Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Divize 6

Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na Orlíku

Bude převážet lodě, svým designem sám připomíná loď a je technicky unikátní. Když na začátku prosince technici chrudimské společnosti EL-VY poprvé kompletně sestavili plošinový vozík pro modernizovaný lodní výtah na VD Orlík, mělo to punc slavnostního okamžiku.

Ing. Vojtěch Kostiha, MBA, foto Metrostav

V

ýroba včetně ladění ocelové konstrukce podle projektu Metrostavu a podmínek investora, státního podniku Povodí Vltavy, totiž trvala celý rok a zahrnovala několik dílčích složení a opětovných rozebrání. Výsledek stojí za to – vozík je tak originální, že umožní přepravu až 97 % sportovních a turistických lodí v České republice.

Na konstrukci vozíku s šířkou 3,1 m, délkou 8,5 m a výškou 4,6 m (foto) si museli technici pronajmout část opuštěné továrny po bývalé Transportě Chrudim, v níž jsou stále k dispozici mostové jeřáby a hlavně dostatek prostoru. Nyní přijdou na řadu elektroinstalace, následně se vozík opět rozebere a přesune se na finální povrchovou úpravu. Nasazení do provozu by mělo proběhnout na jaře. Stavební část modernizace výtahu tým Ing. Tomáše Beržinského z divize 6 dokončil již před rokem a půl.

Lodní výtah na Orlíku vyniká výškou přes 70 m a délkou 277 m. Přeprava plavidel v něm probíhá nasucho po kolejové dráze. Dosud dokázal lodní výtah odbavit zhruba 1200 lodí za sezonu, po modernizaci by kapacita mohla překročit i hranici 2000!

Skupina Metrostav

I v roce 2022 budeme cestovat za snem

V prosinci roku 2021 jsme prodloužili spolupráci se spolkem Cesta za snem, který mimo jiné organizuje letní svátek cyklistů  Metrostav handy cyklo maraton.

Prezident Skupiny Metrostav Ing. František Kočí (na snímku vlevo) a zástupce Cesty za snem Heřman Volf spolu podepsali smlouvy upravující spolupráci na následující období. V nadcházejících měsících se tak můžeme opět těšit na sportovní a společenské akce, které spojují světy handicapovaných a nehandicapovaných.

Mezi ně patří právě Metrostav handy cyklo maraton, který je charakteristický svou trasou na území České republiky v celkové délce 2222 km. Závodníci jednotlivých týmů zdolávají cestu bez přestávek s limitem 111 hodin. Cílem celé této akce je vzájemná podpora společných týmů složených ze zdravých i handicapovaných cyklistů, žen i mužů, juniorů i seniorů, amatérů i profíků a zároveň překonání sebe samého, kdy účastníci v cíli tvoří jeden tým.

Ing. Tereza Wagner


 

TRESTNĚPRÁVNÍ compliance

Ve dnech 13. až 18. prosince loňského roku proběhly tři půldenní semináře k tématu trestní odpovědnosti právnických osob a trestněprávní compliance.

Obsahem byla rekapitulace úpravy trestní odpovědnosti právnických osob a související významné novelizace trestních předpisů v letech 2016 a 2020, představení nejvýznamnějších změn skupinové normy SOŘN-5 o trestněprávní compliance, zejména pak její přílohy 3, která nově obsahuje přehled nejrizikovějších trestných činů a podrobnější úpravu závazných pravidel chování a jednání. Jde například o protikorupční pravidla, pravidla o střetu zájmů, o přijímání a poskytování darů a dárků apod. Nechyběl ani přehled o vývoji a stavu trestních kauz včetně praktických příkladů, poznatků a nabytých zkušeností.

V závěru semináře byly představeny i další perspektivy a směřování společnosti v oblasti compliance, jejichž cílem bude snaha o zavedení a certifikaci ISO standardů 37001, Anti-bribery management systems a 37301, Compliance management systems, tedy o nastavení, řízení a správu funkčního systému dodržování právních, interních a etických pravidel ve společnosti.

