičně kreslili ve 3D, podílet se na řízení projektů Stadionu Dukla Banská Bystrica a nemocnice v Ústí nad Labem nebo zcela změnit koncepci a technické řešení na přístavbě budovy aktivních pomocných provozů (BAPP) v Temelíně, která je pod dohledem Státního ústavu pro jadernou bezpečnost. Myslím, že právě schopnost přenášet zkušenosti z našich realizací či od našich subdodavatelů přímo do projektové dokumentace je největší přínos úseku.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Radnice Prahy 7 v prestižní soutěži
Nová budova radnice Prahy 7 od studia Atelier bod architekti, kterou na konci roku 2019 stavebně dokončil tým divize 9, zabojuje o cenu architekta Ludwiga Miese van der Rohe.
Jde o prestižní ocenění Evropské unie za současnou architekturu, které je udělováno jednou za dva roky. Poprvé se tak stalo v roce 1987. Stavby jsou nominovány evropskými nezávislými odborníky, národními asociacemi pro architekturu a poradním výborem pro cenu. Radnice vznikla přestavbou asi 30 let staré administrativní budovy. Fasáda je z červených cihel, vzhled přestavěného objektu tak cituje a odráží styl okolní čtvrti – Holešovic. Výsledky soutěže budou známy v dubnu 2022.
Divize 6
Divize 6
Rekonstrukce lávky přes Městský ostrov v Písku
Tým pod vedením Ing. Milana Hromádky z jihočeské oblasti divize 6, který před časem stavěl Pleskotovu lávku, pracuje od února na další lávce pro pěší a cyklisty (foto) v Písku. A nemá na to mnoho času – most by měl o letní sezoně opět sloužit.
RED, foto archiv stavby
tavbaři mají na rekonstrukci lávky, která vede přes Městský ostrov a zároveň řeku Otavu, pouhé čtyři měsíce. „Práce časově velmi komplikují nízké teploty nevhodné pro aplikaci nátěrů PKO, kterých je opravdu hodně. Jedeme v podstatě nonstop,“ říká vedoucí projektu inženýr Hromádka.
Opravy na lávce z roku 1929 byly zahájeny z důvodu jejího nevyhovujícího stavu. Její poslední rekonstrukce proběhla v roce 1992, tedy téměř před 30 lety.
Hlavním účelem nynější opravy je obnova protikorozní ochrany ocelového mostu přes řeku včetně výměny prvků, které byly již korozí poškozeny za hranou jejich spolehlivosti. Součástí stavby je ještě rekonstrukce betonového mostku v těsné blízkosti.
„Jedná se o náš další ocelový most v Písku, který po proudu řeky navazuje na předchozí úspěšnou stavbu Pleskotovy lávky. Spolu s Tondou Maškem (stavbyvedoucím) pocházíme a nyní i žijeme v Písku, proto jsou pro nás stavby „doma“ velmi příjemné, ale zároveň zavazující. Vážíme si jich. Se stavbou nám ještě pomáhá Jana Fučíková, která k nám byla přizvána na pomoc a patří jí také díky,“ uzavírá vedoucí projektu.
Číslo
číslo
TOLIK M2 ČINÍ CELKOVÁ PLOCHA PŘÍSTŘEŠKŮ A ZASTŘEŠENÍ ZASTÁVEK V RÁMCI STAVBY OPTIMALIZACE TRAŤOVÉHO ÚSEKU PRAHA HOSTIVAŘ – PRAHA HL. N., NA KTERÉ PRACUJE DIVIZE 5.
Divize 9
Divize 9
Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy
Ačkoli na území hlavního města stále vznikají nové a nové bytové projekty, poptávka po kvalitních bytech vysoce převyšuje jejich nabídku, a tak se po nich často doslova zapráší. Výjimkou není ani projekt top´rezidence Na Pomezí (foto), kde nyní divize 9 dokončuje první etapu. Momentálně si nové byty přebírají jejich majitelé a stavba se tak chýlí do úplného finiše, který je naplánován na červen.
