Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Nový projekt

Oprava památky

Na přelomu května a června byla slavnostně zahájena rekonstrukce a dostavba kulturního domu Slavie v Českých Budějovicích, kterou zrealizují kolegové z jihočeského zastoupení Metrostavu DIZ v roli lídra zhotovitelského sdružení.

RED, vizualizace Chaix & Morel et Associés

P

oklepu základního kamene se zhostil ředitel oblastního zastoupení Ing. Martin Stašek, vedoucím projektu je Ing. Josef Špaček.Stavba by měla být dokončena do září 2025 a zahrnuje rekonstrukci, díky níž začne historická budova odpovídat požadavkům na provoz v 21. století. Součástí projektu je i přístavba rozšiřující kapacitu sálu a vznikne i další sál.

Kulturní dům Slávie na jižním okraji historického centra Českých Budějovic byl postaven v letech 1871–1872 jako německý Spolkový dům. V 90. letech budovu získaly Městské kulturní domy a dlouhodobě se zde pořádají koncerty, taneční kurzy i plesy. Objekt je chráněnou kulturní památkou.

BeMo Tunnelling

BeMo ve Velké Británii: tunel pod Stonehenge a další velká díla

Týmy dceřiné společnosti BeMo Tunnelling (BeMo) pracují na velmi zajímavých stavebních zakázkách: budou realizovat tunel Stonehenge na silnici A303, hloubí spojovací tunely v jaderné elektrárně Hinkley Point C a vyšlou specialisty na stavbu vysokorychlostní železnice High Speed 2.

Thomas Wechner, foto National Highways

D

ne 8. září 2022 jsme společně s našimi partnery v rámci sdružení FCC, Webuild, BeMo s naším budoucím investorem National Highways podepsali smlouvu na realizaci zakázky A303 Tunel Stonehenge (vizualizace). Stěžejním bodem tohoto projektu je dvoutubusový 3,1 km dlouhý tunel Stonehenge, který je cca 200 m jižním směrem vzdálen od památkově chráněného legendární monumentu. Projekt navíc zahrnuje čtyři zelené mosty pro zvěř, jeden nadjezd a jeden 160 m dlouhý dálniční most v trase stejně jako složité silniční napojení. Etapa projektování by měla být zahájena na začátku příštího roku a na ni má následovat šestiletá etapa výstavby. Zprovoznění je naplánováno na rok 2030.

Hinkley Point C a další

Mezi tunely vyraženými metodou TBM a šesti šachtami v Bristol Channel, které jsou ve fázi výstavby, musí být technologií NRTM vyhloubeno šest cca 25 m dlouhých spojovacích tunelů (propojek). Jedná se o tzv. Off-Shore Tunnel-Shaft Connections. Společnost BeMo svému dlouholetému partnerovi ve Velké Británii, firmě Balfour Beatty, poskytuje technickou pomoc při provádění ražeb. Tento tým je složen ze dvou senior inženýrů SCL a několika mistrů a předáků. 

dvoutubusový Tunel Stonehenge bude 3,1 km dlouhý a vzdálen asi 200 m od legendárních menhirů

Na projektu vysokorychlostní železnice High Speed 2 má společnost BeMo přibližně od poloviny tohoto roku vyslat své specialisty tuneláře, aby aktivně podpořili výstavbu tunelů Long Itching­ton Wood a Bromford.

V květnu 2023 byla předložena technická nabídka na projekt HARP (Haweswater Aqueduct Resilience Programme). Jedná se o 50 km dlouhý vodní tunel nacházející se severně od Manchesteru. Celkový nabídkový proces potrvá až do začátku příštího roku.

Koncem května jsme rovněž předložili nabídku na projekt Lower Thames Crossing. Dvoutubusový téměř 4,5 km dlouhý silniční tunel o průměru kolem 16,5 m má propojit jižní břeh Temže se severním. Obdrželi jsme také nabídkové podklady k projektu Station Capacity Upgrade Project at Elephant & Castle a společně s naší partnerskou společností ve Velké Británii, firmou MorganSindall, se nyní budeme věnovat vypracování nabídky k tomuto velice zajímavému projektu tunelu, který bude zhotoven metodou NRTM. Zdař Bůh!

Ptáme se...

Ing. Jiří Hudec

vedoucí střediska teplovodů Metrostavu DIZ

Na konci roku 2019 dostal pracovní nabídku od ředitele divize 8 Metrostavu v rámci provozu Jádro k řízení zakázek v segmentu vytápění a energetiky. V té době se již realizovaly zakázky na rekonstrukcích vytápěcích soustav v Táboře a v Nitře. Především vztahy u této zakázky byly dosti napjaté, a tak se inženýr Hudec po vzájemné dohodě zapojil do řešení situace. Po prvním roce v pozici vedoucího projektu bylo v provozu Jádro vytvořeno středisko teplovodů a Jiří Hudec začal řídit větší týmy spolupracovníků.

