-
Metrostav
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
Palác
1
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
18. ledna 2022
ročník 34
Dostatek zkušeností pro náročnou zakázku
Po čtrnácti letech od ničivého požáru se konečně letos dočkalo začátku své obnovy levé křídlo Průmyslového paláce v Praze 7. Stavbaři v čele s Metrostavem DIZ ho vybudují jako repliku v původní podobě z roku 1891 a doplní jej novým suterénem. Zachovaná ústřední palácová hala s pravým křídlem projdou rekonstrukcí tak, aby se jim vrátil vzhled z roku 1954 (vizualizace).
Lenka Svobodová, vizualizace MHMP
nvestorem je hlavní město Praha. Ve společném realizačním týmu pracuje jako ředitel výstavby Jan Kučera z Metrostavu DIZ, který má mimo jiné za sebou i zdařilou rekonstrukci Národního muzea v Praze. „Stavby Průmyslového paláce a Národního muzea mají mnoho společného – pocházejí ze stejné doby a použily se u nich podobné technologie, třeba ocelové konstrukce a množství pasířských prvků. Využijeme také srovnatelné postupy při renovaci fasád či restaurování dřevěných prvků a malovaných stropů,“ uvedl Jan Kučera pro tiskovou zprávu pražského magistrátu.
Rekonstrukce vrátí paláci lesk a historickou krásu a doplní jej o moderní technologie tak, aby mohl i nadále plnit multifunkční roli a přitom se v něm nekřížily provozy turistů s účastníky akcí.
do tří let by měl být průmyslový palác kompletní a citlivě zrekonstruovaný
„V rekonstruované části zahájíme práce pasportizacemi, ochranou historických prvků a odstraněním novodobých vestaveb. U levého křídla začneme přeložkami inženýrských sítí a zemní pracemi, protože bude nově podsklepeno a doplněno pasáží, která pod objektem umožní průchod všem návštěvníkům areálu,“ říká ředitel výstavby.
Novostavba zničené levé části objektu vznikne jako tvarová replika původního industriálně pojatého křídla budovy. Prvky střední haly stavbaři zasanují a repasují do podoby z roku 1951. Foyer přízemí a pravé křídlo paláce projdou rekonstrukcí, jež jim ponechá výraz přestavby ukončené roku 1954, a to včetně podhledů v podobě síťové klenby se dřevěnými žebry. Ovšem mimo fasád – ty se totiž dočkají třeba doplnění odstraněných dekorací a jejich vzhled se opět navrátí k podobě z roku 1891.
„Technicky zajímavé budou konstrukce zasklení – světlíky a štíty replikující historické konstrukce, ohromné množství vitráží a pasířských prací. Složité bude vše – od podchycení střední haly přes zesilování ocelové konstrukce až po restaurování Smetanovy vestavby v pravém křídle paláce. Přesto se už na zakázku těšíme a věříme, že si s ní poradíme stejně dobře jako s rekonstrukcí Národního muzea,“ uzavírá Jan Kučera.
Palác z oceli a skla
V roce 1891 prokázala Zemská jubilejní výstava v Praze dovednosti českých lidí. Ústředním prostorem nového areálu se stal 240 m dlouhý Průmyslový palác, dílo architekta Bedřicha Münzbergera a inženýra Františka Prášila.
Hlavní budovu paláce tvořila bohatě prosklená ocelová konstrukce doplněná zděnými fasádami se čtyřmi nárožními věžemi a střední, více než 50 m vysokou hodinovou věží. Centrální reprezentativní část paláce s uměleckou výzdobou doplňovala industriálně pojatá křídla uvažovaná jako dočasná. Stylem výzdoby palác vycházel z neobaroka a neorenesance. Železná konstrukce mu však dodávala nápadné geometrické členění typické pro secesi.
V letech 1952–1954 proběhla rozsáhlá přestavba paláce a přístavba foyer podle návrhu akad. arch. Pavla Smetany. V roce 2008 postihl palác požár, při kterém shořelo jeho levé křídlo.
Foto Profimedia.cz
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Citlivé oživení činžovních domů
Tým divize 3 pod vedením Ing. Michala Bárty pracuje na rekonstrukci a dostavbě tří bytových domů v Seifertově ulici v Praze na Žižkově. Jde o zajímavou modernizaci stávajícího bytového fondu. Vizualizace: EDIT! architects.