Semináře se zúčastnilo více než 150 vedoucích zaměstnanců společnosti, kteří se tak mohou o získaných zkušenostech a informacích podělit se svými podřízenými. Tento počet není konečný, neboť v lednu letošního roku se seminář uskuteční znovu nejméně pro 50 vedoucích zaměstnanců a v případě potřeby budou i další.

JUDr. Pavel Mališ LL.M., vedoucí legislativně- právního útvaru


 

Roční hodnocení zaměstnanců

V polovině ledna startuje pravidelný cyklus ročního hodnocení zaměstnanců. Jde o příležitost, kdy vedoucí a zaměstnanec společně zhodnotí práci za uplynulý rok a proberou výhled do dalšího období. Podstata ročního hodnocení spočívá v rozhovoru mezi nadřízeným a podřízeným – bez něj nemůže proběhnout plnohodnotně.

Administrace ročního hodnocení pro THZ bude probíhat opět na e-learningovém rozhraní Edunio. Tento systém hodnocení je dostupný také pro dceřiné společnosti, nově i bez nutnosti zavedeného Skupinového personálního informačního systému. Pro roční hodnocení dělníků zachováváme tištěné formuláře.

Hodnotitelé i hodnocení kolegové si budou moci připomenout pravidla ročního hodnocení několika způsoby: prostřednictvím e-learningových kurzů, kde jsou zejména vysvětlivky k Listům hodnocení a hodnoticím škálám, zhlédnutím edukačních videí či výběrem z řady pomůcek. Pro vedoucí zaměstnance, kteří se v roli hodnotitelů ocitnou poprvé, jsou opět připraveny prezenční kurzy Ročního hodnocení pro prvohodnotitele.

Prosíme najděte si dostatek času a věnujte hodnoticímu rozhovoru potřebnou pozornost. Personalisté v divizích i v centrále vám rádi pomohou a zodpovědí jakékoliv dotazy.

Mgr. Jana Kořínková


 

Velikán mezi otočnými manipulátory 

V prosinci jsme v areálu divize 11 převzali nový otočný manipulátor Magni RTH 6.25 (foto), který disponuje nadstandardním dosahem 25 m a nosností 6000 kg.

Jako příslušenství ke stroji byla pořízena otočná rozložitelná výsuvná plošina (2,35 m / 4,70 m – nosnost 1000 kg), paletizační vidle, výložník a hydraulický naviják. Při aplikaci hydraulického navijáku se stane z Magni RTH 6.25 v mžiku malý jeřáb. Manipulátor pohání dieselový motor značky DEUTZ TCD 3,6 L4 Tier 4f, dále je vybaven otočovým ložiskem dodaným od firmy Liebherr a o provoz hydraulického systému se stará čerpadlo Rexroth.

připraven na těžké podmínky 

Magni využívá patentovaný systém řízení zatížení, který detekuje rizika přetížení a brání dalším přitěžujícím pohybům. Byl navržen speciálně tak, aby obstál při náročných úkonech, a proto se stal ideální společníkem pro ty, kteří vyžadují výkon a spolehlivost v extrémních podmínkách. 

Mezi novými stroji divize 11 je také na str. 1 zmíněné 30tunové pásové rypadlo VOLVO ECR235EL, které je modifikováno německou firmou SSM. Modifikace spočívá v zesílení některých částí uložení tunelového výložníku, přidáním ochranných prvků, jako je rám FOG, ochranný nárazník otoče, dálkové nouzové vypínání motoru, ochranný kryt opěrných kladek pásu a speciální výložník pro práci v tunelu.

Bořek Kábrt, technik mechanizace a správy majetku, foto archiv Metrostavu

Fotoreportáž

Velká stavba na největším vodním díle v republice

RED, foto Petr Adámek, vizualizace Povodí Vltavy, státní podnik

Koncem loňského října byla slavnostně zahájena velká modernizace orlické přehrady. Tým divize 6 vedený Ing. Tomášem Beržinským zde realizuje výstavbu nových bezpečnostních přelivů v rámci protipovodňových opatření a nyní jsou patrné přípravné práce v místě, kde přelivy vyústí do otevřeného skluzu – probíhá úprava terénu.

