Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Krátce Aktuálně

Pro hasiče v Čáslavi

Stanice pro záchrannou a požární techniku na letecké základně v Čáslavi (foto) byla předána do zkušebního provozu. Areál, který na konci roku dokončil tým divize 9, slouží Vojenské hasičské jednotce (VHJ). Obsahuje přízemní blok garáží pro 18 zásahových vozidel, navazující nepodsklepenou budovu a moderní vybavení pro nácvik zásahu.

Rekonstrukce mostu v Karlových Varech

Stavbaři divize 5 se pustili do oprav mostu přes řeku Teplá v Karlových Varech. Most se nachází u letního kina a spojuje hlavní silnici s parkovištěm pro autobusy v turisticky zajímavé oblasti CHKO Slavkovský les.

Synagogu v Žatci už zdobí část vitráží

Tým divize 8 pokračuje v rozsáhlé rekonstrukci žatecké synagogy a sousedního rabinátu. Kromě osazování vitráží (foto) a ochranných mříží proti vandalům nyní probíhají restaurátorské opravy stropu synagogy, rekonstrukce zastřešení věží a v budově rabinátu zednické práce a instalace rozvodů.

BES

Ohlédnutí za zimní údržbou dceřiné společnosti BES

Letošní zimní sezona na silnicích byla dlouhá, oproti těm z minulých let nás vůbec nešetřila a byla opravdu přísná. Zimní údržbu (foto) zabezpečujeme již více než 15 let, s jejím zajištěním máme bohaté zkušenosti, a tak jsme i tuto přísnou zimu zvládli, a to s ohledem na složitou situaci, kterou způsobila epidemie covidu‑19 v celé České republice.

Jakub Ryšavý, foto archiv BES

P

ro lepší představu přinášíme několik zajímavých čísel a informací. V oblasti střední Čechy jihozápad na cestmistrovstvích Benešov, Votice, Vlašim a Skalka se společnost BES s. r. o., stará o více než 950 km silnic a dálnic. Z čehož silnice, které jsou ve správě Krajské správy a údržby silnic, tedy silnic II. a III. tříd, udržujeme zhruba 800 km a silnic a dálnic ve správě ŘSD ČR udržujeme zhruba 170 km. Pro zajištění zimní údržby jsme letos nasadili celkem 25 sypačů, osm traktorů s radlicí a jednu sněhovou frézu.

Tisíce kilometrů...

V rámci letošní zimní údržby, která trvala celkem 151 dnů, jsme měli zhruba 65 zásahových dnů. To jsou dny, kdy naše technika byla v plném nasazení. Nejvíce zásahových dnů nastalo v lednu. V těchto dnech jsme pouze plužením ujeli zhruba 8900 km, plužením s posypem zhruba 34 000 km a pouze posypem zhruba 51 000 km v rámci kontrolních jízd, při nichž se zjišťuje aktuální stav komunikací zhruba 80 000 km.

společnost BES se soustředí na výstavbu a opravy silnic, mimo jiné  zajišťuje jejich údržbu

Celkem jsme pro sjízdnost komunikací spotřebovali zhruba 5 500 tun posypové soli, zhruba 3 000 tun inertního (ekologického) posypu a zhruba 170 000 litrů solanky.

Dlouhé a náročné směny

Zimní údržbu společnost BES zajišťuje vlastními zaměstnanci. Jsou to řidiči a techničtí pracovníci, kteří zabezpečují především dispečerskou činnost. Jelikož zimní údržba je závislá na včasném a rychlém zásahu, naši zaměstnanci slouží ve směnách celých 24 hodin denně, aby byli schopni včas reagovat na aktuální vývoj počasí a potřeby správců komunikací. Jedná se o velmi náročnou činnost a to jak z pohledu času ve směnovém celodenním provozu, ale i v řízení vozidla údržby. Sypače ve většině případů vyjíždějí v brzkých ranních hodinách, jsou leckdy na komunikacích první, a tak se nezřídka pohybují pouze po paměti, jelikož všude kolem je pouze tma a plno sněhu.

A právě proto si všichni, kteří se aktivně podíleli na zajištění a zvládnutí této dlouhé a z hlediska údržby náročné zimy, zaslouží uznání a touto cestou bychom jim rádi poděkovali.

Ptáme se...

Ing. Lukáš Zedník

technický náměstek divize 8

Absolvent ČVUT se zaměřením ocelové mosty do naší společnosti nastoupil po téměř 10 letech strávených v HOCHTIEF CZ, kde za poslední roky působil jako obchodní ředitel divize PS Čechy. Pro příchod do Metrostavu ho nejvíce lákal osobnější přístup ke stavění a zároveň osobnost ředitele divize 8 Ing. Josefa Špryňara.