Personální změna v divizi 11
Od 1. ledna 2022 došlo ke změně ve vedení v naší servisní divizi: novým výrobně-technickým náměstkem a zástupcem ředitele se od tohoto data stal Ing. Josef Kafka, který dříve působil ve středisku důlní techniky. V nové pozici mu přejeme mnoho úspěchů v další práci!
BeMo postaví další část metra v Hamburku
Den před Vánocemi naše dceřiná společnost BeMo Tunneling (BeMo) podepsala s Investorem Hamburger Hochbahn AG smlouvu o dílo na prodloužení Metra U4 Horner Geest v Hamburku, úsek číslo dvě. Spolu s prvním úsekem, který získalo BeMo před rokem, jde o zakázku v rozsahu prací v ceně kolem 270 mil. eur. Kolegům z BeMo gratulujeme!
Do nového roku s novou technikou
Před koncem roku na divizi 11 dorazilo zbrusu nové pásové hydraulické rypadlo s kompaktním rádiem a speciálním výložníkem pro práci v tunelech – VOLVO ECR235EL (foto). Spolu se strojem bylo pořízeno hydraulické kladivo Epiroc MB 1650DP a hydraulická skalní fréza Epiroc ERC1500-1XL. O další stavební technice se dočtete v rubrice Skupina Metrostav.
BeMo Tunnelling
BeMo Tunnelling
ÚSPĚŠNÁ SPOLUPRÁCE V RÁMCI SKUPINY A NOVÉ AKTIVITY
s potěšením lze konstatovat, že hospodářský rok 2021 ve společnosti bemo tunnelling (bemo) navázal na úspěchy v předcházejících letech a toto sdělení je o to významnější, že jsme pod vlivem pandemie museli zvládnout řadu provozních a osobních omezení. Stavební výkony plánované na rok 2021 byly z tohoto důvodu v určitém rozsahu přesunuty na rok 2022.
Helmut Göhringer, jednatel společnosti BeMo Tunnelling GmbH, foto archiv
polečnost BeMo Tunnelling na začátku roku 2022 vykazuje objem zakázek přesahující 400 mil. eur, což je nejvyšší stav od okamžiku, kdy jsme se stali členem Skupiny Metrostav! Zakázky byly v uplynulém roce úctyhodné. Nejmarkantnější byla úspěšná akvizice druhého úseku trasy metra U4 Horner Geest v Hamburku, kde jsme se díky příkladné spolupráci obou oddělení BeMo Inženýrské stavby a Speciální zakládání prosadili v soutěži vůči kompletní německé stavařské konkurenci. Naší výhodou přitom byla již osvědčená podpora a spolupráce ze strany dceřiné společnosti Zakládání a.s. pro naše oddělení Speciálního zakládání. Stejně tak se podařilo v oblasti výstavby tunelů (na snímku tunel Kramer v Bavorsku) úspěšně upevnit spolupráci s dceřinou společností koncernu Subterra a došlo rovněž k rozvoji spolupráce v oblasti výstavby mostů a ocelových konstrukcí s příslušnými divizemi Metrostavu.
Velkou výzvou pro další období je stabilizace I posílení firmy kvalitními motivovanými zaměstnanci
Naše aktivity při zpracovávání nabídek na velké projekty posilujeme ve Spojeném království a před námi se rýsují reálné šance na možné blízké získání nějaké takové zakázky. Výkony společnosti BeMo se rozšiřují i v Hamburku, a to nás logicky motivuje zřídit právě v tomto hanzovním městě další pobočku společnosti BeMo Tunnelling.
Potěšitelný stav nesmí ovšem odvádět pozornost od skutečnosti, že kvůli pandemii může docházet k omezenému vydávání veřejných finančních prostředků na infrastrukturální projekty v příštích letech. Kromě toho jsme v Německu svědky silného přeskupení stavebních aktivit na železniční síť. Nebývalý stavební boom zažije v Německu v příštích dvou desetiletích také výstavba elektrického vedení.
Jmenováním nového ekonomického jednatele jsme zahájili cílenou přestavbu správních struktur, stejně jako posílení oblasti nákupu a personalistiky. Došlo ke jmenování některých osvědčených kmenových zaměstnanců prokuristy firmy, čímž jsme rovněž dosáhli posílení technicky zaměřených oddělení společnosti. Zároveň hledáme nové příležitosti pro posílení a rozvoj nynějších a začátek nových aktivit. Na základě těchto skutečností vzhlížíme s velkými nadějemi na budoucí roky! Zdař Bůh!