Čemu aktuálně se věnujete, na čem pracujete?

V současné době v našem středisku realizujeme zakázky jednak v České republice a jednak na Slovensku. Aktuálně mohu zmínit projekt, na němž pracujeme ve sdružení, týká se rekonstrukce parních rozvodů na horkovodní v Olomouci pro společnost Veolia. Také jsme dokončili nové přípojky tepelných rozvodů v Jihlavě pro společnost Jihlavské kotelny a dále realizujeme tepelný napáječ v Prievidzi ve sdružení několika firem. V letošním roce jme si začali již v provozu Jádro samostatně zpracovávat nabídky do výběrových řízení.

Můžete představit středisko teplovodů?

Toto středisko bylo založeno, aby samostatně řešilo realizaci zakázek v teplárenství a energetice. Aktuálně se podařilo vytvořit týmy pracovníků, kteří jsou schopni řídit zakázky. Současně se daří také technicky podporovat možné investory z pohledu odborného posouzení připravovaných projektů a tím rozvíjet další spolupráci.

Co se již v rámci střediska povedlo?

Od mého nástupu se mi podařilo na spolupracovníky přenést své dlouholeté zkušenosti z oblasti energetiky, řízení zakázek a především komunikace jak mezi samotnými členy kolektivů, tak ve vztahu ke zhotovitelům a objednatelům. Kolektiv jsme doplnili novými pracovníky a dostali naši společnost do povědomí v oblasti teplárenství.

Jaké konkrétní projekty byste rád vzpomenul?

Podařilo se nám úspěšně dokončit mnohaletý projekt v Nitře pro Nitranskou teplárenskou společnost. Zakázka se týkala napojení obytných čtvrtí Klokočina a Diely na jeden centrální zdroj. U tohoto projektu se kromě výměny stávajících rozvodů a jejich nahrazení předizolovaným potrubím musely do nově zrealizované soustavy přepojit nové předávací stanice. Podařilo se také navázat dobrou spolupráci se společnostmi Veolia a Jihlavské kotelny.

Co je pro zakázky v teplárenství specifické?

V současné době je pro zakázky v energetice typické, že se téměř všechny realizují především s podporou dotačních programů. To samozřejmě znamená větší administrativní zátěž na naše realizační týmy. A obecně z hlediska zakázek v teplárenství je specifické, že většinu prací musíme zahájit po topné sezoně a dokončit před následující topnou sezonou, tedy v průběhu srpna a září. Protože se každý zásah do vytápění a ohřevu teplé vody vždy dotýká obyvatel domů, sídlišť a měst, je nutná neustálá vstřícnost a ochota k vysvětlování.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 10/2023, Nové garáže u metra B
Metrostav 10/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 10/2023, Konference
Metrostav 10/2023, Nový projekt
Metrostav 10/2023, BeMo Tunnelling
Metrostav 10/2023, Ptáme se
Metrostav 10/2023, Fotosloupek
Metrostav 10/2023, BES
Metrostav 10/2023, Číslo
Metrostav 10/2023, Jiráskovo divadlo je po náročné přestavbě
Metrostav 10/2023, Stavbu mostu mohou komplikovat desetimetrové vlny
Metrostav 10/2023, Divize 8
Metrostav 10/2023, Pracovní příležitosti
Metrostav 10/2023, Osobnost Metrostavu
Metrostav 10/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 10/2023, Sloupek odborů
Metrostav 10/2023, Legendární veslařský závod s Metrostavem
Metrostav 10/2023, Nové garáže u metra B

Nové garáže u metra B

Metrostav 10/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 10/2023, Konference

Konference

Metrostav 10/2023, Nový projekt

Nový projekt

Metrostav 10/2023, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 10/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 10/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 10/2023, BES

BES

Metrostav 10/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 10/2023, Jiráskovo divadlo je po náročné přestavbě

Jiráskovo divadlo je po náročné přestavbě

Metrostav 10/2023, Stavbu mostu mohou komplikovat desetimetrové vlny

Stavbu mostu mohou komplikovat desetimetrové vlny

Metrostav 10/2023, Divize 8

Divize 8

Metrostav 10/2023, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 10/2023, Osobnost Metrostavu

Osobnost Metrostavu

Metrostav 10/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 10/2023, Sloupek odborů

Sloupek odborů

Metrostav 10/2023, Legendární veslařský závod s Metrostavem

Legendární veslařský závod s Metrostavem

5

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (309226): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo Tunnelling (309239): (1/2) (5 ms)

Rendering Nový projekt (309225): (1/2) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i7494/item1025557-small.jpg

 i7494/item1025556.svg

 i7494/item1025561-small.jpg

 i7494/item1025560.svg

 i7494/item1025562-small.jpg