Co všechno spadá do kompetence vašeho úseku?

Úsek technického náměstka (TN) v divizi 8 byl sestaven tak, aby mohl poskytovat komplexní péči o zakázky Design & Build – tedy od řízení nabídkového procesu přes vedení projekčních fází až po realizaci, kdy strategie realizace zůstává pod TN.

Čemu aktuálně věnujete velkou pozornost?

Současnost bych definoval jako období velkých kvalifikací – od ZEVO Mělník společně s divizí 3 přes tranzitní plynovod Moravia s divizí 1 až po demolici jaderného bloku v JE Jaslovské Bohunice. Zároveň jsem zvědavý na výsledek PPP projektu věznice v Rimavské Sobotě, na kterém jsme spolupracovali s kolegy z Metrostavu SK. Moc se tím zatím neprezentujeme, ale nemálo času trávíme také společně s obchodním ředitelem budováním naší pozice u EPC dodavatelů pro případ, že by byl skutečně spuštěn tendr na dostavbu Dukovan.

Co se vašemu útvaru v poslední době povedlo? 

Osobně mám radost ze vzniku a ustálení organizační struktury nově vzniklého úseku TN, kdy byly ustaveny tři nové útvary a došlo k začlenění velmi aktivního provozu Jádro s nově vzniklými středisky Teplovody a Potrubní montáže. Nelze opomenout ani softwarový rozvoj úseku, kdy jsme již samostatně schopni provádět 3D modelování i statické posuzování. Z úspěchů v realizaci musím jednoznačně zmínit mechanické dokončení přibližně 60 km úseku plynovodu C4G DN1400, za který jsme společně s kolegy z Belgie navzdory nejen v mezinárodním prostředí v nelehkém covidovém období obdrželi dokonce bonus za dřívější spuštění. Upřímně bych chtěl poděkovat všem svým kolegům z úseku TN, kteří mě opakovaně přesvědčují o tom, že vznik tohoto úseku dává divizi smysl.

Můžete zmínit již nějaké hmatatelné přínosy nově vzniklých útvarů?

Od synergie jednotlivých útvarů a jejich know-how určitě v čase očekáváme vyšší kompetenci ve složitějších a komplexních tendrech. Již nyní ale prokazujeme schopnost soutěžit komplikované projekty v rámci jaderných elektráren, skládat náročné kvalifikace i zajišťovat přípravu projektů D&B. Ve výsledku jsme tak dokázali doplňovat roli projektanta na mostech v Dobranově či v České Lípě, který jsme cvičně kreslili ve 3D, podílet se na řízení projektů Stadionu Dukla Banská Bystrica a nemocnice v Ústí nad Labem nebo zcela změnit koncepci a technické řešení na přístavbě budovy aktivních pomocných provozů (BAPP) v Temelíně, která je pod dohledem Státního ústavu pro jadernou bezpečnost. Myslím, že právě schopnost přenášet zkušenosti z našich realizací či od našich subdodavatelů přímo do projektové dokumentace je největší přínos úseku.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 07/2021, Hořín
Metrostav 07/2021, Krátce aktuálně
Metrostav 07/2021, BES
Metrostav 07/2021, Ptáme se
Metrostav 07/2021, Fotosloupek
Metrostav 07/2021, Divize 6
Metrostav 07/2021, Číslo
Metrostav 07/2021, Divize 9
Metrostav 07/2021, Divize 8
Metrostav 07/2021, Divize 1
Metrostav 07/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 07/2021, Divize 11
Metrostav 07/2021, Centrum vzdělávání
Metrostav 07/2021, Fotoreportáž
Metrostav 07/2021, Hořín

Hořín

Metrostav 07/2021, Krátce aktuálně

Krátce aktuálně

Metrostav 07/2021, BES

BES

Metrostav 07/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 07/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 07/2021, Divize 6

Divize 6

Metrostav 07/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 07/2021, Divize 9

Divize 9

Metrostav 07/2021, Divize 8

Divize 8

Metrostav 07/2021, Divize 1

Divize 1

Metrostav 07/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 07/2021, Divize 11

Divize 11

Metrostav 07/2021, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 07/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

3

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (169194): (1/1) (0 ms)

Rendering BES (169193): (1/2) (7 ms)

Rendering Krátce aktuálně (169191): (2/2) (7 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4136/item190909-small.jpg

 i4136/item190910-small.jpg

 i4136/item190913-small.jpg

 i4136/item190912.svg

 i4136/item190917-small.jpg