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Jaroslav Heran
generální ředitel Metrostavu
Nastal čas na tradiční otázku – jaký byl uplynulý rok?
Zjednodušeně řešeno náročný a pro Metrostav i další společnosti Skupiny Metrostav úspěšný. Navázali jsme na historicky rekordní obraty a zisky dosažené v letech 2019 a 2020. Výsledná čísla za rok 2021 budou podobná. Konsolidovaný obrat za Skupinu Metrostav překročí 40 mld. Kč. Samotný Metrostav měl na rok 2021 plán obratu 16 mld. Kč a skutečnost se bude blížit 19 mld. Kč. Provozní hospodářský výsledek Metrostavu bude minimálně 380 mil. Kč, přičemž plán byl 350 mil. Kč. Tyto výsledky považuji za velmi dobré, vezmeme-li v úvahu, jakým problémům jsme museli čelit. Zde mám na mysli především důsledky covidové pandemie a skokové nárůsty cen materiálů a energií, které zasáhly nejenom stavebnictví.
Které projekty byste rád vzpomenul?
Máme celou řadu významných a výjimečných projektů, které dokladují, kam v oboru patříme. Řídit práce na takových stavbách, respektive jakkoliv se podílet na jejich realizaci, nemůže každý. Nebudu jmenovat žádnou konkrétní stavbu, naše „vlajkové lodě“ jsou dostatečně známé. Uvedu ale, že Metrostav a jeho dceřiné společnosti za loňský rok zahájily a dokončily cca 500 projektů, tedy samostatných staveb. Z nich více než 100 bylo v odbytové ceně větší než 100 mil. Kč. Každou tuto stavbu musel někdo vysoutěžit, zasmluvnit a zrealizovat. Jsou to lidé na stavbě i ti, kteří stavbě poskytují administrativní zázemí nebo jiný servis. Je to hodně práce a hodně umění. Dovolím si parafrázovat jeden známý výrok a říct, že není malých staveb a malých rolí, je jen dobře, nebo špatně odvedená práce. Jsou ti, kteří umějí, a jsou ti ostatní. Je dobře, že ti ostatní u nás zpravidla dlouho nezůstávají.
Bylo něco, co vás vloni obzvlášť potěšilo?
Jsem rád, že se nám daří naplňovat naši dlouhodobou strategii a vytvářet podmínky pro další růst a rozvoj Skupiny Metrostav. Mám na mysli úspěšný rozvoj specializovaných dceřiných společností Metrostav Infrastructure, Metrostav DIZ a Metrostav TBR v České republice a také úspěchy v zahraničí, kde se například naší společnosti Metrostav Norge AS podařilo v loňském roce zvítězit v několika významných tendrech a získat výrobní program, který by měl být impulzem pro další růst této společnosti na norském stavebním trhu.
S jakým očekáváním vstupujete do roku 2022?
Nevíme, jak se bude vyvíjet covidová situace, a očekáváme, jaké budou kroky nové vlády. Rád bych, aby se naplnily hypotézy těch ekonomů, kteří předpovídají postupnou stabilizaci cen materiálů a energií. Dlouhodobě systémově neřešeným problémem je vzrůstající nedostatek kvalifikovaných pracovních sil a odborníků v řadě oborů a profesí. Za této situace lze těžko dělat přesné prognózy. Snažíme se být připraveni na všechny alternativy. Zásobník práce na příští období máme dobrý. Nejsem pesimista ohledně dalšího vývoje. Pro úspěch je třeba se v každé situaci umět vypořádat s problémy stejně a lépe než naše konkurence, a na to my jsme zvyklí.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Metrostav Norge
Metrostav Norge
Metrostav jezdí v Norsku na zelenou elektřinu
Naše dceřiná společnost Metrostav Norge udělala významný krok v oblasti udržitelného rozvoje: pro vyřešení osobní dopravy na svých projektech firma zajistila elektromobily, a snížila tak uhlíkovou stopu i produkci znečišťujících látek z vlastní osobní přepravy. Firemní flotila zahrnuje vozidla značek Opel e-Zafira (foto) a Opel e-Corsa.