Martina Vampulová, foto Petr Adámek
a úpatí stolové hory Vidoule, v těsné blízkosti přírodního parku Košíře‑Motol, vyrostly čtyři bytové objekty s 90 jednotkami. Kromě bytových domů vznikla i nová okolní infrastruktura, opěrné železobetonové či gabionové stěny se zahrádkami a v severní části pozemku také velká retenční nádrž. Okolní partery vytvořily dokonce novou ulici Lerausovu, která volně navazuje na paralelně budovaný projekt rezidenčního bydlení Sakura.
Domy mají železobetonový skelet založený na pilotách a základové desce. Spodní stavbu tvoří konstrukce bílé vany. Na obvodovém plášti střídá kontaktní zateplovací systém v horních podlažích imitace cembritového obkladu, střešní krytina je z asfaltových pásů určených pro parkovou zeleň. „Velikým úskalím tohoto projektu bylo založení a následná samotná realizace části opěrných stěn, na které nebylo příliš mnoho času. Jednalo se o založení opěrných stěn, realizace samotných stěn a následný zásyp tak, aby se celý skelet mohl obložit gabionovými obklady. Jejich stavba probíhala v nepříznivých podmínkách tak, aby se následně zkraje jara mohly začít realizovat fasády. To byl i ten nejdůležitější okamžik, abychom stihli včas kolaudaci a zahájení předpřejímek bytových jednotek,“ říká vedoucí projektu Ing. Lukáš Březina.
projekt top´rezidence na pomezí velmi lpí na přírodním vzhledu a vhodně doplňuje okolní prostředí městské části
Ačkoli se stavba nachází ve svahu, pro zkušené odborníky nebylo založení objektu ničím neobvyklé. S jedinou výjimkou. Chyběla totiž projektová dokumentace. „Tu jsme tvořili po částech, podle postupu výstavby. Ještě větším problémem byla ale skutečnost, že v položkovém rozpočtu chybělo zajištění stavební jámy. Proto jsme se rozhodli, že zajištění budeme ‚pouze‘ svahovat, a museli jsme svah nepřetržitě geotechnicky a geodeticky sledovat. Technologicky to však pro nás nebylo nic nového,“ vzpomíná vedoucí projektu. Ostatně neúplná projektová dokumentace se netýkala pouze založení stavby, ale táhla se celým jejím průběhem jako červená nit. „Obrovský dík tak patří celému našemu týmu, který dokázal s velkou absencí dokumentace uřídit velké stavební objemy a orientovat postup do jednotlivých potřebných časů,“ uvádí Ing. Březina. Jeho týmu se podařilo všech 14 hlavních milníků stavby splnit včas a bytové domy dokončit v potřebném čase i kvalitě.
Důraz na využití zeleně
Architekt Petr Bouřil z ateliéru ABM architekti, který je autorem architektonického návrhu, kladl velký důraz nejen na funkční architektonické řešení a kvalitu dispozičních řešení, ale také na využití zeleně. Bytové domy mají ve dvou podzemních podlažích umístěná parkovací místa a sklepy, v 1. až 3. NP pak vznikly byty s dispozicí 2+kk až 3+kk. Luxusní střešní penthausy ve 4. a 5. NP mají dispoziční řešení až 6+kk a společně s rozlehlými terasami dominují všem čtyřem objektům, z nichž nabízejí nevšední výhled na Prahu.
Divize 8
Divize 8
Horkovody: dvě zakázky v teplárenském odvětví
Dva týmy divize 8 provozu Jádro pracují už druhým rokem souběžně na dvou teplárenských projektech, v Plané nad Lužnicí a ve slovenské Nitře. Obě zakázky dělí několik stovek kilometrů a jsou svým způsobem neobvyklé.
Blanka Růžičková, foto archiv stavby
tavbaři provozu dosud u teplárenských sítí výstavbu takového rozsahu neprováděli. Zatímco v jižních Čechách práce končí, na Slovensku pokračují třetí etapou. Projekt v Plané s názvem Rekonstrukce tepelné horkovodní sítě v areálu Kovosvit MAS, a. s., a Horkovod Tábor inovuje a propojuje sítě dvou původních tepláren v Táboře a v Plané nad Lužnicí. Výměna potrubí a výkopy pro nové rozvody se zde prováděly v délce cca 6,4 km. Stavbaři na této zakázce pracovali od června 2019, finální povrchové úpravy dokončili letos v dubnu. Nový potrubní systém se podařilo uvést do provozu s předstihem v prosinci 2020.
