BeMo Tunnelling
BeMo ve Velké Británii: tunel pod Stonehenge a další velká díla
Týmy dceřiné společnosti BeMo Tunnelling (BeMo) pracují na velmi zajímavých stavebních zakázkách: budou realizovat tunel Stonehenge na silnici A303, hloubí spojovací tunely v jaderné elektrárně Hinkley Point C a vyšlou specialisty na stavbu vysokorychlostní železnice High Speed 2.
Thomas Wechner, foto National Highways
D
ne 8. září 2022 jsme společně s našimi partnery v rámci sdružení FCC, Webuild, BeMo s naším budoucím investorem National Highways podepsali smlouvu na realizaci zakázky A303 Tunel Stonehenge (vizualizace). Stěžejním bodem tohoto projektu je dvoutubusový 3,1 km dlouhý tunel Stonehenge, který je cca 200 m jižním směrem vzdálen od památkově chráněného legendární monumentu. Projekt navíc zahrnuje čtyři zelené mosty pro zvěř, jeden nadjezd a jeden 160 m dlouhý dálniční most v trase stejně jako složité silniční napojení. Etapa projektování by měla být zahájena na začátku příštího roku a na ni má následovat šestiletá etapa výstavby. Zprovoznění je naplánováno na rok 2030.
Hinkley Point C a další
Mezi tunely vyraženými metodou TBM a šesti šachtami v Bristol Channel, které jsou ve fázi výstavby, musí být technologií NRTM vyhloubeno šest cca 25 m dlouhých spojovacích tunelů (propojek). Jedná se o tzv. Off-Shore Tunnel-Shaft Connections. Společnost BeMo svému dlouholetému partnerovi ve Velké Británii, firmě Balfour Beatty, poskytuje technickou pomoc při provádění ražeb. Tento tým je složen ze dvou senior inženýrů SCL a několika mistrů a předáků.
dvoutubusový Tunel Stonehenge bude 3,1 km dlouhý a vzdálen asi 200 m od legendárních menhirů
Na projektu vysokorychlostní železnice High Speed 2 má společnost BeMo přibližně od poloviny tohoto roku vyslat své specialisty tuneláře, aby aktivně podpořili výstavbu tunelů Long Itchington Wood a Bromford.
V květnu 2023 byla předložena technická nabídka na projekt HARP (Haweswater Aqueduct Resilience Programme). Jedná se o 50 km dlouhý vodní tunel nacházející se severně od Manchesteru. Celkový nabídkový proces potrvá až do začátku příštího roku.
Koncem května jsme rovněž předložili nabídku na projekt Lower Thames Crossing. Dvoutubusový téměř 4,5 km dlouhý silniční tunel o průměru kolem 16,5 m má propojit jižní břeh Temže se severním. Obdrželi jsme také nabídkové podklady k projektu Station Capacity Upgrade Project at Elephant & Castle a společně s naší partnerskou společností ve Velké Británii, firmou MorganSindall, se nyní budeme věnovat vypracování nabídky k tomuto velice zajímavému projektu tunelu, který bude zhotoven metodou NRTM. Zdař Bůh!