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA, foto archiv Metrostavu
orové si hodně zakládají na ochraně přírody, ale zároveň jsou ochotni investovat do infrastruktury tak, aby užívání udržitelných technologií bylo komfortní. Síť dobíjecích stanic, kterou budují a která už začíná být celkem robustní, umožňuje překonat velké vzdálenosti i elektromobilům s nižší kapacitou baterií. Naše Opely mají dojezd 340 km a ve stanicích s rychlonabíječkami se stihnou dobít na 80 % za pouhých 20 minut. Pro zajímavost dodávám, že jsme se inspirovali místními obyvateli a stejně jako oni jsme si nechali u svých bytů v Oslu nainstalovat venkovní dobíjecí zásuvky, v nichž můžeme přes noc ‚natankovat‘ plnou, říká Aleš Richter, obchodní ředitel Metrostavu Norge AS.
Používání elektromobilů v Norsku reprezentuje skutečně ekologický způsob přepravy, norský energetický mix je postaven zejména na obnovitelných zdrojích. Podle údajů Evropské sítě provozovatelů přenosových soustav elektřiny Norové vloni vyrobili 92,2 % elektřiny z vody a většinu zbývajícího množství z větru.
Fotosloupek
fotosloupek
Snižujeme emise v teplárně Trmice
Kolegové z divize 3 pod vedením Ing. Jana Zachardy nadále pracují v teplárně Trmice u Ústí nad Labem, kde zrekonstruovali zařízení pro snížení emisí SO2 a vybudovali novou technologii, která zajistí snížení koncentrací emisí NOx.
Stavba je ve fázi komplexních zkoušek a probíhá příprava na splnění garantovaných parametrů. Na snímku vlevo je zachycena jednotka TAIL END, která využívá selektivní katalytickou redukci pro snížení emisí NOx – oxidy dusíku. Na snímku vpravo probíhá instalace tzv. katalytických vložek. Tým divize 3 navazuje na předchozí zakázku výstavby plynové kotelny s nízkoemisními hořáky, přičemž nízkých limitů emisí dosáhnou recirkulací spalin.
Číslo
číslo
Tolik samostatných prohlídkových okruhů bude mít nově zrekonstruovaný komplex Armádního muzea na úpatí pražského Vítkova. V současnosti probíhají práce na tvorbě expozic.
Divize 6 na Moravě
Divize 6 na Moravě
Na jezu v Hranicích začíná zkušební provoz
Stavbaři divize 6 před vánočními svátky dokončili práce na náročné přestavbě jezu na řece Bečvě v Hranicích (foto). Na zakázce, jejíž součástí bylo rozšíření o další jezové pole, výměna technologií u dvou původních polí a výstavba rybího přechodu, pracovali od března 2020.
Blanka Růžičková, foto archiv stavby
echnologie je plně funkční. Je pod dohledem vodohospodářů a Povodí Moravy udržuje hladinu na provozní výšce již od prosince minulého roku,“ říká vedoucí projektu Ing. Lubomír Mik. Zkušební provoz jezu je naplánován od poloviny ledna. Smluvní termín předání této zakázky se po dohodě s investorem kvůli rozšíření o drobné dokončovací práce a o finální úpravy komunikací posunul na duben letošního roku.
velmi přesná práce s ozubenými koly
Stavbaři se potýkali s nečekanými problémy, kdy například budování štětové stěny zkomplikovaly kameny a betonové kusy, kterými byl objekt jezu nejspíš zasypán při jeho výstavbě v roce 1987. Řešila se rovněž narušená stabilita původního pilíře, který bylo nutné před rozšířením o další pole kotvit po částech a neustále hlídat jeho sklon. „Nejnáročnější byla nakonec montáž nových segmentů do všech tří polí, jejich zprovoznění a vyladění řídicího systému,“ vzpomíná inženýr Mik.
tři jezové segmenty osazené novými klapkami zajišťují regulaci průtoků vody v místech ohrožených Povodněmi
Vysoké požadavky na těsnost nových segmentů si vyžádaly velmi přesnou práci při zajištění stavební připravenosti pro technologii, její výrobě i následné montáži. Jeden z příkladů popisuje vedoucí projektu takto: „Při zkoušení manipulace se segmenty bylo zjištěno, že Gallův řetěz, používaný pro přenos velké tažné síly při malé obvodové rychlosti, plynule nezapadá do ozubených kol na převodovkách. Nepomohla ani mírná úprava tvaru zubů na ozubeném kole. Byla navržena dvě řešení, která společně zajišťují plynulý a bezpečný chod Gallových řetězů. Jednalo se o posunutí skluzavky řetězu tak, aby se změnil úhel, pod kterým řetěz na kolo najíždí. A u ozubených kol byly zároveň doplněny přítlačné lyžiny.“
Druhá zakázka v Hranicích
Divize 6 provádí v Hranicích souběžně i další vodohospodářské práce. Protipovodňová opatření (PPO), konkrétně sypané hráze na pravém břehu Bečvy, jsou již v horním úseku dokončena. Výstavba železobetonových stěn na levém i pravém břehu probíhá plynule. „Město Hranice i odbor památkové péče kladně hodnotí kvalitu díla. Oceňuje zejména provedení železobetonových zídek s použitím speciální matrice, která po odbednění vytváří specifický povrch. Zídky se nacházejí v památkově chráněné zóně, kde se klade velký důraz i na estetiku,“ připomíná inženýr Mik. Výstavba PPO je podle jeho slov nyní zhruba v polovině.
