Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Divize 8

V Litvínově skončila rekonstrukce dopravního uzlu

Výraznou proměnou prošel dopravní terminál v Mostecké ulici v Litvínově, který nově propojuje železniční osobní dopravu s městskými i krajskými autobusy. Změny se dotkly nejen Mostecké ulice, ale také tramvajových zastávek a vzniklo nové parkoviště pro osobní vozidla. Stavby se ujal tým Ing. Petra Lohniského z divize 8 a okolí významného dopravního uzlu proměnil během 19 měsíců téměř k nepoznání.

Martina Vampulová, foto Libor Zavoral

V

Mostecké ulici teď mají řidiči možnost nově odbočit doleva, vznikly také nové střední dělicí ostrůvky v místě přechodů pro chodce a především nová autobusová zastávka (snímky). Na ni pak navazuje přístup na dvě nové tramvajové zastávky.

obtížná KOORDINACE za plného provozu

„Staveniště jsme převzali v polovině loňského roku a práce jsme zahájili demolicí tří budov, mimo jiné i restaurace JAVA. Všechny tyto objekty byly ve špatném stavu,“ vzpomíná vedoucí projektu Ing. Petr Lohniský. Následovaly nezbytné přeložky inženýrských sítí, odfrézování starých asfaltových vrstev a poté i výstavba hloubkové dešťové kanalizace. Zároveň stavbaři položili nové sítě a dokončili zpevněné plochy. Celá stavba přitom probíhala na etapy, a to především kvůli zachování provozu autobusů. Právě rozfázování stavby na několik etap považuje vedoucí projektu za poměrně náročné. „Během stavby musel zůstat zachován provoz autobusů a jednoho dopravního pruhu v Mostecké ulici. Navíc hned na začátku jsme museli předělat celé dopravně-inženýrské opatření včetně etapizace stavby, protože původně plánovaná výluka tramvajové trati nakonec proběhla až o půl roku později,“ dodává Ing. Lohniský.

Teprve po dokončení zpevněných asfaltových ploch u terminálu a v Mostecké ulici mohli stavbaři pokračovat v budování nových autobusových nástupišť. Celkem vznikly čtyři nové zastávkové plochy se sedmi přístřešky. Stavbaři využili již hotové zastávkové betonové panely včetně obrubníků, které při zachování dlouhé životnosti usnadňují montáž. Nové přístřešky a zábradlí jsou pak dílem střediska ocelových konstrukcí divize 8 v Neštěmicích. 

Na nové zastávky navazuje pro autobusy odstavné parkoviště ze žulových kostek o celkové ploše zhruba 500 m2. Motoristé ocení i nové parkoviště pro 80 osobních vozidel. Dalších pět parkovacích míst v režimu K+R se nachází v Mostecké ulici.

Ekologicky a moderně

Rekonstrukce terminálu v Litvínově si vyžádala také novou hloubkovou dešťovou kanalizaci. Ta je vybavena kapacitním odlučovačem ropných látek a odvádí vodu ze zpevněných ploch do kanalizační sítě v ulici Mostecká. Terminál má i novou síť veřejného osvětlení a optickou síť, jejíž součástí jsou také označníky autobusových zastávek, a nové trakční stožáry. Nechybí ani nová výsadba zeleně a sadové úpravy v okolí.

Divize 6

Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na Orlíku

Bude převážet lodě, svým designem sám připomíná loď a je technicky unikátní. Když na začátku prosince technici chrudimské společnosti EL-VY poprvé kompletně sestavili plošinový vozík pro modernizovaný lodní výtah na VD Orlík, mělo to punc slavnostního okamžiku.

Ing. Vojtěch Kostiha, MBA, foto Metrostav

V

ýroba včetně ladění ocelové konstrukce podle projektu Metrostavu a podmínek investora, státního podniku Povodí Vltavy, totiž trvala celý rok a zahrnovala několik dílčích složení a opětovných rozebrání. Výsledek stojí za to – vozík je tak originální, že umožní přepravu až 97 % sportovních a turistických lodí v České republice.