Projekt v Nitře (foto) má za sebou první dvě etapy a jeho dokončení se plánuje v létě příštího roku. Zakázka se týká napojení obytných čtvrtí Klokočina a Diely na jeden centrální zdroj. U této zakázky se kromě výměny stávajících rozvodů musí do nové soustavy připojit přes předávací stanice všechny objekty, v nichž byly zrušeny původní plynové kotelny.
Na obou stavbách doposud působila za Metrostav pouze divize 8. Ta obě zakázky také sama – prostřednictvím provozu Jádro – řídila. Na 3. etapě v Nitře se bude podle dohody částečně podílet společnost Metrostav DIZ.
navzdory nedostatku dělníků
Poslední rok byl pro obě stavby specifický kvůli rostoucím problémům s personálním zajištěním plánovaných prací. V Čechách byli původně na část projektu nasmlouváni dělníci z Polska a Slovenska. V Nitře se naopak částečně měly uplatnit posily z České republiky. „Z důvodu pandemických opatření jsme byli od jara minulého roku nuceni měnit námi plánované postupy a doby nasazení ‚přeshraničních‘ dělníků. Upravovali jsme harmonogramy prací a prodlužovali pracovní cykly jednotlivých skupin, ale hlavní milníky se nám podařilo splnit,“ popisuje hektické období ředitel provozu Jádro Ing. Jiří Husárik. Doplňuje, že nejen v Plané, ale také na zakázce v Nitře se vloni přesto podařilo dokončit v předstihu část prací, které byly původně plánovány až na rok 2021.
Pokud jde o změny, byl podle inženýra Husárika projekt v Plané náročnější. U nitranské zakázky bylo naopak mnohem složitější vyřídit výkopová povolení, a to jednak administrativně a jednak časově.
„Na obou stavbách jsme prováděli činnosti, se kterými jsme neměli dlouhodobé zkušenosti, a projekty těchto rozsahů jsme neřešili v tomto odvětví. Nicméně přístupem našich kolegů na jednotlivých stavbách jsme si s pracemi úspěšně poradili a věřím, že v dalších letech naše zkušenosti jen zúročíme,“ shrnuje dosavadní průběh zakázek Jiří Husárik. Kolegům na obou stavbách děkuje za odvedenou práci.
Divize 1
Divize 1
Kuchyně pro Škodu v Mladé Boleslavi je dokončena
Divize 1 vybudovala pro největšího výrobce automobilů v Česku Škoda Auto novou Centrální kuchyni (foto) ve výrobním areálu v Mladé Boleslavi. S kapacitou až 35 tisíc jídel denně to je největší kuchyně pro závodní stravování v zemi.
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA, foto David Koláček
ásobovat bude všechny podnikové restaurace včetně provozu v Kvasinách. Díky technologii šokového mrazení se prodlouží trvanlivost a rozšíří variabilita obědů. Stavbaři Metrostavu vybudovali dvoupodlažní hlavní halu, trafostanici, trojpodlažní administrativní část, a to včetně vzduchotechniky, chlazení a dalších zařízení.
„Nejnáročnější částí stavby bylo napojení sítí, protože probíhalo pod frekventovaným kruhovým objezdem, který nebylo možné uzavřít. Museli jsme to tedy stihnout během letní celozávodní dovolené a zároveň vždy ponechat aspoň část komunikace v provozu,“ říká vedoucí projektu Filip Pech. A dodává: „Při této příležitosti bych rád poděkoval Škodě Auto za skvělou součinnost. Zakázka byla příkladem toho, že když oběma partnerům jde o stejnou věc, lze stavět v naprosté harmonii.“
Nejpozoruhodnější prvek nové budovy se nachází na střeše. Ocelová plošina s hmotností přes 150 tun je prošpikována technologiemi – její součástí jsou vzduchotechnické a chladicí jednotky. Součástí provozu je i záložní zdroj energie a dieselagregát. Kuchyně vynikne ekonomickou a rychlou výrobou jídel s minimalizací náročné manuální práce.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Sloupek odborů
Dodatek kolektivní smlouvy
Dne 1. dubna 2021 podepsali zástupci orgánů společností Skupiny Metrostav a KOO a zástupci odborových organizací několik důležitých dokumentů.