Jez v Hranicích v číslech
Rozšířený jez má tři samostatně ovládané segmenty (pole). Na každém je pro přesnější regulaci běžných průtoků osazena klapka. Šířka jednoho pole je 16 m. Hladina vody v kritickém místě nad mostem v Hranicích klesla po rozšíření jezu při běžném průtoku (Q799 m3/s) o 59 cm. Délka rybího přechodu je 147,9 m, šířka ve dně činí tři metry.
Divize 8
Divize 8
V Litvínově skončila rekonstrukce dopravního uzlu
Výraznou proměnou prošel dopravní terminál v Mostecké ulici v Litvínově, který nově propojuje železniční osobní dopravu s městskými i krajskými autobusy. Změny se dotkly nejen Mostecké ulice, ale také tramvajových zastávek a vzniklo nové parkoviště pro osobní vozidla. Stavby se ujal tým Ing. Petra Lohniského z divize 8 a okolí významného dopravního uzlu proměnil během 19 měsíců téměř k nepoznání.
Martina Vampulová, foto Libor Zavoral
Mostecké ulici teď mají řidiči možnost nově odbočit doleva, vznikly také nové střední dělicí ostrůvky v místě přechodů pro chodce a především nová autobusová zastávka (snímky). Na ni pak navazuje přístup na dvě nové tramvajové zastávky.
obtížná KOORDINACE za plného provozu
„Staveniště jsme převzali v polovině loňského roku a práce jsme zahájili demolicí tří budov, mimo jiné i restaurace JAVA. Všechny tyto objekty byly ve špatném stavu,“ vzpomíná vedoucí projektu Ing. Petr Lohniský. Následovaly nezbytné přeložky inženýrských sítí, odfrézování starých asfaltových vrstev a poté i výstavba hloubkové dešťové kanalizace. Zároveň stavbaři položili nové sítě a dokončili zpevněné plochy. Celá stavba přitom probíhala na etapy, a to především kvůli zachování provozu autobusů. Právě rozfázování stavby na několik etap považuje vedoucí projektu za poměrně náročné. „Během stavby musel zůstat zachován provoz autobusů a jednoho dopravního pruhu v Mostecké ulici. Navíc hned na začátku jsme museli předělat celé dopravně-inženýrské opatření včetně etapizace stavby, protože původně plánovaná výluka tramvajové trati nakonec proběhla až o půl roku později,“ dodává Ing. Lohniský.
Teprve po dokončení zpevněných asfaltových ploch u terminálu a v Mostecké ulici mohli stavbaři pokračovat v budování nových autobusových nástupišť. Celkem vznikly čtyři nové zastávkové plochy se sedmi přístřešky. Stavbaři využili již hotové zastávkové betonové panely včetně obrubníků, které při zachování dlouhé životnosti usnadňují montáž. Nové přístřešky a zábradlí jsou pak dílem střediska ocelových konstrukcí divize 8 v Neštěmicích.
Na nové zastávky navazuje pro autobusy odstavné parkoviště ze žulových kostek o celkové ploše zhruba 500 m2. Motoristé ocení i nové parkoviště pro 80 osobních vozidel. Dalších pět parkovacích míst v režimu K+R se nachází v Mostecké ulici.
Ekologicky a moderně
Rekonstrukce terminálu v Litvínově si vyžádala také novou hloubkovou dešťovou kanalizaci. Ta je vybavena kapacitním odlučovačem ropných látek a odvádí vodu ze zpevněných ploch do kanalizační sítě v ulici Mostecká. Terminál má i novou síť veřejného osvětlení a optickou síť, jejíž součástí jsou také označníky autobusových zastávek, a nové trakční stožáry. Nechybí ani nová výsadba zeleně a sadové úpravy v okolí.
