Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Ptáme se...

Ing. Jiří Hudec

vedoucí střediska teplovodů Metrostavu DIZ

Na konci roku 2019 dostal pracovní nabídku od ředitele divize 8 Metrostavu v rámci provozu Jádro k řízení zakázek v segmentu vytápění a energetiky. V té době se již realizovaly zakázky na rekonstrukcích vytápěcích soustav v Táboře a v Nitře. Především vztahy u této zakázky byly dosti napjaté, a tak se inženýr Hudec po vzájemné dohodě zapojil do řešení situace. Po prvním roce v pozici vedoucího projektu bylo v provozu Jádro vytvořeno středisko teplovodů a Jiří Hudec začal řídit větší týmy spolupracovníků.

Čemu aktuálně se věnujete, na čem pracujete?

V současné době v našem středisku realizujeme zakázky jednak v České republice a jednak na Slovensku. Aktuálně mohu zmínit projekt, na němž pracujeme ve sdružení, týká se rekonstrukce parních rozvodů na horkovodní v Olomouci pro společnost Veolia. Také jsme dokončili nové přípojky tepelných rozvodů v Jihlavě pro společnost Jihlavské kotelny a dále realizujeme tepelný napáječ v Prievidzi ve sdružení několika firem. V letošním roce jme si začali již v provozu Jádro samostatně zpracovávat nabídky do výběrových řízení.

Můžete představit středisko teplovodů?

Toto středisko bylo založeno, aby samostatně řešilo realizaci zakázek v teplárenství a energetice. Aktuálně se podařilo vytvořit týmy pracovníků, kteří jsou schopni řídit zakázky. Současně se daří také technicky podporovat možné investory z pohledu odborného posouzení připravovaných projektů a tím rozvíjet další spolupráci.

Co se již v rámci střediska povedlo?

Od mého nástupu se mi podařilo na spolupracovníky přenést své dlouholeté zkušenosti z oblasti energetiky, řízení zakázek a především komunikace jak mezi samotnými členy kolektivů, tak ve vztahu ke zhotovitelům a objednatelům. Kolektiv jsme doplnili novými pracovníky a dostali naši společnost do povědomí v oblasti teplárenství.

Jaké konkrétní projekty byste rád vzpomenul?

Podařilo se nám úspěšně dokončit mnohaletý projekt v Nitře pro Nitranskou teplárenskou společnost. Zakázka se týkala napojení obytných čtvrtí Klokočina a Diely na jeden centrální zdroj. U tohoto projektu se kromě výměny stávajících rozvodů a jejich nahrazení předizolovaným potrubím musely do nově zrealizované soustavy přepojit nové předávací stanice. Podařilo se také navázat dobrou spolupráci se společnostmi Veolia a Jihlavské kotelny.

Co je pro zakázky v teplárenství specifické?

V současné době je pro zakázky v energetice typické, že se téměř všechny realizují především s podporou dotačních programů. To samozřejmě znamená větší administrativní zátěž na naše realizační týmy. A obecně z hlediska zakázek v teplárenství je specifické, že většinu prací musíme zahájit po topné sezoně a dokončit před následující topnou sezonou, tedy v průběhu srpna a září. Protože se každý zásah do vytápění a ohřevu teplé vody vždy dotýká obyvatel domů, sídlišť a měst, je nutná neustálá vstřícnost a ochota k vysvětlování.

Za rozhovor děkuje David Kalců

fotosloupek

Údržba Silnic: setkání starostů a prohlídka techniky

Již tradičně uspořádala dceřiná společnost Údržba Silnic s.r.o. posezení starostů, které letos proběhlo 1. června.

Celou akci zahájil úvodním slovem ředitel společnosti Milan Doležal a následně byl přítomným představen předmět činnosti společnosti, mezi nějž patří letní a zimní údržba silnic, vodorovné i svislé dopravní značení, dopravně-inženýrská opatření, osazování svodidel a opravy vozovek. Představeno bylo strojní vybavení (snímky) a zejména nově pořízené investice, které umožňují poskytování ještě kvalitnějších služeb. Bohatý program byl dále vyplněn prohlídkou areálu střediska údržby Červený Hrádek u Sedlčan, kde je zároveň i sídlo společnosti.