S ohledem na změny v legislativě a zvýšení minimální mzdy v ČR bylo po vzájemné dohodě obou stran podepsáno následující: Dodatek č. 1 Vzorové kolektivní smlouvy společností Skupiny Metrostav 2020 a 2021 a Dodatek č. 1 Kolektivní smlouvy Metrostav a.s. 2020 a 2021. U obou zmíněných dokumentů bylo nutné s ohledem na zvýšení minimální mzdy navýšit úroveň minimálních mzdových tarifů ve stupni 1.
stravenkový paušál
Dále došlo ke změně u příspěvku na stravování. Od 1. dubna přešel Metrostav a.s. v souladu s platnou legislativou na tzv. stravenkový paušál. Papírové stravenky již zaměstnanci nebudou dostávat a místo nich obdrží peněžitý příspěvek přímo ve své mzdě. Te zůstává ve stejné výši jako stávající příspěvek na stravenku, tedy 55 Kč/den (směnu). Zůstatky na stravenkových kartách jsou platné do 31. 12. 2021.
V dodatcích kolektivních smluv se ještě objevil nový odstavec k čerpání benefitů při souběhu pracovních poměrů pro zaměstnance, kteří mají více pracovních poměrů v rámci Skupiny, nebo jsou dočasně přiděleni do jiné firmy v rámci Skupiny.
Všechna ostatní ustanovení Kolektivní smlouvy Metrostav a.s. na rok 2020 a 2021 se nemění a zůstávají dále v platnosti.
V prakticky identickém znění byl oběma stranami odsouhlasen taktéž dodatek Kolektivní smlouvy na Metrostav Facility. Podepsán bude v nebližších dnech a následně umístěn na web.
Kolektivní smlouva na rok 2021 byla také podepsána zástupci obou stran ve společnosti Metrostav Infrastructure. Ve všech hlavních parametrech je prakticky v totožném znění s podnikovou kolektivní smlouvou Metrostav a.s. Dílčí změny jsou pouze technického rázu, benefity pro zaměstnance jsou totožné.
Zmíněné dokumenty najdete na stránkách: https://odborymetrostav.cz/
Ing. Petr Půta
Týden betonu
Ve dnech 12.–16. dubna se uskutečnil Týden betonu 2021. Záměrem bylo seznámit studenty Fakulty stavební ČVUT s technologií betonáže a souvisejících procesů.
Letošní Týden betonu byl kvůli covidové situaci dostupný jen online. Společnosti a zároveň partneři akce představili laboratorní zkoušky betonu, ukázali provoz betonárek nebo použití betonových konstrukcí u vybraných projektů.
Společnost Metrostav předtočila video z Výstavby bytových domů alfa beta Hagibor (foto) v Praze 10. Od vedoucího projektu Ing. Marka Kubra se pak studenti v živém vstupu dozvěděli více o technologii železobetonových konstrukcí nebo o způsobech interní spolupráce mezi divizemi.
Text a foto Útvar personálního marketingu
virtuální veletrh ikariera 2021
Metrostav se zúčastnil Veletrhu pracovních příležitostí pod záštitou studentské organizace IAESTE. Letošní 27. ročník se uskutečnil 14. dubna a s ohledem na probíhající pandemii koronaviru doznal změn.
Online formát přinesl novinky – první z nich byla možnost přihlášení každého vysokoškolského studenta na území České republiky s připojením k internetu a přístupem k PC. Dosud veletrh probíhal pouze odděleně na jednotlivých fakultách vysokých škol. Druhou novinkou byl chat, který organizátoři spustili v době trvání veletrhu a studenti oslovovali napřímo zástupce vystavujících společností. Ještě není ohlášen formát akce v příštím roce. Za Metrostav doufáme v návrat k osobním setkáním se studenty pro navázání potenciální spolupráce ve formě stáže, brigády nebo obsazení absolventských pozic.