Divize 6
Divize 6
Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na Orlíku
Bude převážet lodě, svým designem sám připomíná loď a je technicky unikátní. Když na začátku prosince technici chrudimské společnosti EL-VY poprvé kompletně sestavili plošinový vozík pro modernizovaný lodní výtah na VD Orlík, mělo to punc slavnostního okamžiku.
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA, foto Metrostav
ýroba včetně ladění ocelové konstrukce podle projektu Metrostavu a podmínek investora, státního podniku Povodí Vltavy, totiž trvala celý rok a zahrnovala několik dílčích složení a opětovných rozebrání. Výsledek stojí za to – vozík je tak originální, že umožní přepravu až 97 % sportovních a turistických lodí v České republice.
Na konstrukci vozíku s šířkou 3,1 m, délkou 8,5 m a výškou 4,6 m (foto) si museli technici pronajmout část opuštěné továrny po bývalé Transportě Chrudim, v níž jsou stále k dispozici mostové jeřáby a hlavně dostatek prostoru. Nyní přijdou na řadu elektroinstalace, následně se vozík opět rozebere a přesune se na finální povrchovou úpravu. Nasazení do provozu by mělo proběhnout na jaře. Stavební část modernizace výtahu tým Ing. Tomáše Beržinského z divize 6 dokončil již před rokem a půl.
Lodní výtah na Orlíku vyniká výškou přes 70 m a délkou 277 m. Přeprava plavidel v něm probíhá nasucho po kolejové dráze. Dosud dokázal lodní výtah odbavit zhruba 1200 lodí za sezonu, po modernizaci by kapacita mohla překročit i hranici 2000!
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
I v roce 2022 budeme cestovat za snem
V prosinci roku 2021 jsme prodloužili spolupráci se spolkem Cesta za snem, který mimo jiné organizuje letní svátek cyklistů Metrostav handy cyklo maraton.
Prezident Skupiny Metrostav Ing. František Kočí (na snímku vlevo) a zástupce Cesty za snem Heřman Volf spolu podepsali smlouvy upravující spolupráci na následující období. V nadcházejících měsících se tak můžeme opět těšit na sportovní a společenské akce, které spojují světy handicapovaných a nehandicapovaných.
Mezi ně patří právě Metrostav handy cyklo maraton, který je charakteristický svou trasou na území České republiky v celkové délce 2222 km. Závodníci jednotlivých týmů zdolávají cestu bez přestávek s limitem 111 hodin. Cílem celé této akce je vzájemná podpora společných týmů složených ze zdravých i handicapovaných cyklistů, žen i mužů, juniorů i seniorů, amatérů i profíků a zároveň překonání sebe samého, kdy účastníci v cíli tvoří jeden tým.
Ing. Tereza Wagner
TRESTNĚPRÁVNÍ compliance
Ve dnech 13. až 18. prosince loňského roku proběhly tři půldenní semináře k tématu trestní odpovědnosti právnických osob a trestněprávní compliance.
Obsahem byla rekapitulace úpravy trestní odpovědnosti právnických osob a související významné novelizace trestních předpisů v letech 2016 a 2020, představení nejvýznamnějších změn skupinové normy SOŘN-5 o trestněprávní compliance, zejména pak její přílohy 3, která nově obsahuje přehled nejrizikovějších trestných činů a podrobnější úpravu závazných pravidel chování a jednání. Jde například o protikorupční pravidla, pravidla o střetu zájmů, o přijímání a poskytování darů a dárků apod. Nechyběl ani přehled o vývoji a stavu trestních kauz včetně praktických příkladů, poznatků a nabytých zkušeností.
V závěru semináře byly představeny i další perspektivy a směřování společnosti v oblasti compliance, jejichž cílem bude snaha o zavedení a certifikaci ISO standardů 37001, Anti-bribery management systems a 37301, Compliance management systems, tedy o nastavení, řízení a správu funkčního systému dodržování právních, interních a etických pravidel ve společnosti.
Semináře se zúčastnilo více než 150 vedoucích zaměstnanců společnosti, kteří se tak mohou o získaných zkušenostech a informacích podělit se svými podřízenými. Tento počet není konečný, neboť v lednu letošního roku se seminář uskuteční znovu nejméně pro 50 vedoucích zaměstnanců a v případě potřeby budou i další.
