Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Krátce Aktuálně

Citlivé oživení činžovních domů

Tým divize 3 pod vedením Ing. Michala Bárty pracuje na rekonstrukci a dostavbě tří bytových domů v Seifertově ulici v Praze na Žižkově. Jde o zajímavou modernizaci stávajícího bytového fondu. Vizualizace: EDIT! architects. 

Personální změna v divizi 11

Od 1. ledna 2022 došlo ke změně ve vedení v naší servisní divizi: novým výrobně-technickým náměstkem a zástupcem ředitele se od tohoto data stal Ing. Josef Kafka, který dříve působil ve středisku důlní techniky. V nové pozici mu přejeme mnoho úspěchů v další práci!

BeMo postaví další část metra v Hamburku 

Den před Vánocemi naše dceřiná společnost BeMo Tunneling (BeMo) podepsala s Investorem Hamburger Hochbahn AG smlouvu o dílo na prodloužení Metra U4 Horner Geest v Hamburku, úsek číslo dvě. Spolu s prvním úsekem, který získalo BeMo před rokem, jde o zakázku v rozsahu prací v ceně kolem 270 mil. eur. Kolegům z BeMo gratulujeme!

Do nového roku s novou technikou

Před koncem roku na divizi 11 dorazilo zbrusu nové pásové hydraulické rypadlo s kompaktním rádiem a speciálním výložníkem pro práci v tunelech – VOLVO ECR235EL (foto). Spolu se strojem bylo pořízeno hydraulické kladivo Epiroc MB 1650DP a hydraulická skalní fréza Epiroc ERC1500-1XL. O další stavební technice se dočtete v rubrice Skupina Metrostav.

BeMo Tunnelling

ÚSPĚŠNÁ SPOLUPRÁCE V RÁMCI SKUPINY A NOVÉ AKTIVITY

s potěšením lze konstatovat, že hospodářský rok 2021 ve společnosti bemo tunnelling (bemo) navázal na úspěchy v předcházejících letech a toto sdělení je o to významnější, že jsme pod vlivem pandemie museli zvládnout řadu provozních a osobních omezení. Stavební výkony plánované na rok 2021 byly z tohoto důvodu v určitém rozsahu přesunuty na rok 2022.

Helmut Göhringer, jednatel společnosti BeMo Tunnelling GmbH, foto archiv

S

polečnost BeMo Tunnelling na začátku roku 2022 vykazuje objem zakázek přesahující 400 mil. eur, což je nejvyšší stav od okamžiku, kdy jsme se stali členem Skupiny Metrostav! Zakázky byly v uplynulém roce úctyhodné. Nejmarkantnější byla úspěšná akvizice druhého úseku trasy metra U4 Horner Geest v Hamburku, kde jsme se díky příkladné spolupráci obou oddělení BeMo Inženýrské stavby a Speciální zakládání prosadili v soutěži vůči kompletní německé stavařské konkurenci. Naší výhodou přitom byla již osvědčená podpora a spolupráce ze strany dceřiné společnosti Zakládání a.s. pro naše oddělení Speciálního zakládání. Stejně tak se podařilo v oblasti výstavby tunelů (na snímku tunel Kramer v Bavorsku) úspěšně upevnit spolupráci s dceřinou společností koncernu Subterra a došlo rovněž k rozvoji spolupráce v oblasti výstavby mostů a ocelových konstrukcí s příslušnými divizemi Metrostavu.

Velkou výzvou pro další období je stabilizace I posílení firmy kvalitními motivovanými zaměstnanci

Naše aktivity při zpracovávání nabídek na velké projekty posilujeme ve Spojeném království a před námi se rýsují reálné šance na možné blízké získání nějaké takové zakázky. Výkony společnosti BeMo se rozšiřují i v Hamburku, a to nás logicky motivuje zřídit právě v tomto hanzovním městě další pobočku společnosti BeMo Tunnelling.

Potěšitelný stav nesmí ovšem odvádět pozornost od skutečnosti, že kvůli pandemii může docházet k omezenému vydávání veřejných finančních prostředků na infrastrukturální projekty v příštích letech. Kromě toho jsme v Německu svědky silného přeskupení stavebních aktivit na železniční síť. Nebývalý stavební boom zažije v Německu v příštích dvou desetiletích také výstavba elektrického vedení.

Jmenováním nového ekonomického jednatele jsme zahájili cílenou přestavbu správních struktur, stejně jako posílení oblasti nákupu a personalistiky. Došlo ke jmenování některých osvědčených kmenových zaměstnanců prokuristy firmy, čímž jsme rovněž dosáhli posílení technicky zaměřených oddělení společnosti. Zároveň hledáme nové příležitosti pro posílení a rozvoj nynějších a začátek nových aktivit. Na základě těchto skutečností vzhlížíme s velkými nadějemi na budoucí roky! Zdař Bůh!

Ptáme se...

Ing. Jaroslav Heran

generální ředitel Metrostavu

Nastal čas na tradiční otázku – jaký byl uplynulý rok?