Na konstrukci vozíku s šířkou 3,1 m, délkou 8,5 m a výškou 4,6 m (foto) si museli technici pronajmout část opuštěné továrny po bývalé Transportě Chrudim, v níž jsou stále k dispozici mostové jeřáby a hlavně dostatek prostoru. Nyní přijdou na řadu elektroinstalace, následně se vozík opět rozebere a přesune se na finální povrchovou úpravu. Nasazení do provozu by mělo proběhnout na jaře. Stavební část modernizace výtahu tým Ing. Tomáše Beržinského z divize 6 dokončil již před rokem a půl.

Lodní výtah na Orlíku vyniká výškou přes 70 m a délkou 277 m. Přeprava plavidel v něm probíhá nasucho po kolejové dráze. Dosud dokázal lodní výtah odbavit zhruba 1200 lodí za sezonu, po modernizaci by kapacita mohla překročit i hranici 2000!

Skupina Metrostav

I v roce 2022 budeme cestovat za snem

V prosinci roku 2021 jsme prodloužili spolupráci se spolkem Cesta za snem, který mimo jiné organizuje letní svátek cyklistů  Metrostav handy cyklo maraton.

Prezident Skupiny Metrostav Ing. František Kočí (na snímku vlevo) a zástupce Cesty za snem Heřman Volf spolu podepsali smlouvy upravující spolupráci na následující období. V nadcházejících měsících se tak můžeme opět těšit na sportovní a společenské akce, které spojují světy handicapovaných a nehandicapovaných.

Mezi ně patří právě Metrostav handy cyklo maraton, který je charakteristický svou trasou na území České republiky v celkové délce 2222 km. Závodníci jednotlivých týmů zdolávají cestu bez přestávek s limitem 111 hodin. Cílem celé této akce je vzájemná podpora společných týmů složených ze zdravých i handicapovaných cyklistů, žen i mužů, juniorů i seniorů, amatérů i profíků a zároveň překonání sebe samého, kdy účastníci v cíli tvoří jeden tým.

Ing. Tereza Wagner


 

TRESTNĚPRÁVNÍ compliance

Ve dnech 13. až 18. prosince loňského roku proběhly tři půldenní semináře k tématu trestní odpovědnosti právnických osob a trestněprávní compliance.

Obsahem byla rekapitulace úpravy trestní odpovědnosti právnických osob a související významné novelizace trestních předpisů v letech 2016 a 2020, představení nejvýznamnějších změn skupinové normy SOŘN-5 o trestněprávní compliance, zejména pak její přílohy 3, která nově obsahuje přehled nejrizikovějších trestných činů a podrobnější úpravu závazných pravidel chování a jednání. Jde například o protikorupční pravidla, pravidla o střetu zájmů, o přijímání a poskytování darů a dárků apod. Nechyběl ani přehled o vývoji a stavu trestních kauz včetně praktických příkladů, poznatků a nabytých zkušeností.

V závěru semináře byly představeny i další perspektivy a směřování společnosti v oblasti compliance, jejichž cílem bude snaha o zavedení a certifikaci ISO standardů 37001, Anti-bribery management systems a 37301, Compliance management systems, tedy o nastavení, řízení a správu funkčního systému dodržování právních, interních a etických pravidel ve společnosti.

Semináře se zúčastnilo více než 150 vedoucích zaměstnanců společnosti, kteří se tak mohou o získaných zkušenostech a informacích podělit se svými podřízenými. Tento počet není konečný, neboť v lednu letošního roku se seminář uskuteční znovu nejméně pro 50 vedoucích zaměstnanců a v případě potřeby budou i další.

JUDr. Pavel Mališ LL.M., vedoucí legislativně- právního útvaru


 

Roční hodnocení zaměstnanců

V polovině ledna startuje pravidelný cyklus ročního hodnocení zaměstnanců. Jde o příležitost, kdy vedoucí a zaměstnanec společně zhodnotí práci za uplynulý rok a proberou výhled do dalšího období. Podstata ročního hodnocení spočívá v rozhovoru mezi nadřízeným a podřízeným – bez něj nemůže proběhnout plnohodnotně.