Útvar personálního marketingu
Divize 11
Divize 11
Nový pomocník na těžkou práci v lomech
Divize 11, která Skupině Metrostav zajišťuje pronájem a komplexní péči o stroje a zařízení potřebná pro realizaci zakázek, rozšířila své portfolio o povrchovou vrtací soupravu SmartROC T40-11. Od ledna 2021 ji využívá divize 5 v lomech Štileček, Mladovice a Deštno.
Tato povrchová vrtací souprava (foto) je určená pro selektivní dobývání a průmyslovou těžbu kamene. Je vybavená technologii SmartRoc a osazená vrtacím nářadím Speedrod T51 se zaváděcí vrtnou tyčí pro přesné vedení vrtu. Stroj tak dosahuje významného snížení spotřeby pohonných hmot a zvyšuje svou produktivitu.
Souprava je vybavena prvky automatizace, jako jsou automatické polohování lafety, automatické přidávání tyčí ze zásobníku a automatické vedení vrtu. Pomocí systému Certiq dostává majitel přístup k provozním datům stroje v reálném čase (např. motohodiny, kladivohodiny, navrtané metry, varovná hlášení stroje atd.).
Důležitým prvkem výbavy je systém HNS (Hole Navigation System), který automatizuje a zásadně zpřesňuje provádění vrtacích a trhacích prací. HNS využívá navigační signál z GPS, díky němuž se poloha a geometrie vrtu pohybuje v toleranci +/–5 cm. Za pomoci systému MWD (Measure while Drilling) dochází k ukládání dat během procesu vrtání pro analýzu a následné grafické znázornění programem Roc manager, který barevně rozliší oblasti dle změřených parametrů. Díky těmto informacím lze přesněji projektovat trhací práce.
Bořek Kábrt, technik správy HM – důlní stroje
Centrum vzdělávání
Centrum vzdělávání
Kde najdete nabídku vzdělávacích akcí?
Vhodné aktivity Centra vzdělávání Skupiny Metrostav pro váš rozvoj vám rádi doporučí vaši přímí nadřízení i personální manažerky. Samozřejmě akce vám přiblíží ochotně i tým Centra. Protože ale kvalitních a přehledně uspořádaných informací není nikdy dost, připravili jsme pro všechny zaměstnance Skupiny nově upravený přehled školení, seminářů a kvalifikačních akcí.
Mgr. Zdeněk Kostříž
sekci Vzdělávání na intranetu je možné od tohoto měsíce nalézt upravený odkaz Katalog vzdělávacích aktivit, kde pod jednotlivými programy jsou uvedeny podrobné informace o jednotlivých interně pořádaných kurzech. Zaměstnanci se z přehledu nejen dozvědí obsah a formu nabízených školení, ale také mohou na příslušném odkazu projevit svůj zájem o konkrétní téma svého rozvoje.
S takto projeveným zájmem bude pracovat nejen kontaktní osoba vzdělávání vaší divize nebo společnosti, ale také bude sloužit pro Centrum jako podklad pro přípravu a realizaci příslušných školení. V případě, že máte, vážené kolegyně a kolegové, dotazy k zajištění oblasti vzdělávání a k plnění povinností profesních, odborných způsobilostí, obracejte se na personální manažerky nebo přímo na tým Centra vzdělávání Skupiny Metrostav.
Ve spolupráci s útvarem vztahů k veřejnosti a kolegy z útvaru informačních technologií jsme tento nový katalog připravovali s vědomím, že má sloužit po delší období. Proto jsou v něm uváděny aktivity, které se často objevují v rámci požadavků vzdělávání a rozvoje. Tým Centra je samozřejmě připraven realizovat i další akce nad rámec uvedených kurzů.