Zjednodušeně řešeno náročný a pro Metrostav i další společnosti Skupiny Metrostav úspěšný. Navázali jsme na historicky rekordní obraty a zisky dosažené v letech 2019 a 2020. Výsledná čísla za rok 2021 budou podobná. Konsolidovaný obrat za Skupinu Metrostav překročí 40 mld. Kč. Samotný Metrostav měl na rok 2021 plán obratu 16 mld. Kč a skutečnost se bude blížit 19 mld. Kč. Provozní hospodářský výsledek Metrostavu bude minimálně 380 mil. Kč, přičemž plán byl 350 mil. Kč. Tyto výsledky považuji za velmi dobré, vezmeme-li v úvahu, jakým problémům jsme museli čelit. Zde mám na mysli především důsledky covidové pandemie a skokové nárůsty cen materiálů a energií, které zasáhly nejenom stavebnictví.

Které projekty byste rád vzpomenul?

Máme celou řadu významných a výjimečných projektů, které dokladují, kam v oboru patříme. Řídit práce na takových stavbách, respektive jakkoliv se podílet na jejich realizaci, nemůže každý. Nebudu jmenovat žádnou konkrétní stavbu, naše „vlajkové lodě“ jsou dostatečně známé. Uvedu ale, že Metrostav a jeho dceřiné společnosti za loňský rok zahájily a dokončily cca 500 projektů, tedy samostatných staveb. Z nich více než 100 bylo v odbytové ceně větší než 100 mil. Kč. Každou tuto stavbu musel někdo vysoutěžit, zasmluvnit a zrealizovat. Jsou to lidé na stavbě i ti, kteří stavbě poskytují administrativní zázemí nebo jiný servis. Je to hodně práce a hodně umění. Dovolím si parafrázovat jeden známý výrok a říct, že není malých staveb a malých rolí, je jen dobře, nebo špatně odvedená práce. Jsou ti, kteří umějí, a jsou ti ostatní. Je dobře, že ti ostatní u nás zpravidla dlouho nezůstávají.

Bylo něco, co vás vloni obzvlášť potěšilo?

Jsem rád, že se nám daří naplňovat naši dlouhodobou strategii a vytvářet podmínky pro další růst a rozvoj Skupiny Metrostav. Mám na mysli úspěšný rozvoj specializovaných dceřiných společností Metrostav Infrastructure, Metrostav DIZ a Metrostav TBR  v České republice a také úspěchy v zahraničí, kde se například naší společnosti Metrostav Norge AS podařilo v loňském roce zvítězit v několika významných tendrech a získat výrobní program, který by měl být impulzem pro další růst této společnosti na norském stavebním trhu.

S jakým očekáváním vstupujete do roku 2022?

Nevíme, jak se bude vyvíjet covidová situace, a očekáváme, jaké budou kroky nové vlády. Rád bych, aby se naplnily hypotézy těch ekonomů, kteří předpovídají postupnou stabilizaci cen materiálů a energií. Dlouhodobě systémově neřešeným problémem je vzrůstající nedostatek kvalifikovaných pracovních sil a odborníků v řadě oborů a profesí. Za této situace lze těžko dělat přesné prognózy. Snažíme se být připraveni na všechny alternativy. Zásobník práce na příští období máme dobrý. Nejsem pesimista ohledně dalšího vývoje. Pro úspěch je třeba se v každé situaci umět vypořádat s problémy stejně a lépe než naše konkurence, a na to my jsme zvyklí.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 1/2022, Palác
Metrostav 1/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 1/2022, BeMo Tunnelling
Metrostav 1/2022, Ptáme se
Metrostav 1/2022, Metrostav Norge
Metrostav 1/2022, Fotosloupek
Metrostav 1/2022, Číslo
Metrostav 1/2022, Divize 6 na Moravě
Metrostav 1/2022, Divize 8
Metrostav 1/2022, Divize 6
Metrostav 1/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 1/2022, Fotoreportáž
Metrostav 1/2022, Palác

Palác

Metrostav 1/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 1/2022, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 1/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 1/2022, Metrostav Norge

Metrostav Norge

Metrostav 1/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 1/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 1/2022, Divize 6 na Moravě

Divize 6 na Moravě

Metrostav 1/2022, Divize 8

Divize 8

Metrostav 1/2022, Divize 6

Divize 6

Metrostav 1/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 1/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

3

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (209094): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo Tunnelling (209093): (1/2) (7 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (209092): (2/2) (4 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5187/item242873-small.jpg

 i5187/item242874-small.jpg

 i5187/item242876-small.jpg

 i5187/item242875.svg

 i5187/item242877-small.jpg

 i5187/vth280393-1.jpg

 i5187/vth255508-1.jpg

 i5187/vth255496-1.jpg

 i5187/vth255497-1.jpg[p1]

 i5187/vth255499-1.jpg[p1]

 i5187/vth255500-1.jpg[p1]

 i5187/vth255441-1.jpg[p1]

 i5187/vth255501-1.jpg[p1]

 i5187/vth255517-1.jpg[p1]

 i5187/vth255503-1.jpg[p1]

 i5187/vth255490-1.jpg[p1]

 i5187/vth255514-1.jpg[p1]