Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

fotosloupek

Snižujeme emise v teplárně Trmice

Kolegové z divize 3 pod vedením Ing. Jana Zachardy nadále pracují v teplárně Trmice u Ústí nad Labem, kde zrekonstruovali zařízení pro snížení emisí SO2 a vybudovali novou technologii, která zajistí snížení koncentrací emisí NOx.

Stavba je ve fázi komplexních zkoušek a probíhá příprava na splnění garantovaných parametrů. Na snímku vlevo je zachycena jednotka TAIL END, která využívá selektivní katalytickou redukci pro snížení emisí NOx – oxidy dusíku. Na snímku vpravo probíhá instalace tzv. katalytických vložek. Tým divize 3 navazuje na předchozí zakázku výstavby plynové kotelny s nízkoemisními hořáky, přičemž nízkých limitů emisí dosáhnou recirkulací spalin.

číslo

Tolik samostatných prohlídkových okruhů bude mít nově zrekonstruovaný komplex Armádního muzea na úpatí pražského Vítkova. V současnosti probíhají práce na tvorbě expozic.

Divize 6 na Moravě

Na jezu v Hranicích začíná zkušební provoz

Stavbaři divize 6 před vánočními svátky dokončili práce na náročné přestavbě jezu na řece Bečvě v Hranicích (foto). Na zakázce, jejíž součástí bylo rozšíření o další jezové pole, výměna technologií u dvou původních polí a výstavba rybího přechodu, pracovali od března 2020.

Blanka Růžičková, foto archiv stavby

T

echnologie je plně funkční. Je pod dohledem vodohospodářů a Povodí Moravy udržuje hladinu na provozní výšce již od prosince minulého roku,“ říká vedoucí projektu Ing. Lubomír Mik. Zkušební provoz jezu je naplánován od poloviny ledna. Smluvní termín předání této zakázky se po dohodě s investorem kvůli rozšíření o drobné dokončovací práce a o finální úpravy komunikací posunul na duben letošního roku.

velmi přesná práce s ozubenými koly

Stavbaři se potýkali s nečekanými problémy, kdy například budování štětové stěny zkomplikovaly kameny a betonové kusy, kterými byl objekt jezu nejspíš zasypán při jeho výstavbě v roce 1987. Řešila se rovněž narušená stabilita původního pilíře, který bylo nutné před rozšířením o další pole kotvit po částech a neustále hlídat jeho sklon. „Nejnáročnější byla nakonec montáž nových segmentů do všech tří polí, jejich zprovoznění a vyladění řídicího systému,“ vzpomíná inženýr Mik.

tři jezové segmenty osazené novými klapkami zajišťují regulaci průtoků vody v místech ohrožených Povodněmi

Vysoké požadavky na těsnost nových segmentů si vyžádaly velmi přesnou práci při zajištění stavební připravenosti pro technologii, její výrobě i následné montáži. Jeden z příkladů popisuje vedoucí projektu takto: „Při zkoušení manipulace se segmenty bylo zjištěno, že Gallův řetěz, používaný pro přenos velké tažné síly při malé obvodové rychlosti, plynule nezapadá do ozubených kol na převodovkách. Nepomohla ani mírná úprava tvaru zubů na ozubeném kole. Byla navržena dvě řešení, která společně zajišťují plynulý a bezpečný chod Gallových řetězů. Jednalo se o posunutí skluzavky řetězu tak, aby se změnil úhel, pod kterým řetěz na kolo najíždí. A u ozubených kol byly zároveň doplněny přítlačné lyžiny.“

Druhá zakázka v Hranicích

Divize 6 provádí v Hranicích souběžně i další vodohospodářské práce. Protipovodňová opatření (PPO), konkrétně sypané hráze na pravém břehu Bečvy, jsou již v horním úseku dokončena. Výstavba železobetonových stěn na levém i pravém břehu probíhá plynule. „Město Hranice i odbor památkové péče kladně hodnotí kvalitu díla. Oceňuje zejména provedení železobetonových zídek s použitím speciální matrice, která po odbednění vytváří specifický povrch. Zídky se nacházejí v památkově chráněné zóně, kde se klade velký důraz i na estetiku,“ připomíná inženýr Mik. Výstavba PPO je podle jeho slov nyní zhruba v polovině.

Jez v Hranicích v číslech

Rozšířený jez má tři samostatně ovládané segmenty (pole). Na každém je pro přesnější regulaci běžných průtoků osazena klapka. Šířka jednoho pole je 16 m. Hladina vody v kritickém místě nad mostem v Hranicích klesla po rozšíření jezu při běžném průtoku (Q799 m3/s) o 59 cm. Délka rybího přechodu je 147,9 m, šířka ve dně činí tři metry.

 

Metrostav 1/2022, Palác
Metrostav 1/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 1/2022, BeMo Tunnelling
Metrostav 1/2022, Ptáme se
Metrostav 1/2022, Metrostav Norge
Metrostav 1/2022, Fotosloupek
Metrostav 1/2022, Číslo
Metrostav 1/2022, Divize 6 na Moravě
Metrostav 1/2022, Divize 8
Metrostav 1/2022, Divize 6
Metrostav 1/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 1/2022, Fotoreportáž
Metrostav 1/2022, Palác

Palác

Metrostav 1/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 1/2022, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 1/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 1/2022, Metrostav Norge

Metrostav Norge

Metrostav 1/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 1/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 1/2022, Divize 6 na Moravě

Divize 6 na Moravě

Metrostav 1/2022, Divize 8

Divize 8

Metrostav 1/2022, Divize 6

Divize 6

Metrostav 1/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 1/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

7

Sending statistics …

Rendering Divize 6 na Moravě (209098): (1/3) (6 ms)

Rendering Fotosloupek (209096): (2/2) (9 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5187/item242881-small.jpg

 i5187/item242882-small.jpg

 i5187/item242885.mp4 (5 ms)

 i5187/item242886-small.jpg

 i5187/item242836.svg

 i5187/item242887.svg