Připravujeme i vydání katalogu v tištěné podobě, která bude určena pro šíření nabídky akcí i do dalších společností naší Skupiny, k dalším zaměstnancům. Chceme, aby se informace o interně pořádaných aktivitách dostávaly k co největšímu počtu možných zájemců. Kvalifikační připravenost našich týmů přispívá k úspěšné realizaci zakázek.
Neváhejte a otevřete přímo z tohoto místa nabídku aktivit.
Pro své dotazy a připomínky ke vzdělávání můžete použít i adresu vzdelavani@metrostav.cz
Fotoreportáž
Fotoreportáž
Ukončete nástup, dveře se zavírají..., aneb Praha má metro!
RED, foto archiv Metrostavu a ČTK
Blíží se důležité výročí – dne 9. května 1974 byl v Praze oficiálně zprovozněn první úsek metra C, o den později začaly běžné jízdy s cestujícími. Pro veřejnost i pro metrostaváky to byly neopakovatelné okamžiky, a tak stojí za to si připomenout střípky z prvních let výstavby.
V Praze se takřka už od poloviny 60. let minulého století rozeběhly náročné stavební práce a mnohé lokality se v hlavním městě proměnily. Na snímku z roku 1973 je zachyceno staveniště hloubené stanice, jejíž název Pražského povstání odkazuje na květnové události z konce druhé světové války.
Dřina a velké nasazení... Profil traťových tunelů hloubili dělníci pod ochranou nemechanizovaného razicího štítu, horninu pak po kolejích vyváželi k ústí tunelu. Snímek z roku 1972 pochází z čelby tunelu před stanicí Budějovická.
Výstavba metra byla pozoruhodná a už tehdy měli lidé možnost na pár okamžiků nahlédnout do útrob tunelů dávno před dobudováním celé trasy I.C. Široké veřejnosti byl třeba 4. října 1969 zpřístupněn první úsek tunelu od Nuselského mostu k pankráckému kostelíku.
Oficiálnímu zprovoznění metra předcházela zkušební jízda v prosinci roku 1973. Šlo o ověřovací jízdu, která po celém úseku trasy C zkontrolovala spolehlivost a průjezdnost celé trasy. Do oficiálního zahájení provozu zbýval necelý půlrok...
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
5 Fotosloupek – fotogalerie
Nová radnice Prahy 7 má symbolicky sedm administrativních pater s celkovou podlahovou výměrou 5 500 m2. Dům ctí historický kontext čtvrti, ctí její specifika a zachovává průmyslovou estetiku v Holešovicích, která je často postavena na detailu z cihly.
Návrh architektů představoval značný podíl atypických konstrukcí, vysoké nároky byly kladeny na precizní provedení detailů jednak na předsazené fasádě z klinkerového zdiva a jednak v interiérech.
Vnitřní prostory jsou navrženy minimalisticky a transparentně, každé patro má pro lepší orientaci jinak barevnou podlahu. Dveře kanceláří mají vždy skleněné okno.
Na střeše je přístupná terasa a prosklený sál pro konání menších obřadů a kulturních akcí.
8 Divize 9 – fotogalerie
Na obvodovém plášti se střídá kontaktní zateplovací systém v horních podlažích imitace cembritového obkladu, střešní krytina je z asfaltových pásů určených pro parkovou zeleň.
Projekt top’rezidence Pomezí se nachází v klidné rezidenční lokalitě Košíře v Praze 5. Domy jsou umístěny ve svahu se severovýchodní orientací a z teras tak poskytují výhledy na město.
Luxusní střešní penthausy ve 4. a 5. NP mají dispoziční řešení až 6+kk a společně s rozlehlými terasami dominují všem čtyřem objektům. Výhledy umocňují velkoformátová okna.
Bytové domy mají ve dvou podzemních podlažích umístěná parkovací místa a sklepy, v 1. až 3. NP pak vznikly byty s dispozicí 2+kk až 3+kk.
1 Hořín – Fotogalerie
První oficiální zdvih jedinečného kamenného mostu přes velkou plavební komoru na zdymadle Hořín byl uskutečněn 15. dubna. Nyní je zahajován zkušební provoz a během června první vysoké lodě proplují nejen zdymadlem, ale také dalšími třemi zdvižnými mosty přes plavební kanál.