JUDr. Pavel Mališ LL.M., vedoucí legislativně- právního útvaru
Roční hodnocení zaměstnanců
V polovině ledna startuje pravidelný cyklus ročního hodnocení zaměstnanců. Jde o příležitost, kdy vedoucí a zaměstnanec společně zhodnotí práci za uplynulý rok a proberou výhled do dalšího období. Podstata ročního hodnocení spočívá v rozhovoru mezi nadřízeným a podřízeným – bez něj nemůže proběhnout plnohodnotně.
Administrace ročního hodnocení pro THZ bude probíhat opět na e-learningovém rozhraní Edunio. Tento systém hodnocení je dostupný také pro dceřiné společnosti, nově i bez nutnosti zavedeného Skupinového personálního informačního systému. Pro roční hodnocení dělníků zachováváme tištěné formuláře.
Hodnotitelé i hodnocení kolegové si budou moci připomenout pravidla ročního hodnocení několika způsoby: prostřednictvím e-learningových kurzů, kde jsou zejména vysvětlivky k Listům hodnocení a hodnoticím škálám, zhlédnutím edukačních videí či výběrem z řady pomůcek. Pro vedoucí zaměstnance, kteří se v roli hodnotitelů ocitnou poprvé, jsou opět připraveny prezenční kurzy Ročního hodnocení pro prvohodnotitele.
Prosíme najděte si dostatek času a věnujte hodnoticímu rozhovoru potřebnou pozornost. Personalisté v divizích i v centrále vám rádi pomohou a zodpovědí jakékoliv dotazy.
Mgr. Jana Kořínková
Velikán mezi otočnými manipulátory
V prosinci jsme v areálu divize 11 převzali nový otočný manipulátor Magni RTH 6.25 (foto), který disponuje nadstandardním dosahem 25 m a nosností 6000 kg.
Jako příslušenství ke stroji byla pořízena otočná rozložitelná výsuvná plošina (2,35 m / 4,70 m – nosnost 1000 kg), paletizační vidle, výložník a hydraulický naviják. Při aplikaci hydraulického navijáku se stane z Magni RTH 6.25 v mžiku malý jeřáb. Manipulátor pohání dieselový motor značky DEUTZ TCD 3,6 L4 Tier 4f, dále je vybaven otočovým ložiskem dodaným od firmy Liebherr a o provoz hydraulického systému se stará čerpadlo Rexroth.
připraven na těžké podmínky
Magni využívá patentovaný systém řízení zatížení, který detekuje rizika přetížení a brání dalším přitěžujícím pohybům. Byl navržen speciálně tak, aby obstál při náročných úkonech, a proto se stal ideální společníkem pro ty, kteří vyžadují výkon a spolehlivost v extrémních podmínkách.
Mezi novými stroji divize 11 je také na str. 1 zmíněné 30tunové pásové rypadlo VOLVO ECR235EL, které je modifikováno německou firmou SSM. Modifikace spočívá v zesílení některých částí uložení tunelového výložníku, přidáním ochranných prvků, jako je rám FOG, ochranný nárazník otoče, dálkové nouzové vypínání motoru, ochranný kryt opěrných kladek pásu a speciální výložník pro práci v tunelu.
Bořek Kábrt, technik mechanizace a správy majetku, foto archiv Metrostavu
Fotoreportáž
Fotoreportáž
Velká stavba na největším vodním díle v republice
RED, foto Petr Adámek, vizualizace Povodí Vltavy, státní podnik
Koncem loňského října byla slavnostně zahájena velká modernizace orlické přehrady. Tým divize 6 vedený Ing. Tomášem Beržinským zde realizuje výstavbu nových bezpečnostních přelivů v rámci protipovodňových opatření a nyní jsou patrné přípravné práce v místě, kde přelivy vyústí do otevřeného skluzu – probíhá úprava terénu.
Netypický pohled nad pravou stanou hráze je zaměřen na oblast, v níž se budou nacházet vtokové objekty. Vedle velkého lodního výtahu (uprostřed), který nebyl nikdy zprovozněn, je vidět točna a rampa modernizovaného výtahu pro sportovní lodě, o němž informujeme v rubrice divize 6
Hladina vody v nádrži je z provozních důvodů snížena, obnažený břeh tělesa hráze vidíme v této podobě naposledy.
Vizualizace nátokových oken bezpečnostního přelivu, který bude mít tři pole hrazená segmentovými uzávěry o šířce 13,3 m a světlé výšce 8,15 m.