BES

Dalších deset kilometrů Labské cyklostezky!

Společnost BES získala zakázku na výstavbu nové cyklostezky z Kostelce nad Labem do Tuhaně o celkové délce 10,3 km. Objednatelem je Krajská správa silnic Středočeského kraje.

Jakub Ryšavý

S

tavba je rozdělena do dvou etap, přičemž první etapa realizovaná od dubna do října 2023 začíná v obci Kozly u Tišic a končí v Tuhaňi, délka tohoto úseku je 5,16 km. Druhá etapa bude probíhat v roce 2024 a tato část stezky povede z Kostelce nad Labem, končí v Kozlech u Tišic. Úsek je dlouhý 4,6 km.

Trasa celé cyklostezky vede podél břehu Labe v nezastavěném území a naváže na již postavené a užívané části Labské cyklostezky. Nový úsek vybudujeme s asfaltovým povrchem na ploše 28 tisíc m2 a při pokládce zpracujeme ve dvou vrstvách 10,5 tisíce tun asfaltových směsí. Položíme také celkem 18 km betonových obrubníků v obou směrech a za nimi budeme provádět kameninovou rovnaninu. Součástí celé cyklostezky budou odpočinková místa s lavičkami a stoly v celé délce trasy.

Stavba poskytne cyklistickou infrastrukturu pro místní obyvatele, kteří se přepravují mezi obcemi, a vznikne další část dálkové mezinárodní cyklotrasy Labská stezka. Jde o dálkovou cyklotrasu, která je, jak již název napovídá, vedena především podél toku řeky Labe v ČR i v Německu. Délka trasy od pramene řeky v Krkonoších až do německého města Cuxhaven, kde řeka ústí do Severního moře, dosahuje téměř 1300 km.

 

Metrostav 10/2023, Nové garáže u metra B
Metrostav 10/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 10/2023, Konference
Metrostav 10/2023, Nový projekt
Metrostav 10/2023, BeMo Tunnelling
Metrostav 10/2023, Ptáme se
Metrostav 10/2023, Fotosloupek
Metrostav 10/2023, BES
Metrostav 10/2023, Číslo
Metrostav 10/2023, Jiráskovo divadlo je po náročné přestavbě
Metrostav 10/2023, Stavbu mostu mohou komplikovat desetimetrové vlny
Metrostav 10/2023, Divize 8
Metrostav 10/2023, Pracovní příležitosti
Metrostav 10/2023, Osobnost Metrostavu
Metrostav 10/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 10/2023, Sloupek odborů
Metrostav 10/2023, Legendární veslařský závod s Metrostavem
Metrostav 10/2023, Nové garáže u metra B

Nové garáže u metra B

Metrostav 10/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 10/2023, Konference

Konference

Metrostav 10/2023, Nový projekt

Nový projekt

Metrostav 10/2023, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 10/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 10/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 10/2023, BES

BES

Metrostav 10/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 10/2023, Jiráskovo divadlo je po náročné přestavbě

Jiráskovo divadlo je po náročné přestavbě

Metrostav 10/2023, Stavbu mostu mohou komplikovat desetimetrové vlny

Stavbu mostu mohou komplikovat desetimetrové vlny

Metrostav 10/2023, Divize 8

Divize 8

Metrostav 10/2023, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 10/2023, Osobnost Metrostavu

Osobnost Metrostavu

Metrostav 10/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 10/2023, Sloupek odborů

Sloupek odborů

Metrostav 10/2023, Legendární veslařský závod s Metrostavem

Legendární veslařský závod s Metrostavem

7

Sending statistics …

Rendering BES (309228): (1/2) (3 ms)

Rendering Fotosloupek (309227): (2/2) (2 ms)

Rendering Ptáme se (309226): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i7494/item1025562-small.jpg

 i7494/item1025563-small.jpg

 i7494/item1025564-small.jpg

 i7494/item1025567-small.png

 i7494/item1025565.svg