Administrace ročního hodnocení pro THZ bude probíhat opět na e-learningovém rozhraní Edunio. Tento systém hodnocení je dostupný také pro dceřiné společnosti, nově i bez nutnosti zavedeného Skupinového personálního informačního systému. Pro roční hodnocení dělníků zachováváme tištěné formuláře.

Hodnotitelé i hodnocení kolegové si budou moci připomenout pravidla ročního hodnocení několika způsoby: prostřednictvím e-learningových kurzů, kde jsou zejména vysvětlivky k Listům hodnocení a hodnoticím škálám, zhlédnutím edukačních videí či výběrem z řady pomůcek. Pro vedoucí zaměstnance, kteří se v roli hodnotitelů ocitnou poprvé, jsou opět připraveny prezenční kurzy Ročního hodnocení pro prvohodnotitele.

Prosíme najděte si dostatek času a věnujte hodnoticímu rozhovoru potřebnou pozornost. Personalisté v divizích i v centrále vám rádi pomohou a zodpovědí jakékoliv dotazy.

Mgr. Jana Kořínková


 

Velikán mezi otočnými manipulátory 

V prosinci jsme v areálu divize 11 převzali nový otočný manipulátor Magni RTH 6.25 (foto), který disponuje nadstandardním dosahem 25 m a nosností 6000 kg.

Jako příslušenství ke stroji byla pořízena otočná rozložitelná výsuvná plošina (2,35 m / 4,70 m – nosnost 1000 kg), paletizační vidle, výložník a hydraulický naviják. Při aplikaci hydraulického navijáku se stane z Magni RTH 6.25 v mžiku malý jeřáb. Manipulátor pohání dieselový motor značky DEUTZ TCD 3,6 L4 Tier 4f, dále je vybaven otočovým ložiskem dodaným od firmy Liebherr a o provoz hydraulického systému se stará čerpadlo Rexroth.

připraven na těžké podmínky 

Magni využívá patentovaný systém řízení zatížení, který detekuje rizika přetížení a brání dalším přitěžujícím pohybům. Byl navržen speciálně tak, aby obstál při náročných úkonech, a proto se stal ideální společníkem pro ty, kteří vyžadují výkon a spolehlivost v extrémních podmínkách. 

Mezi novými stroji divize 11 je také na str. 1 zmíněné 30tunové pásové rypadlo VOLVO ECR235EL, které je modifikováno německou firmou SSM. Modifikace spočívá v zesílení některých částí uložení tunelového výložníku, přidáním ochranných prvků, jako je rám FOG, ochranný nárazník otoče, dálkové nouzové vypínání motoru, ochranný kryt opěrných kladek pásu a speciální výložník pro práci v tunelu.

Bořek Kábrt, technik mechanizace a správy majetku, foto archiv Metrostavu

 

Metrostav 1/2022, Palác
Metrostav 1/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 1/2022, BeMo Tunnelling
Metrostav 1/2022, Ptáme se
Metrostav 1/2022, Metrostav Norge
Metrostav 1/2022, Fotosloupek
Metrostav 1/2022, Číslo
Metrostav 1/2022, Divize 6 na Moravě
Metrostav 1/2022, Divize 8
Metrostav 1/2022, Divize 6
Metrostav 1/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 1/2022, Fotoreportáž
Metrostav 1/2022, Palác

Palác

Metrostav 1/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 1/2022, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 1/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 1/2022, Metrostav Norge

Metrostav Norge

Metrostav 1/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 1/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 1/2022, Divize 6 na Moravě

Divize 6 na Moravě

Metrostav 1/2022, Divize 8

Divize 8

Metrostav 1/2022, Divize 6

Divize 6

Metrostav 1/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 1/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

10

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (209101): (2/2) (0 ms)

Rendering Divize 6 (209100): (1/2) (3 ms)

Rendering Divize 8 (209099): (2/4) (10 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5187/item242892-small.jpg

 i5187/item242909.svg

 i5187/item242891.svg

 i5187/item242893-small.jpg

 i5187/item242899-small.jpg

 i5187/item242898.svg

 i5187/item242900-small.jpg

 i5187/item242901-small.jpg