O pohyb konstrukce se na každém břehu starají dva hydraulické agregáty, které pohánějí dvě dvojice hydraulických válců – každý o výtlaku asi 220 tun.
Akce proběhla za účasti novinářů, kteří měli možnost vidět pohyb mostu a stejně tak zázemí zdymadla.
Provoz mostu je dnes plně automatizovaný a umožňuje proplutí lodí o rozměrech až 110 × 11,4 m a výšce sedmi metrů. Cílem stavby modernizace velké plavební komory Hořín je zajištění parametrů moderní vodní cesty sítě TEN-T, zejména v podobě podjezdné výšky, která při vysoké hladině na Labi klesala až na 2,1 m a znemožňovala bezpečnou plavbu velkých osobních lodí i lodí s vysokým nákladem do Prahy.
Obloukový zdvižný most tvoří 100 tun ocelové příhradové konstrukce a 300 tun repasovaného kamenného obkladu. Kamenný oblouk starý 116 let byl během dvou let rozebrán a vrácen na novou ocelovou konstrukci.
- 190752.pdf
- 190769.svg
- 190794.jpg
- 190795.jpg
- 190796.jpg
- 190810.svg
- 190811.svg
- 190813.svg
- 190817.svg
- 190818.jpg
- 190820.jpg
- 190899.jpg
- 190900.jpg
- 190901.jpg
- 190902.jpg
- 190903.jpg
- 190904.jpg
- 190905.jpg
- 190909.jpg
- 190910.jpg
- 190912.svg
- 190913.jpg
- 190914.jpg
- 190915.jpg
- 190917.jpg
- 190918.jpg
- 190919.jpg
- 190920.svg
- 191002.jpg
- 191003.svg
- 191004.svg
- 191005.jpg
- 191006.jpg
- 191007.jpg
- 191008.jpg
- 191009.svg
- 191011.jpg
- 191012.jpg
- 191013.jpg
- 191014.jpg
- 191015.svg
- 191016.jpg
- 191019.jpg
- 191028.jpg
- 191029.jpg
- 191030.svg
- 191031.jpg
- 191032.jpg
- 191033.jpg
- 191034.jpg
- 191035.jpg
- 191085.gif
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Lepší podmínky pro studium i život
Třetí zakázku v suchdolském areálu České zemědělské univerzity v Praze (ČZU) dokončil tým Metrostavu v čele s Ing. Václavem Petráškem 11. září. Už za čtyři dny pak začala zrekonstruovaná a o patro navýšená budova koleje G sloužit studentům ve zkušebním provozu.
Jihlavané se mohou těšit na centrální dopravní terminál
V Jihlavě začala rozsáhlá úprava území v okolí železniční stanice Jihlava město. Následně zde postupně vznikne Centrální dopravní terminál Jihlava, který propojí železniční, autobusovou a městskou dopravu. O úpravu stávajících pozemních komunikací a trolejbusové dráhy se postará sdružení tří firem, jehož součástí je i metrostav Diz závod 6.
Stavbu v Chýni trápilo zakládání v prostoru bývalé pískovny
Vypadalo to jako stavba na zelené louce, ale už její založení svědčilo o opaku. Nová svazková základní škola VIDA v Chýni u Prahy (vizualizace) roste v oblasti bývalé pískovny. Původní těžební prostor sice prošel zemědělskou rekultivací, v podloží však i tak zůstala nesoudržná a obtížně hutnitelná písčitá zemina. To v kombinaci s mělkou hladinou podzemní vody potrápilo stavbaře při zakládání stavby.
Naše projekty v soutěži stavba roku
Prestižní přehlídka Stavba roku se blíží do finále: ze 120 přihlášených staveb celkem 38 získalo nominaci na tituly Stavba roku 2024 a čtyři nominaci na titul Zahraniční stavba roku 2024. Výsledky hlasování budou vyhlášeny na slavnostním galavečeru v pátek 8. listopadu v Rudolfinu v Praze.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007