Netypický pohled nad pravou stanou hráze je zaměřen na oblast, v níž se budou nacházet vtokové objekty. Vedle velkého lodního výtahu (uprostřed), který nebyl nikdy zprovozněn, je vidět točna a rampa modernizovaného výtahu pro sportovní lodě, o němž informujeme v rubrice divize 6

Hladina vody v nádrži je z provozních důvodů snížena, obnažený břeh tělesa hráze vidíme v této podobě naposledy.

Vizualizace nátokových oken bezpečnostního přelivu, který bude mít tři pole hrazená segmentovými uzávěry o šířce 13,3 m a světlé výšce 8,15 m.

VD Orlík, které před 60 lety vybudoval národní podnik Vodní stavby, z nějž byl dnešní Metrostav později vyčleněn, zvládne po modernizaci převést desetitisíciletou povodeň. Ta odpovídá průtoku 5300 m3 za sekundu.

Více informací na projektovém webu www.orlikppo.cz


ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV

Noviny společnosti Metrostav a.s.

Šéfredaktor 

David Kalců, DiS.

Složení redakční rady

Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)

David Kalců, DiS. (místopředseda) 

Ing. Roman Čech 

Ing. Kateřina Hainzová, MBA 

Ing. Aleš Knobloch

Mgr. Jana Kořínková, MBA 

Ing. Jitka Neklanová

Ing. Petr Půta 

Ing. Renáta Zavřelová

Vydává

Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav

Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň

tel: 266 019 245

www.metrostav.cz  

Výroba

Boomerang Communication, s. r. o.

Novinová sazba

Povolena MK ČR E 7121

Neprodejné

 

Metrostav 1/2022, Palác
Metrostav 1/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 1/2022, BeMo Tunnelling
Metrostav 1/2022, Ptáme se
Metrostav 1/2022, Metrostav Norge
Metrostav 1/2022, Fotosloupek
Metrostav 1/2022, Číslo
Metrostav 1/2022, Divize 6 na Moravě
Metrostav 1/2022, Divize 8
Metrostav 1/2022, Divize 6
Metrostav 1/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 1/2022, Fotoreportáž
Metrostav 1/2022, Palác

Palác

Metrostav 1/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 1/2022, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 1/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 1/2022, Metrostav Norge

Metrostav Norge

Metrostav 1/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 1/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 1/2022, Divize 6 na Moravě

Divize 6 na Moravě

Metrostav 1/2022, Divize 8

Divize 8

Metrostav 1/2022, Divize 6

Divize 6

Metrostav 1/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 1/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

11

Sending statistics …

Rendering Fotoreportáž (209103): (5/6) (7 ms)

Rendering Skupina Metrostav (209101): (2/2) (7 ms)

Rendering Divize 6 (209100): (1/2) (18 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5187/item242899-small.jpg

 i5187/item242898.svg

 i5187/item242900-small.jpg

 i5187/item242901-small.jpg

 i5187/item242902-small.jpg

 i5187/item242903-small.jpg[p2]

 i5187/item242904-small.jpg[p2]

 i5187/item242905-small.jpg[p2]

 i5187/item242906-small.jpg[p2]

 i5187/item242908.svg[p3]

 i5187/vth280393-1.jpg (2x)

 i5187/vth255508-1.jpg (2x)

 i5187/vth255496-1.jpg (2x)

 i5187/vth255497-1.jpg (2x)

 i5187/vth255499-1.jpg (2x)

 i5187/vth255500-1.jpg (2x)

 i5187/vth255441-1.jpg (2x)

 i5187/vth255501-1.jpg[p1]

 i5187/vth255517-1.jpg[p1]

 i5187/vth255503-1.jpg[p1]

 i5187/vth255490-1.jpg[p1]

 i5187/vth255514-1.jpg[p1]