VD Orlík, které před 60 lety vybudoval národní podnik Vodní stavby, z nějž byl dnešní Metrostav později vyčleněn, zvládne po modernizaci převést desetitisíciletou povodeň. Ta odpovídá průtoku 5300 m3 za sekundu.
Více informací na projektovém webu www.orlikppo.cz
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
9_Divize 8 – Fotogalerie
Přístřešky dopravního terminálu doplňují moderní elektronické informační systémy.
Nové lavičky pod přístřešky jsou jednoduché a vkusné. Dříve zanedbaný areál prokoukl.
Součástí prostoru jsou také tzv. cykloboxy, respektive kóje, které umožnují po určitý čas bezpečně uschovat jízdní kola.
Na zastávky navazuje odstavné parkoviště pro autobusy ze žulových kostek o celkové ploše zhruba 500 m2. Terminál má klíčový vliv na veřejnou dopravu v širokém okolí, protože se zde setkávají linky veřejné dopravy železniční, tramvajové a autobusové městské, regionální i dálkové.
8_Divize 6 na Moravě – Fotogalerie
Stavební práce na rekonstrukci spočívaly především v rozšíření jezu o jedno jezové pole a rozšíření koryta nad i pod jezem.
Jez má tři samostatně ovládané segmenty (pole). Na každém je pro přesnější regulaci běžných průtoků osazena klapka.
Společně s rekonstrukcí jezu proběhla také výstavba rybího přechodu, který je dlouhý 147,9 m a ve dně široký 3 m. Při těchto parametrech konstrukce umožní migraci velmi širokému spektru vodních živočichů v řece Bečvě.
1_Palác – Fotogalerie
Vizualizace Průmyslového paláce tak, jak by měl vypadat po dokončení. Nalevo je vidět podoba repliky levého křídla.
Novostavba zničené levé části objektu vznikne jako tvarová replika původního industriálně pojatého křídla budovy z roku 1891. V suterénu vznikne technické zázemí pro expozice a místo se šatnami a sociálním zařízením pro návštěvníky.
V pravém křídle paláce zůstane historizující podbití z 50. let minulého století.
Vizualizace střední haly, kde stavbaři opraví skleněné vitráže či štukatérskou a sochařskou výzdobu.
- 242810.svg
- 242811.svg
- 242836.svg
- 242860.svg
- 242861.jpg
- 242862.jpg
- 242863.jpg
- 242864.svg
- 242869.jpg
- 242870.jpg
- 242871.jpg
- 242872.jpg
- 242873.jpg
- 242874.jpg
- 242875.svg
- 242876.jpg
- 242877.jpg
- 242878.jpg
- 242879.svg
- 242880.jpg
- 242881.jpg
- 242882.jpg
- 242885.mp4
- 242886.jpg
- 242887.svg
- 242888.jpg
- 242889.jpg
- 242890.jpg
- 242891.svg
- 242892.jpg
- 242893.jpg
- 242894.jpg
- 242895.jpg
- 242896.jpg
- 242897.jpg
- 242898.svg
- 242899.jpg
- 242900.jpg
- 242901.jpg
- 242902.jpg
- 242903.jpg
- 242904.jpg
- 242905.jpg
- 242906.jpg
- 242907.pdf
- 242908.svg
- 242909.svg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Přestavba nemocnice v Českých Budějovicích
Největší investice českobudějovické nemocnice skončila. Od listopadu 2019 do letošního září stavbaři rozšiřovali pavilony CH a CH1, čímž vytvořili moderní monoblok chirurgie. Práce vedl tým Ing. Petra Míčky z Metrostavu DIZ.
Nevyužívané objekty nahradil moderní domov pro seniory
Na začátku září byl slavnostně otevřen nový domov pro seniory v lokalitě Bobelovka u Jindřichova Hradce. Moderní čtyřpodlažní objekt vznikl místo původních objektů Centra sociálních služeb. Metrostav DIZ ve sdružení vybudoval tolik potřebné zařízení pro seniory v rekordním čase.
Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny v rekordním čase
Metrostav DIZ byl v červnu požádán o urgentní opravu ZŠ Chvaly, kde se v jedné z učeben zřítil sádrokartonový podhled. Sanačními pracemi byl pověřen tým Marka Janeby ze závodu 9.
Povodně 2024
Katastrofální povodně v září zasáhly několik regionů ČR. Stejně jako v letech 1997 a 2002 Metrostav nejen řešil škody, ale i aktivně pomáhal v rámci prevence.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007